tupakoimattomuus.

Olette varmaan huomanneet että kommenttinne ovat päätyneet etusivun juttuun :)

Mulla mennyt tänään 6 röökiä, mies onneksi tuo reissulta itselleen ja minulle sähkötupakit. Viimeeks ollu polttamatta yli 10 vuotta sitten, vaikeeta on. Vajaata askillista polttanut hela dagen. Siis musta tulee ihan hirveä, ärsyyntynyt ja kiukkuinen kun olen polttamatta :/
 
Niinpäs ollaan päästy tän palstan tiimoilta etusivulle:)en ole vähään aikaan tänne kirjotellu... olen sortunu tupakkaan muutaman kerran töissä... Tuntuu pahalta mutta taistelutahto on silti kova... Mites teillä muilla on mennyt?
 
Eipä täälläkään tuo lopettelu hirvee ruususesti ole mennyt...  Nyt 3 päivän vapailla tiedän että ei tuu poltettua yhtään, töissä on aina hankalampaa. Mt positiivistä on se että kyllä tulee paskaolo jos sitä röökiä polttaa, nyt kun ei ole enää huonoaoloa 24/7, eli ei toukkakaan siitä pidä :)

Mulle sano neuvolalääkäri että ei missään nimessä sähkötupakkaakaan (nikotiinitöntä eikä nikotinillistä) että mieluummin nikotiinin korvaustuotteta. Ei ole kuulemma tutkittu tarpeeksi. Eli nyt mun ihka uusi sähkörööki on käyttämättömänä kaapissa...
 
Mä olin niin fiksu, että lopetin tupakinpolton silloin v.2009, kun testiin tuli plussa. Tai kun näin testissä plussan, menin tupakille ja tumppasin silloin viimeiseni. Mä söin koko raskausaikani nikotiinipurkkaa. Neuvolatäti oikein kannusti sitä syömään ja ei mulla tehnyt sitten mieli edes tupakkaa enää. Mies oli ihana ja lopetti yhtäaikaa kanssani. Kyllähän se alkuun vähän hermoja kiristi, mutta mä sinnittelin kun mielessä oli eräs videokin jonka joskus näin. Siinä oli kuvattu miten lapsi käyttäytyy kun äiti polttaa. Se pieni heilui vimmatusti puolelta toiselle, piteli masuansa ja näytti ettei saa henkeä. Ja oli siis todella pieni, alussa oleva raskaus.

Noh, oltiin kuitenkin niin idiootteja, että kun esikoinen syntyi ja imettämisen lopetin niin ruettiin polttamaan uudestaan. Tosin salaa, kukaan ei tiennyt. Sitten nyt alkuvuodesta ruettiin ajattelemaan lastakin, että se kohta rupeaa tajuamaan että me poltetaan. Ja ihmettelee miks me haistaankin niin pahalle eikä isille ja äidille. Ja mitä jos se menee kertomaan vaikka papalle että siellä ne polttaa? Lopetettiin yhdessä sitten tänä pääsiäisenä. Toukokuussa otatin kierukan pois ja ihan tarkoituksella yritettiin toista vauvaa. Jotenkin helpompaa oli lopettaa se polttaminen jo aiemmin eikä vasta kun testin teki :). Ja nyt syön taas sitä nikotiinipurkkaa.

Tsemppiä kaikille lopettaville! :)
 
Jeps, tässä yritetään itsekin olla mahdollisimman paljon ilman, nyt kun plussaa testi näytti. Onnistuttu vähentämään että menee max 5 tupakkaa päivässä. Välillä on niin kamalat ällötykset olleet niin silloin ei hirveästi ole tehnyt mieli lainkaan tupakkaa..

Joskus kuullut kavereilta jotka keskustelleet lääkärin kanssa niin ei edes tee hyvää lopettaa seinään jos on polttanut kauan ja paljon. Parempi vähentää ja pikkuhiljaa lopettaa..

Ja älkää ihmeessä syökö edes sitä nikotiinipurkkaa!! Jos raskausajan vetelet nikotiinituotteita ja imettäessä jätät sellaset tuotteet niin lapsi saa myös kamalat vieroitusoireet.. Pikkuhiljaa vähentää ja itse olen alkanut neulomaan ja virkkaamaan niin saanut käsille muuta tekemistä. :)
 



Olen aika onnellinen. Olen nyt ollut polttamatta 3viikkoa lauantaina tulee 4 viikkoa täyteen. Mua hirvitti ku tuli plussa testi,miten mä pääsen tupakasta eroon.Normaalisti  saattoi mennä aski tupakkaa päivässä. :/ Olisi kyllä kannattanu alkaa lopettelemaan ku aloimme yrittämään lasta mutta vaikeaahan tuo oli. Nyt kuitenkin vihdoin ja viimein pystyin luopumaan pahasta tavasta. Olen yrittänyt aiemminkin mutta itsekuri ei ole riittänyt. Nyt johtu varmasti tämä lopettaminen siitä että tiesi että joku siellä masussa asustelee ja haluan että pienellä on kaikki hyvin.
Eikä sillain edes tunnu vaikealta olla ilman tupakkaa vaikka meillä isäntä polttaa aika useasti. Pahaa vaan tekee :D Sekään nyt ei oo mitenkään kivaa kun nämä pahoinvoinnit ovat alkaneet. 
Toivottavasti en uudestaan ala polttamaan ku lapsi on syntynyt. 
Ainoa huono puoli tässä on, suklaata sun muuta korviketta on tullut tupakan tilalle :D :D 
 
Mä söin tuota purkkaa myös imettäessä esikoista. En nyt siinä imettäessä jauhanut purkkaa, mutta söin muulloin kuitenkin. Ja kun imetys jäi niin ei meidän pojalle ainakaan tullut mitään vierotusoireita. Ja mielestäni purkka on todellakin pienempi paha kuin se että polttaa sen yhdenkin tupakan päivässä. :)
 
Itse painin veiläkin tuon savuttomuuden kanssa. Neuvolalääkär kielsi sähkötupakan -> ei olla tutkittu tarpeeksi ja nyt on tullut poltettua 0-5 tupakkaa päivässä. Välillä päiviä kun ei polta ollenkaan jne. Lopettaminen kyllä tähtäimessä. 

Mutta nyt mulla on ongelma. Varsinainen etominen loppui viikolla 10 kokonaan, mutta nyt n. 3 viikon ajan aina niiden savuttomien päivien seuaavina aamuina lerva lentaa kaaressa ja olo on aivan kamala. Mutta jos taas olen polttanut vaikka sen 1 tupakan edellisenä päivänä ei miään ongelmaa. Hermohan tässä menee. Muilla ollut samanlaista tai kuullut vastaavasta?
 
Mites teillä on tuon tupakan suhteen mennyt?Itse olen repsähdelly pariin tupakkaan päivässä..
On tullu asiasta paniikki... ja tuntuu pahalta kun itsekuri on niin huono...
 
Takaisin
Top