Toukokuisten höpinäketju

Pääsisitkö töissä siihen aikaan vessaan tms? 😄 meillä ainakin puhelinvastaaja kaikkina muina aikoina paitsi soittotuntina..😵‍💫 varmaan itelläkin täytyis se aika varata pikkuhiljaa..😄
Ruokkikselta soitin ja vähän venytin taukoa 😁 ah ihanaa, kun on 12 min tauot vaan päivässä 🙃
 
Teinpäs nyt meille tämän ketjun tänne, niin päästään höpöttelemään. 😊

Mitä teille kuuluu? 😊 Meillä esikoinen sairastaa tällä hetkellä ilmeisesti enterorokkoa, ollut aikamoisen karsea tauti. 😫 Viime yönä sain nukuttua pari tuntia, kun kuume sahas edes takas lapsella vaikka lääkettä annettiin. Toivottavasti helpottais pian. Onneks lääkäri sanoi, ettei pitäis tuon enteron olla sikiölle haitaksi, jos mä vielä sen tässä nappaisinkin. Iloa tähän tuo kuitenkin nuo vahvistuvat testit, ihanaa että kohta meitä on taas yksi enemmän. 🥰
Meillä kans kylässä enterorokko, jo toinen kerta. Oireita vain öisin häiritsevää kutinaa aiheuttavat näpyt jalkapohjissa. Just soitin tk, sai reseptillä pari voidetta, mitkä pitäis auttaa.

Älytön enterorokkoepidemia menossa täällä päiväkodissa. Ollaan viimeisiä, ketkä sairastaa. Että odotettavissahan tämä oli 🙄
 
Meillä kans kylässä enterorokko, jo toinen kerta. Oireita vain öisin häiritsevää kutinaa aiheuttavat näpyt jalkapohjissa. Just soitin tk, sai reseptillä pari voidetta, mitkä pitäis auttaa.

Älytön enterorokkoepidemia menossa täällä päiväkodissa. Ollaan viimeisiä, ketkä sairastaa. Että odotettavissahan tämä oli 🙄

Tosi kurjaa, että teilläkin sama kutsumaton vieras kylässä! 😔 Meillä onneks pahin jo ohi, vielä vähän näpyt kutittelee. Toivottavasti teillä rasvat auttaa! 😊 Mutta nyt oon ite aivan poikki, tosi huonosti nukuttu yöt viimeisen viikon ja nää raskaushormonit ei auta yhtään asiaa. 😅
 
Meillä kans kylässä enterorokko, jo toinen kerta. Oireita vain öisin häiritsevää kutinaa aiheuttavat näpyt jalkapohjissa. Just soitin tk, sai reseptillä pari voidetta, mitkä pitäis auttaa.

Älytön enterorokkoepidemia menossa täällä päiväkodissa. Ollaan viimeisiä, ketkä sairastaa. Että odotettavissahan tämä oli 🙄
Meilläki nyt ilmeisesti entero. Lapsella oli päiväkodissa helahtanu posket punasiksi ja ryyhkäsiksi ja ollu vähän lämpösen olonen. Hakiessa katoin sitte, että muutama punanen näpyn alku oli sekä käsissä että suupielessä. Onneks mies tulee yöllä työreissulta viikonlopuksi kotiin, niin ainakin sairastelun alkupuolen saan apua 😅
 
Mä odotan vielä ensimmäistä joten ei kokemusta lasten enterorokosta, mutta teininä kotona asuessani se kävi koko perheen läpi ja isäni kärsi silloin pahiten, tältä kuoriutui iho kämmenistä ja jalkapohjista ja joutui kävelemään varpaisillaan. Itse selvisin silloin kuumeella. Just luin uutisista että tuo enterorokko on ihan vitsaus tänä syksynä, tosi paljon liikkeellä 😞 paranemisia kaikille!
 
Mitä raskaussovelluksia teillä on käytössä? Miksi? Suosituksia?

Itsellä yleisesti käytössä Natural Cycles, mikä muuntuu positiivisen raskaustestin jälkeen "raskautta seuraavaksi versioksi", mutta se ei kyllä kovin kummoinen ole.
 
Preglife testissä. Sen verran alussa ollaan, että ei oo vielä oikein tullut himoa seurata sen enempää 🥴
 
En oo ladannut vielä mitään mutta pohdin Preglifen ja Ovian välillä. Jossain sanottiin myös raskaus+ olevan hyvä.
 
Joo mä oon noita vähän kans yrittäny selailla. Ja itseasiassa joitain oli käytössä aiemmin keskenmenneessä kierrossa.
Preglifeen saa lisättyä useamman raskauden/lapsen, mut raskaus+ näköjään pitää "nollata" jos haluaa aloittaa keskenmenon jälkeen. (tai en ainakaan keksinyt miten saisin lisättyä uutta raskautta ja pitää vanhan tiedot)
 
Mitä raskaussovelluksia teillä on käytössä? Miksi? Suosituksia?

Itsellä yleisesti käytössä Natural Cycles, mikä muuntuu positiivisen raskaustestin jälkeen "raskautta seuraavaksi versioksi", mutta se ei kyllä kovin kummoinen ole.
Mulla on sekä vau.fi sovellus että preggers. Vau on näistä mun mielestä kivempi. Näihin kumpaanki saa laitettua useamman raskauden/lapsen.
 
Preglifen latasin nyt, km:ssä oli preggers enkä siitä hirveesti tykänny.
Preglife laski LA:n "väärin" , kun laskee menkoista niin kaikki muut laskurit näyttää 2.5 , preglife 1.5 .
Tuota vau.fi vois kokeilla!
 
Mulla on käytössä se flon raskaustila ja Layette. Täytyis vielä tutustua muihin, mutta noi on ollut nyt ihan jees. 😊 Layettessa on kiva, kun siellä on noi ruokarajoitukset listattu, niin voi nopeaa tarkastaa sieltä.

Meillä sairastelut jatkuu, nyt on mies vuorossa. Minä myös reippaana tyttönä sitten aloitin uuden treenin ja mun lihakset meni aivan jumiin, mm. hartiansa tuntuu ikävä pisto kun hengitän syvään. Paniikissa eilen soitin terkkakeskukseen, ettei vaan oo kohdunulkoiseen liittyvää hartiapistoa, lääkäri sanoi että tuskin, kuulostaa enemmän hermoon liittyvältä ja menee varmasti itekseen ohi. Huh! Tää alkuraskaus on kyllä raastavaa aikaa. 😬
 
Hei mikä vitamiini on käytössä?

En tiiä kysyitkö joltain tietyltä vai yleisesti, vastaan silti - ihan raskausvitamiini apteekista 😄 oisko sanasol vai mikä merkki..
 
Hei mikä vitamiini on käytössä?
Halusin itselle poretabletteja, enkä oo ainakaan toistaiseksi löytänyt sellaista raskausversiota. (Saa vinkata jos on)
Nyt käytän Multivita Poretta, se oli lähimpänä jotain raskausvitamiinia sisällöltään kun katsottiin apteekissa farmaseutin kanssa. Lisäksi tablettina folaatti ja calcichew D extra.
 
En tiiä kysyitkö joltain tietyltä vai yleisesti, vastaan silti - ihan raskausvitamiini apteekista 😄 oisko sanasol vai mikä merkki..
Just nimenomaan yleisesti kysyin, huonosti kiireellä muotoiltu kysymys 🤓😂 neuvola kehotti mennä hakemaan vitamiinilisää, jäin vaan miettimään, että onkohan niitä useitakin vaihtoehtoja 🙄💁‍♀️
 
Just nimenomaan yleisesti kysyin, huonosti kiireellä muotoiltu kysymys 🤓😂 neuvola kehotti mennä hakemaan vitamiinilisää, jäin vaan miettimään, että onkohan niitä useitakin vaihtoehtoja 🙄💁‍♀️
Apteekista löytyy raskausvitamiineja monelta merkiltä. Koska A-vitamiinia tulee välttää, niin raskausvitskut on turvallisempi valinta, sillä A:ta löytyy yleensä lähes kaikista normaaleista monivitamiineista. Lisäksi raskausvitamiineissa on yleensä foolihappoa/folaattia se isompi annos, mitä tarvitaan alkuraskaudesta. Jos yhtään epäilyttää, niin kysy myyjältä apua, he löytävät sulle varmasti sopivan vaihtoehdon.
 
Itse oon aina tykännyt tehdä erillisistä purkeista oman "coctailin". Noissa valmiissa raskausvitamiineissa on loppujen lopuksi aika huono määrä osaa vitamiinia. Kaapissa useampi eri purnukka mutta tietää että saa kaikkea fiksun määrän eikä vain sitä vähimmäismäärää 😊
 
Takaisin
Top