Toukokuiset

Ms. Bloom

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ketju plussanneille. Täällä voi jakaa omia kokemuksiaan ja saada muilta alkuraskauden jännittäviä hetkiä kokevilta vertaistukea.
 
Hei, ajattelin tehdä oman osion plussanneille ja ryhmään tulleille. Listan on hyvä olla omanaan.

Eli, kävin jo viimekuussa huutelemassa huhtikuisten puolella, mutta liian aikaisin.... heikon plussan näytti aluksi, mutta menkat kuitenkin alkoi.

NYT kp 26/28 + dpo 12 ja sain tikutettua tumman plussan! :Heartpink Yritys aloitettu huhtikuun alussa ja nyt on niin epätodellinen olo. Nyt toooivon ettei taas alkaisi menkat tiistaina vaan että raskaus saisi jatkua normaalisti. Jeee!

La olisi 4.5.
 
Onnea ms. Bloom!! Tarrasukkia pienelle nyt ja toivotaan että syliin asti pieni nyt pääsisi! :Heartred
 
Eilen plussaa testissä. Menkkoja oottelin tiistaille mutta hätäsenä piti erittäin herkällä testillä kokkeilla siis sunnuntaina mitä näyttää ja plussaahan se oli. La olis ilmeisesti sitten 3.5. Esikoinen täytti tänään 9kk ja toinen kierto synnytyksen jälkeen natsasi ja toista nyt siis odotetaan :)
 
Moikka kaikille!
Tänään siis kp26/25-33 ja aamulla tein one stepin herkän testin ja plussaa näytti! :) Tulen tuolta esikoinen toiveena- ryhmästä ja nyt yk3 tärppäsi! Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka. Vielä on aika epätodellinen olo ja aion kyllä tehdä uuden testin heti huomisaamuna, jospa se viiva tummuisi tämän päiväisestä testistä! :) Tällä viikolla menkat pitäisi alkaa, jos ovat alkaakseen, saa vielä jännäillä tämän viikon miten käy.. Vau:n laskurin mukaan olisi laskettu aika 5.5.2016.
 
Onnittelut PJET:lle ja graisu90:lle plussasta!!
Toivotaan kovasti että pikkuiset matkassa pysyisi!

Tänään tein toisen testin ja vahvaakin vahvempi plussa.... onnellinen olen todellakin, mutta asiaa ei jotenkin osaa uskoa vaan odottan menkkoja edelleen huomenna alkavaksi. Mieskään ei usko vaikka on molemmat testit nähny, vaikka selitin että plussaa ei voi saada kuin vain raskaushormonista :D Molempien suvussa vaikeita raskauksia ja raskaaksi tulemisia, niin jotenkin pelkää pahinta vaikka ei pitäisi. Liian läheltä joutunut seuraamaan.....
En voisi olla onnellisempi, mutta kuitenkin niin peloissani... Tytölleni en kyllä uskalla kertoa kuin vasta ensimmäisen ultran jälkeen :) Siis jos maha ei pomppaa esille kovin aikasin, kuten ekalla kerralla kävi :D
 
Tänään tiistaina plussasin haalean viivan, ovulaation tunsin 13.8.
Oli pakko lähteä hakemaan digitaalinen raskaustesti joka antoi päivä pissasta raskaana 1-2 viikkoa. Periaatteessa kuukautiset olisivat perjantaina vasta päivän myöhässä, jotenka ajoissa näkyy testissä.
Minulla 8kk poika, ja yksi keskenmeno takana, jotenka en vielä "hihku".
Toivon että pysyy mukana, on hyvin toivottu :Heartred
 
Tänään (kp 28) tein clearbluen digi-testin, ja näytti raskaana 1-2 viikkoa. Ihan oikein näytti viikot ja nyt tää vasta rupeaa tuntumaan todelliselta :D :Heartred
 
41105307f5d644bfc04f34922814093e
 
Kieltämättä olo on epätodellinen myös täällä. Nämä molemmat raskaudet on alkanu ekasta yrityksestä niin jotenki tätä ei meinaa uskoa maholliseksi...
Tätä nykyistä raskautta nyt ehkä tavallaan odoteltiin pidempään kun uusi vauva olis saanu tulla kun on tullakseen. Menkat kumminki oli poissa 8kk synnytyksestä. Ekojen menkkojen jälkeen sitte ovulaatiota laskemaan ja yrittämään ja tässä nyt ollaan..
 
No nyt on täälläkin alettu uskoa tähän raskauteen. Tein vielä eilen illalla kolmannen *hih* testin (huom.parituntia edellisestä vessakäynnistä) ja samantien pamahti vahvat viivat. Johan alkoi mieskin uskoa :happy:Tänään olisi siis rv 4+0 ❤ Viimeiset kolme yötä tullut nukuttua tosi levottomasti ja pätkittäin, joka on outoa sillä yleensä nukun kuin tukki. Kahtena yönä saanut herätä vessaan ja tänään maistunu rauta suussa. Niin odotan näitä oireita jos on tullakseen:happy: Esikoiselta ei ollut yhtään mitään, joten epätietoisuus oli suuri ekaan ultraan asti...

Ja: Ensimmäinen neuvola varattu! Ma 28.9. Eli silloin olisi rv8+5 :cool14
 
Muokattu viimeksi:
Voi jukra! Mä en nyt tiiä kuulunko mä huhtikuisiin vai tänne itse sain LA 30.4 mutta nyt kun neuvolaan soitin niin oliskin 3.5 eli pompin nyt ainakin pari viikkoa näin kun varhaisultraan meen niin siellä selvii varmasti ;D

Eli tosiaan toinen olis tulossa nyt toivotaan että pysyy matkassa :Heartred mulle tuli keskenmeno 1.7 nyt on kokoajan pelko et menee uudestaan. Mulla Varhaisultra 14.9 ja neuvola 18.9 :Heartred
 
Meillä kanssa eilen ensimmäinen plussa testiin tuli, illalla digitestinkin tein jossa "raskaana 1-2vko". Huomenn aion vielä kolmannen testin tehdä, jotta alkaisin uskoa tätä todeksi.
TAustalla ei varsinaista yritystä, lapsi toivottu ja ollaan oltu tulee jos tulee meiningillä nyt viime kuukaudet. Ylläri oli siis kova kun plussa pärähti mittariin. :)
Olen itse terveydenhuoltoalalla ja sitä myötä pelkokin on kova, että kestääkö raskaus loppuun asti, nyt kuitenkin vielä niin alkumetreillä mennään. Tässä kohtaa pätee "tieto lisää tuskaa". En oikein uskaltaisi iloita, kuuntelen kaikenlaisia tuntemuksia miettien että onko nämä merkki jostain huonosta.
Ei auta kuin päivä kerrallaan mennä eteenpäin ja toivoa että pieni säilyy matkassa mukana. Miten te muut saatte mielenrauhan ja uskallatteko iloita alkuraskaudestanne? :)
 
Meille siis toinen tulossa. Olen luonteeltani toisaalta sellainen että saan stressin aikaiseksi asiasta kuin asiasta mutta tämän tiedostaen olen koittanut opetella elämään niin että en etukäteen mieti 'entä jos'-juttuja. Ekan lapsen kohdalla odotuksesta pystyin nauttimaan alusta loppuun ja uudesta perheenjäsenestä kerroimmekin ihan jo rv 5-6. Sen verran annoin ensimmäisessä raskaudessa 'paniikille' valtaa että kävin viikolla 6 varhaisultrassa jotta tuulimuna ja kohdun ulkopuoleinen raskaus suljettaisiin pois. Nyt toisen kohdalla en ajatellut varhaisultrassa käydä. En halua pilata ihanaa raskaanaoloa hermoilemalla asioita joihin ei voi itse vaikuttaa. Sitten jos ' ongelmia' tulee niin sitten mietitään ja vatvotaan tilannetta.. paljonhan on mahdollisuuksia mitä kaikkea voi 9kk aikana sattua mutta stressaamalla saa sen 9kk ainutlaatuisen ajan pilattua hyvin helposti...
 
Pitääkö varhaisultrassa käydä yksityisellä jos haluaa mennä vai pääseekö kunnalliseen miten helposti?? Eli tekevätkö kunnallisessa vain, jos takana aikaisemmin esim. keskenmeno?
 
En kyllä itse edes kysynyt kunnalliselta puolelta kun kuvittelin sen olevan turhaa. Yksityisellä kävin.
 
Minä olen ainakin ihan pihalla noista ultrakäynneistä vielä :D milloin te ajattelitte soittaa neuvolaan? Aattelin soittaa vasta ens viikolla, mietin pitääkö menkkojen olla kunnolla myöhässä vai miten..

kattilainen, ite yritän ainakin ajatella, että raskaus tulee menemään hyvin, jos ei mitään hämminkiä ole. Mutta jos on, niin se vaan täytyy ajatella että näin ei vaan ollut tarkoitettu. Itse ehkä oon vieläkin sitä mieltä että ei tää totta voi olla! :D mut on tää kutkuttavan ihana tunne ♥
 
Onnea kattilainen plussasta! :happy:

Ensimmäisessä raskaudessa stressasin vähemmän, enkä käynyt missään varhaisultrassa. Nyt toisen kohdalla tuntuu siltä että jännittää raskauden etenemistä ja onko kaikki hyvin. Tämäkin varmaan johtuen siitä, että viimeksi ollut tässä tilanteessa viisi vuotta sitten, jonka jälkeen nähnyt ja kuullut kaikenlaista. P-JET, myös minä saan stressin aikaiseksi mitä vähäisemmästä asiasta ja tuntuu kun yksi on selätetty niin on pakko hankkia toinen ihan vain stressaamisen "ilosta" ... joten yritäppäs nyt sit tässä vihellellä menemään :laughing002
 
Meillä on esikoisen neuvola kuukauden päästä niin mietin että pyydän terkkarilta silloin ajan itselleni ekaan neuvolaan. Esikoisesta soitin varmaan jo viikon 5 kohdalla kun piti allergialääkkeiden käytöstä kysellä ja onneksi kyselin kun käyttämäni merkki ei sitten passannukkaan raskausaikana..
 
Takaisin
Top