Toukokuun turinat

Heikkuliini

Jostain jotain jo tietävä
Nyt alkaa olla rakenneultrat käytynä tai tämän kuun aikana tulee käydyksi.. Liikkeetkin tuntuu aina vaan voimakkaammin.. Tänne voitas kirjotella toukokuun ajatuksia..
 
Aika on menny nopeesti! :O justhan sitä plussas ja nyt onki enää muutama kuukaus jäljellä:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
tajusin kanssa juuri, että tässähän on jo kuudes kuukausi menossa! vauva on jo kohta tulossa, ja itse vain miettii, että koskahan se raskaus oikein alkaa :grin viimeiset kuukaudet ovat kyllä varmaan pisimmät - kuuma kesä, iso maha ja kaikki vaivat mitä tähän nyt keksitäänkään.. en silti malttaisi odottaa!
 
Mä mietin myös eilen tätä ajan kulumista. Nopeasti se menee, vaikka toisaalta tuntuu että oon ollu jo ikuisuuden raskaana. Mutta mitäs tässä. Kunhan vauveli kasvaa ja kehittyy hyvin. Kohta pitäisi varmaan niitä hankintoja miettiä kun mitään ei ole saatu aikaan ja suurimmaksi osaksi meillä kaikkea löytyykin. Mutta ihanaa että on jo toukokuu ja raskaus on yli puolen välin. Myös työnantajalle pitäisi kohta ilmoitella etten olekaan palaamassa töihin. Ja Kelan hommat tulee ajankohtaiseksi.

Mutta Ihanaa Wappua naiset!!! Toukokuu alkakoon ja kesä lähestyköön! :smiley-bounce016
 
Oho, nyt vasta tajusin että on jo toukokuu. :grin Aika menee kun siivillä, huomenna jo rakenneultra vaikka tuntu että vähän aikaa sitten sinne oli vielä pari viikkoa! HYVÄÄ VAPPUA! :smiley-bounce012
 
Keskiviikkona meillä oli rakenneultra, ja kaikki oli hyvin :) Vaikeaa tajuta että nyt on puolet ajasta mennyt ja kohta se vauva toivottavasti on jo täällä. ! Kohta täytyy myös kela-jutut alkaa hoitaa... Ja aika se vaan menee nopeasti!
 
Millos viimeistään se äitiyspakkaus pitikään tilata? Eiks se ollu niin et saa tilata kun raskaus kestänyt 154 päivää, mutta mihin asti sitä voi tilata?
 
Kelan sivuilla luki että viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua aikaa pitää hakea äitiyspakkaus. Kuinka moni meinaa muuten ottaa äitiyspakkauksen ja kuinka moni ottaa sen rahana? Ite aattelin sitä pakkausta kun muutenkin esikoista odotan ja näin niin tulee tarpeeseen :) Ja haen kyllä heti kun saan sen raskaustodistuksen :P
 
Mulla on vanha pakkaus, joten en ota uutta. Olen lisäksi shoppaillut kirppareilta käyttämättömiä äitiyspakkausvaatteita esikoiselle, joten mulla on monta eri "vuosikertaa" vaatteita käytössä. Uskomatonta että joillain jää ne vaatteet pitämättä. Niin söpöjä ja laadukkaita.

Mulla ei valitettavasti onnistu täysin äitiysvaatteiden kierrättäminen edellisestä raskaudesta, koska vuodenaika on täysin eri. Lisäksi maha on nyt herkempi eikä siedä edes legginssien tuomaa painetta alavatsalla. Kävin H&M:ssä sovittelemassa äitiyshousuja, mutta ne oli uskomattoman huonosti istuvia: leveät lanteilta, litteät takamuksesta, kapeat reisistä, liian ahtaat mahapallosta, eikä kankaissa mitään joustoa tai mukavuutta. Uskomattoman epämukavat ja rumat päällä. Menin tavalliselle vaateosastolle ja sieltä löytyi parempia vaatteita paljon halvemmalla. Ostin kesäksi haaremihousut. Niissä on super-pehmeä ja löysä vyötärö, eikä olleet kalliit. Lisäksi vitosen hame, koska tunikat lyhenee paidoiksi ja tarvitsen jonkun jatkopalan legginssien kaveriksi.

Ompelin itse legginsseihini löysän trikoovyötärön. Kässäihmiset, kannattaa kokeilla. Saksi kumppari irti ja korvaa se pitkällä ohuella trikooputkella jonka voi rullata vatsan yli. En huolitellut reunaa muuten kuin saumurilla. Tein saman stretch-farkuilleni ja tuli paljon paremmat kuin kaupan äitiyshousuista. Ne istuu muuten kuten ennenkin, mutta nyt pallomaha mahtuu mukaan. Olen tyytyväinen. Se oli helppoa ja lopputulos oli hieno. Käytän varmasti niitä modattuja housuja vielä pitkään raskauden jälkeenkin, joten näitä ei ole tehty vain hetken tarpeeseen.
 
Me otetaan pakkaus vaikka otettiin esikoiselle myös. Hypistelin sitä lapsimessuilla ja se oli niin ihana että pakko on ottaa. Säästän sitten molemmille jotain omista pakkauksistaan muistoksi.
 
Ja mun pitää myös hommata uusia legginsejä, omat puristaa mahaa ikävästi. Kesällä leggarit on niin kätevät.
 
Kävin äsken kurkkaamassa miltä vaikuttaa tämän vuoden äippäpakkaus.. oli ihan jees ehkä hieman retrotyyppistä vaatettakin löytyy.. yhdestä asiasta olin ihmeissäni.. miksi liukuvoide on poistettu?? se kun pitäis laissa määrätä että synnytyksen jälkeen se tuote on hetkisen aikaa harvinaisen järkevä jos meinaa jossain vaiheessa peittoja heilutella.. vaikka siihenkin menee tovi ennen ku edes ajatustakaan siihen touhuun olisi.. mutta sitten kun aika on..
 
Siis täh? Eiks siellä oo enää liukkaria? Nyt kun tarkemmin mietin niin muistaakseni viimeksikin ostettiin se itse, en muista että edellisessä ä-pakkauksessa olis ollut. Se on kyllä niin tärkee perusvaruste synnytyksen jälkeen että pitäis kyllä kuulua pakkaukseen aina.
 
Tanssin eilen Show of the year kilpailussa osana 12 hengen joukkuetta. Hyvin meni, päästiin finaaliin muttei sijoituttu siellä. Mahani oli herättänyt huomiota ja ehkä vähän kauhistelua, koska näytin olevan "viimeisilläni". Tanssiminen tuntui tosi hyvältä. Raskaudesta huolimatta tanssin kummassakin esityksessä paremmin kuin koskaan. Uskomattominta oli se että mahani reagoi esityksiin rentoutumalla täydellisesti. Ei mitään supisteluja tai kipuilua.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Täällä on takana huonosti nukuttu yö. Heräilin monta kertaa erilaisiin kipuiluihin. Välillä selkä jomottaa tai lonkat. Aina kun vaihtaa kylkeä niin mahasta vihlasee toiselta puolelta. Pikkuisen liikkeitäkin sieltä tuntui. Aamuyöstä piti nousta pissille. Nyt yritän heräillä uuteen päivään, edes kahvi ei herättäny mua kunnolla. Kivaa tämä raskausaika....
 
Mulla on jo ties kuinka monta huonosti nukuttua yötä takana. Heräilen kans kipuihin ja kaikenlaisiin vihlaisuihin. Päivisin ei ole juuri mitään, mutta yöllä tuntuu olevan jokapaikka kipeenä. Oon jo alusta asti saanu käydä yöllä vessassa 2-4kertaa ja herään muutenkin noin 2h välein. Aivan kauhistuttaa ajatella että tämä tästä vielä pahenis....

Niitä kesähelteitä odotellessa....... :laughing005
 
mulla on nyt menossa ihana vaihe, että herään joka aamu juuri kun aurinko nousee :) vessa, pieni aamupala ja takaisin petiin. on kyllä rakko aina niin räjähtämispisteessä, että kohta saa varmaan rueta käymään öisin useammin.. aamutkin alkaa olla jo kovin kuumia, mutta koitetaan pärjätä ilman ilmastointia mahdollisimman pitkään :P
 
Tanssin eilen Show of the year kilpailussa osana 12 hengen joukkuetta. Hyvin meni, päästiin finaaliin muttei sijoituttu siellä. Mahani oli herättänyt huomiota ja ehkä vähän kauhistelua, koska näytin olevan "viimeisilläni". Tanssiminen tuntui tosi hyvältä. Raskaudesta huolimatta tanssin kummassakin esityksessä paremmin kuin koskaan. Uskomattominta oli se että mahani reagoi esityksiin rentoutumalla täydellisesti. Ei mitään supisteluja tai kipuilua.


Sent from my iPad using Vau Foorumi

Meillä saattaa olla yhteisiä tuttuja, koska mun yks miespuolinen tuttu oli myös tanssimassa tuolla yhdessä joukkueessa jossa oli yli 30-v porukkaa ja kyseli mua myös alkuvuodesta treeneihin mukaan. En lähtenyt silloin, koska olin niin pahoinvoiva ja nyt jälkikäteen tiedän, että olisin missannut liian ison osan treeneistä pahoinvoinnin takia.

Mutta ehkä ensi vuonna sitten.

Onnittelut teille kuitenkin finaaliin pääsystä ja siitä, että olet voinut treenata noinkin ahkerasti raskaudesta huolimatta.
 
Niin ja Raketilta vielä: miten onnistuneet vatsan kanssa lattialiikeet, eteenpäintaivutukset ja hypyt? Onko vaikuttanut pyörähdyksissä tasapainoon jne?

Itse kävin tanssitunneilla viimeksi tammikuussa kun maha ei ollut vielä tiellä eikä pahoinvointi vaivannut mutta sitten piti sekin kurssi jättää kesken kun hyppiminen tuntui kipeissä tisseissä kamalalta ja oksennus meinasi nousta joka käänteessä. Nyt ei enää okseta, eikä tissit ole kipeät mutta hyppiminen ja juokseminen tuntuu edelleen pahalta ja maha on tiellä monissa liikkeissä.
 
Musta tuntuu että mun vauva on alkanu hikkailemaan. Onko muut huomannu samaa? En yhtään muista koska esikoinen aloitti sen.
 
Takaisin
Top