Toukokuiset odottajat 2011

Hola!

Liityn messiin! Eli laskettu olisi 5.5 ja TAYS:ssa olisi tarkoitus. Ja ensimmäistä pukkaa. Eka ultra oli maanantaina ja kaikki oli nähtävästi tosi hyvin. Päästä peppuun n.6,5cm! [:)]

Kaikille onnea odotukseen!
 
poutis: Voimia sulle! Tippa tuli linssiin :(
 
Täällä kovasti odottelen ensimmäistä ultraa, joka on ensi viikon lopulla. Saisi vihdoin varmuuden, että onko siellä masussa ketään ja onko kaikki muutenkin kunnossa. En ole sydänääniäkään kuullut vielä. Sitten ehkä paljastaa salaisuuden laajemmalle joukolle, kun ensin tietäisi, että kaikki on kunnossa. Nyt vain muutama ihminen tietää asiasta ja mahani kyllä varmaan herättää epäilyjä monen mielessä, kun masuni on jo niin iso. Kai se helpommin pullahtaa näkyville, kun on jo kerran sen tehnyt aiemmin. Niin ja kohta sitä on ensimmäinen kolmannes lusittu, ei ole enää kauaa.
 
Hyviä vointeja kaikille!
 
Täällä yksi myöhäinen osanottaja :) Esikoinen olisi tulossa, laskettu aika 1.5, kättärillä synnytys, ikää 20.
En aikaisemmin uskaltanut liittyä ryhmään, edellinen raskaus kun päättyi oireettomaan keskenmenoon. Pari päivää sitten oli toinen ultra (ensimmäinen oli varhais, pelkäsin niin kovasti keskenmenoa) ja siellä näkyi pieni vinhasti pyörivä otus! Hurraa!
 
Mietin tuota lapsen vammaisuutta, pystyikö niillä tarkemmilla tutkimuksilla osoittamaan 100% varmasti, että on jokin vamma? Ja millainen vamma sitten olisi sellainen, jonka perusteella tulisi keskeytys.. Ainakin aluksihan näkyy vain kohonnut riski, josta minimaalisella osuudella oikeasti on jotain vikana. En muista missä tämä oli, mutta eräällä perheellä todettiin vauvalla jotain vikaa ja syntyessään olikin muuten täysin terve, mutta kuuro.

Itsellä inhottava ellotusolo iskee iltapäivisin ja jatkuu vaihtelevasti iltaan asti. Lasken viikkoja, että tämä loppuis! Miten ihmeessä ihmiset hoitaa työnsä ja lapsensa kun oikeasti on huono olo, huh huh. Odottelen myös kutsua ekaan ultraan, että näkisi, onko mahassa joku [:)]
 
Ajattelin saman tien laittaa tänne vähän omia kokemuksiani raskaudesta!

Tuntuu ihanalta päästä puhumaan näistä asioista, kun on ensimmäiset kolme kuukautta viettänyt paniikissa, eikä oikein uskaltanut kenellekkään mitään puhua.. Eikä kukaan kavereistani oikein ymmärräkkään mitään raskauden päälle.

Raskautta aloin epäillä kahvin ruvetessa oksettamaan ja paahtoleivän maistumaan kummasti..

Pahoinvointia minulla on ollut todella vähän, jopa niin vähän, että olen useampaan otteeseen epäillyt keskenmenoa. Minulla siis oli se aiemmin manitsemani keskenmeno toukokuussa. Oireet olivat ne, että oireita ei ollut.. [:(] Jouduin tekemään lääkkeellisen abortin, mikä aiheutti hirveät traumat.

Henkisesti raskausaika on ollut aika.. No, raskasta. Epäilisin, että suurin syy on tuo keskenmeno. Epävarmuus ja epätietoisuus on helposti muuttunut kiukutteluksi tuota miestä kohtaan.. Ultran jälkeen olen tosin ollut suht aurinkoinen, mitä nyt välillä saan selittämättömiä kiukunpuuskia. Mies on ottanut myös aika varoivaisen asenteen tätä raskautta kohtaan, perheillekkin kerrottiin vasta äsken. Ja liekö ruvennut pelottamaan millaisen pirttihirmun kanssa sitä on menty lapsia hankkimaan [:D]

Massu ei ole vielä hirveästi kasvanut ja paino on edelleen melkein sama kuin raskautta ennen. Turvotusta syönnin jälkeen kyllä esiintyy! (Olen muuten keksinyt näppärän konstin miten mahdun farkkuihin pikkumasulla: ponnari! Laitan napinlävestä lenkin ja toisen pään napin ympäri.)
Odotan kovasti sitä hienoa suurta massua jota muut katsoo kadehtien [:D] Joka ilta ja aamu pitää peilistä tarkistaa onko tullut turvotusta lisää..

En ole aiemmista keskusteluista bongannut, että onko ihmisillä raskauden myötä ruokailutottumukset muuttuneet? Itse ekassa raskaudessa mätin mikä kerkesin. Paisuinkin 4 kiloa haipakkaan tahtiin. Tässä raskaudessa sen sijaan paahtoleipä jäi nopeasti, ja nyt kuvottaa ajatuskin läskeistä ruoista! Olen elänyt keitoilla ja salaateilla ja muilla kevytruoilla.. Kummallista. Jostain kuulin, että kevyt ruokavalio merkkaa poikalasta. Olen tosin ollut alusta asti muutenkin varma, että poika siellä köllöttelee menemään. [;)]


Ps. en oikein vielä osaa tätä käyttää, niin näköjään vastailen keiden viesteihin sattuu..
 
Heip, mie siirryn huhtikuisiin odottajiin, joten minut voi poistaa listalta [:)] Käyn kuiteskin kurkkimassa teidänkin kuulumisia[:D]
 
Tulin kertomaan viimeiset kuulumiset. Eli tänään oli ultra, ja tyhjä sikiöpussi. Tuulimunaksi epäili. Keskenmeno siis tuli. Nyt pitäis kohdun tyhjentyä itekseen. Jos ei tyhjene, niin sit kaavintaan. Olo on aivan kamala :( Positiivista tässä on se, että sain ainakin varmuuden asiasta. Uutta lasta ruvetaan yrittään heti kun on mahdollista. Nauttikaa kaikki oikein paljon olostanne. Ehkä mäkin siitä pääsen vielä nauttimaan.
 
Voi ei marii81, olen niin pahoillani :( Toivotaan että lähtee tyhjenemään itsestään ja pääsette mahdollisimman nopeasti takaisin yrittämään. Varmasti pääset sinäkin vielä nauttimaan raskaudesta. Nyt vaan voimia ja aikaa surulle <3
 
marii81,pahoittelut myös täältä ja paljon jaksuja sulle..toivotaan että pian tärppää teillä uudestaan,kuhan pääsette takaisin yrittämään.

minisanni,tervetuloa ja meillä onkin laskettu aika samana päivänä[:D]en ole kyllä vielä ultrassa käynyt,että voi vielä muuttuakkin..

mulla edelleen pahoinvointia ja nyt kun oon ollut monta viikkoa sitkeässä flunssassa,niin ei ole oikein ruoka maistunut..[:@]painoa tullut vain kilon verran,mutta eihän sen kuulukkaan ekoina kuukausina kauheasti nousta.kyllähän se masuasukki varmaan omansa ottaa[:D]
 
Mulla muuttui tuo laskettu 3 kertaa [:D] Joka reissulla eri. Ja ei mullekkaan oikeestaan ole painoa tullut, ehkä kilon verran myös. Pientä turvotusta alavatsassa tosin jo tarkalla syynäämisellä havaittavissa [:)]
 
Terveppä terve pitkästä aikaa!

Ensinnäkin, pahoittelut marii81 [:(]


Niin, eipä tässä alussa oikein oo mitään kirjoteltavaa, ku odottaa vaan ajan kuluvan. Tällä viikolla meikäläisen pitäis mennä niihin verikokeisiin ja parin viikon päästä onkin sitten tuo nt-ultra.

Jossain vaiheessa pitäisi lähteä rintaliivi-ostoksille, kun nuo tissit meinaa väkisinkin pullahtaa pois kupeista [:D]

Liikuntaa tosiaan pitäis ehkä vähän enemmän harrastaa. Muuten saattaa lisäkilot hiipiä persuksiin. (Miksi ruoka on niin hyvää ja kauheesti nälättää?)[:D]

On ehkä vähän typerää, mutta nyt jo harmittelen tulevaa painonnousua ja että pääseekö sitä takaisin samoihin mittoihin, kun on vauvanhoitoa yms. Tosin oon kyllä ennenkin laihduttanut, eikä se nyt niin hankalaa ole ollut, joten miksi se ois hankalaa vauvan tultua. Huoh.. Muilla yhtä typeriä tuntemuksia ? [8|]

No, täällä taas hormoonit heittelee ja mielialat lentelee minne sattuu. Mun mies joutuu kokemaan kovia. [:D]
 
Pitkä lohtuhali Marii81! Itse odotan jo seuraavia kuukautisia että pääsisi edes haaveilemaan plussatuulista uudelleen. Eiköhän me tästä tsempata uudemman kerran!! 
 
Pahoittelut alkuun teille, jotka eivät nyt saaneet pitää pientään... toivottavasti seuraavalla kerralla menee paremmin. [:(]

hannaton: mä aattelin noiden tulevien kilojen hoituvan imetyksellä, kun äitikin selvis samalla tavalla ja muutama tuttu pienen lapsen äitikin on sanonu samaa. mä oon nytkin melko hoikka, joten ei sitä painoo varmaan paljoo ookaan mistä pudottaa. [;)]
Jooh, utareliivit menee täälläkin vaihtoon, kun paidan läpi näkyy tuplatissit... näytän ihan emakolta. [:D]

omia: tekis hirveesti mieli ostella vauvanvaatteita, mut kun pitäs ottaa jotain vihreetä tai keltasta ettei vaan oo selkeesti tytön eikä pojan väri... mistäpäs sitä vielä hyvään aikaan tietää (eikä varmaks tiedäkään ennen ku syntyy) kumpi sieltä tulee... tytön vaatteet olis kyllä niiin söpöjä.. [:D]
 
minäki esikoista odotan. olin aina kuvitellut että eläisin itselleni, matkustelisin paljon ja asuisin ulkomailla joitaki aikoja. olin jo pitkään ollut sitä mieltä etten edes halua saada lapsia juuri sen takia koska minulla ei ole ollut mitään intoa niiden suuntaan. sitten yhtenä päivänä tein testin ja se näytti plussaa ja siitä lähti hullun mylly. olin oikeestaan heti siitä sekunnista asti todella innoissani ja ns. valmis tulemaan äidiksi. kerroin samana päivänä omalle äidille asiasta ja hän sai viimeistään minut uskomaan, että kyllä mä pärjään vauvan kanssa. enää matkailut ja ulkomailla asuminen ei ole tärkeää. (:
 
[align=left]tervetuloa vai mukaan cristina. [:)]

Mulle on kans tulossa esikoinen, eikä tätäkään hirveesti oo suunniteltu. Me vaan annettiin "kohtalon" päättää koska se tulee. Mekin halutaan miehen kanssa tietää kumpi sieltä tulee, mut sekään ku ei oo 100% varmaa ja sit voi tulla todellinen ylläri, jos onkin hankkinu kaikki toista sukupuolta varten ja meneekin just toisinpäin.. [;)]
[/align][align=left] [/align]
 
Voi itku Marii81! Olen tosi pahoillani puolestasi. Ollut varmasti kauhea järkytys. Oma keskeytynyt keskenmenoni tapahtui jo viikolla 6+ jotain, joten ei tarvinnut ultraan asti elää toivossa. Voimia!

Omalla kohdalla yökötys on vähentynyt selvästi, mutta edelleenkään maha ei saa olla liian täynnä, eikä liian tyhjä, tai muuten iskee. Eli vähän väliä pitää jotain tunkea suuhun. [8|]

Ahdistaa hirmuisesti miten ja koska asiasta kerron pomolleni, sillä 2,5 hengen firmassa tämä ei ole mikään ilouutinen... Mutta mahaa on jo kovin vaikea piilotella, joten pakko kai pian tehdä siirto. Ehkä huomenna...?

Lapsille kerottiin asiasta viime viikolla ultran jälkeen, ja vanhempi lapsi (6v) oli jo innoissaan kertonut kummisedälleen. Mutta näin ajateltiinkin homman menevän, eli annetaan lasten "lipsauttaa". [;)]

Np-ultrasta on huomenna tasan viikko, mitään puhelua tai kirjettä ei vielä ole tullut, joten vielä ei tietoa tarvitaanko jatkotutkimuksia. Ei auta kuin odottaa (sitähän odottaminen on...).

Palikka
12+1
 
Heips!

Täällä ilmoittautuu taas yksi toukokuinen odottaja! La 2.5.2011 ja esikoinen. Ikää mulla 26v ja synnytyspaikka TAYS. Viime keskiviikkona ultrassa näytti kaikki olevan ok, niinpä uskaltauduimme kertomaan asiasta viikonloppuna!
 
[align=left]Minnuska, jos kehtaat niin muutatko mun LA:n 10.5. Kiitos [:)]
[/align]
 
Heippa!!:) aattelin pitkästä aikaa käydä kirjottelemassa tänne ku ei oo muistanu käydä..ja tänne onki tullu mahdottomasti uusia odottajia,paljon onnea!! ja paljon voimia niille joilla on raskaus keskeytyny!:/ eli täällä mennää nyt viikoilla 12 ja 4 ..eikä kyl tunnu pahoinvoinnitka viel helpottavan joka aamu saa olla pää pöntössä!! mut ehkä se tästä.. ja eka ultrakii oli jo ja kaikki näytti olevan hyvin, seuraava onki sit joulukuussa!:) joten sitä odotellessa..mitenkäs teillä muilla on menny? nii ja maha alkaa jo pienesti pyöristymää..
 
Takaisin
Top