Tukholman ostos vinkit.

  • Ketjun aloittaja Kiekurasipsi
  • Aloituspäivämäärä
K

Kiekurasipsi

Vieras
Heippsan.

Onko antaa matkustus vinkkejä vaunujen kanssa. Oon tosi arka matkustelija ja pelottaa et eksyn. Mutta haluan lapsille saada kokemuksia. Minne mennä viikkarin terminaalista, millä ja miten hankalaa se on?

Puhutaanko siellä englantia. En osaa ruotsia.
 
Me ollaan yleensä menty kesällä kävellen vanhan kaupungin kautta keskustaan ihan vaan kiertelemään. Reitti on helppo. Mapsista kannattaa katsoa.
Slussenin asema ei ole terminaalista kaukana, jos ei halua kävellä ja haluaa edullisesti kulkea. Reittikartta asemilla hyvin näkyvissä. Rattaiden kanssa kulkiessa muistaakseni joku tuli meille avaamaan inva portin ja automaatista ostettiin liput.
Myös vikinglinelta saa suoran bussikuljetuksen keskustaan ostettua laivalta, myös samalla paluulipun. On vähän kalliimpi, mutta ei tarvitse kävellä jos huono sää ja eksyminen pelottaa.
Terminaalin läheltä kulkee myös paikallisbusseja, niillä en itse ole koskaan kulkenut.
Junibacken, Gröna Lund, vasa museo, kuninkaanlinna. Nämä ollut meillä sellaisia kohteita, useimmiten aika päämäärätöntä haahuilua ollut ilman suunnitelmaa. Sen verran vähän siinä kuitenkin loppujen lopuksi on aikaa, ellei aio yöpyä maissa. Ostos vinkkejä en osaa antaa kun ei ole tullut varsinaisesti ostoksille sinne lähdettyä.
Itse olen puhunut pelkästään englantia, ruotsia en osaa kunnolla. Myös puhelimen Google kääntäjä ihan hyödyllinen jos ei yhteistä kieltä löydy, omassa puhelinliittymässä ei tule Pohjoismaissa lisäkuluja netin käytöstä.
 
Takaisin
Top