Tammikuun tarinat

mulla jos näiden olojen perusteella lähtisi miettimään, nii oireet on kovin samat ku tyttöä odottaessa, muuten ei kyllä ole mitään mielessä tai tunnetta et kumpi tulisi. tyttöä odottaessa me keksittiin nimet jo etukäteen tytölle, pojalle ei osattu. mies toivoisi toista tyttöä, hänellä kun on kaksi poikaa ennestään ja se on kuulemma niin nähty :D tyttö onkin varsinainen isin pikkuprinsessa. ehkä mäkin toivoisin tyttöä, mutta poikakin sopisi hyvin, pääasia että tulee vauva. joka tapauksessa mun lapset on nyt sit tän kakkosen jälkeen tässä, kolme mä alunperin halusin ja toi miehen nuorempi poika tuntuu niin omalta ettei enää tarvitse enempää lapsia, eikä mun mies kuulemma enempään suostuisikaan :D

mä kysyin tytön rakenneultrassa, kumpi ois tulossa, mut tyttö piti kaikki raajat haarovälin edessä, joten jäi epävarmaksi "asennon perusteella tyttö"-arvaukseksi. painelin sit vielä 4d-ultraan, missä näkyi jo selkeä tyttö. loppupelissä sain psyykattua itseni siihen, että poika tulee, kun mies ei ollut siihen mennessä muita tehnyt ja sit synnytyksessä selvisi, että tyttö se on sittenkin :)
 
Vielä ei ole tullut sitä tunnetta, mutta oli kyllä edellisistä raskauksista selvä olo kumpi tulee eikä olla haluttu etukäteen tietää kumpi on tulossa! Jännitystä loppuun asti! :wink Mun anoppi meni sanomaan että se olis nyt pojan vuoro kun on esikoinen poika ja sitten tyttö, hänellä on neljä lasta ja jokatoinen on poika ja toine tyttö! :) Nyt vaan odottelen että koska se tunne tulee kumpi on! Unta olen nähnyt että sain kaksos tytöt joten saa nähdä! :)
 
Hei kaikki,
täällä ilmottautuu yks odottaja joukkoon:) eilen sain plussan ja viikkoja 7+1(hiukan epävarma ku edellisen raskauden jäljiltä ei vielä menkat ihan normaalit) elisiis mulla on 9kk ja 2päivää vanha poika :) ennen plussaa kyl tiesin joistain oireista et nyt taitaa olla niin et oon raskaanu, ku turvotti ja närästi ja oli muita semmosii oireita. nyt tullu semmonen äklötys ja nälkä :) viime raskaudessa oli pahoinvointii ja oksenteluu alussa ni toivotaa et tässä ei:) ja selkävaivoi oli viimeks nii et olinyli puolet raskaudesta saikulla mut nyt ei oo sitä tilannetta ku hoitovapaalla oon, ainoo vaan et pelottaa miten esikoisen kaa menee ku mies lähtee armeijaan maanantaina :sad001
osaisko joku kertoo miten noi jutut mis lukee viestin alla monennella viikolla on ja minkä ikäinen lapsi on ni saa sinne?
 
Esikoisen kohdalla oli selkeä tyttö olo alusta loppuun. Kuten dellalla, meilläkin ultrassa oli jalat ristissä ja naurettiin että pakkohan se on tyttö sitten ollakin. Synnytyksessä ensimmäisenä huudahdin että "tyttökö se on"?
Nyt ei vielä ole selkeetä oloa, vähän poikafiilis mutta nyt kun alko tulla finnejä niin mietin onko tyttöhormoonia kropassa. Tyttö ois nyt helppo, kaikki olisi valmiina, vaatteista leluihin ja tytöt varmaan saisivat toisistaan sitten seuraa monta vuotta kun ikäero 2.5v. Mutta, minäkin vähän luulen että perheemme on kasassa pikkukakkosen myötä (en pysty tähän pahoinvointiin kolmatta kertaa :) ) ja ikää ensi kesäänä jo 34v. niin ois ihan kiva olla tyttö-poika perheessämme. Eli kummatkin tervetullut.
 
Maikkie, mulla vähän samat tuntemukset kun sulla. Esikoinen on poika ja häntä oottaessa vaistosin pojan tulevan (vaikka salaa toivoin ehkä tyttöä). Nyt toivon toiseksi tyttöä, mutta ollu just samat tuntemukset et eiköhän meillä tuu kaks poikaa olemaan :D saa nähdä:) ja todellakin kysytään sukupuoli ultrassa!:)

Mulla on ylihuomenna vu, jonka jälkeen kerrotaan perheille, jos kaikki hyvin. Sit täytyy harkita jo esimiehelle kertomista näin aikasin, koska kohtaan vaaratilanteita työssäni päivittäin. Oon lastensuojelulaitoksessa ja pari päivää sitten jouduin taas väistelemään potkuja mahaa kohti :/ onko muilla vastaavaa tilannetta? Työkaverin kanssa juttelin ja hän tiesi esimiehen kertoneen, että täytyy raskaana ollessa työskennellä sit tehtävissä, joissa ei riskiä joutua mukiloitavaksi. Käytännössä meillä samat tehtävät kun nyt mut täytyy vaan hyvin ennakoida ja poistua jos tilanne näyttää yhtään uhkaavalta.
 
Täällä viikkoja 7+0, ja lauantaina todistin pienen köllöttelevän masussa ja sydämen lyövän. :Heartred

Mulla on aika vähän ollu oireita, tissit kipeät ja turvonneet ja välillä vihloo mahaa. Myös ummetus ja ilmavaivat on olleet plussasta asti seuralaisina. En niin välittäis vaikkei pahoinvointi alkais ollenkaan, äidilläni sitä ei ollut ollut :)

Meen tänään töihin pitkästä aikaa pitkien vapaiden ja sairasloman jälkeen, vähän jänskättää yövuoroon meno ku tiiä kuinka paljon joutuu rehkimään... :sad001 ja töissä en kuitenkaan halua kertoa kovin aikasin koska mulla on työsopimusta vaan maaliskuun alkuun jäljellä ja seki osa aikaista niin saa nähdä miten jatkuu jos kuulevat ennen sitä. Iiks. No katotaan, mulle pääasia että vauva voi hyvin :Heartred

Mielialat kyllä vaihtelee ja välillä ihan tosissaan pelottaakin että miten pärjään tämän tulokkaan kanssa mutta olen Silti enemmän kuin onnellinen. Joka päivästä. :Heartred
 
Täällä sain kuulla yllättävän uutisen äidiltä! Siskoni odottaa myös esikoistaan! Hui kun jännittää nyt kertoa muille, että täällä myös.. Meinasin kyllä äidille tokasta, kun tämä sano että hänestä tulee mummo, -niin että tuplamummo! :D siskolta en tätä siis kuullut niin en tiedä miten lähellä meidän viikot on.. Nyt toivon niin että kaikki menee hyvin molemmilla tahoilla! :Heartred ompahan lähellä tukihenkilö sitten!! :) ihanaa!!
 
Mulla ei vielä ole mitään tunnetta, olisiko tulokas tyttö vai poika, mutta naama kukkii sen verran että voisi ehkä tyttöön viitata. Tai sitten epäterveelliseen ruokavaliooni :wink Nyt aiotaan kyllä kysyä ultrassa kumpi on tulossa. Esikoisesta ei haluttu tietää ja kiva yllätys oli synnytyksessä vasta nähdä, vaikka vahva tunne mulla silloin pojasta jo olikin. Kätilötkin ihmetteli mielissään synnytyksessä, että ei oltu selvitetty sukupuolta. On kuulemma tosi harvinaista nykyään. Nyt toisesta lapsesta ei varsinaisesti "toivota" tyttöä tai poikaa, joten kivempi minusta tietää jo etukäteen käytännön sekä oman henkisen valmistautumisen kannalta.
 
Täälläkään ei vielä tunnetta, että onko tuo maha-asukki tyttö vai poika. Kuhan vauvan saan niin sukupuolesta viis :) salaa kyllä toivon tyttöä. Kaikki mahdollinen tieto kyllä halutaan kuulla ja otetaan ilolla vastaan.

Menin ja tilasin raskauskeijusta kotidopplerin. Tänään käväsin sen hakemassa postista. Siskokin varoitteli, ettei ainakaan ite ollut saanut sydänääniä kuuluviin vasta kun rv 12 ja itellä menossa rv 10. Ohjeessa lukee, että pitäis kuulua 9-12 vkon kohdalla. Meni tovi ennen kun mitään kuului ja meinas jo todeta pettyneenä, ettei sieltä mitään kuulu. Kunnes löytyi ihan häpyluun yläpuolelta syke 172krt/min. Oma syke sen ei ainakaan pitäis olla :D syke vastaa kyllä viikkoja :Heartred

Ens viikolla olis labrat + sä-kuuntelu neuvolassa.. kumpa tää aika nyt vaan liitäis!
 
Ootteko miettinyt ottaa tai jo ottanut masukuvia? :) itsellä oli tarkoitus ottaa lähtötilanteesta kuvaa ja siitä n. Viikottain kuvia, mutta vieläkään ei ole tullut kuvia otetuksi! Nyt pitää ottaa niskasta kiinni ja kuvaamaan!!
 
En ole ottanut vielä masukuvia. Kun on tuota masukumpua tuossa valmiiksikin jo sen verran, et koskahan erottunee vauvavatsa? :D Mut varmasti tulee silloin tällöin otettua, kunhan sen alkaa erottaa itsekin!

Täällä alkoi tänään 10. (!!) raskausviikko! Vatsaa turvottaa mukavasti, sen verran että huusin itselleni ekat äitiysfarkut huutonetistä. Niiden saapumista odotellessa. Alkaa nuo omat, jo valmiiksi napakat farkut puristaa sen verran tuota vatsaa, et parempi vaihtaa vähän paremmin istuviin housuihin. Ei oo onneksi tarvinnu liikkua missään nyt, niin on voinut völläillä kollareissa kotona, eivät nimittäin purista! :D

Täällä ollut tulokkaan sukupuolesta puhetta.. Mulla on toiveena poika, sama toive myös miehellä. Toiveet on korkealla, koska tämä alkuraskaus on ollut tietyiltä osin hieman poikkeava edelliseen verrattuna, jolloin saimme tyttären. Mutta toki tyttökin on aivan yhtä tervetullut, kuin poikakin. :Heartred Kunhan vaan pysyy matkassa elokuuhun saakka, ja syntyy terveenä!
 
mulla on masukuvia rv 7,8, ja 10 ja aion ottaa parin viikon välein :) nythän se on siis vasta turvotusta, mutta kiva ottaa silti.. ihmiset arvailee mulla jo, kun mulla ei ennen mitään mahaa ole ollut.. :D
 
Mä en oo vielä ottanu, alotan varmaan rv 12 niinkun esikoisesta. Voin vaan sanoa, että kyllä maha vaan pompsahtaa nyt aivan eri lailla kun ekassa! Hoikka olin sillon ja sama nyt, mut maha on nyt 8+ oikeesti varmaan samankokonen ku esikon rv 15 :D mut yllättäen mua ei ahdista lainkaan. Päinvastoin aion tällä kertaa olla ylpeä mahdollisesta isosta mahasta, koska viimeks jäi harmittamaan kun piilottelin sitä turhan pitkään eikä mikään jätti ollu lopussakaan. Vauvamasut on niin ihania♥
 
oon havainnut saman tintti11 et maha tosiaan pullahti melko heti näkyviin ja hoikka minäki oon koko ajan ollut :) tätä ei kauaa enää töissä piilotella ja oottelenki nyt np-ultraa et pääsenkö kertomaan semivarmaa tietoa esimiehille :) mä otin tyttöä odottaessa yhden mahakuvan jumppasalilla tuntia odotellessa, oisko ollu jotai rv 25-20. nyt en ole ajatellut ottaa, vaikka tää on kyllä tosiaan jo ihan ku ois pitemmälläki :)
 
Mäkin oon hoikka ja muutenkin pienikokonen ja kyllähän tän pitäis vielä olla turvotusta vaan, mut ei mulla kyllä tällasta mahaa viimeks ollut vielä tässä vaiheessa. Sillon jouduin ottaan äitiyshousut käyttöön joskus viikolla 12, mut nyt ei mee enää napit ja vetskari kiinni oikein mistään housuista. Just olin vielä ostanu kahet hienot farkut, kyllä ärsyttää :/ Sovittelin tänään noita äitiyshousuja mitä viimeks ostin, joutuu kyllä varmaan uusia ostaan kun on jotenkin hölmön näkösiä.
Ei olla ajateltu kertoo kellekään ennen kun 12 viikkoo on kasassa mut vauvauinnissa ei kyllä varmana kauaa enää pysy salassa. Ja omat siskot ja äiti kyllä varmana huomaa jo kohta. No, ei kai sille mitään voi jos joku huomaa :)
 
Mä otin äitiyshousut esille viikonloppuna, huoh kun voi taas hengittää. Kävin etsimässä vaatepussin jonka esikoisten syntymän jälkeen olin laittanut pois. Sieltä löyty myös normaalit, isommat farkut jotka olin ostanut esikoista odottaessa näillä viikoilla ja jotka pidin varmaan vielä parikin kuukautta eli yli rv 20, niin ne oli nyt jo AHTAAT :sad001. Eli yhdyn siihen, tää turvotus on toisella kerralla jotain ihan kauheeta, olen pullataikina. Syön kyllä kun pikkupossu, sekin saa loppua nyt kun pahoinvointi alkaa vähän helpottaa.
 
Täällä myös turvottaa.. eikä ainakaan huomattavasti muualta kuin mahasta! Olen hoikka eikä omaa mahaa ole olleenkaan, niin ei mennyt kauaa kun mahaa piti alkaa piilotella, taisi pullottaa jo viikolla 9. Mittasin mahan ympäryksen vk 12, ja lukema on illalla (jolloin turvotus suurimmillaan) lähes sama kuin esikoisen aikaan viikolla 20! Eli tosiaan pullahti kakkosen kanssa heti. Esikoisen kanssa oli pieni masu pitkään. Neuvolan täti puhui jostain kohdun "muistista", mistä johtuisi mahan aikaisempi pullahtaminen esiin kun kohtu on aiemmin venynyt isoksi. Kuulemma ei kuitenkaan kasva samaa tahtia loppuun asti :wink
 
Jeps, täälläkin on siirrytty mammafarkkuihin ja kotona löysiin collegehousuihin tai isännän verkkareihin :) Tää turvotus on kyllä järkyttävää. Mun työkavereista on jo aika moni arvannut. Työskentelen sairaalassa semmoisella osastolla, missä kaikki hoitsut on kätilöitä, niiden silmä on varmaan aika harjaantunut huomaamaan raskaana olevan naisen :) Ei pysy salassa enään...
Mahaa on yhtä paljon, kun esikoista odottaessa viikolla 20. Ja painoakin on tullut jo ihan liikaa... pitänee alkaa pikkuhiljaa siirtymään normaalin ruokarytmiin jatkuvan napostelun sijasta. Mä nyt en mitenkään varsinaisesti hoikka ole ollut, mutta en kyllä ylipainoinenkaan. Ihan normaali, varustettuna muutamalla liika kilolla ja ylimääräisillä mahamakaroilla. Just syksyn aikana kerkesin 7kg laihtua ja nyt ollaan kohta takaisin siinä, mistä lähdettiin elokuussa. Huoh...
 
Takaisin
Top