Tuplarattaista

Basin

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onkos täällä muita joilla on tuplien hankinta edessä?
Itse jonkinsortin vaunufriikkinä olen alkanut jo tiirailemaan mitä on tarjolla, ja ei kyllä tarjonta päätä huimaa.
Ainoat kivat mitä olen löytänyt on Teutonian twin cosmot, niissäkään ei ole heittoaisaa jota kaipaan, kun vanhoissa vaunuissa sen erittäin käteväksi totesin.
Ikäeroksi nuorimmilla tulee tasan 2v ja tulevat olemaan pitkään käytössä, silti hirvittää laittaa vaunuihin niin kamalasti rahaa...
 
Meillä ikäeroksi tulee 1v8kk ja tuplat on oltava. Saadaan onneks kaverilta phil&tedsit. Tosin en oo vielä ihan varma tykkäänkö niistä :D Mutta eiköhän niihin totu. Pitäs vaan saada jotku ohjeet miten niitä kootaan, kun niistä saa useamman eri version koottua, riippuen lapsien iästä. Sen niistä tiedän että on kevyet ja näppärät :)
 
Jee!! Mun tän hetken lemppariaihe!!  Meillä ikäeroksi tulee pikkasta vaille 2-v ja tuplat on hankittava tännekin.

Mun kriteerit oli ne, ettei lapset mene allekkain (mä luulen että pienemmällä tulee aika pitkäksi vuoden sisällä, kun näkymä on isosiskon selkä...), erilliset kuomut (jos toinen nukkuu ja toinen valvoo ni ei valvovan tarvi olla "pimennossa"), näpsäkkäät työnnellä; hyvä jousitus ja se, että saa kaukalon adapterilla kiinni: ei tarvi olla erikseen vauvavaiheessa systeemejä molemmille, vaan saa heti körötellä tuplilla. Lisäksi mä tykkään enemmän ilmakumipyöristä. Heittoaisa olis iso plussa, mut sitei oikein löydy niistä tuplista, mitä olen katellut..


Mun vaihtikset on tällä hetkellä Easywalker Duo, Mountain Buggy ja JOS olisin rikas, niin Bugaboo Donkey Duo... Jenkeissä olis firma, jossa ne olis sikahalvat, mutten tiedä uskallanko tilata, kun on ihan "ennenkuulumaton" paikka..
 
Täällä kans ikäero tulee olemaan kuukautta vailla 2 vuotta. Ite en oikeen tiiä et ostetaanko tuplia vai yritetäänkö pärjätä esikoiselle ostetuilla vaunuilla + muutamilla lisävarusteilla... Vaunut on Emmanljungan Duo Edget. Noihin saa sen sisaristuimen, jota kylläkin voi käyttää ainostaan ratasosan kanssa. Ja ratasosaanhan ei kovin pientä suositella laitettavan, mutta vissiinkin jos oon oikein lueskellu, nii siihen ratasosaan on olemassa kantokasseja esim. Quadrolift, joihin ymmärtääkseni voi ihan vastasyntyneenkin laittaa. Oonko ymmäräny oikein? :)

Tuo kantokassi maksaa sen about 200 egee, siinä kyl monta eri toimintoa, saa makuupussiks yms. Siihen lisäks pitäs hankkia se sisaristuin, sen hinta jotain 100 egee. Mitä ne tuplarattaat yleensä maksavat? En ole vielä päässy nii pitkälle tässä asiassa että oisin hintoja kattellu :D 

Me ei kyl hirveen pitkiä reissuja vaunuilla tehä, että nuo olemassa olevat vaunut+ lisävarusteet kyl varmaan ajais asiansa. Ja talvella vanhempi varmasti istuis mielummin esim. stigan kyydissä. Ehkä jos ostais matkarattat tuplana, nii olis kätevä lähtee näppärien rattaiden kera esim. kaupunkiin shopautteleen, sit kun nuorempikin about sen 6 kk. En tiiä, hankalaa on :) Onneks on vielä aikaa miettiä..


 
Mulla itselläni on myös käynyt mielessä että ostaisinko tuplarattaat vai kahdet rattaat. Ikäeroa tulee 2 vuotta ja kuukausi päälle. Pakko kuitenkin on jokin sortin menopeli saada että pääsee kumpikin nappula sitten mukaan ja minulle on iskenyt hirveä hinku ostaa semmoinen pukattava kolmipyöräjuttu mutta siinä miinuksena tosiaan olisi ettei siinä pysty torkkumaan. Hienohan se kyllä olisi mutta tällöinhän pukkaajiakin pitää olla kaksi niinkuin kaksissa vaunuissakin. Nykyiset rattaat ovat Brion yhdistelmät joihin kyllä olen ollu tyytyväinen, meidän tarpeita kyllä palvelee. Ehkä sitten pitää tälle esikoiselle ostaa semmoiset vaunut missä saa kasvot menosuuntaan sillä nykyisissä vaunuissa istuminen on ollut yhtä kurkkimista kun selkä on menosuuntaan... Pitää vielä pistää mietintämyssyyn millä sitä tulevaisuudessa pukkailee.
 
Mirde mulla on lähes samat kriteerit kun sulla, heti tarkistin nuo vaunut joista kirjoitit, just sellasia kun itekkin eti, mutta se ratasosa menee vaan kasvot menosuuntaan ja säädettävä aisa on oltava, teleskooppia kun ei oikein ole niin sitten taittuva. Siksi koitan jostain löytää Teutoniat kohtuu hinnalla ja ostaa nem kun siinä saa kasvot kumpaankin suuntaan ja etupyörät on isot ja kääntyvät, ne on myös ehdottomat kun kävelisin paljon rattaiden kanssa.
 
Ite ajattelin hommata vain nuihin nykyisiin rattaisiin sen seisomalaudan vanhemmalle lapselle. '
sisarusrattaat liian kalliit ja toiseksi jaäis aika vähälle käytölle meillä.
sen verran vaunuja nyt käyttäny että nukkuu lapsi pihalla.
Tykkään kuitenni niin paljo nuista abc rattaista ku on heittoaisa ja tosiaan yhdistelmävaunut :)
toisena rattaina meillä on noi matkarattaat sit jos tarve tulee kahdille rattaille :)
 
Meillä on ollu käytössä Phil&Tedsit, enkä vaihtaisi niitä mistään hinnasta. Poika oli 1v7kk kun vuosi sitten neiti syntyi. Nuorimmainen matkusti puolisen vuotta sisaristuimen alla kantokopassa, mutta en tiedä olisiko tyttö mahtunut talvisaikaan matkustamaan alla kaikkien vaatteiden ja makuupussien kanssa. Mutta muuten ovat olleet aivan mielettömät kärryt. Meillä käytössä myös MaxiCosin adapteri jolloin kopan sai vaunuihin kiinni ja vanhin matkusti kätevästi alaistuimessa. Reissaan lasten kanssa paljon autolla, minkä vuoksi olen pitänyt vaunuista koska menevät pieneen tilaan autossa, mahtuvat koiran kanssa hyvin farmarin takakonttiin. Myös koiran kanssa olkoillessa kärryt ovat olleet tosi tukevat.

Nyt kun kesällä syntyy kolmas ja haluan kärryt missä voin työnnellä kaikkia kolmea, olen jo ostanut Brion Double Wavet mitkä ovat myös älyttömän kätevät. Kaikki herkut löytyvät ja lisäksi saan niihin hyvin kiinni seisomalaudan. Autossahan nämä vievät älyttömästi tilaa minkä vuoksi meinaan säilyttää P&T matkoja varten.
 
Me ollaan päätymässä noihin Britaxin B-Dual merkkisiin rattaisiin. Aiemmin oltiin jo ihan valmistauduttu Gracon tupliin mutta niin se mieli muuttuu :) 
Noi B-Dualit vaikuttaa todella päteviltä ja hyvä laatuisilta, tykästyin kovin kun käytiin niitä yhdessä lastentarvikeliikkeessä katsomassa ja kokeilemassa.
Halusin ehdottomasti rattaat mitkä on peräkkäin, mihin saa turvakaukalon kiinni, hyvälaatuiset. Siinä muutama syy miksi nämä siis valitsemme. 

Ollaan esikoisen vaunujen kanssa tapeltu monta vuotta koska eivät olleet laadukkaat ja siitä maksaa nyt sitten kovan hinnan. Eivät ole kestäneet niinkuin ajattelimme ja mitään jälleenmyynti arvoa niissä kun ei oikeastaan ole enää. 

 
Meillä on kanssa tuplien hankinta edessä. Ikäeroa tulee 1v 2kk. Anoppi ja äiti vakuuttelee, että sisarusistuin riittää, mutta ite oon kyllä sitä mieltä, ettei riitä. Käyn joka päivä tunnin lenkillä vaunujen kanssa ja lisäksi käyn päivisin paljon kaupungilla tai muualla, joten kyllä tuplat tarvitaan.

Oon kanssa tutkinut noita ja ei oo kyllä mieluisia löytyny :/ Mä haluisin, että ne ois nätit, mieluiten ei päällekkäin, muttei kuitenkaan niin jätti leveät, ettei mistään ovista mahdu sisään. On tässä pähkäiltävää, onneks on vielä rutkasti aikaa.

Harmittaa ku ostettiin ihan uudet EmmaLjungan vaunut ja ne on niiiin nätit ja nyt joutuu vaihtamaan sellasiin isoihin kömpelöihin vaunuihin :D
 
Mä toimin täällä nyt varoittavana esimerkkinä siitä, mitä EI pidä tehdä..

Laitoin miehen eilen katsomaan kauppaan Easywalkereita ja Carenana Double Swingejä. Mies soitti kaupasta lähdettyään, että haluaa Phil ja Tedsit. Että ne on NIIN paljon näppärämmät ja pienemmät ja ja ja...  No, eipä auta. Mun käännytyspuheet ja selitykset siitä, miten sisarusten on kivempi olla vierekkäin ja näkee paremmin jne. meni täysin kuuroille korville. Eli älkää laittako miestä kauppaan, etenkään yksin.  
 
Meillä lapset ovat viihtyneet noissa P&Tssä tosi hyvin ja ovat tosissaan älyttömän kätevät =) Nyt kun olen tänä talvena käyttänyt lumikeleillä noita Brion Double Waveja missä sisarukset istuvat vierekkäin jossain vaiheessa matkaa jompikunpi vinkuu kun toinen on liian lähellä tai jotain muuta, eli sopu pysyy tosi hyvin kun istuvat allekkain. Ja alaritsilläkin matkustava näkee tosi hyvin.

Huutonetin kautta hankin yhden lisävarusteen mikä on helpottanut paljon, PIA-SOFIAN valmistama sisarussuoja http://piasofia.shinybook.fi/. P&T:llä ei ole mitään vastaavaa, tämä toimii hyvin niin auringon paisteessa kuin lumituiskussa. Heidän omat uv- ja sadesuojat ovat todella kömpelöt.

Minä siis suosittelen ko. kärryjä, ovat huiput !!!!!
 
No niin. Mä kun oon sellanen, että tuumasta toimeen.. ja niin sit kävi nytkin. emoticon  Mä tilasin eilen Phil & Teds Explorerit. Ne kun oli enkkulassa alessa ja sain koko setin (vauvan kantokopalla, aurinko- ja sadesuojilla, sisaristuimella jne.) 300 euroa halvemmalla, kuin olisi uudet maksaneet Suomessa. Joten ne on nyt sit matkalla meille.. emoticon Ja mä kun olin IHAN saletti, että en peräkkäinistuttavia hommaa.. emoticon  Ajateltiin ottaa ne hetimiten käyttöön näin yksittäinistuttavina ja sit kesällä tuunailla sisaristuimen ja kantokopan kanssa. Jänskää!! Ja kiitos muuten tuosta ylläolevasta linkistä!! Panen ehdottomasti sen suosikkeihin ja palaan asiaan myöhemmin..
 
Basin Itse olen tykännyt Teutonian vaunuista, meillä on käytössä esikoiselle Teutonian Spiritit. Niinpä nyt kun olen ehkä kuitenkin päätymässä tupliin pelkän seisomalaudan sijaan, aion takuulla käydä testaamsaa myös nuo Teutonian tuplat. Ja mikä parasta, ainakin Vantaalla Vauvatalo Johannassa ne on nyt alessa! 695 euroa, kun normaalisti ovat 995 euroa! Eli sinne siis! :) En tiedä onko muissakin saman ketjun myymälöissä alea, kannattaa selvittää :) Tohon hintaan mäkin voisin ehkä ne jo ostaa, varsinkin kun mulla on jo niihin vauvaa varten kantokoppa olemassa, niin ei tarvii ostaa kun itse rattaat ja sadesuojat ja semmoset.

Itse jotenkin haluan kanssa, että lapset on vierekkäin. Ainakin kuvista katsottuna nuo allekkain olevat vaikuttavat kovin avonaisilta, että miten toimivat viimaa ja 20 asteen pakkasta vastaan, suojaavatko ne lapsia? En ole tosin testaillut niitä sen kummemmin, joten ihan vaan kuvien perusteella olen mielipiteeni muodostanut. Mutta ehkä viikonloppuna olen viisaampi tämänkin asian suhteen, jos pääsen liikkeeseen testailemaan.

Meillä ikäeroa tulee reilu 2 vee, mutta käyn päivittäin koiran kanssa melko pitkälläkin lenkillä ja luultavasti se onnistuu parhaiten ja turvallisimmin rattaiden kanssa. Tällöin ei tuo esikoinenkaan voi yhtäkkiä saada päähänsä lähteä juoksemaan eri suuntaan... iköeroa kuitenkin tulee sen verran, että tuskin nuo tuplat ihan hirveän kauaa ovat käytössä. Vuoden ehkä, riippuu nyt miten tuo neiti innostuu kävelemään itse tai liikkumaan jollain muulla vempeleellä.
 
Meille kun tulee sitä ikäeroa vain 1.4v ja esikoinen nukkuu usein vaunuissa niin haluan sellaiset vaunut joissa kumpikin saa nukkua ja sitten pitää olla mahdollisuus kääntää toinen matkustaja toisin päin :) kolme merkkiä löysin joista carenat skippasin heti kun niissä ei ole säädettävää työntöaisaa ja easywalkerit taas tosi hankalat käyttää ja isot, joten jäljelle jäi tfk:t. Ovat tosi kivat ja näppärät, joskin hieman pitkähköt, mutta bussiin menevät :) pistäkää ihmeessä lonkkiä jos joku tietää vielä muita merkkejä joissa tuon kulkusuunnan saa käännettyä. 

 
Meillä tulee lapsilla olemaan pikkasen vajaa 3v ikäeroa, joten ihan ensimmäisenä katselen seisomalautaa yhdistelmiin. Tätä ajattelin kokeilla, mikäli ei toimi, niin ei auta, kuin hankkia tuplat. Meillä esikoinen on todella vilkas, niin en yhtään epäile, että kolmivuotiaanakin pitää rattaissa kuskata... :-) Katselin Phil &Tedsejä, ja niissä näytti olevan istuimen painoraja 20kg, mikä passais oikein hyvin. Esikoinen painaa kuitenkin jo sen 16kg.
 
Me päädyttiin nyt siis noihin Britaxin B-Dual rattaisiin.
Ainoat tuplat, mistä löysin kivan värin, eikä vaan mustaa, harmaata tai ruskeaa. Ostettiin siis turkoosina ne.
Ei se väri kyllä se syy ollut, miksi niihin päädyttiin, mutta tulipa kivana plussana ;). Halusin siis alunperin, että lapset olisi ollut vierekkäin, mutta luovuin siitä toiveesa, siksi, että kaikki vierekkäin istuttavat rattaat on niin hitsin leveitä, että ovat tosi hankalia pienemmissä ovissa ja kauppojen hyllyjen välissä.
Eli siis päädyttiin noihin päällekkäin istuttaviin. Kaupassa kun tutkittiin niitä, niin vaikutti tosi näppäriltä ja hyviltä. Vauvalle ostettiin siihen mukaan kantokoppa. Lisäks noihin saa Britaxin turvakaukalon kiinni ja ostettiinpa siinä samalla sekin. Turkoosina myös ;).
Saatiin ihan kivaan pakettihintaan; vaunut, kantokoppa ja turvakaukalo 720e.

Ainoo miinus noissa rattaissa on, että ne on aika korkeet ja oon ite tällänen hukkapätkä, joten näkyvyys ei oo mikään paras mahdollinen :D Taidan alkaa tekee päivälenkit korkkarit jalassa ;D

Ajateltiin, että ei kuitenkaan myydä noita esikoisen vaunuja vaikka tuplat ostettiinkin, kun ei tiedä miten kauan toi esikoinen viihtyy rattaissa istuen, niin on sitten valmiina myös noi yhen istuttavat rattaatkin. Ja kun noi vaunut oli niin hitsin kalliit, eikä niistä kuitenkaan saa sitä hintaa takasin minkä arvoset ovat vielä, niitä kun on niin vähän aikaa keretty käyttämäänkin.
 
Herätellääs tätäkin ketjua henkiin :)

Onko hankintoja tehty jo?

Mä käänsin kelkkani enkä otakkaan noita phil&tedsejä.. Päädyin siihen etten halua lapsia ns päällekkäin ja mun mielestä sit kumminki on jotenki se vauva sellain pussissa ja on ehkä kesällä kuuma.... Sit kun on vähän isompi ja voi ottaa sen sisaristuimen käyttöön ja luopua kantokassista niin sitte ei saa kumpaakaan makuuasentoon ja toisella on tylsät maisemat... 

Päädyinki sitten todennäkösesti kans teutonian tupliin! Niitä meen tällä viikolla katsomaan ja jos yhtään miellyttää niin ostan pois! Tänään kävin muutamia malleja katseleen ja kokeileen kaupoissa ja joo.......no, olihan siä muutamat vaihtoehdot ja hintaerookin oli... TFK oli huippuhyvä merkki, on erilliset kuomut, saa telakalla turvaistuimen kiinni, on käännettävä koppa... Oli hyvät! Sit oli halvempiakin, ihan hyviä varmasti mutta kyllä eron huomas kalliimpiin. Ja mä ainaki haluun EHDOTTOMASTI kääntyvät isot pyörät! 

 

Näitä testasin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5575/pl ja oli ihan hyvän tuntuset kyllä. Ja hintahan on mitä loistavin :) 

Noissa en tosin istuttanu tyttöö ollenkaan eli en osaa sanoa noitten korkeudesta mitään, siis että osuuko pää tohon kuomuun :D Joissain malleissa ku tuntu olevan tosi matalalla se!!

Ainakin tässä mallissa oli aika matalalla se kuomu,... http://www.muksutalli.fi/tuote/15/babywelt-montreal-twin

Ja tässä ne TFK http://www.muksutalli.fi/tuote/353/tfk-twinner-twist-duo

 
Te jotka olette jo rattaisiin tutustuneet, saako myös istuvaa lasta kasvot työntäjäänpäin? Itse haluan että menosuunta on vaihdettavissa, kun esikoinen viihtyy vielä selkä menosuuntaan.
 
Takaisin
Top