Toukokuisten toukokuussa tapahtuu!

lyyti, koititko kosia vappukihlat? :p
Mulla ei ole aavistustakaan, mitä mun mieheni päässä liikkuu tuon asian suhteen. Tosin tässä on vedetty mutkat muutenkin suoriksi, että kihlautuminen ois ehkä vähän turhaa alleviivausta. Ja herrajukara, omasta avioerostakaan ole virallisesti edes vuotta! (Eksä kuppasi asian kanssa kuukausikaupalla, vaikka itse halusi...)
 
Jos vettä lorahtaa kotona, mies saanee siivota ne. Automatkaa varten varustaudun yösiteellä tai parilla ja alle täytynee virittää joko suojalakana tai ehkä vaan isompi muovipussi. Voi tosin olla, että siinä onkin sellainen hössötys päällä että suojaukset unohtuu ja sitten maksetaan auton siivoamisesta :grin
 
Mrs V, toi kertakäyttöinen alusta on loistoidea! En haluaisikaan osastolla ollessani säilytellä likaista suojalakanaa missään.
 
Mä kans olen miettinyt asiaa, mutta sille tasolle on jäänyt. Esikosta puhkaistiin kalvot vasta synnärillä niin kokemusta ei tästä ole. Toki se auton siivoaminen tai uuden petarin ostaminen/ peseminen ei houkuta myöskään. Ostin sellasia kertakäyttöisiä sängynsuojia jo vauvan sänkyyn, ehkä niistä pitäis yks virittää tonne omaan sänkyyn siltä varalta... varsinkin kun nyt on asiasta puhuttu "ääneen" :eek:
 
En virallisesti! :D mainihen asiasta joskus, aina sama lopputulos, puheenaihe vaihtuu! Talvella kyllä sano että se on aika iso askel, mun mielestä lapsi on isompi! :eek: en painosta mut en vaa ymmärrä mikä siinä niin pelottavaa on ku kuitenki se lapsi on tulossa..:confused: ja mää en kosi, mies tehköön alotteen joten oon pikku hiljaa alkanu luopuu toivosta. Muuten saan sitä ihmettä oottaa maailman tappiin!
 
Me mentiin viime kesänä kihloihin ja mies ei silloin varsinaisesti kosinut vaan kysyi kihloihin. Enkä ole jaksanut tarkentaa että pitääkö naimisiin kenties pyytää erikseen.

Tuossa kun tuntuu olevan koulukuntaeroja. Mun mielestä kihloihin meno tarkoittaa naima-aikeita mutta olen nähnyt kosintoja joissa pariskunta jo oli kihloissa. Ja jotkut tuntemani kihloissa olevat ovat heti ilmoittaneet että naimisiin ei muuten mennä.

Haluan kyllä suhteen jossain kohtaa virallistaa mutta en ole asialla nyt päätäni vaivannut. En ole kysynyt mitä mies moisesta meinaa. Luulisin ettei ala venkoilla vastaan jos ilmoitan et olis maistraatti varattu.
 
Meillä ei kumpikaan viralisesti kosinut. Puhuttiin yhdessä, että jos mentäs kihloihin. Siitäkin tulee juhannuksena 10 vuotta. Naimisissa ollaan oltu reilu 3 vuotta. Tuossa välissä ehti syntyä kaksi lastakin. Hitaasti hyvä tulee :)
 
Kihloista viis, nyt mä vaan pijän kaikki sormet ja varpaat ristissä että tää ei uhkaile ulos tulollaan, sairaalaan oiski matkaa vaan vaivaset 300kilsaa! :D
Muoks. Siis sunnuntaihin asti, sitte palaillaan taas reissusta kotio.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on myös mies sanonut jo esikoisen jälkeen että lapsi on suurempi sitoumus kuin yksikään naimapaperi tai sormus. Silti olis kiva mennä naimisiin. Ollaan kyllä puhuttu että sitten joskus kun lapset on isompia niin pidetään kunnon hääbileet (kun siihen on rahaa) ja lapset voi jättää häämatkan ajaksi hoitoon. Eli ei nyt vielä pariin vuoteen.
 
Mä sanoin muuten eilen miehelle että nyt sitten vauva sais jo tulla, niin se oli ihan vilpittömästi ihmeissään että miten niin? Totesin et nyt se on täysaikainen että saa tulla mun puolesta enkä ainakaan estele jos alkaa näyttää siltä että tulis... Se on tainnut luulla että ihmisen tiineysaika on joku 3 vuotta. Taitaa todellisuus iskeä kun kohta se vauva on jo täällä. Kerroin vielä et 85% lapsista syntyy 2 viikon aikana ENNEN l.a:ta että todennäköisempää että tulee ajoisssa :p Hahaa :laughing001 Toiveajattelua :welcome
 
Ei jumaliste. Mies kävi leikkii tollasen käsituulettimen kanssa mun hiusten lähellä ni mun hiukset jäi siihen solmuun! :) Lapsi on terve kun se leikkii :D
 
On kyllä hurjaa,että nyt on jo toukokuu ja kun sitä jo niin kauan on odotettu!! :)

Mun mies on sanonut,että hän ei nää mitään järkeä mennä naimisiin tai kihloihin. Ei sitä varten kuulemma tarvi mitään sormusta olla,jos muutenkin haluaa toisen kanssa tosissaan olla. Jää nähtäväksi,onko lopullinen kanta asiaan toi.
 
Ihan hullua että nyt tosiaan on TOUKOKUU, kuu jota olemme odottaneet. Äkkiä lisää toukovauvoja! :Heartred Aamulla mukava lukea, kun porukkaa lähtenyt tositoimiin ja saa jännätä toisten puolesta! Katsotaan kuinka monta vappu - vauvaa tulee :)
 
Me saatiin vihdoin se testamentti tehtyä, niin ei ole kiire naimisiin. Mua vaan huoletti ihan tosissaan se, mitä tapahtuu jos on avoliitossa ja suurin osa omaisuudesta omistetaan erikseen, ja sitten käy jotain kauheaa. Pohdin aikaisemmin, että haaveilenko mä kuitenkin alitajuisesti häistä kun tää avoliiton juridinen suoja huoletti mua niin paljon, mutta ei - kyllä tää asia on poistunut mun mielestä testamentinteon myötä.

Viimeksi asiasta puhuttaessa mies sanoi että voidaan mennä naimisiin sitten kun on oltu 10 vuotta yhdessä, eli siinä viiden vuoden päästä. Se sopii mulle, musta on ekstraromanttista kun pitkään yhdessä menneet parit yllättää menemällä naimisiin. Eiköhän nyt tossa lapsessa ole ihan riittävästi sitoutumista tältä erää.
 
Mulla on suojana sängyssä vauvalle tarkoitettu muovisuoja tai mikä se nyt on nimeltään petarin alla. Ja petarin päällä on pyyhe kaksinkerroin ja lakana menee sit vaan pesuun siitä jos nyt sattuis käynnistyy lapsivesien menolla mun nukkumisaikoihin. Muuten ei oo mitään muuta.

Ja ihana otsikko, koska tiedän, että toukokuussa tapahtuu. Olin jo niin varma siitä alunperinkin, että hiukan yli lasketun ajan menee, joten onneksi tulin tänne myös hyörimään ja pyörimään. Ja mä rakastan toukokuuta :love7
Oon mennyt naimisiinkin toukokuussa sen vuoksi!!!!
 
Rupesin vatuloimaan taas vauvan kotiintulovaatteita. Tummansinistä ja valkoista näyttäisi valikoituvan: pipo, pitkähihainen body, housut, tumput ja sukat. Päälle ehkä vielä joku neulepaita - vai riittääkö peitto kantokopassa? Emmietiijä! Ja sitten kun ei tiedä, tuleeko sieltä minkäkokoinen jötkylä, niin täytyy pakata eri kokoja.
 
Me oltiin oltu yhdessä 7v ennen kuin mentiin naimisiin. Ja oikeastaan vaan sen takia, että saatiin virallistettua suhde. Ja lapsille joku turva, jos jommalle kummalle sattuu jotain. Se on vaan kaikki nuo perintoasiat yms paljon helpompia, jos pariskunta on naimissa.
 
Siis kyl aika on menny taas niiiiiiiin nopeesti vaikka tätä onki odotettu taas ku kuuta nousevaa.....!!! mistä vetoo et tää toukokuu vaan matelee ja matelee ja mateleeee............... mietin jo aamulla et purkaan sen hiton sairaala kassin ja ehdotin et ukko ei laittais rengasta autoon kiinni ollenkaa, vaan jättäis tunkin päälle, niin saletisti se mukelo sieltä sit holahtais.... mut ei kelvannu mun ehdotus :sad001

Tänää rv 37+0 ja kevätsiivous päällänsä :grin Eilen ilta taas vietettiin pytyn päällä istuen ja ajattelin et kohta se tulee, mut NÖÖÖÖÖY........
 
Tietääkö kukaan mistä virallisesti katsotaan synnytyksen alkaneen?

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Me oltii yhessä n.10v ennen kuin mentiin naimisiin viime kesänä ja sekin meni vähän niin, ettei meistä kumpikaan kosinut. Se oli vähän sellanen yhteispäätös, ku esikoinen oli jo vuoden ikäinen silloin jne..

Jos mulla menee lapsivedet ja sit lähetään sairaalaan. ni laitan housuihin varmaan vauvan vaipan. Jostain luin sellasen, et joku on sitä käyttäny ja aattelin, et se ois varmasti hyvä, meinaan esikoisen synnytyksessä tuntu et sitä vettä meinaa mulla riitää, mikään side sitä ei kyllä pitäny.
 
Takaisin
Top