Toukokuun tarinoinnit

RiikkaTe kysyit siitä neuvolakäytännöstä kuunnella sydänääniä. Luulisin että se on aika yleinen käytäntö, täällä ainakin kuunnellaan rv 12 eteenpäin joka kerralla kai äänet, sillä saadaan tarkistettua että pieni elelee ja jakselee hyvin. :)

Hankinnoista: vaatteita on jo paljon hankittu alkuinnostuksessa. Löytyy myös jo jotain "käyttötavaraa" kuten tuttipulloja ja tutteja muutama, lakanoita, pinniksen reunapehmuste, pehmoleluja, Baby Brjönin rintareppu, Hug a bubin kantoliina... Vaunuja olen katsellu ja vertaillu netistä ja kaks vahvaa vaihtoehtoa on jo (Classic Deluxe ja Brio Happy). Pinnis ja vaatekaappi on valittu Ikeasta, mutta hommataan ne vasta syssymmällä. :) hoitopöydän päätin jättää hankkimatta, koska saan kyhättyä sopivan hoitotason jo olemissa olevista komponenteista. :D Vaipparoskis (sellanen joka paketoi yksittäiset vaipat roskapusseihinemoticon -saa nähdä tuleeko käyttöä..!!), itkuhälyttimet ja rintapumppu saadaan miehen siskolta, kestovaippoja + imuja olen saanu PALJON siskoltani, joka on niitä itse ommellut, sen pienin täyttää kohta vuoden joten siltä jäi pieneksi niitä.=)

Paljon on vielä hankittavaa mutta paljon on jo toisaalta kasassa. :D ootan sitä että pääsis selvyyteen kumpaa odotan niin vois hankkia sitten loppuja pikkuhiljaa, esim ammeen valintaan vaikuttaa sukupuoli -> väri aika paljon;)
 
Heissan kaikille! :)

Nyt täällä masukilla ois kasassa se 14+2 viikkoa. Edellisestä ultrasta tuntuu olevan ikuisuus ja seuraavaan ehkä jopa kaksi. emoticon Ens viikolla sitte ois seuraava neuvola. Tuntuu, että näitä neuvoloita ja ultria ja kaikkia on joka paikkakunnalla ihan eri tavalla, mitä on juttuja lukenu. Saahan nähä, mitä siellä tällä kertaa sitte tehään... Ekalla kerralla ja ultrassa oli mies mukana ja nyt joudun menemää yksinää. Kyllä taas jännää enemmän. :D Vaikka eihä se siellä mitää kykene tekemään, mutta joku turva siitä kuitenki on. :)

Raskausoireita ei hirveemmin oo ollu koko aikana. Se vähänenkii ällötys on aika hyvi hävinny, mutta välillä sekii palaa takasin. Väsymyksestä sen verra, että kerrankii nukun niin ku "oikeet ihmiset". jes. :D Joitain himoruokia on, mutta nekii onneks iha peruskotiruokaa. :)

Mie niin oottelen sitä kunnollista vauvamasua. Nyt ko tää kroppa on jo tukki, yhtä pötköä kaikki. :D Painosta en tiiä yhtään, onko se noussu vai laskenu, ko en omista vaakaa. Iha just sen takia, että se saattas sitte olla helposti liiankii käytetty vekotin...

Pieneläisen liikkeitä koitan pikkuhiljaa kuulostella, vaikka eihä niitä varsin vielä vähään aikaan tunnekkaan. Enkä mie varsinkaan niitä tunnista. :D Mutta pitää jotai aktiviteettia olla joka hetkeen. ;) Ja se rullaluistelu ei miulle käy nivelten takia, mutta muute mie ravaan kyllä lenkillä. :)

Hankintoja on tehty jotakii. Vaunut on, mutta semmoset, että haluisin ehkä jättää ne kakkosvaunuiks. Mutta katsellaan, miten paljo antaa rahapussi periks sitte vähä myöhemmi hommata uudempia kiesejä. :) Vaatteita on semmone iso muovipussillinen ja muutama tutti ja tuttipullo on kokoelmissa. Vähä oon vielä yrittäny jarrutella itteeni ostelemasta kaikenlaista. :D


 
oioioioi=)

tänään varasin 4D ultran=) se ois sitte perjantaina... käyn ihan ylikierroksilla... jeijjjjj... kerron sitte miten meni=)
 
Tervetuloa kaikki uudet! emoticon

Joku kysyi rullaluistelusta, mulle se on ihan utopistinen laji. En oo koskaan ymmärtäny, miten ihmiset pysyy pystyssä niillä pyörillä. Kaiken lisäksi en uskalla jarruttaa, kun pelkään että kaadun. emoticon

Hankinnoista, meille ei ole hankittu vielä oikeastaan mitään isompaa. Pari kestovaippaa on, ehkä parikymmentä bodya ja neljä talvihaalaria (jep, hullu mamma! emoticon ), muutamat housut ja paidat. Enemmän tuolla vaatepuolella siis mennään. Ehtiihän tässä vielä.

Mun on hirveen vaikee näemmä löytää miellyttäviä vaunuja. Haluaisin sellaset oikeen klassiset ja kauniit, en ollenkaan mitään sporttimalleja kun niitä tuntuu olevan kaupat täynnä. Olen muutenkin sellainen korkokenkätyyppi, että pitää olla nättiä, kaunista ja siroa. Jos joku osaa vinkata jotain nettisivuja, jossa ois tuommosia vaunija, niin kiitän!

Zasmiini, ONNEA 4D-ultraan! Varmasti ainutlaatuinen kokemus.
 
Katoppas Fuyu huvikseen netistä minkälaisia vaunuja on merkeissä bugaboo ja stokke. Niillä on muistaakseni hieman erinäkösiä... :)
 

Aurinkoista toukokuun alkua kaikille mammoille <3

Ehdinpä/jaksoinpa minäkin pitkästä aikaa tänne foorumille kirjottelemaan.
Meillä on viimiset neljä viikkoa kiertänyt kammo pöpö, täällä on perheen vanhimmasta nuorimpaan sairastettu oikein urakalla :( Kuopuksella meni sitten niin pahaksi, että jälkipöpönä iski keuhkokuume ja korvatulehdus... :(
Nyt olaan voiton puolella ja positiivisellä fiiliksellä...me ei aiota sairastaa koko kesänä sit ;)

Oma olo ollu ihmeen hyvä, ei pahoinvointia eikä liiemmin väsymystäkään.
Yritin tossa kevät siivousta tehdessä väsätä kuopusta (8kk, 10kg) kantoliinaan, että saisin hetken puunailla paikkoja ilman pikku-ukon hermostumista. Mutta oli pakko vartin jälkeen luovuttaa, masu on siis pompannu sen verran esiin että ahisti kun 10kg oli painona masun päällä. Siirrymme siis käyttämään vaan selkäpuolen sidontoja =D

Onneksi ei tarvi töissä olla kesää, kun oon täällä kuopuksen kanssa hoitovapaalla, enkä kyllä kasvavan pakkini kanssa siellä paljon pystyisi pyörimään.

grace : mä pääsin jo lanssista ja kentältä pois ennen puoltavälii, siis viime raskaudessa.
Yritä saada jotain kevennystä hommaan, ei oo todellakaan raskaana olevan hommia noi.
Niin uskomatonta kun se onkin niin tällä alalla työskentelevät ei pääse edes erityisäippä vapaalle, ei siis ole "liian vaativa/vaarallinen" työnkuva.(m itä nyt jos joku juoppo vähän tuuppii ja narkkari uhkaa pistää neulalla yms.)  Ravintola puolella ennen pääsi, jos joutui altistumaan tupakansavulle, noh nykyään ei ole sitä haittaa kun on savuttomat ravintolat.
Jollain aloilla tosiaan on mahdollisuus erityisäityislomaan, mutta ei sitäkään ole kai ihan helppo saada.
Saikku taitaa olla sit se miten ainakin pääsee työkuvioista pois, vauvan ja äipän terveys on nro.1 <3

Tosta rullaluistimista, mulla on kans himo päästä niillä liikenteeseen :)
Mutta sen verran arka oon etten tän kasvavan masukin kans uskalla lähteä...samoin prätkäilyt jää tälle kesälle väliin.

ihanata masun kasvatusta kaikille mamuskoille emoticon

 
Alissa ja myrsky, kiitti tsempeistä :) Mulla on tosiaa opiskelija tässä tonne toukokuun loppuun asti, joka oikeen innokkaasti on kantamassa paareja ja tekemässä kaikkia hommia niin meikä pääsee helpommalla aina. Nyt jo vähä parempi fiilis asian suhteen, meen päivä kerrallaan ja tosiaan saikku on sit se vaihtoehto jossei enää jaksa/pysty. Ja tosiaan ihan uskomatonta ettei erityisäitiysrahaa meille myönnetä. Työkaveri koitti sitä just vuosi sitte hakea mut hylättiin. Toisaalta eräälle tutulle naiselle viereisessä kaupungissa se myönnettiin, et en sitte tiiä millä perusteella ne niitä myöntää (entten tentten...). Joka tapauksessa, aurinko taas paistaa ja ihana pikku vaavi tuola mahasa häärii :) Lopetan siis ressaamisen nyt!

Noista hankinnoista, me ei olla hommattu vielä mitään...Liekö tän pessimistisen luonteen takia, kummatki miehen kans sellasia ollaan :D Ja ku kauan on yritetty niin vieläki pelkää et joku tän onnen vie pois. Oon mä kyllä jo vähän vaunuja katellu... ;) Ja kaverilta oon saanu vuosia sitte pinnasängyn ja hoitopöydän. Siskolta saadaan turvaistuinki. Rakenneultran jälkeen (1.6) oon saanu luvan alkaa katella vähä enempi sit tavaroita. Luultavasti sukupuoliki selvitetään jos vaan nuppu suostuu vilauttaan. Hieman meillä on vielä erimielisyyksiä selvittämisen suhteen ku minä haluaisin sen sitte kaikille kertoa ja mies taas haluais pitää salaisuutena :)

Ja voi mammat, just katoin sää-sivuja ja sehän lupaa ens viikolle jo ihanan lämpimiä kelejä! Ja lupailevat et kesäki pian alkais! :) Ihanaa, saa alkaa pitää tunikoja ja mekkoja, hih.
 
Heiiii kaikille!! En viel saanu laitettuu kuvaa tänne mutta olin tosiaan siellä 4d ultrassa ja oli aika mahtava kokemus,siellä se pikkunen haukotteli ja kaikki näkyi jo niin selvästi,tietysti kun olen vasta 18 viikolla niin on aika aikainen vaihe mennä sinne ja lekurikin sanoi niin mutta pääasia että sain selville että vauva on terve ja meille tulee POIKA <3 aivan mahtava tunne ja todellisempi kun osaa jo puhutella pojuu :P odotan et pääsen shoppailee kaikkee ihanaa turkosii ja limen vihreetä ja nimeekin ollaan ruvettu miettii mut toi mies on aika tiukka ehdotuksis :DD
Mutta ei mulla muuta tällä kertaa....Onko ketään muuten vantaalta?
 
Aivan MAHTAVAA mirtsi!!!! emoticon  IIISOT onnittelut pienestä pojasta!!! emoticon
Saitteko sieltä myös videon mukaan kuvaamisajalta? :) Laitahan vaan kuvaa, jos raaskit, olis hieno nähä... emoticon
Voi ko iteki pääsis 4D:hen... Oliko kallis vai pääsittekö onnekkaina maksutta??
 
Tässä kun oon vaunuja nyt katellu netissä niin "sirompia" ja kivoja vaunuja on myös tullu vastaan merkeissä...
...abc design
...britax
...quinny (buzz)
...teutonia (lambda)
...peg perego (skate)
...maxi cosi (mura-3)
...i´coo (vario)

Siinä muutama pirteästi erilainen esimerkki Fuyulle ja muille kiinnostuneille! emoticon

Ite olen "sporttisempien kannalla", sais olla kevyet työntää, ilmakumipyöräiset ja neutraalin näköiset. Vaihtoehtoja on löytyny mm. seuraavista...
- Classic Deluxe (twist-renkailla!)
- Brio Happy (hieman "tönkön" näköiset vaikkakin ÄÄRIMMÄISEN KEVYET lykkiä!!!)
- Ora Taiga
- Jovi Air (musta-lime värisenä)

Vaunula.fi on aika hyvä nettisivu! :) sekä paikallisen City-baby-myymälän (Lahti) sivut. Ja täällä voi vertailla kaikkien mahdollisten vaunujen ominaisuuksia... :D --->
http://www.vaunut.info/lastenvaunut
 
Neuvolassa epäilykseni osoittautuivat toteen ja oon lihonut 10kg.. kyllä nyt vähän nolottaa.. ja päätinkin nyt että katselen tarkemmin mitä syön, nyt kun ei enää ruuat ällötä. Ja kun ei ole enää niin väsynyt, täytyy liikuntaakin lisätä. En halua olla 30kg painavampi kun synnytän..

Hankinnoista sen verran että meillä on jo ihan hirveästi kaikkea :D. Meillehän sanottiin että olisi tulossa poika ja nyt olen alkanut vähän miettiä, että jos hoitaja erehtyikin ja se onkin tyttö.. oltiin kuitenkin vielä niin alussa. Vaikka hoitaja oli 99% varma että se on poika ja niin mekin ajateltiin koko ajan.. mutta jos se olisikin nyt tyttö niin menisi osa ostoksista hukkaan.
Vaunut on tilattu, tulee varmaan ensi viikolla, turvakaukalon sain eilen. Lisäksi on pari muovikassillista vaatteita (pieniä kokoja), leikkimatto ja kestovaippoja.
Vaatteita oon shoppaillut kirppareilta, tosi edullisesti myydään lähes käyttämättömiä vaatteita.

Nyt vaan toivotaan että se kans on poika :D
 
kiitos! saatiin dvd jossa vauveli oleskelee ja missä on myös sydänäänet :) makso 175e että ei mitään halpaa lystiä. ja jos kela ei korvaa yhtään niin hinta on yli 200e :O
 
Moikka kaikille Tänään kävin 4d:SSÄ... Aivan mahtava kokemus. Vauva oli täysin terve ja painoa jo 236g. Siellä se imeskeli peukkua, potki mammaa ja vilkutteli... Dvd on kovassa käytössä. En vaan saa tarpeekseni<3 ja vaikka jalat olikin ristissä niin pikkuherra sieltä tulee:P nimiki on nyt valmiina.. sitte kerrotaan vasta ristiaisissa muille... Oon onnellinen..
 
Aurinkoista Äitienpäivää!! emoticon

Meillä on saatu jo sukulaisilta yhdistelmävaunut, leluja ja vaatteita.. Jos tässä toukokuun aikana rupeis pesemään ainakin nuo vaunut, sais kuivata ulkoilmassa.. Edellisestä vaunujen käyttäjästä on aikaa kumminki jo muutama vuosi, ja varastossa olleet niin sen huomaa.. Jospa niistä vielä hioutuis timantti kunnon pesulla :)

Töissä yrittäny kovasti olla niinku ennenki vaikka vähän rupeaa jo tuntumaan että kohta joku jo huomaa että on jotain "kummallista".. Nyt oon jättäny jo kaikkien raskaimpien laatikoiden/tavaroiden viemisen muille.. Onhan tässä parin viikon päästä jo puoliväli joten jospa sitä sitten uskaltautuis kertomaan pomolle ja muillekin :)

Ens viikonlopuksi äidin pitopöydän ääreen piiitkästä aikaa (viime käynnistä reilu 3kk).
Kävis sukuloimassa, kavereilla ja myös isän luona leikkaamassa sille kesähiukset :D
Harmi vain että viikonloppu on kovin lyhyt aika ja matkaa kertyy kumminki 950km edestakaisin :(

Ruka on hiljentynyt tälle talvikaudelle ja nyt odotellaan sitten kesäturisteja! Elokuu on kesälomaa ja siitäpä saakin melkein suoraan jäädä äitiyslomalle, ei millään malttais odottaa niin pitkään emoticon
 
Ihanan kauniita kevätpäiviä ollu monta tässä peräkkäin!! emoticon

Masu on alkanu ottaa kasvuspurttia täällä ja monena päivänä perätysten on tuntunut liikehdintääkin, joten eiköhän ne kunnon potkutkin ala pian tuntua säännöllisemmin. emoticon Ei malttais oottaa...emoticon
Tasan kaks viikkoa enää rakenneultraankin!!! :)

Kivaa kun saatiin viikonloppuna tietää että ystävä kihlautui ja kuukauden päästä on häät (hox, molemmat toista kertaa avioituvia, joten siksi häät järjestyy näin pian perään. :) ) Pääsee juhlimaan! emoticon Tekis mieli etsiä joku nätti äitiysmekko sinne häihin mutten taida raaskia laittaa rahaa siihen kun juuri syksyllä ostin 80euron mekon ja maksoin sen pienennyttämisestä 30euroa lisää... emoticon Eikä sitäkään ole tullut käytettyä kuin vasta kerran..! Ja henkkamaukalla on tilaus jo vetämässä, jossa tulee muutama äitiyspaita/leggareita ja yks suloinen vauvan asu.

Mutta toisaalta suruakin on, yks ystävä kuoli syöpään lauantaina. emoticon Eikä ikää ollu vasta kuin vähän rapiat 60...emoticon

Zasmiinille ISOT ONNITTELUT POJASTA!!!! emoticon

 
Takaisin
Top