Toukokuun turinat

Odottelen tässä, että nuorimmainen herää ja päästään ulos! Vapputorillakin voisi poiketa ja leikkikentällä ja... :) Sit illemmalla on isomman tytön jumppaesitys. Omatekoista pitsaa syötiin äsken -eilinenkin herkuteltiin, niin enpä taida vaa'alla käydä pariin päivään ainakaan :wink Mites te muut vietätte vappua?
 
Mun vappu menee töissä. Väsyttää ihan kamalasti, koitan vaan pysyä hereillä ja haukotella ei niin näkyvästi. :meh:
 
Hui... Mä tulin vähän niin ku ulos kaapista tän mahani kanssa :D Niin lämmin ilma, ettei voinut verhoutua yli-isoon takkiin, oli pakko etsiä kevyempää vaatetta (= liian pientä vaatetta) ja sehän tarkoittaa, et kaikki ketä mut näki ni jos ei ihan umpisokea ole, niin nytpä tietävät :P
 
Joo, mä oon kans ollut pihahommissa hiattomalla topilla ja mun isä oli eilen ihan ihmeissään, että sehän näkyy jo (siis maha)! En ruukaa pukeutua löysiin vaatteisiin ja tunnen oloni kotoisammaksi istuvimmissa vaatteissa, joten aion nyt todellakin pukeutua ihan niinkuin vain mieli tekee. Vauvamasu paljastukoon maailmalle! :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä vappu meni esikoisen 1v synttäreitä juhliessa, on siis syntynyt 30.4. Huh mikä urakka oli mut onneksi se on nyt takana. Ens vuonna yritetään saada kaikki vieraat yhdelle päivälle jottei koko vkl tartte olla parhaimmillaan.
 
Me oltiin vappuaattona ensin ystävien kanssa brunssilla ja illalla lakituksessa ja ystävien kanssa ravintolassa syömässä. Tänään piknikillä ja iltapäivällä isovanhempien luona syömässä. Eli syötiin koko vappu! :grin Melko perinteisellä kaavalla siis meillä. Toki muutama vuosi sitten oltiin vielä opiskelijoita ja silloin vappu kesti sen pari viikkoa parin päivän sijaan. Nyt vain miettii, että miten ikinä sitä jaksoi! :eek: :hungover: :hilarious: Ensi vappu sitten kahden lapsen kanssa. Saattaa olla ettei ihan jaksa senkään vertaa juhlia kuin nyt. :)
 
Kysäsenpä täällä kun en oikein muutakaan paikkaa keksi. Meille esikoinen aina kiipeilee mun päällä ja tunkee syliin ja väkisinkin välillä talloo päälle. Mies joku kerta hysteerisenä (no ei nyt ihan sentään) et älä mahan päälle kiipee ja mä en oo vielä kauheesti estellyt, koska vauva on kuitenkin vielä aika suojassa tuolla vatsamakkaroiden jne. alla. Nyt olen vähitellen kuitenkin koittanut alkaa 'suojaamaan' alavatsaa, jottei taapero kauheasti sen päälle kiipeilisi. Missähän vaiheessa pitää oikeasti todella alkaa suojaamaan vatsaa tuolta touhuajalta? Hän ei kuitenkaan vielä varmaan ymmärrä asiaa, loppuajasta varmasti jo paremmin.
 
Kyllä meilläkin tuo reilu 1 vee pomppii päälle ja kiipeilee... Siitä asti kun kohtu nousi häpyluun yläpuolelle, niin oon koittanut vähän varoa, mutta vikkelä tuo on, niin välillä ehtii silti pompata päälle jos vaikka sohvalla/lattialla makoilen. Eikä se kivalta tunnu yhtään, sattuu... Mutta eipä tuo kai sitä vauvaa pysty vahingoittamaankaan?! On se kuitenkin tuolla suojassa ja lapsivesikin suojaa iskuilta.
 
Mä niin odotan et ens viikonloppuna saisin mun ihanat äitiys t-paidat kotiin ja käyttöön! Ne on laatikossa pienimpien vauvanvaatteiden kanssa isäni luona säilössä... Ehkä sit porukka pikkuhiljaa ympärillä huomaa raskauden ja uskaltaa kommentoidakin. :)
 
Ja mä odotan, että posti tois mulle äitiysteepaitoja :D Tilattu on kun mä oon aina ollut raskaana talvella ni ei mulla oo mitään kevät-kesävaatetta. Ja kun tuossa sovittelin mun teepaitoja, niin tasan yhdessä riittää mitta enää :happy8 :laughing002 No, on mulla kyllä masutuubi, saa silläkin vähän käyttöaikaa jatkettua.
 
Mä oon tilannut omani täältä, tämä Bella band on kyllä niin käytännöllinen kaikestaan kun voi käyttää usealla tavalla. Paljon oon käyttänyt "vyönä" eli kaksinkerroin taitettuna mahan alla niin kuin tuossa kuvassa, pysyy hyvin vähän liian isot äitiyshousutkin jalassa, ei tarvi koko ajan kiskoa... Ja samalla tukeekin vähän. Sit voi käyttää ihan normisti masutuubina eli paidan jatkeena ja sit vielä imettäessäkin kun laittaa ihan tavallisen paidan alle, niin ei jää kuitenkaan maha paljaaksi. Just oon ajatellut et pitäis ainakin pari tilata vielä. Nytkin on itse asiassa käytössä :)

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=37
 
Christalli, mulla on ihan tavallinen tuubitoppi (oisko ihan h&m:sta) ja oon sitä käyttänyt välillä masutuubina. Ihan ok on toiminut.

edit. katsoin ton edellisen linkin ja eipä näköjään paljoa maksa oikea tuubikaan. :)
 
Jamppa78 kannattaa vähän varoa jos eikoisen kovasti alkaa hyppimään päällä, sillä samoin kuin voimakkaita pomppuja/iskuja/tai kaatumis vaaran tms sisältävässä liikunnassa, niin niissä mahaan kohdistuvissa voimakkaissa iskuissa tms piilee istukan irtoamis/repeämis vaara. Ja ainakin noita tiettyjä liikunta lajeja kehotetaan välttämään toisenkolmanneksen puolestavälistä/lopusta, joten kaitpa sama vois päteä siihen esikoisen hyppimiseen mahan päällä. Mutta siis jos lapsi ei hypi eikä mahaan kohdistu samalla kun hän kiipeää voimakasta iskua niin eipä kait niitä sen kummemmin tarvitse varoa, kunhan kuuntelee omaa kehoa. Mulla ainakin maha menee pinkeytyy, ja joskus vihloo, jos esikoinen kovasti yrittää kiipeillä tai seistä mun päällä, mut muuten saa olla sylissä ja mahan päällä makoilla.
 
Arvelin olla hurja ja kiivetä illalla vielä hevosen selkään.. Viimeks syksyllä oon ratsastanu ja en vaan oo ennättäny koko talvena, onneks naapurin likat on käyny hevosia liikuttaa :) viikot nyt 19+1, arvelin sen aikaa käydä kun hyvältä tuntuu ja tuunpahan sit pois jos koskee. Onneks on oma vanha tuttu ruuna minkä tuntee läpikotasin, vieraan hevosen selkään en uskaltas kyllä nousta kun mahallakin alkaa olla jo kokoa.
 
Takaisin
Top