Tanssivat taaperot

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
2v neiti vihdoin uskoo, ettei sohvalla saa käydä tanssimaan kun esim. suosikkiohjelma Alvin ja pikkuoravien tunnusmusiikki käy soimaan. Nykyään ottaa äitiä kiinni kädestä tai neuletakin helmasta ja ohjaa kanssaan tanssimaan tv:n eteen matolle (tanssilattia XD). Aikeissa olisi katsastaa läheisen lastenkulttuurikeskuksen kurssitarjonta, siellä olisi muskaria sun muuta :) Onko muilla tanssahtelevia lapsia?
 
Minä luulen, että tuo on jotenkin sisäsyntyistä ihmisessä ilmaista intoaan kehon liikkeillä. :) Meillä kaikki lapset ovat tanssineet ja suurin osa tutuista lapsista ilmaisevat itseään myös vahvasti kehonliikkeellä.
 
Tanssiminen on takuulla geeneissä, tms. Meidän suvussa eivät lapset tanssi, ei vaikka näyttäisi esimerkkiä, katsovat vain, mutta mikään ei saa tanssijalkaa vipattamaan. Aikaisemmin ajattelin tämän jotenkin johtuvan ympäristöstä tai kasvatuksesta, ja yritin rohkaista veljeni lapsia tanssimaan ja tanssitin heitä pienestä pitäen, mutta ei, ei todellakaan vaikuttanut.

Sitten sain oman lapseni, ja hänellä polvet ovat joustaneet musiikin tahdissa jo alle vuoden vanhana. Kaipa hän on sitten perinyt tanssigeenit isältään, koska minä olin lapsena samanlainen puupökkelö kuin veljeni lapsetkin.

Musikaalisuutta ja rytmitajua suvusta löytyy runsain mitoin, mutta tosiaan liikettä ei.
 
Takaisin
Top