Toimiiko vadelmanlehtitee?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuulin jostain että vadelmanlehtitee auttaisi kuukautiskipuihin. Onko jollain kokemuksia? Auttaako se todella? Ja pitäisikö sitä juoda ihan kokoajan vai auttaako jos juo kuukautisten aikaan?
 
Raskaana join sitä en tiedä oliko apua kun ei ole vertailu pohjaa mihinkään..

Mutta eikös se ole hyvää että ei haittaisi vaikka joka päivä sitä joisi?
 
Täytyy sanoa etten oo koskaan edes maistanu, paljo oon kyllä kyseistä teestä kuullut.. Teetä tulee juotua nykyään tosi vähä, jotenki se teesesonki on itellä syksyisin kun pimeät syysillat saapuu :D
 
Kiitos vastauksesta iLa. :) Mä olen vähän huono juomaan teetä niin ei tule automaattisesti juotua joka päivä. :D Ehkä pitäisi prepata tässä.
 
Olikos se tämä samainen tee nyt jonka pitäisi myös edesauttaa vauvaa syntymään? Tai siis, että se auttaisi synnytyksen käynnistymisessä?

On sillä teellä voimaa sitten ainakin :D
 
Olen lukenut että vadelmanlehtitee vahvistaa ja valmistaa kohtua synnytystä varten muttei käynnistä sitä oikein käytettynä. Ensimmäisellä kolmanneksella yksi kuppi päivässä, toisella kaksi ja kolmannella kolme. Mulla oli kolme ekaa synnytystä raskaat.. Neljättä odottaessa kuulin tosta vadelmanlehtiteestä ja join sitä toisesta kolmanneksesta lähtien ja synnytys oli kuin unelma! En toki voi olla varma johtuiko kuinka paljon teestä :) Mutta ajattelin juoda tässäkin raskaudessa taas toiselta kolmannekselta lähtien.

Kuukautiskipuihin en olekaan kokeillut koskaan..
 
Olikos se tämä samainen tee nyt jonka pitäisi myös edesauttaa vauvaa syntymään? Tai siis, että se auttaisi synnytyksen käynnistymisessä?

On sillä teellä voimaa sitten ainakin :D

Saattaa ollakin. Ainakin meidän teepaketissa lukee ettei raskaana olevat saisi sitä käyttää. Tosin ViidesVauva tiesikin asiasta enemmän. :) Varmaan kielto paketissa vähän varmuuden vuoksi.

Olen teetä satunnaisesti juonut, niin en tiedä johtuuko siitä. Viimeiset menkat oli joka tapauksessa harvinaisen kivuttomat. Saa nähdä onko tämä pysyvää.
 
Mä olen juonut vadelmanlehtiteetä. Kahdessa ekassa sen verran satunnaisesti, etten osaa sanoa oliko vaikutusta. Kolmannella kerralla join viimeiset viikot säännöllisesti, tosin osasin myös rentoutua mitä en kahdella aiemmalla kerralla osannut. Kolmas synnytys oli yli puolet lyhyempi ja paljon sujuvampi, kohtu työskenteli tehokkaasti ja ekaa kertaa koin FER:in ("kokovartalo-oksennus, jossa keho ponnistaa ns itsekseen), ponnistusvaihe 2min. Ja luomuna.

Nyt on neljännen raskauden loppusuora ja vadelmanlehtitee käytössä. Toivon teen jälleen vahvistavan kohtua (tee siis vahvistaa lihaksia, kohtu on myös lihas). :)

Muistelen, että aiheesta on ihan tutkittua tietoa olemassa, ei kyllä ehkä suomeksi.
Tee voi myös helpottaa jälkisupistuksia huomattavasti sekä auttaa kohtua palautumaan.
 
Saattaa ollakin. Ainakin meidän teepaketissa lukee ettei raskaana olevat saisi sitä käyttää. Tosin ViidesVauva tiesikin asiasta enemmän. :) Varmaan kielto paketissa vähän varmuuden vuoksi.

Olen teetä satunnaisesti juonut, niin en tiedä johtuuko siitä. Viimeiset menkat oli joka tapauksessa harvinaisen kivuttomat. Saa nähdä onko tämä pysyvää.
Jatkoitko Vargynja teen juomista?

Mulla oli testissä viime vuonna km jälkeen, mutten huomannut mitään vaikutusta. Pari kuukautta taisin juoda. Hyvän makuista kyllä:hungry:
 
Mä en ole kuullutkaan että se voisi auttaa menkkakipuihin. Ehdottomasti kokeiluun varsinkin jos jollain on auttanut. :)
 
Olen juonut vadelmanlehtiteetä silloin tällöin. Ja kuukautiskivut on todella vähentyneet. Täyttä varmuutta ei ole johtuuko juuri siitä, mutta ainakin aikayhteys tässä on. :)
 
Takaisin
Top