Tulokkaan nimipähkäilyt

Meillä oli nimet molemmille sukupuolille jo ennen kun tulin raskaaksi :) tosin pojan nimen kanssa sain tehdä töitä että meni miehelle läpi. Mut meni se lopulta kun sanoin että ehdota itse parempaa niin katsotaan. Ei kuulunu nimeä ei!

Mulla ei ole käynyt edes mielessä noi puheviat... itsellä oli lapsena r-vika mut kovalla harjoittelulla opin sen sanomaan :) on mulla muutama trauma kun en ole pentuna tullut ymmärretyksi ja omassa nimessä ärrä esiintyy.

Mulla on tällä hetkellä pari kollegaa joilla molemmilla on todella selvä r-vika ja molempien nimissä on ärrää. Kuulostaa jotenkin tuskaiselta kun he puhuu. Mutta olen sitä mieltä että nykyään on niin hyvät puheterapiat jne. että kyllä tuollaiset saadaan korjattua :rolleyes: todennäköisesti mun lapsesta tuleekin se poikkeus jota ei voitu auttaa ja lapsi on ikuisesti katkera meille nimestään :grin
 
Tosiaan nyt on se ongelma, ku tuleva kaveri onki poika ja tytölle ois nimi ollu valmiina. Pojalle halutaan toiseksi nimeksi joko Sakari tai sit ehkä Esko Olavi. Nää siis lapsen isoisien toiset nimet. Esikoisen toinen nimi tuli suoraan isältään. Mut hankala nyt noihin sit kehitellä etunimi. Toisaalta mun pappa oli Toivo Hermanni ja hänen isänsä Kustaa Henrik, että mun mielestä siinäki on liuta komeita nimiä.

Haluan etunimen olevan kuitenki moderni, niinku veljelläänki. Mun nimilistoilla poikanimiä on suppeasti, mm. Jiri, Jimi ja Hessu. Mut jotenki nuo ko. nimet ei vaan tunnu passaavan. Miehellä on näissä jutuissa niin pirun huono mielkuvitus, että ehdotukset tulee pääosin minulta, niinku esikoisenki kanssa. Tyrmää sit sellaset, joista ei tykkää yhtään.
Mut semmosen huomasin viimeksi, ku nimeä mietittiin, että jos se alkuun oliki jonku nimen tyrmänny, niin sitte ku oli makustellu sitä jonku aikaa, ni sitten tykkäski siitä.
Esikoista alettiin keskenään kutsua Joneksi sitte, ku synty. Ensin sen tietysti yhdisti Jone Nikulaan, mutta pian siihen tottu. Aateltiin, että nimi ois ollu Johannes ja kutsuttu sit Joneksi. Mut jotenki se sitte muuttuki Jesseksi ennen ristiäisiä ja Johanneksesta tuli toinen nimi.

Meän esikoisen lempinimi muuten oli heti syntymän jälkeen Pönä, ku se oli pönäkkä poika =D Isänsä kutsuu poikaa vieläki usein Pönäksi, vaikkei poika ulkoisesti enää todellakaan ole pönäkkä.
 
^ åke, onhan tässä nyt vielä hetki aikaa. Oletkos jotain nimiopuksia lukenut? Ei ne auttais yhtään? o_O
 
Jos tykkäät että nimillä on selitys, niin olen nähnyt sellaisia opuksia joissa joikainen nimi on selitetty puolella sivulla tekstiä :p

Ei kummankaan suvussa olisi jotain nimiä mitä voisi harkita? Esim. Isoisovanhemmilla?
 
Mä oon jo vuosia tienny mikä mun pojan nimeksi tulee jos sellaisen saan. Sanoin myös miehelle jo kauan sitten, että siitä nimestä ei sitten neuvotella :D No, tämä vauva on sitten tietysti tyttö, ja oon keränny nimilistaa jo jostain raskauden alusta... siinä on tällä hetkellä joku ~20 nimeä :rolleyes: ja minä olen _todella_ nirso nimistä! Ei tuu helppoo sitten kun pitää niitä alkaa karsimaan.

Nimikirjat on kyllä käteviä! Ite oon bongaillu aika hyviä myös eri maiden kuninkaallisista perheistä.
 
Takaisin
Top