Tunteiden vuoristorata

Meillä oli lapset menny nukkumaan ja telkkarissa tom&jerry ohjelma minkä lapset jättänyt päälle ja oli minun yks lemppari ohjelmista pienenä niin voi sitä murha katsetta kun mies otti sen pois ku katoin sitä. 🤣 hän ei uskonut, että katsoin sitä oikeesti.. ”Ai katoitko tota vai?” Eipähän uskaltanut koskea kaukosäädintä enää. 😅😂
 
Olen huomannut, että tässä raskaudessa minun puoliso ärsyttää.. sit yöllä jos herään niin tuntuu pahalta, että ilman syytä olen ollut vihanen hänelle 😔
 
Olen huomannut, että tässä raskaudessa minun puoliso ärsyttää.. sit yöllä jos herään niin tuntuu pahalta, että ilman syytä olen ollut vihanen hänelle 😔
Komppaan tosiaan tätä... Välillä maailman rakkain, välillä oon valmis heittämään kamat pihalle 🤣 onneksi on osattu nauraa tälle veivaamiselle ja tunnistettu että tää ei nyt oo ehkä ihan mua normaalia ihteäni 😂❤️
 
Sama homma, jotenkin ihan pienetkin asiat ärsyttää mitä tekee (tai ehkä lähinnä jää tekemättä...) 🥴

Tuttua. Mua etoo nyt kaikki hajut ja puoliso lämmitti jonkun oikein haisevan kebab-tuplaliha-valkosipulipizzan uunissa. Se haju jäi leijumaan ja sanoin että tuulettaa sitten kunnolla kun ei täällä voi olla. On onneksi jo tottunut näihin mielialanvaihteluihin edellisiltä kerroilta, mutta kyllä se vähän hävettää kun reagoin samalla tavalla kun meidän uhmaikäinen lapsi.
 
Oho, en ole ainut 🤭 No mutta jos jotain niin me käydään tää läpi 9 kk.. voidaan vähän kiukutella ja olla lapsellisia mutta uskon, että ollaan oikeutettuja siihen. Ei se helppoa ole
 
Oireet vetävät nyt jostain syystä mielen tosi matalaksi. Mistään uusista tai odottamattomista oloista ei edes ole kyse, ihan tuttua kauraa tämä pahoinvointi, läpitunkevat vilunväreet, raskas väsymys ja hajuherkkyys. Mutta tuntuu, että siedän niitä jotenkin paljon huonommin tällä kertaa… varsinkin tänään on tuntunut, että mennään sietokykyni rajoilla. Ja vasta rv 6 alkamassa! Pahin vaihe on vasta edessä melkein kuukauden päästä. Miten minä selviän tästä. 😓 Jostain syystä edes ajatus vauvasta ei nyt ole kannustava. Näin eilen kaveria, jolla on vastasyntynyt vauva, ja niin ihana kuin hän pieni tuhisija olikin, minua alkoi ahdistaa kun näin, miten työlästä pienen vauvan hoitaminen on. Tai siis tiesinhän minä sen jo ennestään, itsekin kaksi vauvaa saaneena. Ehkä aika on ehtinyt kullata muistoja. Mutta nyt joka tapauksessa ahdistaa kaikki tähän raskauteen liittyvä rankasti, ja se vähän pelottaa. En ollut yhtään osannut varautua, että kokisin tällaisia tuntemuksia vielä kolmannen ja viimeisen lapseni kohdalla. Toivottavasti tämä menee ohi pian…
 
Oireet vetävät nyt jostain syystä mielen tosi matalaksi. Mistään uusista tai odottamattomista oloista ei edes ole kyse, ihan tuttua kauraa tämä pahoinvointi, läpitunkevat vilunväreet, raskas väsymys ja hajuherkkyys. Mutta tuntuu, että siedän niitä jotenkin paljon huonommin tällä kertaa… varsinkin tänään on tuntunut, että mennään sietokykyni rajoilla. Ja vasta rv 6 alkamassa! Pahin vaihe on vasta edessä melkein kuukauden päästä. Miten minä selviän tästä. 😓 Jostain syystä edes ajatus vauvasta ei nyt ole kannustava. Näin eilen kaveria, jolla on vastasyntynyt vauva, ja niin ihana kuin hän pieni tuhisija olikin, minua alkoi ahdistaa kun näin, miten työlästä pienen vauvan hoitaminen on. Tai siis tiesinhän minä sen jo ennestään, itsekin kaksi vauvaa saaneena. Ehkä aika on ehtinyt kullata muistoja. Mutta nyt joka tapauksessa ahdistaa kaikki tähän raskauteen liittyvä rankasti, ja se vähän pelottaa. En ollut yhtään osannut varautua, että kokisin tällaisia tuntemuksia vielä kolmannen ja viimeisen lapseni kohdalla. Toivottavasti tämä menee ohi pian…

Kun tein testin minua ahdisti aika paljon siis oikeesti niin paljon et puristi rintaa sitä kesti viikon ja nyt olen voinut hyvin ja ahistus jäänyt taakse. Voi olla, että hormonit tekevät kepposet nyt siellä. Tiedän ettei se ole helppoa joten isot tsempit täältä❤️
 
Kun tein testin minua ahdisti aika paljon siis oikeesti niin paljon et puristi rintaa sitä kesti viikon ja nyt olen voinut hyvin ja ahistus jäänyt taakse. Voi olla, että hormonit tekevät kepposet nyt siellä. Tiedän ettei se ole helppoa joten isot tsempit täältä❤️
Kiitos Jannnah ❤️ Luulen, että tämä johtuu tästä väsymyksestä. Kun on kaksi vilkasta pientä lasta, vaativa asiantuntijatyö ja töissä kaamea kiire, ja teemme kotona remonttia… paletin pyörittäminen vaatii paljon jaksamista, ja nyt se yskii, kun en kerta kaikkiaan kykene venymään kaikkeen tällä hetkellä. Pitää ruveta miettimään, miten kuormitusta saisi kevennettyä.
 
Kiitos Jannnah ❤️ Luulen, että tämä johtuu tästä väsymyksestä. Kun on kaksi vilkasta pientä lasta, vaativa asiantuntijatyö ja töissä kaamea kiire, ja teemme kotona remonttia… paletin pyörittäminen vaatii paljon jaksamista, ja nyt se yskii, kun en kerta kaikkiaan kykene venymään kaikkeen tällä hetkellä. Pitää ruveta miettimään, miten kuormitusta saisi kevennettyä.
Sympatiat sinulle. Mäkin odotan kolmatta joka on toivuttu ja odotettu. Silti elämäntilanteessa on monia eri kuormitustekijöitä, joiden takia on tullut näitä synkempiä ajatuksia. Miten selviän kolmen pienen kanssa kun on muutenkin paljon asioita, jotka vaativat hoitamista. Sitten kun itseä oksettaa ja väsyttää niin välillä on vaikea pitää lippua korkealla niinä hetkinä. Hyvä kuitenkin käydä läpi näitä erilaisia tunteita ja antaa niiden tulla ja mennä. Selvitään tästä kyllä :red-heart:
 
Sympatiat sinulle. Mäkin odotan kolmatta joka on toivuttu ja odotettu. Silti elämäntilanteessa on monia eri kuormitustekijöitä, joiden takia on tullut näitä synkempiä ajatuksia. Miten selviän kolmen pienen kanssa kun on muutenkin paljon asioita, jotka vaativat hoitamista. Sitten kun itseä oksettaa ja väsyttää niin välillä on vaikea pitää lippua korkealla niinä hetkinä. Hyvä kuitenkin käydä läpi näitä erilaisia tunteita ja antaa niiden tulla ja mennä. Selvitään tästä kyllä :red-heart:
Puit paljon paremmin sanoiksi sen, mitä yritin kuvailla. Juuri tuota käyn itsekin läpi. Kovin huojentavaa kuulla, etten ole yksin. Kiitos sanoistasi Novak, ja paljon tsemppiä myös sinulle ❤️ Eiköhän tästä selvitä. 👍
 
@Hapsukka @Novak ihan kun omia tekstiä lukisi. Luulin, että olisin yksin tälläsen tilanteen kanssa. Täälläki tuli huojentunut olo etten ole ainut ja etten ole huono äiti kun ei vaan välillä jaksa ja on niitä synkempiä ajatuksia.. on kyllä ihanaa tietää, että samassa ryhmässä on samoja tunteita käyviä niin voi keskustella ja päästää niitä tunteita ulos ja niitä ymmärretään. Kaikki ei välttämättä edes ymmärrä. Voi tulla sellasia sanoja no itsepä halusit tai teit ja jne.
 
@Hapsukka @Novak ihan kun omia tekstiä lukisi. Luulin, että olisin yksin tälläsen tilanteen kanssa. Täälläki tuli huojentunut olo etten ole ainut ja etten ole huono äiti kun ei vaan välillä jaksa ja on niitä synkempiä ajatuksia.. on kyllä ihanaa tietää, että samassa ryhmässä on samoja tunteita käyviä niin voi keskustella ja päästää niitä tunteita ulos ja niitä ymmärretään. Kaikki ei välttämättä edes ymmärrä. Voi tulla sellasia sanoja no itsepä halusit tai teit ja jne.
Just näin! Huono äiti-ajatukset ovat kyllä kamalia. Mutta lapsiluvusta huolimatta - ihmisiä mekin vaan ollaan ja välillä väsyttää. Sitten kun näitä pieniä pyörii jaloissa niin ei sitä niin vaan nukuta ja levätä kun väsyttää. Eikä kaikki todellakaan ymmärrä. Sanotaan juuri tuollaisia ikäviä kommentteja että omia on ja hoida itse. Tottakai lapset tuovat paljon enemmän iloa kun harmia, vaikka joskus tulee heikko hetki.
 
Kyllä! Oli sitten yksi,kaksi tai 6 jokaisella on omat haasteensa ja ongelmat. Mä rakastan mun lapsia yli kaiken ja tulee hassutelua ja nauretaan yhdessä kun tapahtuu tai sanotaan hauskaa enkä vaihtais mihinkää mutta on päiviä kun mikään ei onnistu ja haastavaa. Minun ahdistukseen yleensä lääke löytyy lapsista. Ai kun oli hirveet ahdistukset päällä niin kummasti auttoi se kun oli lasten kanssa. Minun lapset tarvitsevat minua mutta niin minäkin heitä 🥰
 
Oireet vetävät nyt jostain syystä mielen tosi matalaksi. Mistään uusista tai odottamattomista oloista ei edes ole kyse, ihan tuttua kauraa tämä pahoinvointi, läpitunkevat vilunväreet, raskas väsymys ja hajuherkkyys. Mutta tuntuu, että siedän niitä jotenkin paljon huonommin tällä kertaa… varsinkin tänään on tuntunut, että mennään sietokykyni rajoilla. Ja vasta rv 6 alkamassa! Pahin vaihe on vasta edessä melkein kuukauden päästä. Miten minä selviän tästä. 😓 Jostain syystä edes ajatus vauvasta ei nyt ole kannustava. Näin eilen kaveria, jolla on vastasyntynyt vauva, ja niin ihana kuin hän pieni tuhisija olikin, minua alkoi ahdistaa kun näin, miten työlästä pienen vauvan hoitaminen on. Tai siis tiesinhän minä sen jo ennestään, itsekin kaksi vauvaa saaneena. Ehkä aika on ehtinyt kullata muistoja. Mutta nyt joka tapauksessa ahdistaa kaikki tähän raskauteen liittyvä rankasti, ja se vähän pelottaa. En ollut yhtään osannut varautua, että kokisin tällaisia tuntemuksia vielä kolmannen ja viimeisen lapseni kohdalla. Toivottavasti tämä menee ohi pian…
Tsemppiä ❤️ Itsekin olin vielä positiivisin mielin tulevasta ennen kuin pahoinvointi alkoi. Mutta nyt kun oksentelu ja koko päivän mittainen pahoinvointi on taas alkanut, epäily tulevaisuudesta ja ahdistus just siitä että tää pahoinvointi kestää luultavasti vielä yli kuukauden on musertavaa. Tekisi mieleni valittaa ja olla inhottava. Väsyttää niin että tekisi mieli maata koko päivä vaakatasossa mutta se pahentaa pahoinvointia. Ei tee mieli syödä tai juoda mitään mutta pitäis koko ajan tehdä molempia niin ei vatsa pääse tyhjenemään joka lisää pahoinvointia. Ihan perus oleminen tuntuu nyt vaikealta. Huh, mutta ehkä tämä tästä paranee. Viime raskaudessa sain pahoinvointilääkettä mikä auttoi jonkin verran. Taidan huomenna soittaa saisinko taas reseptin vaikka sinänsä ei tekisi mieli lääkitystä ottaakaan.
 
Mun kaveri joka on lääkäri vetelee jotain Suomessa uutta pahoinvointilääkettä surutta ja kuulemma hyvin toimii ❤️ ja ulkomailla sitä käytetty jo vuosikausia
 
Tsemppiä ❤️ Itsekin olin vielä positiivisin mielin tulevasta ennen kuin pahoinvointi alkoi. Mutta nyt kun oksentelu ja koko päivän mittainen pahoinvointi on taas alkanut, epäily tulevaisuudesta ja ahdistus just siitä että tää pahoinvointi kestää luultavasti vielä yli kuukauden on musertavaa. Tekisi mieleni valittaa ja olla inhottava. Väsyttää niin että tekisi mieli maata koko päivä vaakatasossa mutta se pahentaa pahoinvointia. Ei tee mieli syödä tai juoda mitään mutta pitäis koko ajan tehdä molempia niin ei vatsa pääse tyhjenemään joka lisää pahoinvointia. Ihan perus oleminen tuntuu nyt vaikealta. Huh, mutta ehkä tämä tästä paranee. Viime raskaudessa sain pahoinvointilääkettä mikä auttoi jonkin verran. Taidan huomenna soittaa saisinko taas reseptin vaikka sinänsä ei tekisi mieli lääkitystä ottaakaan.
Voi Snickers, ymmärrän niin 110% ❤️

Itse heräsin tänään niin kamalan olon kanssa, että päädyin soittamaan työterveyteen, ja sain Bonjesta-reseptin. Otin ensimmäisen tabletin tunti sitten, ja olo on jo huomattavasti parempi! Edelleen väsynyt (aavistuksen tokkurainen), mutta pahoinvointi on helpottanut ja olo on hämmentävän kevyt. Ja annostusta on mahdollista vielä kaksinkertaistaa tästä, jos tulee tarve! Jos tämä oikeasti auttaa näin hyvin, mielenterveyteni on pelastettu. 🤤
 
Voi Snickers, ymmärrän niin 110% ❤️

Itse heräsin tänään niin kamalan olon kanssa, että päädyin soittamaan työterveyteen, ja sain Bonjesta-reseptin. Otin ensimmäisen tabletin tunti sitten, ja olo on jo huomattavasti parempi! Edelleen väsynyt (aavistuksen tokkurainen), mutta pahoinvointi on helpottanut ja olo on hämmentävän kevyt. Ja annostusta on mahdollista vielä kaksinkertaistaa tästä, jos tulee tarve! Jos tämä oikeasti auttaa näin hyvin, mielenterveyteni on pelastettu.
Ihanaa!😍 kiitos vinkistä jos itsellekkin tulee hirveä vointi niinkuin yleensä tuleekin.. ennen vain kärsinyt. Itsellä yleensä alkaa kunnolla pahoinvointi 6+ viikolla joten ei enää hirveesti päiviä jäljellä. Pelko on kyllä aika kova 🤭😂
 
Minäkin hain tänään Bonjesta reseptin ja otin tunti sitten ensimmäisen tabun, toivottavasti auttaa! Kamalan kallista tämä ainakin on.. 😅
 
Minäkin hain tänään Bonjesta reseptin ja otin tunti sitten ensimmäisen tabun, toivottavasti auttaa! Kamalan kallista tämä ainakin on.. 😅
Joo, hätkähdin itsekin apteekin kassalla tuota hintaa!

Täällä nyt toista päivää lääkitys käytössä. Tänään pahoinvointia on kyllä ollut, mutta se ei ole ollut ollenkaan yhtä raskasta kuin ennen. Työnteko onnistui ilman isompia vaikeuksia, ja ruoka on mennyt vähän paremmin alas. Tokkuraisuus on ollut vähän ikävää, mutta tuntui helpottavan hieman, kun otti pienet lounaspäikkärit.
 
Takaisin
Top