Tupakasta vieroittautuminen raskaana - apua!

  • Ketjun aloittaja Auttakaa
  • Aloituspäivämäärä
A

Auttakaa

Vieras
Nyt apua kanssasisaret! Plussasin ja haluaisin päästä tupakasta eroon. Onko muita samassa tilanteessa olevia tai olleita? Kovasti kaipaisin vertaistukea ja vinkkejä? Miten te ootte onnistuneet? En kaipaa syyllistämistä enkä luentoa tupakoinnin haitoista vauvalle - tiedän kyllä. Mutta se on niin hiton hankalaa, kun jatkuvasti tekee mieli. 🥺
 
Heips. En ole samassa veneessä nyt, mutta vinkin voin jakaa. Niin tyhmältä kun kuulostaakin..😁 mutta porkkana. Oon kolme kertaa lopettanut porkkanalla. Pilkoin porkkanaa rasiaan...paljon. Sitten kun piti mennä niksojen vuoksi ulos, otin sen lootan mukaan ja tupakkatauon mittaisen ajan rouhin niitä porkkanoita. Se loota oli aina mukana. Kivuton silleensä oli itselle. Viimeisin lopetus 01/23 ilman porkkanaa ja ihan vaan päätöksellä kun alettiin yrittää seuraavassa kuussa.☺️👍

Siis ei tämä mikään pelastusvinkki ollut, mut vinkki kuitenkin😅 tsemppiä lopettamiseen kosolti!
 
Kiitos Mahtis87! Ajattelin ensin porkkanan tarkoittavan jotain palkintoa ja mietin raskauden kyllä olevan sellainen. Mutta se olikin kirjaimellisesti porkkana. Ehk jotain tuollaista voisi kokeilla.
 
Poltin 20v ja viimeiset vuodet helposti toppa päivässä. Vähentäminen ei auttanut, lakko ei auttanut, joka kerta retkahdin ja oli ihana kamalat vieroitusoireet, saatto siis ajaessakin lähtee tyyliin taju kun heijas niin paljon ja kyllä lenti tavarat käsistä äkäpäissä. Mutta silti joka kerta kun plussasin niin lopetin tupakoinnin kerrasta, vauva oli tarpeeks iso motivaatio ilmeisesti, kun ei edes juurikaan vieroitusoireita tullut versus aikaisemmin, lähinnä tekemisen puute vaivasi. Keskenmenojen jälkeen aloitin kylläkin aina uudestaan, mutta nyt oon ollut polttamatta jo 7kk ja vielä tauko jatkuu kun raskauskin vielä päällä 🤪 edelleen kyllä tekee mieli tupakkaa ihan päivittäin (ei kuitenkaan pakonomaisesti) vaikka kukaan tuttukaan ei edes polta. Jos hermostun niin on vaikea keksiä edelleen miten lievittäisi vitutusta ja stressiä. Voi olla että jossain vaiheessa palaan tupakoinnin pariin, mutta ainakin vielä olen sekä minä että puoliso hengissä pysytty, vaikka nykyään lentää ekana ne sammakot suusta siinä missä ennen kävi hermosavuilla rauhoittumassa ensin 😄
 
Mä oon lopettanut aikanaan purkan jauhamisella eli aina ku tekee tupakkaa mieli niin purkka suuhun. Ja ihan siis peruspurkka, ei edes nikotiinipurkkaa tarvitse olla. 😃 Tsempiä! 👍
 
Kyse käytin ensin sähkötupakkaa, vähensin mg vahvuutta kokonajan. Sit otin laastarit köyttöön ja lopulta pastillit, en kerennyt kauaa pastilleja köyttää kun plussasin ja loppu nekin seinään.
Tähän meni kyllä monta kk.
Champix reseptinin lääköri kirjoitti mutta sitw nyt ei ole pariin vuoteen saanut mistään ja koko ajan vaan jatkuu ettei saa, se kyllä ainoineen auttoi paljon.
 
Mä en osaa antaa mitään neuvoa mut haluan tsempata et vaikka se tuntuu aluksi ihan kamalalta ja jonain päivinä ajatukset pyörii vaan tupakassa, kyllä se lopulta siitä helpottuu kun jaksaa vaan taistella. Mä yritin lopettaa monta kertaa, vasta vauvatoive motivoi tarpeeksi, ja sinäkin aikana retkahdin kun menkat alkoi. Söin paljon herkkuja ja koitin miettiä vauvaa, ja ajattelin et kunhan kestän vielä niin ja niin kauan. Raskauden alussa teki mieli tupakkaa, mutta sekin helpotti lopulta ja keskiraskaudessa harvemmin enää edes ajattelin asiaa, ja nyt vauvan ollessa 2,5 viikkoinen ajattelen et en enää koskaan halua edes aloittaa uudestaan, vaikka luulin aiemmin että en pysty lopettamaan pysyvästi. Eli tsemppiä, tupakoinnin lopettaminen voi tuntua kuin luopuisi osasta itseään ja välillä pahimmillaan tuntuu kuin kaikki kiva olisi viety elämästä, mutta kyllä se siitä lopulta helpottaa.
 
Oh, tännehän on tullut lisääkin vastauksia. Kiitos tsempeistä ja vinkeistä! 😍 Purkka voisi toimia, yritän ainakin sitä seuraavaksi.
 
Takaisin
Top