Taasko?

Mawica

Vasta-alkaja
Olen viikolla 10 ja tämä on toinen raskauteni.. Ensimmäinen päättyi keskenmenoon ja oli todella rankka pala, luultavimmin emätinbakteerin takia. Luulen että minulla on uusiutunut nyt tämä bakteeri ja pelottaa todella kovasti. Maanantaina saan tulokset. Nyt jo tuntuu että pahoinvointi on poistumassa, ja tuntuu mahassa "kipua", nipistystä jommallakummalla puolella mahaa, tai pientä painetta kohdussa. Onko siis mitään keinoja millä saan selville onko keskenmeno tulossa taas, tai saada edes jonkunlainen mielenrauha? Onko keskenmenolle tehtävissä jotain missään vaiheessa? Onko nipistykset sunmuut ihan normaaleja, vai pitäisikö pelätä?

Anteeksi tyhmät kysymykset, pelottaa vaan niin kovin, enkä osaa oikein asiaani kertoakkaan oikein..
 
Mun mielestä nipistykset ja muut vihlonnat ja paineen tunteet nimenomaan kuuluu raskauteen, kohtu kasvaa ja paikat venyy.
Käsittääkseni keskenmenolle ei voi mitään jos se on jo alkamassa, mut ainahan voi yrittää ennaltaehkästä jotain keskenmenon syitä. Jos siis km ei ole alkanut.

Olen myös nyt 10. viikolla, ja jostain raskauskalenterista luin juuri pari päivää sitten, että näihin aikoihin voi alkaa jo pahoinvointi hellittämään.
Tsemppiä tulosten odotteluun, toivottavasti tulokset ovat toivotut. :)
 
Ei sitä voi ikinä ennalta ehkäistä ettei tule keskenmenoa.. :/  Ja olen samaa mieltä että se kipu ja kipristely johtuu siitä kun kohtu kasvaa.. Mullakaan ensimmäisessä raskaudessa ollut kun ehkä pari hassua viikkoa aamupahoinvointia ja sit se hellitti.. tässä toisessa raskaudessa oli sinne 18rv.. :D

Toivotaan että ei mene kesken! Älä stressaa ittees liikaa sillä.. 
 
Tarkotin ennaltaehkäsyllä lähinnä sitä, ettei käytä mitään lääkkeitä tai muitakaan aineita raskauden aikana, mitkä voi aiheuttaa keskenmenon. Jostain oon myös saanut käsityksen, että hirmunen stressi lisää keskenmenoriskiä. Muutenhan sitä ei voi ehkästä, oikeassa jaaha olet siinä.
 
Takaisin
Top