Syyskuun supinat

Ompaha ollu terkka teillä. Ommaa arvoosa tuollaset. Täällä ollaan koko poppoo sairasteltu. Pikkane jo paranemaa päin. Isäntä o pahite tällähetkellä.
Vaihdoin muuten blogin osoitetta jos ketään siis kiinnostaa. Niin tiilitalontytto.blogspot.fi :)
 
No on tosiaan ollut terkka... Mekin oltiin 10kk neuvolassa, kirjoittelen tuonne kunhan ehdin, mutta siis joo, öljylisää suositeltiin myös meille, mutta lähinnä siksi että taataan hyvien rasvojen saanti kun imetys meillä koko ajan vähenee eikä sitä korvikkeilla enää korvata. Meille vain sanottiin että määrä olisi 2-3 tl öljyä tai margariinia/päivä. Ja makuannoksia hapanmaitotuotteista myös on jo annettu, niinpä terkka sanoi että nyt voi esim välipalana alkaa antamaan maustamatonta jogurttia, kupista piimää ruoalla jne. Ei tarvi kuulemma määriä niin miettiä. Mutta "tavallista" maitoa ei edes ruoan laittoon ennen kun lähempänä 1v. Näin oli meidän ohjeet :)
Ruoat mä nykyään teen pojalle esim. Kana-kesäkurpitsa-parsakaali-maissi karkeaksi soseeksi, joukkoon riisiä tai raketti spagettia ja mausteita ja keitetään kypsäksi. Tätä kunnon kattilallinen, minigrippiin ja pakkaseen. Sieltä sit hyvä ottaa eri juttuja eri päiville. Ihan perheen ruokiin ei oo vielä siirrytty. Toki jos kasviksissa on sitä perunaa ni jää riisit/pastat pois :)

Nyt on taas ollut mun osalta täällä vähän lueskelu painotteista, mut tauti jatkaa eloaan ni ei oo oikein jaksanut mitään muuta ku pakolliset. Tänään lääkäriin ku tuntuu et keuhkot irtoo :sad001
 
58247ea8f49979b1759d4df289779687
mä nyt laitan ihan kuvan. Eli tollasta koostumukseltaan ruoka jota jäbä tykkää syödä. Itsetehtyä riisi/kana/porkkana/parsakaali/kukkakaali/maissi/kaurakerma-risottoa jonne vielä pilkoin avokadoa ja raejuustoa sekaan. Ja siis hänhän haluaa syödä itse! Jonkin lusikallisen saan väliim huijattua. :D ps. Pakastevihannekset on tosi kätsiä keittää just sen makaronin tai riisin seassa ja menee hyvin pehmeeks ku antaa olla reilumman aikaa.
 
Juu minähän tänään oikein kunnostauduin ja tein pojalle itse ruokaa pienessä uuniastiassa samalla kuin itselleni. Pastaa, vettä, palvikinkkukuutioita (ok, vähän suolaista), kananmunaa, öljyä, tomaattia ja kuivattua ruohosipulia. Tuoksui oikein hyvältä ja maistuikin ainakin äidin mielestä. Poika söi 4 minilusikallista ja sitten tyssäsi kuin seinään. Plääh... No, turkkilainen jogurtti ja viili on pojan uusia suosikkeja, niitä siis ja mammalle paljon hyviä rasvoja niin saa tissimaidosta sitten poikakin.

Paranemisia kaikille nuhanenille!
 
Selasin äsken tuon masukuva-ketjun ja apua, miten mulla on kauhea raskauskuume. Olin siirtänyt kuvat puhelimesta koneelle ja ne olikin mystisesti kadonnut bittiavaruuteen, mutta onneksi ne masukuvat sain sentään täältä pelastettua. Sain tänään kuulla, että ystäväni odottaa toista lastaan ja voi että se taas pisti hormoonit hyrräämään. Mies vaan ei ole samoilla linjoilla kanssani (toisen lapsen kyllä haluaa, mutta sitten joskus). Itse olisin valmis yrittämään toista, kun tyttö täyttää vuoden. Huoh. Onneksi meillä on tuo ihana energiapakkaus, niin ei sitä kauaa ehdi ajatuksia suoda, että mitäs jos olisi toinenkin.
 
Mulla ei kyllä ole vauvakuumetta, mutta raskausmaha ja synnytyskuume kyllä :D
Ja mä olen niiiiin väsynyt. Aivan mahdotonta menoa. Tänään poika sitten nukkui 1h päikkäreitä huutokonsertin päätteeksi eikä ole suostunut toisille unille :eek: Yön onneksi nukkui hyvin. Kerran alkoi puolen yön maissa kitisemään, mutta en vaivautunut edes sängystä nousemaan kun ei yltynyt huudoksi. Jatkoi sitten unia. Ja pinna on kireällä kun kokoajan melkein pitää roikkua mussa ja märistä. Sylissäkään ei sitten ole hyvä ja yksin ei voi leikkiä juuri ollenkaan... Huoh! Onneks alkaa työt 1,5viikon päästä. Saa edes hetken omaa rauhaa :D
 
Tuo vauvakuume on muuten inhottava tauti! Ja jyllää ihan täysillä täällä :D. Huvittavaa miten haikeana (ja vähän kateellisena) tulee katsottua odottavien äitien masuja ja pieniä vauvoja, tuo oma vauva on jo sellainen vauhtipylly että oksat pois :Heartred.
 
JN89, täsmälleen samat ajatukset täällä, ei mies anna myöten vaikka kuinka olen puhunut että kun poika on 1 v niin haluaisin alkaa yrittää. Mulla on parhaillaan 2 hyvää ystävää ja 2 kaveria raskaana ja siihen vielä parit tutut päälle... Huoh. :)
 
Hyvä kuulla, etten ole ainoa kuumeilija. Olisihan vastasyntynyt ihana, mutta enemmän haikailen raskautta ja synnytystä. Kun tytön synnytys ei mennyt kuin elokuvissa. Tarttee vaan tässä pikkuhiljaa pehmitellä tuota miestä, jos vaikka innostuisikin pienestä ikäerosta. Asiasta on kyllä vakavasti keskusteltu ja molemmat nyt mietitään toisen kantaa asiaan.
 
Voi kyyneleen kyynel.. Anteeksi, nyt kyllä tehokkaasti sivuutan meneillään olevat keskustelut, mutta.. Tämä äiti lähti eilen hoidattamaan flunssaa. Ja makaa nyt sairaalassa ilmarinta operoituna. Mun on niiiiiin ikävä poikaa. Ja surku sen nukkumisesta ja imetyksestä, se kun ei oo öitä häävisti nukkunut muutenkaan ja öisin ja iltaisin kelvannu vaan äiti. Korviketta ei oo saanu ku puurossa, just kokeilin ni pumpulle en heru. Ja nyt vielä menee semmone kipulääke ettei tota maitoa vois pojalle antaakaan. Onneks oon niin väsyksissä et nukuttua varmaan saa mut nää päivät on aika kamalia :/
 
Voi ei Jonsku :sad001 Hurjasti voimia koitokseen! Kyllä se pieni pärjää hienosti kun äiti tulee terveeki.
 
Paljon tsemppavia ajatuksia sinne Jonsku. Ja parantele itsesi rauhassa, jotta jaksat taas olla se täydellisin äiti lapsellesi.
 
Onpa ikävää, Jonsku :-( Pikaista paranemista! Kyllä poika varmasti pärjää hyvin.

Minä haluaisin vielä kokea raskausajan ja synnytyksen uudelleen. Ja toisaalta taas tuntuu että kaksi lasta riittää mainiosti. Katsoo sitten jonkun vuoden päästä uusiksi :-)
 
Voi Jonsku, parane pian! :Heartred varmasti on kova ikävä pientä, mutta pian olet taas hänen vierellä.. olisiko sairaalassa sähköpumppua? Voit yrittää saada maidon herumaan esim lämmittämällä rintoja kaurapussilla, hieromalla ja katsomalla vauvan kuvaa. Ettei tulisi tukoksia rintoihin. Vältä liian kireitä vaatteita ja vatsallaan nukkumista. Kannattaa myös kysyä, onko mahdollista käyttää lääkettä, joka sopii yhteen imetyksen kanssa. Toki tärkeinä on, että paranet. :)
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Eiköhän tämä tästä nyt kun alkujärkytyksestä on selvitty. Kaikkea sitä voikin. Ja kyllähän se poika pärjää, onhan sillä tosiaan ihan paras mahdollinen hoitaja sielä :Heartred

Kyllä meilläkin on jo pikkukakkosesta haaveiltu, itse asiassa meillä isäntä olis jo valmis, minä vielä hangoittelen vastaan. Ei siinä mitään jos tietäis että raskausaika olis edes kohtuullinen ni joo, kyllä mäkin jo haluaisin, mutta kun edellinen oli 9kk tuskaa niin ei ihan vielä uskalla kokeilla, miten mä sit ton pojan kans pärjäisin.. Mutta pian pian...
 
Meillä huudettiin sitten yöllä 2h putkeen... :sad001 Rauhottu vaan jos kävelin olohuoneessa poika sylissä, makkaria lähestyessä huuto voimistui sitä mukaan mitä lähemmäs mentiin... Koitin tarjota vettä, mutta siitähän riemu vasta repesikin. Alkoi innolla juomaan, mutta kun huomasi ettei ollutkaan maitoa niin loukkaantui totaalisesti. En kyllä todella ala antamaan yöllä maitoa kun on jo 4kk ilmankin yöt pärjännyt. Kerran nukahti rinnan päälle, mutta sänkyyn siirrettäessä huuto alkoi taas... Annoinpa särkylääkettäkin, en kyllä tiedä oliko mitään apua. :sad001 Hohoijaa. Ota nyt selvää mistä nämäkin yöheräilyt yhtäkkiä tuli? Eroahdistus, hampaat, korvat? Vai voiko syynä olla se että nukkuu päivälläkin huonosti ja vaikuttaa yöuniin?
 
Voi, jaksamisia Ronja!! Meillä myös ollut öisin hulinaa, eikä tietoa mistä johtuu. Yks kaveri kyllä sano että niilläkin oli näillä main hulinat jotka rauhottu ajastaan. Mutta toki huonosti nukutut päikkärit voi aiheuttaa sen että illalla on yliväsynyt eikä meinaa nukahtaa ja yöllä heräilee. Mutta kun kaikki on niin yksilöitä..
 
Takaisin
Top