Toukokuun yleinen

Olen nähnyt hurjia unia. Olen usein myös unien puolella raskaana.
Pari kertaa olen unissani nähnyt vauvaa mahan ulkopuolella, mutta on ollut alastomana, eikä ole ollut mitään ilmiselvää sukupuolta vauvalla unessa.. höh :D

Toukokuun loppu menee siinä, että odottelen miehen töiden loppuvan. Hän saattaa päästä uusiin töihin samantien, mutta jos ei pääse heti, niin lähtisimme ehkä kesäkuussa reissailemaan.
Odotan myös kesäisempiä ilmoja, saan auringosta energiaa ja olen paljon ulkona.
 
Täksi päiväksi on luvattu rankkasateita, ja odotan innolla niitä. Kumpparit jalkaan ja sateenvarjon kanssa ulos kävelylle, mukavaa kun sade ropisee varjoa vasten ja märkä maa tuoksuu hyvältä, eikä ole hirveästi ihmisiä liikkeellä niin kuin yleensä :)
 
Ihanaa reissua Kurmeliini! Minulla on vielä viikon odotus niin mies palaa reissultaan ja se tulee olemaan kyllä tämän toukokuun kohokohta. Kesäkuussa pääsen minäkin babymoonille synttärieni kunniaksi. Tässä on monia kivoja asioita joita odottaa :)
 
Ihanaa reissua kaikille jotka johonkin päin on suuntaamassa! Me varattiin juuri kylpyläyö Flamingoon, minkä mies antoi mulle synttärilahjaksi. Ihana päästä lillumaan kylpylään ja ihan vaan hotelliin yöksi ilman koiranhoitovelvollisuuksia. :) Olen haaveillut siitä Flamingon aikuisten osastosta jo pitkään, mutta en ole koskaan vielä käynyt. Kiva päästä nyt vielä, kun jatkossa varmaan tulee sitten oltua enemmän siellä lastenaltaiden puolella. :grin
 
Lähdettiin sunnuntaina miehen kanssa risteilylle, nautittiin yhdessäolosta ja syötiin hyvin. Nukuin myös tosi hyvin, ehkä ensimmäistä kertaa ikinä laivalla! :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hyvää reissua kaikille reissulaisille ja nauttikaa olostanne todella :)
Tänne ei kuulu mitään erikoisempaa:) tänään 20+4


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huomenna me suunnataan pidennetylle viikonlopulle Moskovaan :) Ihanaa päästä arkea pakoon hetkeksi.

Ihanaa matkaa kaikille reissaajille :hello
 
Kylläpäs on reissukärpänen purassut montaa täällä! Hyviä reissuja kaikille! :greet025 Täällä yksi kade! Näillä kotihoidon tuilla eei paljon reissata.. :excited001

Meillä on ens viikolla ihan huippuviikko tulossa, kun on vihdoin rakenneultra! Sit saadaan meidän uus autokin vihdoin! Nyt mahtuis vaikka kolmaskin lapsi ja kaksi koiraa sekä anoppikin mukaan (no ei ehkä ihan, mutta ainakin lapset ja tuplarattaat)!! Lisäks mulla on kevään vika koulupäivä tiistaina! Ihanaa! Monta kuukautta illat vapaana! Ja niin se kesäkin tulee! Oon ihan onnesta soikeena..tai no..pyöreenä. :whacky011
 
Oi, uusi auto olisi kyllä meilläkin tarve hankkia ennen vauvaa... Tosin me ilmeisesti tarvitaan joku pikkubussi tai kuorma-auto, jotta meidän revohka pääsisi jonnekin yhdellä autolla. Autoon tulisi sovittaa vauvan kaukalo, kaksi koirien häkkiä ja vielä vaunut, niin johan siinä tavalliset farmarit käy ahtaaksi... Ja kai siihen autonvaihtoon jotain rahaakin tarvittaisiin. :wink
 
Täällä tuskaillaan purukaluston kanssa... Taas särkee ja tottakai kun menee päivystys ajalle.
Siis mulla on sukurasitteena geeni "virhe" jonka johdosta hampaat ovat hauraat ja hajoavat helposti.
Nyt pohdin jos/kun lekuriin menen niin tekisin selväksi että ei enää paikkailla/taistella jotta omat hampaat olisi suussa vaan aina kun räjähtää hammas niin poistoon... Olen 2008-2011 välisenä aikana käyttänyt tuhansia euroja hampaisiini. 2011 oli viimeisin kun kaikki laitettiin kuntoon jotta Afrikkaan voin huoletta lähteä. Paskat, ensimmäinen paikka lähti kera puolen hampaan n.6kk laiton jälkeen.
Sillä raha määrällä jonka olen jo laittanut hampaisiini olisin ostanut useat proteesit mutta kun ei hammaslääkärit halua poistaa kaikkia hampaita näin nuorelta(?? 38v) vaan niitä korjataan ja taas korjataan ja jälleen kerran korjataan...juurihoitamattomia hampaita taitaa suussani olla n.15 kpl. Ne juurihoidetut alkaa olla jo totaalisen finito jne.
Mä en jaksa kuunnella sitä ainaista lekureiden "miksi et ole nuorena pessyt hampaitasi kunnolla,tässä on tulos..." Hitto,on aikoja kun pesin hampaat AINA ruuan jälkeen ja jos join muuta kuin vettä niin purkka suuhun... Silti noi hampaat räjähtää...
No sellainen itkuvirsi nyt,kaikkea vaan pyörii mielessä. Olisi niille hammaslääkärille meneville rahoille muutakin käyttöä...
 
Tanti, tosi ikävää! :sad001 hammaslääkärissä ravaaminen ei tosiaan ole mukavaa.

Multa puuttuu perinnöllisesti kaksi hammasta. Oon ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni jotka siirsivät mut (itse asiassa julkisen puolen hammaslääkärin kehotuksesta) yksityiselle hoidettavaksi kun olin yläasteella. Jos ei näin olisi tehty niin purentaani ei olisi ehditty korjata ajoissa ja nyt olisi varmaan kaikki hampaat missä sattuu ja niskakipuja virhepurennasta.

Toinen implanttihammas istutettiin pari vuotta sitten ja toinen on vielä laittamatta (sen paikalla on maitohammas joka ei ole irronnut ollenkaan:D) Koetin saada implanttia opiskelijaterveydenhuollon kautta, mutta ei ole kuulemma rahoja sellaiseen. Yksityiselle siis ja hammas maksoi n. 1300e. No sainpahan loistavaa hoitoa. Mutta en edes uskalla kuvitella paljonko kaikkien hampaiden uusiminen maksaisi..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onkos täällä ketään muuta jota ylenmääränen hössötys raskaudesta ärsyttää? Mulla on nyt alkanut hieman ottaa päähän hyvän ystävän hössötys tulevista lapsosista...Hän on toisen lapsen tuleva kummi, ja tuntuu, että hänellä on oikeus jaella omia neuvojaan (ei ole omia lapsia) koko ajan, ja suunnitella jo valmiiksi elämää ja sitä kuinka hän on jatkuvasti hoitamassa lapsia , kun ne syntyvät.. Olen tottakai onnellinen raskaudesta, mutta ylimääräinen kysely,neuvojen tuputtaminen ja muu höösääminen oikeasti alkaa vain ottamaan hermoon..ystävä on minulle todella rakas mutta en tiedä miten sanoisin hänelle nätisti esim. siitä, että halutaan vauvojen synnyttyä rauhassa tutustua heihin mieheni kanssa kotona ja totutella arkeen, ilman että joku on koko ajan oven takana...Hän kun on vielä niin kova suuttumaan, vaikka asiaa ei pahalla tarkoittaisikaan..Ihanaa että hän on niin innoissaan asiasta, mutta alkaa olla jo vähän yliampuvaa.. Ja ne "vitsillä" tarkoitetut kommentit siitä kuinka hän on se kiva täti ja minä se pas** äiti..huoh... Sori purkautuminen mutta en vain tiedä mitä ajatella niin pakko vähän päästellä höyryjä :D!
 
Epäilemättä liika hössötys ärsyttää. Jospa asiat menisi omalla painollaan vauvojen synnyttyä ja suurin into karisisi vauvojen itkuilla ja kakkavaipoilla kaveriltasikin pois :D saattaa hänellä olla vielä ruusuiset kuvitelmat tulevasta kummilapsestaan :) ja olen miettinyt tuota samaa että rauhoitetaan kyllä koti ensimmäisten päivien ajaksi kun uusi tulokas saapuu mutta ajattelin ilmoittaa siitä vasta vauvan synnyttyä ja ihmiset ajatelkoon siitä mitä ajattelevat. Olen kyllä kateellinen sinulle ikuinenjännittäjä kun sinulta löytyy ihmisiä hössöttämästä ympäriltä..minusta tuntuu että vaikka uutinen otettiinkin hyvin vastaan niin kukaan ei hössötä yhtään. Kuitenkin kun ensimmäinen lapsi tulossa niin toivoisin ystäviltä ja sukulaisilta vähän enemmän "huomiota".

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
No mulla on vähän sama mun ystävän kanssa, kokoajan ylisuojelee mua; esim en saanut tulla hänen kyydissään kerran kouluun kun hällä ei oo airbagia autossaan!!! Toinen miltä ylisuojelee on tupakan savu, aina jos ollaan jossain ouistossa tms niin heti pitää vaihtaa paikkaa jos vähän lemahtaa... Ärsyttävää. Anoppikin on alkanut höösätä, lähinnä mun voinnista, "oothan muistanu syödä vitamiineja, oothan muistanu levätä, et sitten enää tee raskaita töitä, ala jo käyttämään tukivyötä selän takia, oothan muistanu rasvata arpien välttämiseksi..." Huh! Appiukko taas näsäviisastelee ja tokas viimekerrannku oltiin käymäs että "määhän jään kohta eläkkeelke nii turha kuvitellakaan että istun kotona hoitamassa lapsenlapsia, vaan oon koko ajan menossa..." Tokasin vaan takasin että ihan vapain mielin ja hyvällä omalla tunnolla, ja sitte hän oletti että suutuin niin koko loppu päivän tuli anteekspyyntöjä... Avautuminen täälläkin, soori! :D
 
Minulla ei ole tässä 2. raskaudessa ollut hössötystä ympärillä nimeksikään (verrattuna 1. raskauteen). Ei sillä olen tyytyväinen, ettei kukaan hössötä. :wink

Sen sijaan yksi lapseton ystäväni on alkanut käymään hermoilleni lapsenkasvatus ohjeitaan jakelemalla. Hän ei tunnu ymmärtävän, ettei uhmaikäinen välttämättä usko ensimmäisestä tai toisesta vanhemman käskystä mitä hänelle sanotaan. Ystävän mukaan nämä ovat näitä "vapaan kasvatuksen kukkasia". Verenpaine nousee kun ajattelenkin hänen sanomisiaan. Argh!! Jotenkin sitä ottaa lapsenkasvatus 'ohjeet' henkilökohtaisesti ja minä en ainakaan IKINÄ lapsetomana kehdannut alkaa neuvomaan ystäviäni / sukulaisiani joilla on lapsia.. Kysyinkin häneltä, .
 
Äh - en saanut mobiiliappilla korjattua tuota aiempaa tekstiä.

Kysyinkin siis häneltä: kannattaako hän sitten kenties lapsen kurittamista fyysisesti? Ne lapset istuvat varmasti hiljaa ruokapöydässä ja tottelevat vanhempiaan selkäsaunan pelossa. Siihen ystävä hiljeni. Eniten ärsyttää kommentit ihmiseltä, jolla ei itsellään ole mitään kokemusta asiasta. Mitähän hän sanoisi jos menisin hänen työpaikalleen neuvomaan miten hänen pitää työnsä tehdä? Prkl!

Pahoittelen myös avautumistani :D
 
Tänään 22+2.
Viime viikko oli ihana helle viikko. Shortseilla ja topilla sai hengailla. Saatiin pihalla aikaseksi vaikka mitä. JA mies teki mulle koriste tikkaat sisälle ja pihalle, lisäksi nyton paljun terassi valmis, lasten huoneessa uusi tapeetti ja maalattu valmiiksi toiselle terassille valokatteita varten jotkut laudat :D

Vauva potkii päivittäin ja paljon, näkyy jo vatsan päältäkin selvästi. Inhottavalta vaan tuntuu, kun monottaa suoraan tuonne alapäähän. Mutta nautin kantaa omaa lastani :Heartbigred


Tänään aamulla sain tietää, että nyt on meidän äidinäidinäiti nukkui pois viime yönä. Eli meitä on enään nyt 4 sukupolvea. Suru ja ikävä on suuri, vaikka tämä on tiedetty kuukauden päivät, että se on enään päivästä kiiinni. Tää momma oli maailman ihanin ja kiltein. Hautajaisia vietetään 12. torstaina, kun kaikki viikonloput on täynnä kun on rippijuhlia, häitä ym....
hieman on mieli maassa, mutta tästäkin pääsee vain ylöspäin :Heartblue
 
Takaisin
Top