Tammivaavit

Paukke, koukussa ollaan kans! vähän olen yrittänyt hillitä itseäni ettei sitten tulisi hirveä isku jos ei olekaan raskaana. harmittaisi tämän palstankin jättäminen [:D] [:(]

En tosin kyllä hirveästi pety jos en olekaan raskaana, todennäköisyys ei ole meidän puolellamme. Minä olen yli 30 ja yksi raskauden keskeytys tehty nuorempana, mies sairastaa kroonista neurologista sairautta ja lääkkeet ovat saattaneet aiheuttaa vahinkoa. Positiivisena ja realisteina täällä ollaan.

Mutta, tänään 29 päivää viimisistä kuukautisista joten....sovittiin että tehdään su testi jos ei kuukautisia näy.

Hauskaa päivää kaikille!!!
 
Täällä uusi odottelija :) Onnea kaikille muille ja tsemppiä raskauden tulosta odotteleville!
Plussasin ekan kerran 25.4. sellaisen himmeen, myöhemmin sit selkeä viiva näkyviin :) Eli kuudetta viikkoa viedään. Nyt vasta uskaltaudun kirjoittaan, kun yks keskenmeno takana ja tätäkin yritetty jo alkusyksystä. Oireita on ollut aika samoja kun teillä: rinnat on tosi kipeet, pissittää kovinkin usein ja on kylmä! Sit vielä pienimuotoista pahoinvointia, yleensä iltaisin! Neuvolaan jo soittelin ja huomenna selviää mihin aikaan on eka käynti. Jännittää jo. Mies toivottavasti tulee mukaan, jos vain pääsee. Muille ei olla vielä kerrottu, mutta varmaan kerrotaan sitten vasta rv 12 jälkeen, kun on pienempi riski keskenmenolle. Kuitenkin se edellinen kummittelee mielessä.
 
Täällä yksi tämän viikon tiistaina plussannut. Viime viikon himmeän viivan jälkeen uskalsin odottaa sitä. Laskettu aika on 8.1.10. Tänään varasin neuvolan ja aika meni kesäkuulle. Mieskin pääsee paikalle, onneksi. En voi uskoa että olen raskaana kun vauvaa ollaan yritetty itse vajaa vuosi ja sit tutkimusten kautta inseminaatio tehty. Rinnat on tosi kipeet tällä hetkellä. Mutta jossain sisällä piileskelee se peikko joka ei anna vielä iloita. Luulen että menen itsemaksavana ultraan ennen 12. vkoa. Mut sen näkee sit...

Oon tosi iloinen kaikkien plussanneiden puolesta ja että tällaisia keskustelupalstoja on. 
 
Moi kaikille!

Minä ilmoittaudun myös tammikuun laskettujen aikojen joukkoon. Positiivisen testin tein 3.5 ja LA on 7.1.10.
Ollaan yritetty 8 kk ja tämä on nyt ensimmäinen raskaus.

Olo vieläkin hirmuisen epätodellinen! Tuntuu, että testi näyttää väärin ja kyseessä onkin vain joku hormonihäiriö! :)
Rinnat aristavat, muuten olo aivan normaali. Saa nähdä muuttuuko olo jo ensi viikolla. Olo on aivan kuin siinä mainoksessa" ei voi kestää!" :)

Omalle äidille ja parille hyvälle ystävälle olen kertonut ja mies veljelleen, mutta muuten yritetään malttaa mielemme ja kerrotaan vasta kun ollaan vähän "turvallisemmilla" vesillä.

Eka käynti neuvolaan on 26.5 ja sit rv 11-12 vkon tietämillä on eka uä ja sitä ennen seerumiseula, johon ajattelin osallistua.

Onnea kaikille muillekin odottajille!
 
Heipparallaa kaikille, täällä yksi tumpelo yrittää osata kirjoittaa tänne (noin vartti meni ihmettelyyn että mihin ihmeen kohtaan tääl pystyy kirjoittamaan....[8|]).
 
Olen siinä vaiheessa vasta "odotuksessani" että en ole edes plussannut, enkä aiokaan. Kuukautiset on huimat yksi päivää myöhässä, ei mitään oireita, mutta toivo on huipussaan - tosin ollaan tässä koko alkuvuosi saatu aina pettyä, joten asaas nähdä kuinka käy tällä kertaa. Edellisillä kerroilla on sentäs ollut sellainen olo että kuukautiset alkaa ihan koska vaan (ja sitten alkoivatkin) mutta nyt ei tunnun missään miltään!
 
Huh, mahdoinko nyt osata postata tän tänne *jännää* [:)]
 
 
 
Onnittelut taas kaikille uusille!![:D]

Huomasin tuossa, että suurimmalla osalla on mennyt siihen yrittämiseen ja vauvan toivomiseen suhteellisen pitkäkin aika! Mun kolme hyvää ystävääni tulivat raskaaksi ensimmäisellä kierrolla ja mä olin sit ihan maassa kun en ite tullutkaan niin äkkiä. Eihän puoli vuotta kauhean pitkä aika ole, mutta kyllä se silti välillä laitto miettimään, että mitenkä ihmeessä sitä oikeen tulee raskaaksi[:)] Ja ihmehän se pieni elämän alku onkin!! Nyt kun sitä onkin yhtäkkiä raskaana, niin kyllä se meinaa välillä aika epätodelliselta tuntua. Eilen mulle iski kauhea malttamattomuuskohtaus kun rupesin toivomaan sitä, että näkyis jo se maha!![:D] Mut eihän se tietenkään vielä voi näkyä.

Sitäkin eilen ihmettelin kun oli tosi selkeät alavatsakivut yhtäkkiä, sellaiset menkkamaiset??? Mulla oli sellaista samanlaista viikon verran niihin aikoihin kun menkkojen olis pitänyt alkaa, mut sen jälkeen ei juurikaan ole tuntunut mitään alavatsassa (välillä ehkä jotain tosi pientä). Mutta eilen sit yhtäkkiä tuntu ihan selkeesti. Onko se ihan normaalia, että se noin yhtäkkiä? Ja kun nyt ei taas tunnu mitään. Kaippa se kuuluu ihan asiaan, mutta vähän kyllä säikähdin, että tuleeko se sieltä nyt pois. Huomaa kyllä, että oon ensimmäistä kertaa raskaana, kun kaikkea heti ihmettelen. No kysyn tässä sit samalla, että voiko ne raskausoireet muutenkin olla sellaisia, että välillä ei oikeen oo mitään ja välillä huomaa selkeämmin?? Tissit kyllä koko ajan ilmoittaa olemassaolostaan[:)], mutta sit esim. kylmä ja väsymyskin tulee vaan silloin tällöin. Kiitti jos vastaatte tai kerrotte omia kokemuksia!! Tää on kyllä hyvä kun on tällaisia keskustelupalstoja!
 
Moi!
 
Tällaista löysin:
 
"Ensimmäisen raskauskolmenneksen aikana voi ilmetä melko kovia mutta lyhytkestoisia alavatsakipuja, joista eräs tyypillinen on kohdun pyöreän kannattimen eli ligamentum rotundumin kipu. Nivustaipeen terävä kipu liittyy usein asennon muutokseen ja on tavallisin syy öisiin kipuihin. Sen aiheuttaa ligamentum rotundumin spasmi, joka yleensä laukeaa asentoa vaihtamalla.
 
Myös painontunne alavatsalla ja lähinnä kuukautiskivun kaltaiset kivut ovat tavallista. Kipujen arvellaan johtuvan kohdun kannattimien venymisestä, kohdun kasvamisesta sekä kohdun ja sivuelinten lisääntyneestä verekkyydestä."
 
Että varmastikin sun tuntemat kivut kuuluvat ihan asiaan. Asia erikseen, jos tulee sit jotain vuotoja vatsakipujen lisäksi! Onnea odotukseen! :)
 
Kysyit oireista, niin mulla ainakin iltaisin palelee enemmän. Miten muilla, eroaako oireet päivän mittaan tai päivien suhteen?
 
Onnittelut kaikille uusille odottajille! Kivaa kun meitä tulee lisää kokoajan :) Tuosta yrittämisestä, niin meillä tosiaan se napsahti kohdilleen suoraan heti ekalla yrittämällä ja itsekin tunsin selkeesti h-hetkellä, että tärppäs. Vähän epäreilulta tuntuu niitä kohtaan, jotka pahimmillaan yrittää vuosia, mutta nää on vissiin vähän enemmän henkimaailman juttuja...
 
"Menkkakipuja" on ittellänikin välillä, tosin paljon lievempiä ja ohimeneviä kuin oikeesti. Juuri elien luin vauvakirjasta, että menkkojen aikoihin saattaa tulla pientä vuotoa ja se on ihan normaalia. Jos vuotoa on paljon ja se on kirkkaan punaista (eikä rusehtavaa), niin heti lääkärille. Ja kaikki käytetyt siteet mukaan, niin lääkäri pystyy arvioimaan miten paljon verta on tullut (huh...!! tosi herkullista.....).
 
 
Onpas tullut mukavasti uusia tammikuisia odottajia[:)]
 
Mulla on tullut ihan pikkuisen kuvottavia aaltoja ja palelu jatkuu yhä. Pissillä saa ravata tunnin välein ja joku on laittanut jalkapallon mun mahan sisään mun huomaamatta[:D]
 
Minä olen kertonut vain yhdelle ystävälle ja tietty miehelle (ei ollut kotona testiä tehdessä). Saa nähdä milloin koko suku saa tietää, kun musta näkee nykyään heti, jos mahaan huomaa kurkistaa... Se on vanhasta muistista vauvamaha heti...
 
Tänään tuli ihan järkky metallin maku suuhun. Ensin aattelin, että kuivuuko suu, kun olin liikkumassa, mutta ei.. Oli pakko hakee purukumi, eikä sekään vienyt makua pois suusta! Aamuisin ei oikeen tee mieli syödä ja kaikki mausteinen on alkanut ällöttää..
 
Äitienpäivänä olis tarkoitus kertoa sittenkin jo tuleville mummuille ja papoille ja täteille ja setille. Eli siis ihan lähiperheeseen tietoa vain, ja muille kerrotaan vasta turvallisemmilla vesillä. (jos vain malttaa jättää siihen asti!)
 
Voi hassua, että sulla Minuanna näkyy jo masu[:D] Varmasti ihanaa kun konkretisoituu odotus näin alussa! Mä kovasti toivoisin, että saatais kaksoset! Siinä samalla mahakin varmaan näkyis nopeampaa, mut eihän se tietty oo se syy miks kaksosia toivon[:)] Meillä on äidin puolella suvussa kaksosia, niin vois se olla ihan todennäköistäkin että kaksoset tupsahtais. Sittenhän sen ultras näkee, et kuinka käy. Yksi ihana pallero kelpaa tietenkin myös yhtä hyvin!!

Kyllä siihen ultraan vaan onkin vielä aikaa (kesäkuun toisella viikolla). Tekis mieli kertoa jo kaikille kavereille ja facebookis kuuluttaa muillekin([:D]), mut ehkä on parempi odotella siihen ultraan asti. Toihan onkin Ninnuska kiva äitienpäivänä kertoa lähisuvulle!

Kiitti Papu muuten tuosta infosta, jonka olit netistä löytänyt. Se toi mielenrauhan[:)]
 
Ilmaannun paikalle. Plussasin (eka kerran) vappuaamuna. Jonkun kerran on pitäny varmistella.. [:D]
Kolmannella kierrolla tärppäs, tosin viime kierrossakin sain plussan mut menkat sitte alkoi kuitenki viikon jälkeen plussasta. No nyt viikkoja ois kasassa päätähuimaavat 4+5, ja laskettuaika 11.1.2010. Eli hiukka ois vielä odoteltavaa..

Lapsia on ennestään mökissä 2+2, uusioperhe ollaan. Eka yhteinen tulossa. Vähä on kyllä muistelun alla nuo vauvahommat ku nuorimmainen täyttää syksyllä 9v. [8|] No jospa sitä vielä osais..

Minkä ikäsiä te muut ootte? Ite 30 ja mies muutaman vuoden vanhempi.
 
Onnea kaikille uusille plussanneille![;)]
 
Mulla on kans noi oireiden vahvuudet vaihdellu ei kyllä kauheen loogisesti, paitsi se et maha on aina iltasin iha turvonnu. 
 
On just miehen esikoinen viikonlopun meil se on aika innoissaan tulevasta siskosta tai veljestä... Vähän miettisin kyl et saako se jonkun kiukku kohtauksen ku tulee uus vauva mut ei onneksi...[;)] 
 
Mä oon 23v ja isäntä on 29v
 
Eilen illalla mulla oli yhtäkkiä tosi mukava olo ja aloin oikein ihmettelemään, että onkohan kaikki ihan kunnossa. No tänään aamulla tissit oli sitte aivan järkkykipeet ja sain mielenrauhan [:)] Mä en tehny testin ku kerran ja siinä oli ihan himmeä viiva, täällä moni on tehnyt useamman, välillä tulee olo, et pitäiskö sitä kuitenkin vielä varmistaa...
 
Meillä asuu siis minä 28v, mieheni 40v ja mieheni poika 11v. Poika toivoo pikkusiskoa, koska ne on kuulemma rauhallisempia. Suloista [:D] 
 
Hei mamat [:D]

Kuis teillä viikonloppu sujuu?
Täällä on yksi hyvin väsähtänyt odottaja. Tää on oikeasti aika friikki tunne kun voimat ovat täysin kadonneet kehosta. Saan varmasti olla kuitenkin tyytyväinen ettei pahoinvointia ole oikeastaan havaittavissa. Se vuorikiipeily vertaus odotusajasta kuvaa minua hyvin. Onko muilla voimat finaalissa?

Onneksi mulla on aivan upea mies, nyttenkin se lähti hakeen mulle leffaa ja karkkia. Se on kyllä muutenkin niin messissä odotuksesta. Ollaan molemmat toivottu lasta niin paljon että se ainakin on tehnyt hyvää siinä mielessä, että mies on yhtä lujasti sitoutunut tähän projektiin kuin minäkin.

Minä olen parin päivän päästä 31-vuotias ja mieheni on 38. Kummallakaan ei ole lapsia aiemmista suhteista, joten yhteinen uusi elämänvaihe alkaa pian (toivottavasti!). Aivan ihanaa elämänvaihetta eletään, enpä varmaan aiemmin ole ollut näin kokonaisvaltaisen onnellinen.

Kyllä tämä foorumi on ihana mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia. Itse en ole uskaltanut raskaudesta puhua kuin parille ihmiselle, vaikka tekis mieli huutaa koko maailmalle että ollaan raskaana. Ultraa odotellessa...

Oikein rentouttavaa viikonloppua siskot!

(ps. mistä sen raskausjanan saa tähän viestikenttään?)
 
No hei vaan taas kaikille! Olipa tullut paljon viestejä, se on hyvä ja hieno *taputtaa*.
 
Täällä on vissiin pettymys numero sataviis ilmassa, aamulla tuli vähän vuotoa. Se ero yleisesti menkkoihin on, että sen jälkeen ei ole tullut mitään uutta, siis aamun. Yleensä mulla on hanat auki 10 pvää ja sitten hanat kiinni. Olisiko vielä mahdollisuus...?
 
Ehkä vähän taustoitan tähän tietojanikin, mulla on siis ennestään 6 lasta [:)] ja ei ole pahemmin ollut vaikeuksia raskautua, nyt sitten taitaa olla mennyttä ikä (kohta 37) ja terveys (mä epäilen endometrioosia, mulla oli endokaikua jo toistakyt vuotta sitten). No olen tietysti huippuonnellinen tästäkin pesueesta, mutta silti tietysti haikeus iskee, varsinkin kun mulla on ollut vahva tunne vielä tästä yhdestä lapsesta...
 
Viimeajat on ollut stressaavaa aikaa, sekä äitini että isäni kuolivat kahden viikon välein ja kaikenlaista järjestelyä on ollut.... ajattelin että kuukautiset voisi siksikin olla myöhässä - tai siksi tulla vuotoa. Kaikkeen sitä ihminen takertuu saadakseen haluamansa vastauksen!
 
Onnittelut kuitenkin teille kaikille uusille plussaajille ja kurkistelen tänne jokatapauksessa, meni miten meni. Haikeaa tässä on sekin että ihan ikuisesti mekään emme (miehen mukaan lähinnä) odottele vaan sitten ollaan jo "vanhoja" (mies 50v, ymmärtäähän sen).
 
 
 
Ja unohdin mä heti tietysti sen tärkeimmän pointin tässä toivonkipinä-asiassa : eli kolmannessa raskaudessani oli vuotoa (tosin myöhemmin, vkolla 8) päivän tosi runsaasti ja oli luultavasti ollut kaksosraskaus mistä vain toinen alkio jatkoi loppuun asti. Tosin tämä ei ole senoloista ollenkaan. Tosin ei tämä ole raskausoloakaan, yleensä en edes testaa kun kurkistus aamuiseen kahvipakettiin kertoo kuin kello ja kalenteri että yök, olet raskaana :)
 
Meidän taustatietoina on, että itse olen 26-vuotias ja mieheni 27-vuotias ja tosiaan ensimmäinen raskaus tämä. Olo edelleen kummallisen normaali. Eli rinnat arat ja ehkä hieman jotain öllötysoloa. Toivotaan tietysti, ettei tulisikaan mitään kauheita yökkimisiä, eli ihan tyytyväinen olen tilanteeseen. Nuo oireet vain todentaisivat paremmin tätä raskautta.

Anka: Klikkaa tuota laskuria jonkun meidän kohdalla, niin se avaa uuden ikkunan. Sen ikkunan kautta voit tehdä itsellesi laskurin. Laita se sit omat tiedot kohdassa allekirjoitus-kohtaan, URL-osoite.

Mies oli viikonloppuna äitinsä kanssa hautajaisissa ja soitti ihan tuskassa, etteikö voisi sanoa äidilleen asiasta. Lopulta suostuin. Anoppi vain on sellainen, että se meinaa hölöttää kaikki mahdolliset asiat kaikille. Mutta olikin suhtautunut tosi hyvin ja aikoo ainakin sanojensa mukaan pitää suunsa kiinni vielä tovin! :)
 
tervis!


oon tää odottaminen piinallista. tänään siis edellisistä kuukautisista 32 päivää. tein testin mut en tiedä oliko siinä edes haamuviivaa...joutuu siis vielä testailee tai odottaa kuukautisia, aargh, ei millään jaksais. nyt kun on jo toivonkipinä syttynyt niin pettymys on paljon suurempi jos ei olekaan raskaana.

oliko teillä muilla jo jotain oireita ennenkuin teitte plussatestin? siis pahoinvointia yms. mä oon ihan ymmälläni tän kroppani kanssa enkä enää tiedä tuntuuko siltä et kuukautiset alkaa vai mitä!? on muka kylmä ja kuvottava olo välillä. mut sehän voi johtua ihan mistä vaan, esim siitä et toivoo olevansa raskaana ja luulee et oksettaa [:D]

tää epätietoisuus on pahinta, alkais vaikka ne menkat ni vois jatkaa eteenpäin mut tuntuu siltä et kaikki seisoo paikallaan ennen ku saa tietää missä mennään!!

toiv heti ensi viikon alusta voin kertoa teille uutisia!
 
Takaisin
Top