Toukokuun turinat

Tuun tänne myös fiilistelemään mun uusia ostoksia: mammafarkkuja ja toppeja HM:stä. Tuntuu niin mukavilta. :)

Neuvolassa tänään täti sanoi pienokaisen sydänääniä kuunnellessaan että kyllä kohta pitää jo töissä kertoa kun vatsa alkaa näkyä. Jaiks! En ymmärrä miksi jännitän sitä niin..
 
Verikokeissa ja pissanäyte otettu. Pari vkoa ultraan vielä :) lisää mammavitamiineja ostettu... aika saisi mennä vaa nopeammin....
 
Täällä ollaan sokerirasituksessa terveyskeskuksessa. Ei se litku loppujen lopuksi nyt NIIIIN pahaa ollut. Pitäisi tunti odotella ja sitten taas vähän verta ja taaaas tunti. Menee aamupäivä kivasti odotellessa. :)
 
Sain juuri eilisen sokerirasituksen tulokset ja ensimmäisen mittauksen arvo oli 5,4, joten radihan se sitten on.:arghh: Onko täällä muita kohtalotovereita?
 
Täällä ollaan sokerirasituksessa terveyskeskuksessa. Ei se litku loppujen lopuksi nyt NIIIIN pahaa ollut. Pitäisi tunti odotella ja sitten taas vähän verta ja taaaas tunti. Menee aamupäivä kivasti odotellessa. :)

Odotteletko sä aina seuraavaa vaihetta aulassa labran odotustilassa vai miten? Mulla ensi tiistaina aika. Varmaan pitää ottaa joku kirja mukaan, ettei tylsisty.
 
Haluan kertoa kaikille. Mut en uskalla. Jännittää. Odotan NP-ultraa. Lisäksi työtkään ei enää kiinnosta kun tiedän että kohta pääsen pois. Kellarissa esikoisen vanhat vaatteet polttelee. Tahdon käydä ne jo läpi ja päättää mitkä ei ollutkaan meidän juttu. Tekisi mieli hakea raskausvaatteetkin kellarista. En vain vielä myönnä että tarvitsen niitä. Vaivalle pitää varmaan ostaa kesän alesta pieni toppapuku, äitiyspakkauksen puku on tosi iso. Onkohän tää yhtä pieni kun esikoinen? Hänelle ihan kaikki vaatteet oli isoja monta viikkoa kun sanottiin ettei pieniä vaatteita kannata hankkia.
Ilmaiset 1-2 koon vaipat kävin hakemassa lapsimessuilta =) hävetti ja piilotin paketit reppuun.
 
Odotteletko sä aina seuraavaa vaihetta aulassa labran odotustilassa vai miten? Mulla ensi tiistaina aika. Varmaan pitää ottaa joku kirja mukaan, ettei tylsisty.

Juu, aulassa odottelin. Aina tunnin välein pyydettiin takaisin piikitettäväksi. Tulokseni oli muuten hyvä, ei raskausdiabetestä. :) Suosittelen ottamaan jotain viihdykettä mukaan. Muuten aika kuluu eritttäin hitaasti. :)
 
Täällä ollaan sokerirasituksessa terveyskeskuksessa. Ei se litku loppujen lopuksi nyt NIIIIN pahaa ollut. Pitäisi tunti odotella ja sitten taas vähän verta ja taaaas tunti. Menee aamupäivä kivasti odotellessa. :)

Mulla olisi parin viikon päästä sama edessä. Oon kerran aikaisemmin käynyt. Jännittä miten nyt menee kun tulee helposti paha olo. Ja ravinnotta. Menikö se teillä helposti ?
 
Mulla olisi parin viikon päästä sama edessä. Oon kerran aikaisemmin käynyt. Jännittä miten nyt menee kun tulee helposti paha olo. Ja ravinnotta. Menikö se teillä helposti ?

Mulla meni ok! Vähän huimasi ja heikotti ekan tunnin aikana. Muuten ei moittimista.
 
Mulle ei ole puhuttu vielä mitään sokerirasituksesta. Ymmärsin jostain että se olis vasta 24+ viikoilla. Te ootte kuitenkin käyny nyt jo aiemmin? Tuleekohan mullekin eteen? Toka neuvola on 1,5viikon päästä kun on 15+1.
 
Neuvolassa sanottiin että määki joudun sokerirasitukseen mutta en vielä tiiä millon se on
 
Mulle ei ole puhuttu vielä mitään sokerirasituksesta. Ymmärsin jostain että se olis vasta 24+ viikoilla. Te ootte kuitenkin käyny nyt jo aiemmin? Tuleekohan mullekin eteen? Toka neuvola on 1,5viikon päästä kun on 15+1.
Oon käsittäny että jos ei lähipiirissä ole diabetesta mitä kysyttiin ainakin multa ekas neuvolakäynnis niin sitten ois vaan yks rasitus just myöhemmin jos on täyttänyt 25vuotta. Alle sen eikä lähisuvussa tai ole riskiä muuten niin ei tarvi käydä ollenkaan :)
 
Tätä on varmaan miljoona kertaa puitu, mutta pitääkö NT - ultraan mennä täydellä vai tyhjällä rakolla? Huomenna olis aika :)
 
Jee sain tänään Postissa kutsun rakenneultraan. Kesäkuun 18. päivään asti pitäisi malttaa odottaa. :Heartred
 
Tätä on varmaan miljoona kertaa puitu, mutta pitääkö NT - ultraan mennä täydellä vai tyhjällä rakolla? Huomenna olis aika :)

Sanoisin että kivemmalta tuntuu jos tyhjänä. Kätilö saattaa joutua painelemaan vatsaa jonkin verran.
 
Hakunamatata, kiitos selvennyksestä! :)

Anakonda, mulle ei ainakaan sanottu kumpaakaan eli menisin tyhjällä ni on mukavampi :)

IceTea, mäkin sain tänään ajan rakenneultraan postissa! 21.6. on aika, jännää!
 
Oon käsittäny että jos ei lähipiirissä ole diabetesta mitä kysyttiin ainakin multa ekas neuvolakäynnis niin sitten ois vaan yks rasitus just myöhemmin jos on täyttänyt 25vuotta. Alle sen eikä lähisuvussa tai ole riskiä muuten niin ei tarvi käydä ollenkaan :)

Luultavastikin juuri näin. Mä oon 30v ja lähisuvussa ei oo diabetestä ja mun pitää silti mennä sokerirasitukseen
 
Takaisin
Top