Tatuointi vatsan seudulla

Rouva L.

Jostain jotain jo tietävä
Onko muilla tatuointeja vatsan seudulla, missä se tietysti venyy eniten?
Käytätkö / käytitkö raskausaikana mitään erikoista voidetta tms. ja oliko siitä mitään apua kuvan ehjänä pysymisessä?

Tiedostin tulevan raskauden mahdollisuuden tatuointia ottaessani muutama vuosi sitten, mutta päätin sen olevan sitten sen ajan murhe. :)
Menköön sirpaleiksi jos menee, mutta jos jollakin on joku pomminvarma rasvausniksi, niin neuvoja otetaan vastaan :D
 
Mulla on tatuointi vatsassa ja eihän se täysin raskauden jäljiltä säästynyt. Joka päivä raskauden alusta asti sitä rasvailin ja itseasiassa yllätyin ihan positiivisesti miten hyvänä se pysyi.
Nyt toinen tulossa ja tarkotus oli sitten tämän jälkeen kun masu on taas palautunut omiin mittoihinsa niin käydä vähän korjauttamassa :)

Itse käytin hommaan bodyshopin kaakaovoi ja vishyn aika tyyristä raskausarpi-voidetta (tätä toki myös ehkäistäkseni raskausarpien syntymistä!)
 
Itsellä on alavatsassa isohko tatuointi, ja hyvin on selvinnyt tähän asti =) Nyt on vkoja 33+3 ja vielähän tuo tietenkin venyy, mutta olen rasvannut joka päivä kerran tai kaksi cliniquen perus vartalovoiteella. En juuri haluaisi raskausarpia, kun teininä venähdysarvetkin oli jotenkin traumaattiset, niin olen nyt sit rasvannut urakalla. Toistaiseksi nolla arpea. Painon nousukin tietysti vaikuttaa, jos nousu on maltillista, on hyvinkin mahdollista selvitä ilman pahoja rispaantumisia ja räjähdyksiä tatuointienkin osalta. 

Tatuoijana voin sanoa: Arpien kannattaa sitten antaa tasaantua ennen kun korjausta alkaa suunnittelemaan jos sellaista tarvitsee, ja todella pahasti arpinen iho voi olla erittäin vaikea saada siistiksi muutenkin, mutta se on mahdollista. Ihon rakenne muuttuu aika radikaalisti arpien myötä, ja kannattaa varautua myös siihen, että arpeutuneen alueen joutuu värittämään tai tarkentamaan toiseen otteeseen, jos väri ei kerralla pysy. Väri saattaa myös levitä arpien kohdalla ikävästi, joten on syytä mennä kyllä ammattitaitoiselle käsittelyyn. 
 
Kävin viikonloppuna ulkomailla (lue Helsingissä ;) ja pääsin shoppailemaan kunnolla Ekokauppa Ruohonjuureen. Sieltä löysin vehnänalkioöljyä jossa sanotaan mm. näin: " A lubricant and moisturing agent, it can also help prevent stretch marks or other skin damage by direct daily application to the area over a 3 month period."
Eli vapaasti suomennettuna "...voi ehkäistä ihovaurioita ja raskausarpia suoraan iholle levitettynä päivittäin vähintään kolmen kuukauden ajan."
Ja mulla on aikaa vielä melkein 6 kk :D
 
Tilannepäivitys: :)
Tatuointi pysyi aivan ehjänä, johtuiko sitten tuosta vehnänalkioöljystä vai muusta, sillä mulle ei tullut oikeestaan mihinkään raskausarpia. Tosin kyllä levittelin sitä öljyä usein myös rintoihin ja lantiollekkin. Nyt käytän pullon pohjat yrittäessäni saada mahanahkaa kutistumaan takaisin.

Mutta summa summarun, voin kyllä hyvillä mielin suositella vehnänalkioöljyä halvemmaksi vaihtoehdoksi kalliille kempparivoiteille.
 
Käytitkö kenties tätä tuotetta? =) http://kauppa.ruohonjuuri.fi/vehnanalkiooljy-/AQUA-702346000460/dp?openGroup=589

Ajattelin että jos tosiaan toimii voisi itsekin tilata samaa ehkäisemään sitten syntyviä raskaus arpia, kun syömistäkin yritän pitää kurissa sen verran ettei tosiaan tulisi ylimääräisiä kiloja ja arpia. :D Itsellä ei onneksi ole vatsan seudulla tatuointeja. :) Olen joskus ainakin lukenut että jollakin navan ympärillä oleva kukka tatuointi näytti raskauden jälkeen kukkakaalilta. :D 
 
Takaisin
Top