Tee se itse -ohjeita

Hyvää aivojumppaa :) raskausaivojen vuoksi se pääsi läpi "tarkan" seulan
 
Kiitos Autumn kaavoista, oon ettiskellyt hyvää kaavaa imetystyynyyn jo vähän aikaa.

baabuska, ihanat "converset", ihan pakko kokeilla tota ohjetta :D
 
Täytyykin converse-ohjetta kokeilla, kunhan saan vauvan nutun valmiiksi :)
 
Wau Lilliputtis, onpa hieno!! :) Laitoitko jotain pehmustetta sisäseiniin vai vain kangasta? Mä ajattelin kans nukuttaa vauvaa aluksi tuossa äp-laatikossa, mutta heräsin vasta nyt että se olisi kyllä ihan kiva päällystää jollain, ainakin sisältä.
 
Wau Lilliputtis, onpa hieno!! :) Laitoitko jotain pehmustetta sisäseiniin vai vain kangasta? .

Teippasin vanulevyä sisäpuolelle ja hiukan tohon yläosaan alle, sit sujautin "hupun" päälle - niinku tossa tähän ketjuun linkitetyssä ohjeessa. En oo mikään ompelija, saumat on niin ja näin eikä toi pitsikään kulje tasan samalla korkeudelle koko laatikon ympäri, mutta oon mä tosta ylpee :D
 
Autumn; täytitkö vaan vanulla? Mulla seisoo noi kaks viimeistelemättä ja kiinni ompelemattomina vielä, kun mietin laittaisko noihin päihin kuitenkin jotakin raskaampaa täytettä... Niinku hernettä tms. pussissa.
 
Ihan pelkällä vanulla täytin, niin paljon että tyynystä tuli tosi napakka ja painava.
 
Ostin tänään uuden ompelukoneen, kun vanha 50v ompelukonetta saa käyttää sormet valkoisena vetäen kangasta ja alalanka jää aina jumiin tehden kankaalle tuhoja. Nyt oli kyllä niin mukavaa ompelu, että huomenna jatketaan. Tänään tein testiompeluna vaunuverhon, joka sopii niin vaunuihin kuin kaukaloon. Löysin jopa noita monitoimirenkaita, joilla saa verhon nätisti kiinni. ImageUploadedByVau Foorumi1410892138.639080.jpg

Itselleni tuo tuli maksamaan noin 8€, kun lähes vastaava färg&formin pilvi vaunuverho maksaa n. 25€. Tarkoituksena on käyttää tuota turkoosia turvakaukalossa ja ompelen vähän pidemmän version vaunuihin limen värisestä kankaasta, jossa on valkoisia tähtiä.
 
Tosi upeita kaikkien tekeleet! Itse virkkasin esikoiselle peiton aikoinaan ja muutenkin teen paljon askartelujuttuja, mutta ompelukone ei halua olla mun ystävä. Tuommonen vaunu/kaukaloverho pitää hommata jostain.
 
Eilisen iltapuhde on tässä, kahen jälkeen maltoin puikot pysäyttää ja aamuksi jäikin päättely. Nää on tämmöset monitoimisukat. Ohje dropsin Twirl, sukiksi tarkoitettu mutta menee kyllä tumppuinakin. Oli se kai tässä vaiheessa jo alotettava tekemään tulevalle tytölle omia pikkujuttuja kun on vain poikien vanhoja.. muutakin on tullut kudottua/virkattua/ommeltua mutta ei tulevalle vaan miehelle, aiemmille ja jopa koirille!

Muoks. Täytyy kyllä itekki tuo vaunuverho ommella niin saa talven tuiskut pysyy poissa vaunuista, jos nyt ei tyytyis rättiin ja pyykkipoikiin vaan lähtis hifistelemään :D
 

Liitteet

  • 1410930980927.jpg
    1410930980927.jpg
    69.1 KB · Katsottu: 71
Tänään suuntana kangaskauppa :) "työlistalla" olohuoneeseen koristetyynyt, imetystyyny, pinniksen reunasuojat, äp laatikkoon pehmusteet. Tuo vaunuverhokin kiehtoo, mutta mies meinasi, että onko liian tiivis... Täytyy harkita :)
 
Jos tuohon vaunuverhoon ompelee nauhat alakulmiin, niin saa sen kiinnitettyä vaunun runkoon ja näin ollen kunnon tuuletusaukot. Itse ompelen toiseen verhoon nuo nauhat.
 
Takaisin
Top