Toukomussujen ensimmäinen joulu

Mimmu86

Piirimestaruustason postaaja
Joulu lähestyy ja itse ainakin olen henkeen ja vereen jouluihminen niin ajattelin avata ketjun joulu"hössötykselle" [:D]

Joko olette muuten miettineet mitä ensimmäisenä jouluna joululahjaksi? Tuleeko teille joulupukki? Vietättekö joulun ihan perheen kesken vai isommalla porukalla?

Etenkin tuo lahja-asia mietityttää kun eihän tuo siitä hirveesti muista, hankkiako jotain, josta on iloa pitkään sitten myöhemmin ja jää muistoksi vai sitten jotain perusjuttuja...

Niin ja pahoittelen kirjoitusvirheitä, uusi puhelin jolla täällä nyt käyn ennen kuin netti alkaa taas toimia ja tämä näppäimistö vaatii jonkun verran totuttelua[:D]
 
Itse oon kanssa jouluihminen,rakastan sitä ja täällä näköjään tais tulla lumet jäädäkseen tänä aamuna,kun on niin paksuu ja kokoajan pyryttää lisää [:)]
Meillä ollaan ehkä kotona,saa nähdä mihin tää meidän parisuhdetilanne oikein johtaa,että missä vietetään ja keiden kanssa. Mutta kotona olisi pääasiassa tarkoitus,koska on Iisan eka joulu,niin tahdon olla kotoon.

Meille tuskin tulee joulupukki. Ehkä sitten jonain toisena jouluna.Lahjasta ei ole tietoa vielä,ainakin ajattelin laittaa Iisan tilille "mojovan summan" joulurahaa,se nyt on ainakin yksi,mutta täytyy vielä katsella..[:)]
 
Mä kans tykkään yli kaiken joulusta! [:)] En siitä hössötyksestä, että pitää ajella jokaisens luona ja jokaiselle pitää ostaa lahjoja.. [:'(] Mut se ite joulutunnelma,ruoka,ystävät ja perhe. Ihan parasta [:)]

Joulupukki varmaan käy, kun ajateltiin että siitä jää kiva muisto ainakin meille vanhemmille [:)] Tosin joulupukki ei kävis asioikseen meidän tytön luona, mut arveltiin olla sen aikaa mun porukoilla, kun siskon muksujen luona käy joulupukki. Tarkoitus olis olla ihan kotona, nyt kun saadaan uusi koti jouluksi. Saa nyt nähdä, pitää kai se käydä miehen vanhempien luona kans, kerran käydään mun vanhempien luona. Mut pääasiallisesti ollaan kyllä ihan kotona, ja joulu laitetaan ensimmäistä kertaa ihan kunnolla kotiin [:)]

Joululahjasta. Jotenkin musta tuntuu vähän hassulle ostaa tytölle mitään, kun ei se oikein vielä ymmärrä.
Ja varmasti kummit ja mummot ja ukit ostaa lahjoja.. saa nähdä nyt.
 
Me ollaan yleensä tuolla sukulaisten suunnalla Keski-Suomessa. Tänä jouluna ollaan ensimmäistä kertaa miehen äidin luona joulua viettämässä täällä etelässä mutta eiköhän me joulupäivänä lähdetä tuonne pohjosen suuntaan. Ollaan aatto siinä ja minä itse asiassa haluaisin tulla vielä yöksi kotiinkin kun se nyt on vaan 30km päässä... ja minä kuitenkin olen ajokuintoinen [;)]
Tein Miljalle punaisen joulumeko - tosin pikkuisen keskeneräinen vielä kun ei meidän minikangaskaupasta löytynyt nappeja, jotka olisin kelpuuttanut.
Olen toivonut ihan käytännöllisiä lahjoja, kuten kantoreppua. Itse toivon kovasti, että eivät hukuttaisi meitä mihinkään turhanpäiväiseen roinaan kun lelujakin noin pienellä on jo kaksi laatikollista ja vaatteitakin jotakuinkin tarpeeksi. Yöpuvun osti anoppi tytölle lahjaksi kun olimme yhdessä Prismassa kun sanoin, että tämmöinen olisi ihana [:D] Tutan punainen pingviini-potkuyöpuku! Aivan suloinen! Plus että 74cm yöpukuja meillä ei vielä ole.
Ensi vuonna ollaan sitten varmaankin minun vanhempieni luona, viime jouluna oltiin siellä. Eiköhän me aleta olemaan vuorotellen mummoloissa eikä missään tätilöissä enää. Ainakin sitä mieltä minä olen.
Joulupukki tulee, koska mies lupautui menemään joulupukiksi kummipojalleen joten eiköhän se samalla pyörähdä meilläkin [:)]
 
Mua myös rassaa se juokseminen jokapaikassa...
Tämä joulu ollaan mun vanhempien luona, tai siis aatto kun on varmaan viimeinen joulu kun saadaan kaikki nuo pienet serkukset saman katon alle. Yöksi tullaan kotiin ja mennään sinne vasta iltapäivällä kun matkaa on vaan se pari sataa metriä. Joulupäivänä lähdetään sitten keski-suomeen miehen sukua moikkaamaan. Siellä vaan on niin erilainen joulu...

Noista lahjoista, me ei olla ikinä saat kuin pari lahjaa kun taas mies on tottunu siihen et kaikki pienimmätkin jutut laitetaan eri pakettiin että sais mahdollisimman paljon paketteja ja mä en oikein ajatuksesta tykkää.

Toivon että tän joulun jälkeen oltais jatkossa kotona ja me voidaan sit vaikka pyytää ne mummot ja vaarit tänne meille syömään [:)]
 
Riinun tavoin mekin ollaan sitä mieltä, että tänä jouluna me vanhemmat ei tytölle ostella vielä mitään lahjaa. Myöhemmin sitten kun se jo tajuaa joulun menosta. [:)]

Joulusta tykkään minäkin, aivan etenkin syödä!! [:D] Hyvä jumala mä odotan jo taas kinkkua, porkkanalaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa. Tähän saakka ja tänäkin vuonna tämä mun ja miehen jouluruuan kaihostelu jo etukäteen on johtanut siihen, että paistetaan pikku esikinkku ja teen perunalaatikkoa sen kaveriks. Yleensä n.kk ennen joulua.

Me oltiin alkuseurustelusta aatot aina omissa kodeissa, sit mies tuli takastullessa meille vielä ennenku lähdettiin kotiin tapsana. Nyt kaks vuotta ollaan oltu joulut kokoajan samassa paikassa. Eka aatto oltiin anoppilassa ja joulupäivänä meille. Viime jouluna taas toisin päin. Nyt vuorossa siis taas aatto anoppilassa, joka kerrankin käy vielä hyvin muutenkin. Nään serkkupoikia ihan liian harvoin ja nekin pääsee tonne mummolaan/porukoille(paritalo) vasta joulupäivänä. Mä en siis osais olla jouluna ihan vaan täällä meillä kotona kolmestaan kun se sitten taas tarkoittaisi etten näkisi serkkuja todennäkösesti ollenkaan sillon ja ne on mulle liian tärkeitä siihen.

Mimmun tavoin kans, anoppilassa on vaan niin erilainen joulu, että oon varmasti hirveä ihminen, mutta en tahtoisi sinne. Kyllä kai jokainen tykkää siitä joulusta, mihin on itse tottunut(mikäli on vaan positiivisia kokemuksia) ja siitä poikkeavat tuntuvat vähän kurjalle.. [&o]

Joululahjat ressaa, mä kun olen maailman huonoin ostamaan!

Sorry, mulla on varmaan kans kirjotusvirheitä, pikkudataaja niin innoissaan tuli räplään kans..

Ai niin ja joulupukki.. Anoppi kyseli kans asiaa, todennäkösesti pyytää. Eihän tyttö siitä vielä muista mitään, mutta onpahan sit kuvienkin takia..
 
Me vietetään aina joulua kotona. Käydään aattona haudoilla, mut muuten ei ajella metriäkään [:)]. Joka toinen joulu meillä on ollut meidän kolmen lapsen katras meillä, ja joka toinen ollaan oltu ihan kahden. Siis tähän asti [:D]. Meidän molempien perheiden joulut on olleet aina omassa kotona, joten siinä suhteessa ei oo tullu erimielisyyksiä. Ex-siipan kanssa jouduin viettään jouluja hänen perheen luona, enkä oikeen koskaan tuntenu sitä joulunviettohommelia omakseni[&o]. Lasten takia sitä nyt sitten tuli niin vietettyä ja he osasivat kyllä pitää serkkujen kanssa hauskaa [:)]. Asiaan tietty vaikutti myös se, et ex-anoppilassa kaikkiin juhliin liittyi kuningas alkoholi, mikä taas mun mielestä ei kuulu jouluun ollenkaan! Noh, nyt oon viimeiset kuus joulua saanut olla omassa kotona ja tehdä omia joulujuttuja [:D].
Meillä mennään aatto aina kutakuinkin samoilla sävelillä. Haudat, siinä ajellessa bongaillaan pukkeja [:D][:D], kotiin saunan ja sitten syödään. Ruoan jälkeen avaíllaan lahjat, mitkä on mystisesti ilmestyny haudoilla käydessä kuusen alle ja loppu ilta on vapaata oleskelua (eli leikitään lahjoilla [:)]). Kävi meillä yks vuosi joulupukki, mut hoituu se aatto ilmankin. Lasten usko on vahva, vaikkeivät pukkia näkiskään [:D].
Lahjoista sen verran, et joku pieni lelu tulee varmaan hankittua. Meidän poika kaipaa vaihtelua noiden romujensa kanssa ja leluvarastot ei oo vielä niin suuret, et vois osaa pitää aina viikon jemmassa. Siinä ne sit aina tuntuis uudelta kun vaihtaa viikon välein [;)]. Ja saadaan siitä sitten valokuva, kun Juho avaa pakettia [:D]. Tai lähinnä varmaan syö sitä lahjapaperia [8|]. Meidän pupu saa joka joulu myös paketin, jonka saa repiä auki. Pojat voi aukoa lahjansa yhtä aikaa [:)], voi sitä rapinaa...
Tänä jouluna katras on ex-siippojen luona, joten joulua juhlitaan pienellä porukalla. Mun tyttö tosin kyseli jos hän tulis meille, kun ei oo kahteen vuoteen viettäny joulua meillä. Hänen viime joulu meni Teneriffalla serkkujen kanssa. Sanoin, et haloo, tottakai voi tulla. Mun ja exän lapset on suht vapaasti saaneet olla ja oleilla molemmissa kodeissa tasapuolisesti tai miten ovat halunneet. Ja ei oo tarvinnu tapella pahemmin mistään. Miehen exä on sit kokonaan eri juttu...
 
Yksi jouluihminen vielä ilmoittautuu! [:D]

Me ajateltiin et oltais ihan omassa kotona omalla porukalla.
Toki perhe saa tulla käymään jos haluaa, mutta mekään ei haluta sitä ympäriinsä ajelua aattona vaan tykätään molemmat rauhoittua.
Ajateltiin et käydään sit kyläilyt aatonaattona ja joulupäivänä -tai sen jälkeen, miltä nyt tuntuu.
Viime jouluna ei tehty sen kummempaa kun käytiin haudoilla, miehen vanhemmilla ja sit mentiin joulun viettoon mun siskon luokse, ja siitäkin tuli hirveä stressi.
Miehen vanhempien luona olis pitänyt olla samaan aikaan kun miehen veli oli poikansa kanssa, ja taas mun sisko viivytti oman perheensä ruokailua kun me myöhästyttiin.
Haudoilla jouduttiin sit käymään ihan juosten.

Joten tänä jouluna ei huvita lähteä mihinkään, kumpikaan meistä ei halua ottaa perinteeksi sitä että rampataan jossain vaikka tiedän että ainakin miehen vanhemmat pettyy kun ei mennä sinne aattona.
Mulle sopis käydä toivottamassa hyvät joulut ohikulkumatkalla, mutta kun sinne pitää jäädä eikä sieltä pääse alta kahden tunnin pois.

Tuleepahan meilläkin ensimmäistä kertaa järkättyä kunnon joulu omassa kotona, tähän saakka ollaan kierretty perheiden luona mutta nyt meillä onkin oma pieni perhe [:)]

Mä ajattelin lahjan kyllä tytölle ostaa, mä rakastan joululahjojen ostamista.
Mutta meinattiin kyllä opettaa pienestä pitäen siihen että niitä lahjoja ei ole kymmenittäin, ja ne ei ole mitään kalliita.
Kaikille tutuillekin ollaan sanottu että jotain ihan pientä kiitos.
Pukkia ei varmastikaan meille tule ellei mies sitten pukeudu pukiksi sen verran että saadaan kuva muistoksi.
On tehnyt aikaisemmin pukin hommia ja varusteet löytyy vielä.
Mutta aito, oikea kuusi tulee, sen mä olen halunnut joka joulu vaikkei kotona olla oltukaan joulua viettämässä (meillä asuu perheet lähellä eli kotiin ollaan kuitenkin aina tultu yöksi).

Ainiin, ja ajattelin askarrella tytölle oman joulukoristeen johon tulee nimi ja vuosi, ja jatkaa sitä perinnettä joka joulu niin saa aikuisena ottaa kokoelman itselleen jos tahtoo.
 
Mimmun tavoin kans, anoppilassa on vaan niin erilainen joulu, että oon varmasti hirveä ihminen, mutta en tahtoisi sinne. Kyllä kai jokainen tykkää siitä joulusta, mihin on itse tottunut(mikäli on vaan positiivisia kokemuksia) ja siitä poikkeavat tuntuvat vähän kurjalle.


Sama täällä. Paitsi että sen mitä anopilta kuulin niin heillä joulua vietetään melko samalla kaavalla kuin meillä kotona joten itse asiassa ihan odotan sitä. Mutta aiemmin on pitänyt vuorotella mun ja miehen tädin välillä ja se joulu siellä on jotain niin erilaista ja vaan me kaksi oltiin ostettu lahjoja ja saatu joten siinä keskenämme availtiin. Ja ruokailukin muistutti liikaa tavallista sunnuntaipäivällistä ja vaatteet oli tavalliset eikä ruokavalikoimakaan ollut lähellekään sitä mitä kotona. Ja suurimpana, minusta se tunnelma puuttui täysin [&o] Toivottavasti nyt pysyttäis mummoloissa. Onhan se lapsellekin tärkeämpää varmasti olla mummolassa kuin isän tädin luona...?Jonka kanssa minäkään en kovin kummoisesti tule toimeen. Tunnen siellä itseni aina niin ulkopuoliseksi.
 
Täälläkin ilmottautuu jouluihminen. En myöskään tykkää kaupoissa ravaamisesta ym muusta mutta juoluaattona perinteet kunniaan [:D] Tämä joulu ollaan mun vanhemmilla/kotona kun ukko ei saanu lomaa sille viikolle niin ei päästä oikein minnekkään lähtemään. Mä haluisin että joulupukki tulis mutta katotaan kenet mä saisin pukeutumaan [:D]

Oon suunnitellu että teetän joulukortit kuvasta missä on Janikalla tonttupuku ja Kiralla semmonen koirien tonttulakki [:D] Pitäis käydä toi Kiran lakki ostamassa ja ottaa ne kuvat.
 
Mä mietin kanssa joulukortteja tytön kuvalla, moneen vuoteen ei olla kortteja lähetettykään.
Mutta mä tykkään et kaikki kortit on itse tehtyjä, joten varmaan otan vaan kuvan ja teetän niitä useamman, ja itse askartelen loput kortteihin.
Ainakin vanhemmat sukulaiset tykkää kun saa tytön kuvan.

Sitten mä mietin noita kummijuttuja, ajattelin et tytön kummeille vois antaa lahjaksi kehystetyt kuvat.
Meillä kummeina on mun sisko ja miehen täti, ja sitten molempien kaverit.
Lähipiirille on varmasti hyvä ja tykkäävät, mutta jos kavereille antaa niin tuleekohan heille sellainen olo että kuvien on sitten pakko olla esillä?
Toisaalta mun mielestä kummeille kuuluu antaa kuvat, ja mä tykkään pitää kummilasten kuvia esillä.
Kaikki ei tykkää pitää kun omien lasten kuvat.
Onko teidän mielestä ihan tyhmä idea? Voihan niille sanoa että ei loukkaannuta jos kuva ei ole esillä.
 
KisMet, ihana idea toi joulukoriste-juttu! Saanhan lainata ideaasi [;)][:D]??
Ja se OIKEA kuusi, se meille tulee. Yhtenäkään jouluna ei ole sitä kuusta ollut, kun ollaan ravattu
pitkin maailmaa, tuntunu typerälle hankkia kuusi kun kotona olla kuitenkaan. Mut nyt hankitaan [:)]

Tein itse tossa äsken joulukortitkin. Alunperin tarkoitushan oli teetättää Ifolorilla semmoinen joulukortti missä tytsy on tonttuasuineen, mut tiedä siitä sitten.. jos niin sitte mummoille ja papoille sekä kummeille. Mut muille tein äskön tossa hirmu pinon kortteja [:)] Voisi sanoa että olen tyytyväinen lopputulokseen [:)] Yksinkertaista mutta kaunista [;)][:D]


 
Kismet  mä olen kanssa sellanen, että totta ihmeessä kummipojan kuva on esillä! [:-] En oo osannukaan koskaan ajatella, että jotakuta ei kiinnostais kummilapsen kuvaa pitää esillä. Vaikka niin tottakai varmasti on.

Joulukortit varmaan tulee tehtyä kans niin et teetättää tytön kuvia ja niistä askartelee(siis mummoille yms, muille sit jotain muuta). Mä tykkään kans askarrella joulukortit! Olen askarrellut jo monena vuotena!

Niin ja sanottakoon, että varmasti vaikuttaa siihen, ettei kotona haluta olla jouluna, se että yhtään sukulaista ei asu täällä samalla paikkakunnalla kun me. Että sit mummoloihin ja muualle olis liian pitkä matka vain käydä syömässä tms ja tulla takaisin kotiin. Tai heidän ajaa vain käymään meillä.
 
Tietenkin saa lainata Riinu [:D]
Muutamana jouluna on ollut myynnissä sellaisia isoja kuusenkoristepalloja joissa on jotain tyyliin "Baby 2010" ja siihen saa vauvan kuvan.
Sisko niitä metsästi silloin kun kaksoset oli pieniä, ekana jouluna.
Mutta mä kun en tykkää noista valmiista muovisista, niin haluan tehdä itse.
Ja saa sit joka joulu tehtyä uuden, niitä on hyvä satsi sitten kun on aikuinen.
Mä tykkään itse kun mulla on tallessa vielä sellainen joulukoriste jonka olen ihan pienenä jostain pikkujoululahjana saanut.

Mä olen Lyydia askarrellut viime vuosina vaan paketit [:D]
En siis tykkää antaa perinteisiin lahjapapereihin pakattuja lahjoja vaan paketoin ne erilaisiin papereihin ja erilaisilla nauhoilla.
Isänpäivälahjat meni vaareille ruskeassa pakkauspaperissa hamppunarulla kiinnitettynä.
Viime jouluna en tosin jaksanut kyykkiä lattialla vaan paketoin suosiolla ihan perinteisesti.
Muuten mä olen tehnyt kaikki mahdolliset kortit itse, kun tykkään sellaisia saadakin [:)]
Ja ainakin meidän lähipiiri tykkää enemmän itse tehdyistä, niitä Tiimarin 10kpl eurolla kortteja tulee kuitenkin kasa.
 
Joo, ja ei ainakaan kukaan saa kahta samanlaista korttia kun itse tekee. Mulla on nyt jäänyt väliin monena vuonna kun olin yleensä joulukuussa viikonloputkin töissä plus että tuli tehtyä paljon 16h päiviä...Voi sitä mun mielestä esim lasin viiniä ruoan kanssa jouluna ottaa mutta monet taitaa ottaa enemmänkin, sellainen hullunmylly töissä aina joulun alla oli. Mutta josko sitä tänä vuonna tekis taas itse.

Meilläkään ei ole aikaisempina vuosina ollut kuusta saati jouluruokia kun aina oltiin kaikki pyhät jossain muualla. Siksi sanoinkin miehelle että tänä vuonna tulee sitten se oikea kuusi ja omat ruoat...

Odotan kovasti jo joulusiivousta ja et pääsen laittaa kämpän joulukuntoon! Mennään äidin kanssa viikonloppuna käymään finnmarin tehtaanmyymälässä lahdessa. Siellä on ihan hirveesti kaikkia ihania kynttilä ja koristejuttuja!
 
Tarkennukseksi vielä, että kännäämistä tarkoitin tuolla alkoholikommentillani! Lasillinen tai pari viiniä tulee nautittua meillä juuston kaverina [:)]. Jouluaterialla ollaan aiempina vuosina maisteltu jouluolutta. Kun ei kumpikaan tykätä viinistä ruoan kanssa.
 
Voi että mulle iski ihan kauhee joulukuume päälle, kun toi lumi sato tänään <3 Pakko lähteä katselemaan jouluverhoja keittiöön[:)] Mainoksissaki oli kauheesti kaikkia joulukauden avajaisjuttuja ja yhessä kaupassa pääsis ilmaseks lapsi kuvaan pukin kanssa. Sinne on ehkä pakko mennä[:D]

Me ollaan joko kotona tai mun äidillä joulu. Vaikka oltais jossain pois kotoa se aatto niin kyllä mä laitan sen joulun tännekki. Me ostetaan aina sellanen "minikuusi" ja laitetaan se tollasen puisen arkun päälle ja sama tehään varmaan tänäki vuonna. On sitten näppärästi Lassen uteliaitten sormien (ja suun[:D]) ulottumattomissa.

Ai niin ja lahjoista sen verran, että ostettiin jo pojalle lahjaks Brion veturi, kun aletaan keräämään sitä junarataa. Eihän se vielä vähää aikaan sillä leiki mutta on sitten joku alotuspaketti valmiiks kerätty ku on siinä iässä. Nyt kun se ei vielä näistä lahjoista vielä mitään tajua. Toivottavasti poika vaan ite tykkää sit sillä joskus leikkiä tai mä joudun yksin leikkimään[8|]
 
Minä tein tänään ite PhotoShopilla joulukortin, liitin siihen tytön kuvan ja toivotustekstin. Nimmarit siihen sitten käsin ja 30kpl tilasin Ifolorilta. Oli meinaan paljon kalliimpi tuolla määrällä hinta, kun teki sen kortin valokuvaliikkeiden valmiilla pohjilla omaa kuvaa käyttäen...



 
Mä lähetän kanssa kortit,jossa kukoistaa iisan kuva. Täytyy käydä ostamassa vaan anttilasta se tonttulakki [:)]
 
Takaisin
Top