Syyskuun tuuletukset!

Heei!

Minäkin tunnustan eilen nauttineeni pari lasillista viiniä. :) Oma ja opa olivat Benjiä vahtimassa, tosin ei siinä vahtimista ollut, kun laitoin pojan unille illalla kahdeksalta, ja tuo heräsi aamulla puoli kahdeksalta! Oli kyllä mukavaa päästä pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan liikenteeseen, käytiin kavereilla istumassa iltaa. Oltiin kyllä jo kahdeltatoista kotona, joten mitään hirveitä bailuja ei kyllä ollut meillä. ;)

Benji se on taas sitten flunssassa. Eilen heräsi uuteen päivään nenä ihan tukossa raukka. Ja yskä on ja aivastuttaa niin vietävästi toista. Varmaan sieltä päiväkodista on saanut jonkun pöpön. Luin just tuolta netin ihmemaasta jostain, että jos lapsi käy tarhassa, niin voi varautua sitten siihen, että lapsi saattaa olla kaksitoistakin kertaa vuodessa flunssassa!!! OMG! Ei! Toivotaan, että tämä lentsu menee äkkiä ohi.

Oi, pitänee tännekin kotiin hankkia sitä lääkehiiltä. Ja ottaa selville paikallisen myrkytystietokeskuksen numero! Mullakin on vielä kaikki myrkyt keittiön alakaapissa... Aika etsiä niille uusi koti jostain ylähyllyiltä. Ja meilläkin seikkailee välillä jos minkälaista ruuvimeisseliä ja jakoavainta lattialla, Benjin papa on vähän huolimaton noiden työkalujen kanssa. Paitsi paraskin olen sanomaan, kun Benji nappas eilen suuhunsa mun pöydälle jättämäni nenätippa-ampullin korkin... Välillä kyllä on tuolla lapsella vaikka minkälaista lärpäkettä suussa, en edes tiedä mistä se niitä kaivelee, kun mun silmiin ne ei osu. Liivinsuojien tarrajuttujen taustat ne täällä kyllä pyörii lattiolla...

Mulle tuli muuten äsken mieleen noista konttauskypäristä sun muista sellainen juttu, mikä täällä oli uutisissa viime viikolla: nykyään lapset eivät kuulemma osaa kaatua kunnolla, ja loukkaavat sitten helposti itsensä pahasti leikkiessään. Ja siis paljon useammin kuin ennenvanhaan. Eli meidän äitien pitäis vaan purra huulta, ja antaa lastemme kaatuilla, vaikka onkin välillä hurjaa katseltavaa. Muuten he eivät opi. (Siis ei tuo konttauskypärä varmaankaan sitä kaatumista ja sen harjoittelua estä, mutta tuli siitä siis mieleen tämä juttu..)

Sinttu, toivottavasti saat isäsi sairaalaan!! Olis hyvä ainakin käydä varmuuden vuoksi näyttäytymässä siellä, jos ei olekaan mitään vakavaa...

Retu, welcome back!

Nyt tuo pieni nuhanenä heräs (otti puolentoista tunnin päikkärit!!), leikkimään!

edit. Oi, Sanna, ihania vauvauutisia!!
 
Heipähei!

Uudemman kerran teen aamua... Yö oli aikamoinen, kun on jo ehtinyt vähän tottua siihen, että Aleksi nukkuu suhteellisen hyvin. Koko yö oli lastenhuoneessa ravaamista, ensin mies ja sitten minä. Heräsin lopulta täysin joskus ennen kuutta. Aleksin makuukammarista kuului omituista kitinää, jollaista en ollut ennen kuullut. Se oli aivan sellaista pientä ja vaimeaa vaikerrusta. Otin lapsukaisen heti syliini ja sitten mulla heti "leikkas"; lapsukaisella pukkaa flunssaa! Nenän alla valui oikein sellainen "vesinoro", jota muutamaan kertaan jouduin pyyhkimään. Aleksi ei tuntunut mitenkään kuumeiselta ja siinä ollessamme hiljaa ja rauhallisesti hereillä kävin uniaikaan vaihtamassa (tavoistani poiketen) lähes kuivan vaipan ja samalla tuuppasin yhden supon varuiksi sisään. Sitten köpöttelin takaisin lastenhuoneeseen, laskin pojan sänkyyn ja peittelin. Kas vain, sinne simahti.

Omassa sängyssä sitten pyörin 45 minuuttia ja totesin, että käyn kurkkaamassa nukkuvaa lasta, ja koska kaikki oli hyvin kapusin portaat yläkertaan ja laittelin itselleni ensimmäisen aamupalan. Aamupäivällä mies oli onneksi sitten armollinen ja antoi mun vajona 1,5 tunniksi vielä unille. Jotenkin vaan tähän päivään herääminen on äärimmäisen vaikeaa. Käynnistymisen kanssa on todellisia ongelmia. Ehkä siihen vaikuttaa myös se, että yleensä minä tuppaan viemään hauvan aamulenkille, mutta tänään mies hoiteli senkin. En siis ole saanut joka-aamuista happihyppelyä (-> voi miten ihanaa olla vaan neljän seinän sisällä :D ). Nyt Aleksi simahti jo toisille päikkäreille. Ei taida poikanenkaan ihan terässä olla, mutta ainakaan nyt ei ole ollut enää flunssan oireita ilmassa. Toivottavasti päästään huomenna treffaamaan Riikkaa, Sannaa, Sinttua ja Bunnia lapsineen...

Sannan suuntaan onnitteluhuikkaukset! <3 Vastasyntyneet on niin ihania.

Ailime: Kyllä noi päiväkodit ja koulut on aikamoisia pöpöpesiä, joissa taudit jylläävät vähän väliä. Muistan, kun aikoinaan aloitin työt koulussa. Ekan viikon jälkeen jouduin soittamaan rehtorille ja kertomaan, että olen sairaana, enkä pääse töihin. Rehtori nauroi mulle puhelimessa: "Sähän sinnittelitkin yllättävän pitkään. Yleensä pöpöihin tottumattomat uudet työntekijät kaatuvat petiin jo ensimmäisellä työviikolla." Niin se menee. Sama pätee, kun palasi lomilta töihin. Hetken sitä kesti, mutta sitten sairastupa kutsui. Etenkin päiväkodissa on se ongelma, ettei pienet lapset osaa pitää huolta käsihygieniasta (käsiä ei pestä/ desinfioida riittävästi), toisia silitellään ja lääpitään, aivastelujen ja yskimisten pärskeet vaan pölisevät, leluja ei pestä riittävän usein jne. Kyllä se vastustuskyky tulee paremmaksi, kun hetken malttaa. Täytyy vaan toivoa, ettei sieltä saa mitään korvatulehduskierrepöpöä tms. Pikaista paranemista Benjille! <3

Retulle tervetuloa tällekin puolelle! :)

Sinttu: Harmi, kun en ollut aiemmin koneella. Toivottavasti saitte sun isän sairaalaan!!! Heti ekana pomppas ajatus aivoverenkierronhäiriöstä/ aivohalvauksesta esiin. Oireet on aika selkeät. Silloin ehdottomasti soitto piipaa-autolle (112), jotta saadaan pian kaveri hoitoon. Kuten Sannakin sanoi, ambulanssikaverit hoitavat tuollaiset "hoidosta kieltäytyjät" kyllä sairaalaan, tavalla tai toisella, jos tilanne on vakava ja ehdottomasti hoitoa vaativa. Toivottavasti - pidän täällä nyt käsiä ristissä - sun isä/ Veeran pappa voi vietiin kiireesti hoitoon ja hän voi hyvin. *jättimäinen voimahali* <3

Aleksi heräsi. Kohta mitataan kuume. Hmmmph.
 
Kuuluu flunssaa olevan useemmilla.. Ite sen vielä kestää, mut surku kattoa kun pieni sairastaa.
Nyt Ellillä tukkosuuden lisäks myös yskä, ja normaalisti hyvin nukkuva vauva ei oo huonojen yöunien jälkeen nukkunu tänään ku kahet puolen tunnin tirsat. Vähän jos nukahtaa niin herää yskimiseen, raasu. Normaalisti siis ekat päikkärit aamupäivällä ainakin 2,5h ja toiset iltapäivällä lähemmäs samanlaiset. Kuumetta ei onneksi, ehkä tämä täytyy vaan sairastaa! Valivali.

SannaKoo onnittelut! :)

Sinttu komppaan muita, 112 jos muu ei auta. Toivottavasti kyseessä ei kuitenkaan ois mitään vakavaa.

Jipii, kolmas päiväuniyritelmä meneillään, ja Elli ollut jo yksimistä lukuunottamatta hiljaa varmaan 10 min. Pitäs itekin heittää pitkäkseen, mut jotenkin nuo ompelukoneet vetää enemmän puoleensa.
 
Jahhah...flunssaa siellä sun täällä.

Itsekin äsken reippailin tunnin metsässä, yksin. Tulin takasin, keitin perunat ja aloin niistämään nenää. Mies on edelleen räkänen ja Venlan käsiä yritän pestä ja omia myös. Ja laitoin keittiöön Venlalle oman käsipyyhkeen ja nostin käsidesin sieltä VAARALLISESTA alakaapista pesuaineiden takaa keittiön pöydälle. Mutta, jep, tulee jos on tullakseen. Täytyykin pitää supot valmiina sängyn vierellä, kun yöllähän se tauti lapsiin iskee... aiankin ennenvanhaan!

Niimpä itsepäiset papat ja mummot vaan ensihoitajien katsottavaksi. Ikävä se on jälestäpäin miettiä, mitä ois pitäny tehä, josjotakin menee mönkään. Toivottavasti siellä pärjätään!

SANNA, tiedän Vantaalla on outo maine. Mies kertoo sellasta hauskaa legendaa kapakkamuusikkona, kun oli lapin kiertueella... Niin sielä oli tullu neitosia (kiimaiset akat) kehumaan, miten ovat Hesasta Lappiin lomalle lähteneet. Isäntä siihen kysymäään, kun HESASSA itse sillon asui, että "jaaaa, mistäs päin Helsinkiä pimut on?" Nää siihen, että "tota, tota..oikeestan me ollaan VANTAALTA, Tikkurilasta!" HEhehe.
Ja muistan, kun itse Lauttasaaresta parikymppisenä Vantaalle muutin, niin oikeen HÄVETTI kirjottaa postiosotteen muutos-imoitukseen, että VANTAA!!!! Voisko joku kertoo miksi?

Ja vielä SANNAA suosin tässä... mee nyt sitten hakee kunnon VAUVAKUUME ja vie mennessä koko meidän nettiperheeltä terveisiä! Onnea myös sulle! Sinusta tuli sitten täti!

SINTTU, ei sitten korkokengillä kipsutellutkaan... Vaan soppakauhan varressa! Nam.nam. Hyvä äiti!

----------
jep. meen jatkaan niistämistä ja käsien pesua. inhottavaa.

------------

Ainiin. Aloitettiin sitten Venlalla tylsien ruokien markkinointi. Kerran ei neitiä saa enää lusikalla syöttää, niin syököön sitten itse päiväruokansa. ELI HOMMA MENEE näin: se on keitettyä perunaa joka helvatan päivä aamulla. Sitä lautasella neljään osaan ja jotakin muuta sormiruokaa viereen. Nyt on menny kolme päivää aika mukavasti! Jauhelihapihvistä murustelin semmosia rusinan kokoisia murusia sen pottu-poloisen kanssa... ja porkkanaraastetta leviteltäväksi pitkin pöydän pintaa.

Ja seisomaan nousemista ja omaa tasapainoaistia reenataan hikeen saakka. Äidillä kehittyy ainakin sydän-lihas, kun tuota kohukaunotarta katselee. Iskä on aika vapaamielinen sen touhuille... Hyvä, että lapsella on kaksi vaanhempaa! :)
 
VITTU!!! MEIDÄN PYYKINPESUKONE HAJOS!! ETTÄ MORJENSTA VAAN!!!! *anteeks ruma sana* [&o]
 
Viikon viimeistä iltaa...!

Mä olin taas illalla ahkera, kun Aleksi oli miehen huomassa...mä kävin siivoamassa ja järjestelemässä uudelleen kodinhoitohuoneen samalla kun pyykkäsin muutaman koneellisen pyykkiä! Nyt siellä on kaikki pesuaineet yms. ylähyllyillä ja hämmästys oli suuri, kun uudelleen järjestelyllä sain monen monituista hyllyä (= pari kaappia) tyhjäksi. Hmmm...nyt pitäis vaan keksiä, millä niitä hyllyjä täyttäisi. :) Edessä on vielä kylppäreiden, pesuhuoneen ja keittiön kaappien uudelleenjärjestely. Mihin ihmeeseen mä pistän mm. astianpesuaineen, kun sen täytyy kuitenkin olla jossain astarin lähellä, mutta en viitsisi sitä pakettia kuiva-ainekaappiinkaan laittaa? Ja siis tämä siivousrumba ei nyt johdu Maarisen kauhutarinoista, joissa mutustetaan pesuainetta, vaan tämä asia on odottanut tekijäänsä jostain viime joulukuulta. Tiedän, tämä se vasta onkin nopeaa toimintaa. Minä saamaton lurjus! :/

Mulla on muutenkin tässä isot siivousprojektit edessä ja koitan niitä jotenkin järkevästi jakaa pienempiin episodeihin. Mä en yksinkertaisesti voi Aleksin kanssa alkaa keskenään värkkäämään mitään suursiivousta, joten täytyy laskeskella sen varaan, että mies voi katsoa Aleksin perään.

Pitäis vaatehuone (= täynnä romuja) käydä läpi ja kaivaa sieltä kirpparille menevät vaatteet ja tavarat, sitten kahden huoneen paikkaa pitäis vaihtaa vielä ennen kuin sadetta piisaa joka päivälle/ sataa lunta. Voidaan sitten kantaa tavarat pihan kautta ylä- ja alakerran välillä, ettei noihin portaisiin tarvitse koittaa änkeä noita isoja kalusteita, kuten hyllyjä ja nojatuolia. Täytyy varmaan pyytää joku "muuttopäiväksi" katsomaan Aleksin perään...

Nyt on ihan hirmuisen hyvä mieli ja luulen, ettei Aleksi tulekaan kipeäksi. Jee, jee! Huomenna mennään Sannan kanssa Sellotreffeille tapaamaan noita Pk.seutulaisia "2-ryhmän" mammoja ja toivottavasti Riikkakin pääsee mukaan.

Amppu: Teidän lapsonen on kyllä kaventunut poskista, kuten sanoit. Suloinen otus! <3

Sintulle tsempit pesukoneen metsästykseen! Ei sitä vanhaa saa korjautettua, vois tulla edullisemmaksi?! Mites teidän pappa? Ei tarvii kertoa, jos et halua. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Piti vielä sanoman ennen kuin poistun makuukammarin puolelle, että Aleksi alkaa varmaan kävellä ennen kuin konttaa. Mikään ei kelpaa, jos ei saa kävellä edes takas pitkää käytävää tai kiertää keittiö-olohuone-keittiö -rundia. Tänään Aleksi intoutui oikein kunnolla ja oikeastaan eteenpäin mentiin jo ihan juoksuaskelin. Äiti sitten vähän joutui toppuuttelemaan. Mihin se meidän pieni vauva katosi?

Rauhallisia yöunia teille kaikille, isoille ja pienille!
 
Iltaa!

Mä kävin Zumbaamassa ja voi että kun oli ihanaa! Nyt sitten kotona venyttelin, kävin kunnolla suihkussa ja söin, niin on ihan älytön adrenaliinirush menossa! Vetäjä oli ihan huippu, ja ryhmässä oli monenikäisiä ja tasoisia, joten sillain tuntukin tosi hyvältä mennä sinne näin rapakuntoisena ja huonorytmisenä.

Niin, vielä vähän selvennettäköön, että ei musta ihan virallista tätiä tullut, vaan "täti"... Hankala selittää, mutta kyse on mun koko elämän ajan läsnä olleesta tytöstä, meillä on 2vkoa ikäeroa ja kasvettu yhessä, nyt aikuisiällä lähennytty vielä enemmän. Meitä vaan on monesti jostain syystä luultu siskoksiks, joten siksi puhun "siskontytöstä" :)) Mutta välitän teidän onnittelut äidille ;)

Myrkyt ollaan jemmattu siivouskaappiin, joka on kylppärissä ja tosi jäykällä lukolla varustettu (avaimen sais myös tarvittaessa irti, mutta ei varmaan tuu olee tarpeellinen). Astianpesukoneaineen tabut aattelin pitää yhä edelleen roskiskaapissa, siihen kun ois tarkoitus muutenkin hankkia sellanen lukko/salpa/vastaava, että ei pääse poitsu ronkkimaan kaikkea sitten roskiksesta ulos. Lääkkeetkään ei vielä oo lukollisessa kaapissa, mutta niin ylhäällä, että sinne tuo ei vielä onneksi ees pääse kiipeämälläkään. Hiljaksiin se on vaan kotia alettava laittaa lapsiturvallisemmaksi, vaikka ihan kaikkea en kyllä itsekään pehmustele ja jemmaa, vaan tarkoitus on saada poika oppimaan kielletty ja sallittu. Kylässäkään ollessa kun kaikki ei välttämättä ole niin lapsiturvallista, niin ei tuu siellä sitten sanomista tai käy vahinkoja!
Ja minä se edelleen oon sitä mieltä, että kuhmut ja kolhut kuuluu vain lapsen oppia, eli hyvinkin ymmärrän tuon Ailimen kirjaaman artikkelin ajatuksen! Ei ne lapset opi puuhunkaan kiipeämään ja jänniä leikkejä kehittelee, jos vanhemmat liian tiukassa nuorassa pitää ;)

Retulle tosiaan tervetuloa takasin, kivaa kun löysit paikalle! Ja jänniä asioita sitten yhtäläisyyksistä löytyikin :) Jopa mun ukko muisti teidät, mutta ei kyllä osannut sekään kuvailla :DD Kuinkahan hiton silmät kiinni oon ollut? Sanoi jopa, että sun ukolla oli hänen muistaakseen joku puuartesaanin koulutus, ja että olisi aloittanut nuo varastohommat vasta sitten myöhemmin? Hih, mähän en luonnollisesti osannu sanoa siihen juuta enkä jaata :D

Paljon on pieniä mussukoita sairaana! Voi surku :( Toivottavasti jokainen pieni, ja isompikin siellä, paranee nopeasti!

maarinen, niih, mikähän siinä Vantaassa on.... Vaan onhan se nyt vähän sellanen... ei-niin-kivan-keskiluokan asuinalue. Vaikka noinhan noita on muuallakin, enkä silti oo kuullu, että muita paikkoja (paitsi Turkua) mollattais niin pahasti. Mutta ite en kyllä silti mielellään sinne Vantaalle (saati Turkuun, hahaah, sori! :D) muuttais. En mä mieluusti täällä Espoossakaan asu, Helsinki on edelleen se mun koti. Sinne tahdon uudestaan! En keskustaan en, vaan jonnekin "maalle", mielellään tietysti vaikka sinne Kannelmäkeen, koska se tuntuu itestä hyvältä. Voisin kyllä myös takas Vallilaan muuttaa, mutta ukko ei.. Eikä ukko halua itäänkään, joka sopis sekin kyllä mulle...

Halipossuhan se on sitten laittanut siellä tuulemaan! Huh! Iteki jo vuosia puhunu ja puhunu, että pitäis tota rompetta kirpputorille viiä... Vaan en oo näemmä saanu aikaseks, siellä ne äidin nurkissa pyörii. Ja kun se äiti siitä talosta on nyt luopumassa, niin johonkinhan ne kamat sieltä ois saatava! Hittovie! Ehkä varaan nyt sit vaan iteki suosiolla sen pöydän! :)
 
SannaKoo heh, ihan oikein miehes muisti :D Käsityöläinenhän ukkokulta on ammatiltaan, mut ei oo niitä hommia päässy tekemään. Hyvä muisti sun miehellä!

Heei en oo ees pk-seudulta kotosin vaan itä-Suomen perämetsistä, mut kotiuduin Helsinkiin täysin. Eli ei mitään ennakkoluuloja alunperin. Silti hirveä shokki ja sulattelu oli, kun piti ESPOOSEEN muuttaa, tuntu lähes siltä ku olisin tehny suuren vääryyden koti-Helsinkiä kohtaan. :D Parissa vuodessa oon kyl espooseenki kotiutunu, mut edelleen mieli tekis helsinkiin. Vantaalle taas voisin hyvinki muuttaa (ei korsoon tms, sori :D) eikä se aiheuttais niin suurta järkytystä kun tää Espoo. Ei tässä ollu se, että olis huono paikka ollu (ennemmin liian hyvä), mut stereotyyppisesti kuvittelin että kaikki espoolaisethan on rikkaita snobeja ja ns "parempia ihmisiä" nenät pystyssä. Eivätpä ole, ei. :)

Halipossu jos teillä ylimäärästä kaappitilaa ihan tuosta vaan löytyy, niin sen tilan saa tuoda meille! Tai sit vinkkejä saa antaa, miten tyhjästä nyhjästään säilytystilaa ainakin kuorma-autollisen verran. Kämpässä on neliöitä n. 80, mut pohjaratkasu onneton ja kaappitilaa vielä onnettomammin.

Ehkä nää ongelmat ratkeaa nukkumalla. Unia kaikille!
 
KURKKU ON NIIIIIIN KIPEE!!!! [:@][:@][:@] hitto jos nyt flunssa iskee... [X(]
veerakin tossa lattialla aivastelee, onneks ei muuten kipeeltä vaikuta.

elegialle hirmuisesti jaksamisia!! voi pientä potilasta. mikähän sillä nyt sitten oikein on. inhottavaa!!!! Nyt vaan kaikki spesialistit ja allergialääkrit sun muut tekemään kaikki testit ja kokeet että selvii. ettei olis sille panadolille allerginen??
*halit*

SannaKoo: Zumbaa! vitsit, mäkin haluisin kokeilla!!! ja just sellasessa ryhmässä jossa olis yhtä "onnettomia" kuin mäkin. aina kun muut menee oikeelle niin mä meen vasemmalle. heh [:D] ei toi rytmi oikein oo veressä.

Retulle kans tervetuloa takas, munkin puolesta. Söpöläinen oli gallerian puolellekin ilmestyny [:)]

Jeps, nyt selvittelee että pystyiskö tota pesukonetta korjaamaan, vai onko se uuden ostoon lähdettävä. ärrinmurrin!!!!
 
POIKIEN ÄIDIT HUOMIO HUOMIO!!!!
täällä on ollut taas vähän huolimaton äiti ostoksilla.. siis, kävin tossa lidlissä hakemassa Veeralle muutamat bodyt, kun halvalla sai [;)][:D] otin kaks pakettia ovh 5,90. toinen olikin poikien. hups. ei muuten, kyllä Veera voi sinistä käyttää, mut niissä on kaikissa teksiti COOL BOY. että jos joku haluu ostaa vaikka vitosella kolme bodya niin täältä sais. voin postittaa perille. ne on kokoa 86-92, mut mun silmällä suomen kokoa 80. Sellasia Veeralle just hyviä, ei kiristä [:)]
Kerkesin ne pestä, eli suoraan päälle voi laittaa. HALUUKO JOKU????

NIIN, yks on siis vaaleensininen ja rinnassa on koiran kuva ja alla teksti cool boy, yks on valkonen ja siinä rinnan kohdalla joku "ralliauto" ja teksti cool boy, ja viimenen on valkonen ja kauttaaltaan pikkukuvia, tota samaa koiraa ja autoa ja tähtiä ja tekstiä... sinertäviä ne kuvat.  (tajuskohan kukaan??)
 
Elegia - kun teillä on se vakuutus, niin menkää yksityiselle ihotautautilääkärille... Anteeksi, jos olettekin käyneet, niin on multa mennyt ohi. Toi tilanne kuulostaa jo sen verran pahalta, että eiku vaan vaatimaan kaikki kokeet ja selvyys siihen mikä pojalla on! Tsemppiä sinne!! 
 
Voi kauheus tota Eemelin tilannetta! :'( Miten ihmeessä Elegialle sais puhkuttua lisää voimia?! Jos teillä on vakuutus, niin ehdottomasti vaan yksityiselle uudemman kerran niin kuin Riikkakin ehdotti. Kyllähän toi tilanne on jo todella vakava! Ja jos ei yksityiselle, niin sitten on kyllä ehdottomasti päästävä neuvolan tai päivystyksen kautta eteenpäin...HETI eikä "huomenna". Miten ihmeessä tuollaisessa kunnossa ollut lapsi ylipäänsä lähetetään kotiin? Aivan käsittämätöntä! Valtavasti jaksamista teidän perheelle!!! Voi kun jollain tapaa voisin auttaa...

Sinttu: Jos noille bodeille ei ole ottajia, niin meille ne voi ainakin viskata. Meille pitäis "kasikymppisten" vielä mahtua...eli jos piakkoin päästään tärskyille, niin raahaapa kamppeet mukaan. Jos joku muu ne haluaa, niin anna mennä vaan. Meillä on just ostettu uudet ja isommat vaatteet, joten ei meillä suoranaista tarvetta niille ole.

Meillä nukuttiin viime yönä 10,5h putkeen. Hip hei! Nyt olen jälleen virkeää ja (yli)hilpeää kahvitteluseuraa, jos ei väsymys nyt iske jostain puun takaa. Aleksi voi vallan mainiosti, mutta mulla on edelleen odotus päällä sen suhteen, tuleeko tää flunssa mulle vai ei. Kohta oon varmaan jo pari viikkoa kärsinyt kurkkukivusta ja etenkin öisin vuotavasta nokasta.
 
Hei huomenta!

Täällä super nuhannenät ilmottautuu. Vilkuttaa kaikille valkoisilla nenäliinoilla silmät turvoksissa. Ja manaa ja manaa ja melkeen itkee. Eihän tässä  nyt ois joutanu kipeksi tulemaan. Venlan kanssa viis kertaa noustiin itkua vääntämään ja niistämään. Kauhee hiki vaan valuu..plääh. Venla on toisaalta suloinen, kun se tuossa leikkii palikoilla. Silmät kiiluu ja nokasta valu kirkas noro. Kaks hammasta loistaa suussa ja hymyilee koko pienellä räkäsellä naamalla. Voi voi voi....

ELEGIALE... sua jo varmaan ärsyttää kaikkien arvailut. No, mulla tuli viimeyönä mieleen, että oisko se rassu saanu ärsytystä remontti-pölystä tai maalien kuivumis hajuista?  MItes tää aamu? Näyttääkö millekään, tai mille näyttää. Kannataa varmaan mainita siitä rempastaki lääkärille. Saattahan sillä olla ihan stressi-ihottuma. Jos poikanen on yhtä herkkämielinen ja kaunis-sieluinen kuin äitinsä (olenko ymmärtäny oikein?), niin joskus saatta tulla vauhdissa vähän kurjia oloja.

Se mun isompi tyttö oli kanssa semmoinen arvoitusten prinsessa. Tutin kun apina vei Gibralttarin reissulla sen suusta, niin tää sai koko illan kestävän kuumeen ja ihottuman.... Sitten vielä samana syksynä hävisi jonneki reisulle sen rakas unilelu ja taas nousi kuume ja ihottuma. Tyttö istui vaan surkeena keinutuolissa tyhjä katse silmissä ja oli hiljaa. Semmonen suloinen runoilija-tyttö siitä tuli. Koru-taiteilija, puuseppä suurella syädmellä.

Noniin..nyt minä ryhdistäydyn. Eli suihkun kautta lääkekaapille ja vaakatasoon. Hetkeksi lattialle tytön viereen palikka-leikkejä kannustamaan.
 
sinttu, onko niissä nepparit yläosassa vai sellanen venepääntie? Meille kelpais nimittäin! Mut mieluummin neppareilla, ku ne venepääntiet löystyy aina... Eli jos nepparit, niin MINÄMINÄMINÄ, ja jos veneaukko, niin sit saa joku muu kyllä huutaa :)
 
Hahaa..naapurikin innostui kilpahuudantaan. ;) Mä ehdin ensin... :D Sinttu: Anna vaan Sannalle ne bodyt...!
 
No onpas outoa tuo Elegian pienokaisen hommakin, jotenkin tuntuu oudolle ettei noin pienen kanssa aleta millekään vaikka ei ole raasu juurikaan ravintoa saanut...? Ja jos pissaa ei tule niin siinähä alkanee olla se kuivumisen vaara, vaí oliko tässä kyse nyt siitä että sitä pissa ei saatu just sillon aikaseksi. Höh eihän se kukkokaan käskien laula,,, =/
Ei muutaku kamalasti tsemiä ja jaksamista sinnepäin!!! Toivotaan et selkiää pian mikä toista vaivaa. [:o]

No meillä on menty nyt parempan suuntaan, eilen tuli viel iltapuuro kaarella mutta maitoo on pysynyt jo enempi sisällä jne... rohisee välillä kovasti eli limaa on...

Okos kukaa muute antanu Muksun mannapuuroo? siis aivan älyttömän sokerista!?!? eihä semmosta voi syöttää ja tosiaan naitikin sitä kyllä vieroksui, oikeen pusitatti... hyh!

edit: siis nyt tuli niinku NIIN HOONO SOOMI et on pakko jättää näytille[:D] sormet sekasin sokerihumalasta vissiin ku menin maistaan sitä neitin mannapuuroo!!?? [:D]
 
Kas, täällähän oli toinenki sivullinen tekstiä! :DD

Ja Elegian iltainen viesti mennyt täysin ohi.... voi kurjuuksien kurjuus Eemeliä. En osaa auttaa, mutta ootte mielessä! <3 Nyt vaaditte palvelua ja allergolokille pääsyä, jos ei muu auta, niin täällä kaupungissa kehuu kaikki allergialasten vanhemmat tuota Pikku-Jättiä. Pitkä matkahan tänne olisi, mutta pidä mielessä viimesenä oljenkortena edes!

sinttu, jaajaa, vai jos ne vaatteet on normi kasikybäsen kokosia, niin ehkä ne menee paremmin jollekulle muulle... Mut ota mukaan kahveille, niin me veetään sit käsirysyä ton naapurinmamman (meinasin kirjottaa "ämmän", hahhahahaa :D Sori Halipossu-murunen <3) kanssa.

Niin ja Sintulle vielä tosta Zumbasta. Kurkkaa Keho&Mieli googlesta, niillä on alkanut viime vkolla tai alkaa tällä vkolla syyskausi. Siellä on tota Zumbaa, monessa paikkaa stadissakin. Halpaa, lähes samanhintanen on syyskausi ku kuntosaleilla yks kuukaus! Ja veikkaisin, että on "sallivampi" tunnelma mennä sekaisin askeleissa, kuin noissa pintaliitosaleissa ;)

Jahas jahas, josko sitä repis itelleki vähän energiaa taas. Energinen Halipossu livenä on kyllä niin hullua katottavaa, että siinä jää jalkoihin, jos ei oo ite ihan terässä ;)) Hengästyttää jo pelkkä ajatus :D

Rinkku, mun mielestä kaikki noi valmiit puurojauheet on ollu tosi makean oloisia, vaikka ei mukamas oo lisätty sokereita/makeutusta... Noh, hyvällä omalla tunnolla syödään sitten ihan vaan noita kotitekoisia puurojauheita :)

Haleja potilaille!

--

Elegia olikin ehtinyt väliin... Voi hittolainen! Soita sinne Pikku-Jättiin, vakuutushan sen sit maksaa. Joko mies jää ison pojan kanssa kotiin, tai kysy vaikka teidän Kotkan mammaporukalta, jos vois Akseli mennä niille sit kylään. Tai jos ei muu auta, etkä voi ottaa Akselia esim. lääkäriin matkaan, niin tuot hänet vaikka meille tänne Espooseen, että pääsette Eemelin kanssa lääkäriin! Onneksi ees jonkun verran maitoa menee ja pissaakin tulee, ettei pääse munuaiset tulehtumaan.
 
Ne bodyt on sellasia venepääntiellä olevia, eli ei neppareita sivussa. tosin haarasta löytyy kahdet eri nepparit, eli kun laps kasvaa niin alapäätä saa venytettyä. (huh miltä kuulostaa) hehe!!! [:D] mutta siis joo.. otan mukaan kun ens kerralla nähdään. pistän vielä kirpparille ilmoltuyksen jos joku OIKEESTI tarvii tai haluu ne. 
 
Morot kaikille!

Nyt on vihdoin ne lomat pidetty! Tai siis vielä on kolme viikkoa pitämättä, mutta ei oikein heti tuon mammaloman perään jaksa lomailla. Luulen, että lähempänä joulua kyllä maistuu. [:D] 

Onnea Sannalle uudesta sukulaisesta! Ja Elegialle jaksamisia! Itse taistelin kunnallisen terveydenhuollon kanssa tytön takia, mutta menin lopulta yksityiselle, kun yksinkertaisesti palvelua ei saanut! [:@] 

Pinja on nyt perhepäivähoidossa. Viime viikolla oli jo kolme päivää ja hyvin on mennyt. Ihana hoitajatäti ja mukavat lapsukaiset seurana. Hoitotäti tekee kaikki ruuat itse, kotimaisista ja maustamattomista lihoista. Myös muut raaka-aineet ovat kotimaisia. Lupasi alkaa maistattamaan jugurttejakin tytölle. Luomua käyttää paljon ruuissa. Ja suolaa ja sokeria ei anna. IHANA TÄTI! Itse olen tarkka ruuan kanssa - mahdollisimman paljon luomua ja ainakin kotimaista.

Ja flunssassa oli meidänkin neiti. Kahtena päivänä oli lämpöä ja noin kolme päivää valui nenästä kirkasta nestettä. Yöllä piti juuri sellaista vaikerrusta, josta joku mainitsikin. Onneksi näyttäisi menneen ohi.

Maarinen meilläkin on aika nyt siirtää kaikki mahdolliset purkit ja purnukat ylemmäksi, kun tyttö availee kaapit ja laatikot. Pöntön käy tutkimassa jos kansi unohtuu ylös ja käsilaukusta käy "lukemassa" kaikki paperit pieneksi silpuksi. Taaperokärrin kanssa eilenkin marssi pitkin asuntoa. Mahdoton penska! Ja konttauskypärää ei ole suostunut pitämään, joten vähän väliä kuuluu huutoa, kun muksahtelee ja kolhii päätään milloin mihinkin.

Jotain piti kommentoida, mutta unohdin...
 
Moi kaikille!

Ihana kun ilmat viileni niin on päässy koirien kanssa vaunuilemaan ja samalla toivo josko itsestä muutama kilo tipahtas ennen töihin menoa (marraskuun alussa).Hiukan on meinaan tullu kiloja kesän aikana [:)]
Meillä alettiin ottaa askelia ilman tukea jo tuossa 8 kuisena. (sunnuntaina 9kk tulee täyteen) Taaperokärryn kanssa mennään jo melko lujaa, koirat saa väistellä pientä kävelijää.
Kyykkysilleen on melko pitkiä aikoja varsinki jos joku lelu on käsissä.
Kukkamullat on saanu kyytiä, kuin myös sähköjohdot. Keittiön laatikoita auotaan ja pakastepussit saa kyytiä. Pöydän alla on kiva touhuta kunnes huuto pääsee.
Syöttöhommissa meillä Kaisa on köytettävä kiinni, muuten kaikki ruoka on jossain muualla kun suussa. Tein Kaisalle omia lihapullia ja keitin ne kypsäksi. Hyvin on maistunu. Muksun puurot on melko imeliä ja meillä keitetäänkin Nallen puuroja veteen ja ilman suolaa tottakai, hyvin uppoovat kun sosetta laittaa sekaan. Maitoon tehtynä puurot ei ole kelvannu.
Alas tuli hampaat 5,5 kuisena ja ylös puhkesi pari viikoo sitte. Alkuun ei oikein tykänny ylähampaiden pesusta,mutta nyt on jo tottunu siihen, harja vissiin tuntu inhottavalle riisiryyneihin.
Päikkäreitä meillä ei oikein nukuta, ennätys keväältä taitaa olla 4 tuntia ja nyt syksyltä 2 tuntia. Yöunien ennätys on viimeviikolta 13 tuntia, sillo oli ihana nousta itsekseen ja nauttia aamukahvi ja lehti ihan rauhassa. Syy varmaan pitkiin yöuniin se että oltiin oltu melkein koko päivä ulkona ja illalla saunottiin.
Kampaajalla neiti kävi eka kerran elokuun alussa.

Semmosia tänne suuntaan.

-Wessu
 
Takaisin
Top