Toukokuun turinat

Onpa ihanaa kun saatiin vihdoin viimein lämpöä! :)

Viikonloppu oli touhukas ja mukava. Siihen sisältyi uintia, Kengurumeinkiä, sirkuskoulun kevätesitystä, Vantaan elävän musiikin yhdistyksen rokki-näyttelyä, pyöräilyä ja jäätelöä. Tytär pokkasi sunnuntaina juhlallisesti 500 metrin matkauintimerkin. Ai että, mä olen fiilareissa. :cool::grin

Tästä viikosta on myös tulossa mitä mainioin, tai ainakin on paljon mitä odottaa. Huomenna on mun ja rakkaani hääpäivä, jota juhlistamme Peter Gabrielin keikalla! Keskiviikkona on työpaikan pirskeet ja jäsenkorjaaja. Torstaina paljon odotettu nt-ultra (jänskättää ihan hulluna).:) Ilmeisesti, ainakin innostani päätellen, alkaa täälläkin energiatasot nousemaan!

Loistavaa viikon aloitusta kaikille!
 
Oi voi tätä allergiaa.. ihanaa, että on lämmin, mutta muutama pieni sadekuuro puhdistaisi ilmaa. Meillä lentää ihan sellaisia keltaisia pölypilviä tuulessa.. ihan kuin katupölyä, mutta siitepölyähän tuo varmaan on, kun keltaista. Silmät vuotaa, nokka vuotaa, iho aivan rikki ja kutiaa.. käy hengitykseen ja olo varsin tukala. Taidan mennä tanssiin tonne jonkin sortin sadetansseja edes pienen helpotuksen toivossa :smiley-bounce015
 
Paratiisitar, mulla sama ongelma. En ole ikinä kärsinyt allergiasta tälleen! Kävin tänään pariin otteeseen lyhyet pyrähdykset ulkona, ja samantien alkoi nenä vuotaa ja aivastuttaa ihan hulluna.
 
Täälläkin on siitepöllyy aivan älyttömästi. Ensin sato rankasti ja sit lämpes ihan urakalla, niin tuntu että yhessä yössä pölähti hirveet määrät pölyä. Minnuuhin välillä aivastuttaa, vaikkei oo ees allergiaa. Pojalla jouvun jatkuvasti nyt käyttämmään avvaavaa lääkettä, kun on astmaatikko.
 
No niin, tänään tuli ensimmäinen työkaveri kysymään, että onko meillä mahdollisesti perheenlisäystä tulossa! Kait se masu on sitten jo sen verran pyöreä, että asiasta uskaltaa kysyä. Tällä tyypillä taitaa tosin olla kuudes aisti näiden asioiden suhteen. Hän arvasi edellisenkin raskauteni jo aiemmilla viikoilla - silloin ei kyllä masu pömpöttänyt vielä tämän vertaa. Olis pitänyt vähän kiusata ja esittää hirveän hämmästynyttä, mutta mä en jotenkin osaa tehdä noita vedätyksiä tilanteissa. Tulee aina vasta jälkikäteen mieleen. :wink

Aamulla lauleskelin miehelle "14 vuotta saman miehen lakanoissa..." Erinin "vanha nainen hunningolla" -biisiä mukaillen. Mies tuumas, että jaa tänääkös se päivä olikin... Että näin romanttisissa merkeissä alkoi meidän (Wikipedian mukaan) norsunluuhääpäivämme. Tytär sitten käänsikin tyylikkäästi huomion itseensä, muistuttaen, että tänään on hänen nimipäivänsä. Pitikin sitten käydä pikapikaa rustaamassa hänelle nimpparikortti, jonka ehdin viedä aamiaispöytään odottamaan prinsessan saapumista aamiaiselle. :) :Heartred

Ihan fiilareissa odotan illan Peter Gabrielin keikkaa! Olen fanittanut legendaa jo pitkään ja vihdoin viimein hän tulee myös Suomeen keikalle. :D Luvassa todennäköisesti mieletön keikka!

Muuten, rakkaan mieheni Herra Sottapytyn n. 19-vuotinen siistiksikouluttamisyritys tuottaa kuitenkin toisinaan pienen pieniä onnistumisen pilkahduksia. Eilen hän lopetteli rakentamisen parissa puuhastelunsa n. klo 22 (rakennetaan siis parvea) ja huokasi olevansa aivan poikki. Mä tähän sitten vain totesin, että niin ja vielä pitäisi siivota jälkensä. :wink Huokaisten mies tarttui harjaan ja rikkalapioon. Hän lakaisi sahanpurut, kipsilevynpalaset ym. rakennusjätteen, mitä meidän olkkarin ja keittiön laittioilla lojui. Emäntä kiittää, nimimerkillä edellisenä päivänä lattioita kipsipölystä puunannut... Tässä(kin) hommassa on pakko pitää jokin roti kun nyt kerran asutaan ns. rakennustyömaalla. Hommat on vain lopetettava joka päivä siivoukseen! Kukaan kestä asua sen pölyn ja rakennusjätteen keskellä, kun sama kama kulkeutuu jalkapohjissa sänkyihin, sohville jne.
 
Ihanat helteet, mä niin rakastan lämpöä, mutta...eipä niistä kauhiasti pääse nauttimaan, kun migreeni saapui taas "ilostuttamaan" päivääni. Johan tässä pari viikkoa menikin ilman tuota viheliäistä kaveria ja ajettelin tän vaiheen olevan taakse jäänyttä aikaa. Ei sitten ei... Kyl laittaa ärsyttämään, lenkillekään ei ole päässyt, höh. :mad:

Kiitos, että sain purkaa fiilikseni, johan tuli pikkuisen parempi mieli...:signs001

Nyt takaisin sohvan ja suklaan pariin
 
Mulla ollut sunnuntaista asti loistava olo! Päänsärkyä ja supistuksia kyllä, mut vihdoin pahoinvointi on poissa!!! :) Eilen käytiinkin lintsillä pojan kanssa, ku pystyy nyt tekemään muutaki ku makaamaan sängyssä. Pääosin istuin penkillä suppareiden takia, mut olinpaha ulkona :D Kesä!!! Huomenna mätsäriin, eli aamupäivä meneekin trimmaushommissa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toukokuun aurinko on selvästi tuonut virtaa muillekin, niin tännekin! Tuntui jo pari päivää, että pystyisin mihin vaan :) Ei ollut pahaa oloa, ei vaivoja ja untakin tarvitsee taas vähemmän. Siitepölyallergiasta ei ole ollut mitään tietoa, vaikka yleensä jo koivu saa mut aivan tukkoon, heinistä puhumattakaan. Pahoittelut teille, kenellä siitepölyt kiusaa!

Mä ehdin jo iloita, ettei miehen ja tyttären flunssa, jota viime viikolla potivat, pysty sekään mua saavuttamaan, mutta olin väärässä. Niin väärässä... Viime yö meni valvoen, niistäen ja yskien. Aamulla oli pakko mennä töihin, ei olisi koko paikka auki, jos en olisi siellä aamulla ollut. Järjestelmien vaihdos ja asennukset tänään. Esimiestyön ihanuutta! No silmät ristissä olin 7.30 töissä ja kun 11 jälkeen alkoi näyttää siltä, että koneet yksi toisensa jälkeen toimii, niin luovutin ja tulin kotiin. Nukahdin samoin tein. Herättyäni mittasin kuumeen ja vähän oli lämpöäkin noussut.

Nyt pitäisi vain malttaa levätä ja potea. Se ei todellakaan ole mun vahvuus. No tuo matkalainen saa minutkin rauhoittumaan ja pitämään parempaa huolta myös itsestäni.

Silti toivon niin, että tuo energisyys, voima ja hyvä tunne palaisi pian kehooni! Se oli aivan ihanaa :)

Nauttikaa lämmöstä ja auringosta!
 
Ihana vesisade! ah! Jos putsaisi kadut/pölyt ja vois taas hengittää helpommin :)
Oih, jotenkin niin "helppo" olo ollut taas hetken... tänään pitkästä aikaa dopplerilla kuuntelin Möykkyä ja hetki meni... sitten kuului kova hevosenlaukka :Heartred

Pääsykokeisiin lueskelin muutaman päivää ja nekin nyt takana päin. Näinköhän opinahjo aloitetaan vielä syksyllä... Kivahan se olis jos jotain touhua olis vauva-ajallekin :)

Flunssakin selätetty!!! jes!! oli aika voimia vievä 1,5vkoa. Sitten vielä lomaviikon "kunniaksi" asuntotarjouskin tuli. 10 neliöö isompi ja yli 200euroa halvempi :eek: Sekä aivan Tikkurilan rautatieaseman vieressä! Joten oli mikä murju tahansa niin muutto tulossa!!!! HA! :grin
Maanantaina neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan ja raskaustodistusta "anomaan" :)
 
Turistiin eilen duunikekkereissä raskauksista, ja tuli sellainen myytti vastaan että poikaraskauksissa ollaan yleensä energisempiä ja hyvinvoivia, kun taas tyttöraskauksissa on väsymystä (ja ehkä pahoinvointiakin) enemmän. Millaisia kokemuksia teillä on?
 
Kaks poikaa on ja kummastaki oksennettu kuukausia, ekasta piti käydä tipassakin. Tokasta saikutin rv17 alkaen loppuun asti, tosin supistusten takia. Mut juu ei, ei oo energinen olo ollu eikä oo tälläkää kertaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kuuma kesä kuuma! :wink

Vatsallaa arskanotto onnistu eka mut tokalla kierroksella tuli Möykky tielle :grin Uimaa ei vielä kuitenkaan uskaltanu... grrr... Suomea kannustetaan ilta jääkiekoss ja jos jotain hyvää evästä tekis vielä:)

Kaveri kerto että makea maistu tytön kohdalla mutta pojan kohdalla ei palakaan meinannu upota :rolleyes:
Onko mihinkää uskominen? Se jää nähtäväks :p:p
 
Poksistaralla, rv 13+0 tänään!

Ihana viikonloppu takana, vaikka kuumuus imeekin mehuja. Onneksi sentään kämpässä on ilmastointi, joka saatiin justiinsa huollettua ennen kuin helteen alkoivat. Puutarhahommia ja lasten uittamista on lähinnä tullut harrastettua.

Mukavaa viikon alkua kaikille! :)
 
Myö käytettiin lapset uimassa eilen, mutta ite ei tarettu vielä. Mie kahlailin vedessä, mut mies ei ees varpaita kastellu. Kerta heitolla muuttu ilma, kun ukkonen tuli. Eilen oli liki 30 astetta lämmintä, tännään nippa nappa 10. Ja vettä tullee välillä taivaan täyeltä.
Aamupäivällä onnistuttiin ulkoilemmaan sateettomassa välissä ja tein puutarhahommia. Jaksoin huomattavasti paremmin kuin viikonlopun kuumuudessa. Semmonen pikkasen päälle 20 astetta ois miulle just passeli.
 
Kiitis,
Mua vaan nukuttais kauheesti, mutten kehtaa tässä odotusaulassa torkkua. Itse testi mennyt tähän asti hyvin. Noudatin hyvän ystävän neuvoa enkä edes juonut vesilasillista aamulla (kostutin vain hieman suuta hammaspyykin jälkeen). Janoisena litkun juominen onnistuu edes jotenkin. Ja sit vaan ykösellä alas se lillinki, ei auta jäädä siemailemaan ja nautiskelemaan mausta... :grin
 
heips... aattelin tänne laitella kans et tää mamma vetäytyy täältä foorumilta pois... täällä kärsitään vaikeasta raskaudesta ja voimat henkisesti vähissä... tuolla facessa pyörin jaksamisen mukaan... täällä siis tilanne se että kivut on kohdussa kovat ja ilmeisesti supisteleekin... vuotoja tullut runsaana välillä ja seuraavasta vuodosta tää mamma on vuode-levossa loppu raskauden... ei tunnu maha kestävän ees kotona oloa ja kuopuksen hoitamista jonka ainoo nostelu on sängystä pois tai sänkyyn ja kakkapesut... :sad001
Palailen tänne taas jos kääntyy paremmaks tämä tila....

Parempia odotuksia teille muille ♡♥♡
 
Takaisin
Top