tekeekö keho tepposia? raskaanako?

SSH

Silmät suurina ihmettelijä
Eli olen syönyt pillereitä monta vuotta, ja kerran lopetin ne jolloin menkkani jäivät kokonaan pois, ja lääkäri käski aloittaa uudelleen, jotta saan kierron takaisin...(tällöin ei siis ollut suunnitelmissa raskaus)
Noh, söin pillereitä taas muutaman vuoden, ja nyt lopetin ne 4.8, ja tyhjennysvuoto tuli normaalisti 7.8. ovulaatiolaskurin mukaan hedelmällisin aika olisi ollut 18-23.8, jolloin peitto heilui ;) 
samana sunnuntaina kun netin ovulaatiolaskurin mukaan ovulaationi olisi pitänyt olla, minulla alkoi alavatsakipu, turvotus, mahan "jyllääminen" ja nännini kipeytyivät... Koskaan en ole aikaisemmin tuntenut ovulatiokipuja, ja nännini esim. eivät ole olleet kipeät koskaan.
Myös kävely lenkillä tuntui alavatsaan omituiselta, ei se sietämätöntä kipua ollut, vaan lähinnä outo tuntemus....Nämä kestivät 5 päivää...
Noh, erilaisia oloja on siitä lähtien tullut, mm. etovaa oloa, ruokahaluttomuutta (enää ei tee mieli esim. mitään hyvää, vaikka ennen suklaa ollut himoni), päänsärkyä, rintojen kipeyttä ym.
Nyt ovat rintanikin kasvaneet, eivät huomattavasti mutta mitalla olen todennut, että kasvaneet ovat :D
itkustankin koko ajan, ja mieli on maassa... yleensä en itke usein, mutta nyt vk:n sisään kolme kertaa....Hieman palelen välillä, ja aamulla nenän tukkoisuutta...

Vaikea sanoa, koska niiden menkkojen pitäisi alkaa, mutta jos pillereitä söisin niin niiden olisi kuulunut alkaa tänään, mutta ei ole kuulunut... Hätäsenä tein jo rfsu:n testin, mutta negaa näytti. Tilasin jo netistä parempia testejä....

Eli kysymykseni, voiko tärpätä heti, vai johtuuko pillereiden lopettamisesta nämä minun oireeni?
 
Moikka SSH! Mulle kävi ihan samallalailla pillereiden lopettamisen jälkeen; ovulaatiokivut tuntuivat enkä koskaan aiemmin ollut niitä tuntenut. Ovulaation jälkeen esiintyi samantapaisia oireita kuin sulla, ja tosiaan ovulaatiolaskurin mukaan juuri silloin oli hedelmällisimmät päivät. Mulla oireet kesti reilun viikon, tein raskaustestin pariinki eri otteeseen mut negaa näytti joten taisi mulla ainakin mieli tehdä tepposia kun niin kovasti toivoi että heti olisi tärpännyt. :)

Olen kyllä kuullut että heti ensimmäisestä kierrosta on tärpännyt, joten voi olla hyvin mahdollista että olet raskaana, mutta omat oireeni ainakin näin jälkeenpäin ajattelisin pillereiden lopetuksesta johtuvaksi.

Toivottavasti saat pian selvyyden asiaan, ilmottelehan tännekkin sitten miten kävi.
 
juuh, kyllähän siinä nyt niin kävi että edelleen negatiivistä näyttää :/  mutta menkkoja ei kyllä vieläkään kuulu.... kai se on vaan  mennyt kroppa sekaisin pillereiden lopettamisesta :(
on se vaan ärsyttävää, että kroppa tekee tuollaisia oireita ihmiselle, ja elättää ihan turhaa toivoa :/

no täytyy vaan odotella neiti punaista kylään, ja jos ei ala kuulua muutaman vk:n sisällä, niin tarvii ottaa yhteyttä lääkäriin, mutta kolmea kuukautta en ala niitä enää odottamaan....
 
Juu niin on, ja kun ne oireet tuntuu niin vahvoilta että sitä alkaa automaattisesti ajatella et nyt on varmasti tärpännyt mut sitten kun menkat alkaa niin tulee tosi iso pettymys.

Jostakin oon lukenu että 5päivää siitä kun menkkojen olis pitäny alkaa niin testi näyttää luotettavimman tuloksen..Mutta sulla ongelmana tuo kun ei varmasti tiedä koska pitäis alkaa :/ Hankalaa.. Juu kannattaa kyllä ottaa yhteyttä lääkäriin jos ei ala kuulua, sieltä kuitenki luulis jotaki apua asiaan löytyvän. Toivottavasti sieltä plussa kuitenkin tulee! :)
 
Oli pakko tehdä vielä toinen testi, kun en saanut ololtani mielenrauhaa... Menkkoja ei oo näkyny, ja lämmöt on siinä 37, kun normaalisti 36.6....
Clearblue näytti heti plussaa, ja vieläpä vahvaa, ettei tarvinnut edes tihrustaa 
että pakko se on uskoa, että ekasta kerrasta tärppäsi :)
 
Mahtavaa, onnea!!paljon sulla nyt on sitte viikkoja,osaatko arvioida?
Meillä taas uutta yritystä "käyntiin" kun näyttäis laskurin mukaan olevan tuo ovulaatio taas lähettyvillä, jospa se meilläki vihdoin tärppäis :)
 
Onnea täältäkin suunnilta! :)

Täällä selviää varmaan reilu viikon päästä onko tärpännyt vai tuleeko menkat. :)
 
Kiitos 

Laskujen mukaan alkoi juuri vk 5, nyt täytyy vain toivoa että kaikki menee hyvin!!
Epätodellinen olo vieläkin, oli pakko tehdä uusintatesti lauantaina kun ei meinannu uskoa :)
mutta joo, täytyy uskoa että uusi elämä on alkanut <3

toivotan mahottoman paljon plussaonnea kaikille <3 
 
ONNEA PALJON! Meillä ei ekasta kerrasta pillereide lopetuksen jälkeen tärpännyt. Keho sekaisin ja tepposiaan kyllä tekee. Raskaana en ole, se on testattu monet kerrat ja aina näyttää negaa.. Lääkäriin otin yhteyden kun ei kahen kuukauden jälkeen menkkoja näkynyt ja se lääkäri tokaisi ettei asialle voi tehdä mitään kuin sitten kun niistä ei ole kuulunut puoleen vuoteen mitään. Alkaa ärsyttää ja harmittaa kun koko keho sekasin.
Epämääräisiä tuntemattomia oireita on kuukauden nyt jo ollut, alavatsa kipuja ja pistelyä, pissalla käyn useammin (voi johtua että juon enemmän), rinnat aremmat kuin ennen, välillä (aika harvoin, välillä tähän herännyt yöllä) pahanolon tunnetta.
Nyt menkkoja ei ole kuulunut kolmeen kuukauteen no kohta neljään..
 
Minä söin myös pillereitä lähes 13 vuotta kunnes ne nyt jätettiin pois, toiveissa siis vauva. Ennen pillereitä kiertoni oli (kuten teineillä monesti) erittäin epäsäännöllinen, tuskin koskaan 28vrk. Nyt en siis lainkaan tiedä mitä se mahtaa olla tästä eteenpäin.

Toiveikas olen että se olisi edes suunnilleen tuo 28 ja niinpä olen sen mukaan nyt seuraillut kehoni muutoksia. Alavatsan kipristelyä on ollut, outoja ellotuksia tuoksuista, joita en aiemmin ole edes noteerannut. Sitten tuli huimausta ja nyt myös valkovuotoa, joka oli jo teininä kyllä runsasta.
Kaikki yleiset raskauden oireet, rintojen aristusta lukuunottamatta. Olen toiveikas, mutta mutta..

Ihan vasta minulta purettiin myös mielialalääkitys. Ei voimakas, lähinnä aivojen omaa serotoniinituotantoa ylläpitävä. Lääkityksen "lievyydestä" kertonee se, että sitä olisi voinut käyttää myös raskauden aikana.
Niinpä harmittaa tavallaan nyt se, etten tiedä johtuvatko em. oireet lääkkeen (ja pillereiden) lopettamisesta vai mahdollisesta raskaudesta. Aikahan sen näyttää, mutta kuten moni tietää, odottavan aika on pitkä.. lisäksi en tiedä milloin r-testiä olisi järkeä tehdä, koska kiertoni pituus tosiaan on arvoitus.

Kiva on tulla tänne palstalle, olen kolunnut illat pitkät vanhoja keskustelua ja saanut paljon hyödyllistä tietoa.
 
Lisään vielä edelliseen, että kuinka varhain nännipihojen tummuminen raskauden alussa voi alkaa? Alkaako se keskeltä reunoillepäin vai päinvastoin? Itse olen huomaavinani tummemman renkaan nännipihan ympärillä, tiedä sitten kuvittelenko vain. Rintojen aristusta ei ole ollut edelleenkään, mutta toisaalta ei ole menkkojakaan kuulunut..
Toiveita elättelen edelleen :)
 
Hei!


Ajattelin täältä tulla kyselemään vähän muiden mielipiteitä/kokemuksia...
elikkä.. minulla oli tuossa kolmisen viikkoa sitten todella oudot kuukautiset (3-4 pvää tuli tuhruvuotoa) jonka jälkeen minulla on tässä n.2 viikkoa ollut koko ajan sellainen olo että kuukautiset alkaisi mutta ei ole alkanut eli samanlaista alavatsan jomotusta kera runsaan vetisen valkovuodon. Välillä on myös nivusia vihlassut sekä tuntunut että joku työntäisi puukon alavatsaan tuonne kohdun seutuville(ei kuitenkaan jatkuvaa vihlontaa,vaan se tulee ja menee melkein samantien pois). Tänään alkoi myös nänni pihojen nipistely. Tein raskaustestin muutama päivä sitten mutta se näytti negaa. Minulla on aina ollut todella epäsäännöllinen kuukautiskierto ja aluksi luulinkin tuon valkovuodon ja mahan jomotuksen olevan ovulaation syytä mutta ei kai ovulaatio nyt voi kahta viikkoa kestää? Olen soittanut lääkäriinkin mutta nyt on kuulemma niin huono tilanne ettei kunnallisella puolella ole lääkäriaikoja ja yksityisellekkin pääsisin vasta marraskuun puolessa välissä.

Tämä todella mietityttää minua elikkä olenko tehnyt raskaustestin liian aikaisin vai voinko ylipäätään olla edes raskaana??

Kiitos kaikille vastauksista. :)
 
Wau! Onneksi olkoon! :) Mä nyt vastaan vähän myöhään tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mutta mulle on gynekologi sanonut, että juurikin heti pillereiden lopetuksen jälkeen voi tulla helposti raskaaksi. Siinä tapahtuu kuulemma joku hormoniryöppy silloin. Kyselin vaan kerran, että voiko heti pillereiden lopetuksen jälkeen alkaa yrittämään ja kuinkahan mahtaa onnistua.

Mulla kans aikoinaan Clearblue näytti heti plussan (vahvan), vaikka tein testin ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Hyvä testi!
 
Takaisin
Top