Toukokuun turinat

Mitä ihmettä Mariel? :O johan on törkeää porukkaa!! Meillä ainoastaan mun työpaikalla käydessä kurkitaan vaunuihin :)
 
En käsitä, miksi on pakko koskea.. Jos sillä vauvalla sattuu olemaan peiton kulma vähän nassun peittona niin ei sitä nyppimään tarvitse mennä.. Saati sitten koko tyttöä kääntämään ja herättämään, että näkee paremmin :wideyed: Tuntuu, että tässä talossa kuvitellaan, että vauvakin on kaikkien yhteinen..

Muutenkin harmittaa ettei pihalle pääse yhtään istumaan kun penkit on mammojen ahterien alla ja ne on aina sitä mieltä, että pitää kuulumiset vaihtaa juurta jaksain joka kerran jos paikoilleen jää kun itse tahtoisi joskus istua rauhassa ja hiljaisuudessa, nauttia lämpimästä säästä.. Tänään puheterapeutin käynnin jälkeen kuljin ulkona vielä auton turvakaukalo vaunujen alaosassa kiinni, jotta tyttö sai jatkaa uniaan vielä hetken kun rytmit sekoittui taas.. Näin pienen ihmeen, TYHJÄN penkin ja suuntasin sinne, että nyt istun hetken.. Eikös siihen sitten tupsahda yksi mummeli ja ala kiskomaan tuulisuojaa kaukalossa ja kurkkimaan ja toteaa, että tyttö jotain heiluu siellä, ei nukukaan..
 
Ompas tuttavallista porukkaa. Ei täällä meillä päin kukaan tuollai tuppaudu, hädin tuskin tervehtii. Mutta ilmeisesti parempi näin, itse olisi varmaan jo onnistunut loukkaamaan naapureitani jos tollasta touhua ois:eek:
 
Huhhuh! Meillä kurkitaan vaunuun jos sinne on näkyvyys, itse olen sit harsoa raottanut, mut ei kukaan ulkopuolinen ole ollut vaunuihin tunkemassa.
 
Tuossa tilanteessa kun naapuri koitti tyttöä kääntää selälleen niin otin suojaa sen verran pois edestä, että olisi voinut kurkata.. Tänään oli tuo suoja kaukalossa niin se on yläosasta jonkin verran auki niin, että sinne näkee ilman, että sitä kiskoo enempää pois edestä..
 
Ei meilläkään kukaan ole noin iholle tullut. Naapurit kurkistelee vaunuun sen mitä näkee, mutta pysyvät käsivarren mitan päässä. Kerran oltiin hakee postia pojan ollessa sylissä, niin silloinkaan naapuri ei tullut turhan lähelle, vilkutteli etäämmältä.
 
Itse vielä inhoan muutenkin tätä kerrostaloelämää.. Olisi nytkin niin hienoa kun olisi oma piha jonne mennä rauhassa juomaan aamukahvit ja saisi tytön nukkumaan ulos.. Ja saisi potkaista tuon kissan ovesta ulos kun menee hermo :wink Niin sitten rasitteena vielä liian tuttavalliset naapurit kun haluaisi vain olla omassa rauhassaan ilman että joka roskapussia viedessä täytyy jotakuta tervehtiä ja pahimmassa tapauksessa vastailla kyselyihin.. Vaihdoin mielelläni autokatospaikan tolppapaikkaan kun mies muutti saman katon alle ja halusi auton katospaikan itselleen.. Nyt oma auto on toisella puolen pihaa ja pääsee toista kautta helposti ovelle niin ei tarvitse kulkea tuon mammojen ja mummojen kansoittaman oleskelualueen läpi ja saa kulkea omassa rauhassa..

Sitten kysymys vauvojen lakeista / pipoista :cat: Pidättekö vauvoja vaunuissa ilman lakkia lämpimämmällä säällä? Kun itsellä menee hermo noihin myssyihin kun aivan sama millaisen laittaa niin aina tyttö pyörittää päätään niin, että on korva paljaana toiselta puolen ja toiselta puolen silmä peitossa.. :confused: Sitten se kävelylenkinkin alkupätkä on sekä pipon, että tutin kanssa taistelua..
 
Mä pidän sellasta melko ohutta trikoopipoa. Se on sen verran napakka että kestää hyvin paikallaan vaikka tyttö heiluiskin vaunussa. Lindexiltä taitaa olla.

Mistähän vois johtua kun meidän tyttö on ruvennu pulauttelemaan tosi paljon enemmän kun ennen? Eikö sen pitäis pikemminkin vähentyä kun ikää tulee lisää, ens viikolla tulee 4kk täyteen. Omissa syömisissä ei oo mitään muutoksia ja tota runsaampaa pulauttelua on jatkunu kohta viikon. Melkein joka syöntikerran aikana tulee iso puklu joko kesken syönnin tai sit hetken päästä...
 
Anskurai, meillä myös lisääntyi pulauttelu tuossa iässä. Vauva syö silloin niin paljon maitoa, että sanottiin johtuvan siitä ja pian reilun viikon kuluessa pulauttelu helpotti.
 
Meillä pulautellaan kans reippaasti. Joku päivä taas paljon vähemmän :)

Meillä kans ohut trikoopipo lindeksiltä ja pysyy hyvin päässä :)
 
No hyvä kuulla että muillakin on vaihtelua tossa pulauttelussa. Minä jo aloin pelkäämään et tytölle on puhkeemassa joku allergia tmv.
 
Meillä on laitokselta asti lentänyt puklut kaaressa, nyt on jo n. 1,5kk ollut parempi ja vähentynyt jo paljon. On päiviä kun ei puklaa lähes ollenkaan ja sitten seuraavana voi pukluja taas tulla oikeenkin reippaasti :)
 
Ohut trikoopipo nyt tai villainen kypärämyssy tai silkkinen kypärämysdy trikoopipon alla, lun ollut sateista, tuulista ja koleaa. Kesällä sitten lippis ja hellehattu, mutta aina jotain päässä. :)
 
Mä pidän kans hattua aina päässä ulkona niin kauan kun aukile on auki! Ohuet neule tai trikoopipot ei ole kesälläkään kuumia mutta estää tuulen tuiverrukset!
 
Mitä aukileelle voi tapahtua, jos ei ole pipo päässä? :O Meillä ohut neulepipo/kypärämyssy, ja joo on aina silmillä, mutta poika nukkuu vaunuissa anyways,niin välillä tarvii vain nostella.
 
En tiedä lääketieteellistä faktaa tosta aukileesta, mutta siis kallohan on tietyllä tavalla "auki" että pää mahtuu kasvamaan. Joku on joskus sanonu et voi mm tuulla korviin kun tuuli pääsee aukileesta. Taitaa olla minun mummu joka niin sano etten tiedä onko vanhan kansa juttuja mutta kuulostas minun korviini järkevältä. Ja muutenkin ajatus että pään sisään pääsis tuuli puhaltamaan niin kuulostaa niin jäätävältä että pidän aina hattua :grin On minun äitikin sanonu sillon kun esikoista odotin ja se synty elokuun järkyttävissä helteissä, että "ihan sama mitä sille puet, vaikka vaan vaipan, mutta pipoa pidät sillä päässä" ja äitejähän pitää totella :happy:
 
Kesällä ihan auringon takia hattu tietysti, mut oli monesti joku pitsilakki tytöllä vaunuissaki tai siis rattaissa, kun meillä siis se ratasosa kesällä vain käytössä ja pään puolelta alahelma pois niin helposti aina pieni tuulenvire/ilmavirta (vaikkakin lämmin) käy siellä. Silkkinen myssy tai kypärälakki toimii myös. En tiedä, pitäisinkö vaunukopassa mitään lakkia, kesähelteillä siis (näillä keleillä kyllä).
 
Muokattu viimeksi:
Hahaaa, laukut pakattu ja huomenna starttaa kone etelän auringon lämpöön! Ihanaa!! Eka loma lasten kanssa ulkomailla, saa nähdä mitä tuleman pitää :grin Eniten mietityttää kun nukutaan kaikki samassa huoneessa... Lasten ehdoilla mennään ja nautitaan täysillä!!
 
Onko muilla samaa vaateongelmaa kun meillä. Eli meillä on pääsääntöisesti käytössä nyt 68-74 cm vaatteet, bodyt on sopivia molemmissa koissa, ei suurta eroa, MUTTA ne housut!! 68cm pöksyt on liian lyhkäsiä ja 74cm liian pitkiä :angry1 Todella ärsyttävää, äpn vaatteet on onneksi aika reilun kokoisia ja joustavaa kangasta niin mahtuu pitkään..
 
Takaisin
Top