Syyskuun jutusteluja!

SuperTaateli

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuunmammat 2015
Toukomammat 2017
Huhtikuiset 2023
Toukokuiset 2023
Elieli, tänne voi jutella sellasta jota ei ehkä kuulu mihinkään muuhun ketjuun varsinaisesti :)

Olin yövuorossa ja päässä pyöri tää uusi raskaus sillon ku tuli tuntemuksia alavatsaan (housut puristi tms) ja tajusin että luulen vieläki vaan haaveilevani raskaudesta, että tää on mielikuvitusta :D ei mene aikaakaan kun tuo maha pömpsähtää esille , raskaus konkretisoituu kunnolla. Siis oikeasti! Meistä tulee ens vuonna nelihenkinen perhe! Olen kohta äiti kahdelle! Wau! :P :)

Mitäs teidän muiden syyskuuhun kuuluu? :)
 
Mä näin koko viime yön unta et oksensin ja aina ku kävin vessassa (joka oli usein) ni oli kyllä tosi huono olo :D mutta en silti oksentanut oikeasti.
 
Meinaatteko muut hankkia dopplerin tähän raskauteen? Tai onko teillä jo ehkä edellisestä raskaudesta valmiina sellanen?
Mää ite ajattelin tilata semmosen mutta en ossaa päättää että mikä niistä ois hyvä :grin Raskauskeijun sivuilta niitä oon kattellu.
 
Mä en aio, muistan mikä paniikki ihmisillä oli edellisen raskauden aikana, kun jonain päivänä sitä sykettä ei löytynytkään.
 
Samasta syystä jätän minäkin tässä(kin) raskaudessa hankkimatta..
 
Mulle taas doppleri oli viime raskaudessa tosi tärkeä. Jos tuli kipuja tai ei tuntunut vauvan liikkeitä hetkeen ja alkoi siksi panikoida, sai heti rauhoittua kun kuuli dopplerilla sydänäänet. Mulle ei käynyt koskaan niin etten olis niitä ääniä löytänyt, eli turhaa huolta ei doppleri aiheuttanut.
 
Mä olin ekassa raskaudessa sitä mieltä, et koko doppler on ihan turhake, mut kummasti mieli muuttui kkm myötä. Ostin siis viime raskaudessa. Täytyy vaan muistaa pistää jäitä hattuun, eli olla hermostumatta jos niitä ei aina löydy :) Mullahan kävi viime raskaudessakin niin, että joskus rv 14 neuvolassa ei löydetty sydänääniä. Olin kuitenkin kuunnellut ne just aamulla kotona ja tiesin et kaikki on todennäköisesti hyvin. Voin vaan kuvitella mikä paniikki olis tullut, kun olis heti ajatellut et toistuuko sama kamala kohtalo.
 
Mulla oli esikoisen raskauessa semmonen halppis ja hyvin löyty kyllä aina silläki sykkeet. Niitä oli ihana aina sillön tällön iltaisin kuunnella. Eli ei ne mullakaan oo huolta aiheuttanut, ainoastaan iloa. Nyt vaan tosin mulla ei enään sitä doppleria ole niin pitäis uus hommata, en vaan osaa päättää minkä ostaisin jos ostan. :)
 
Mulla on doppleri, mutta se on siskolla lainassa. :confused: enkä oikein tiedä miten saisin sen siltä niin etten paljastuisi.
 
Minäkään en taida uskaltaa doppleria hankkia.. Esikoisesta istukka oli edessä ja vaikea oli kuulla mitään.
 
Ostin käytettynä somen kirpparilta angelsounds dopplerin , oli kovassa käytössä ja varsinkin loppuraskaudessa kun liikkeet vähenty ni rauhoitti mieltä kun kuuli sydänäänet aina kun halusi :) Tietoisesti jätin käyttämättä ennen ku kuunneltiin ekaa kertaa neuvolassa sydänäänet , sieltä otin mallia että miten ja mistä niitä ääniä kannattaa etsiä ja miltä ne oikein kuulostaa :P

Nyt pitäis hommata lisää geeliä siihen ku koko tuubi meni viime raskaudessa :rolleyes:
 
Minulta löytyy doppleri, mutta saa nähdä tuleeko käytettyä. Viime raskaudessa kuulin tarinan, jossa äiti oli huolissaan vauvan vähäisistä liikkeistä, mutta ei mennyt tarkistuttamaan vauvan tilaa koska dopplerilla kuului äänet. Tarinan loppu on surullinen :'(
Pelkkään doppleriin ei tosissaan voi luottaa. Vaikka useimmin varmasti kaikki kunnossa.

Mulla vaan pyörii kaikki tämmöset surullisemmat jutut mielessä ja on niin epäluottavainen olo tähän raskauteen. Ei ole semmonen olo, että olisin raskaana ja olenkin nyt pari päivää miettinyt onkohan tämä tuulimunaraskaus tai kehitys loppunut varhain.. :sad001 Iltaisin en meinaa saada unta ja yöllä pyörin hereillä.
 
Juu, loppuraskaudessa liikelaskenta korostuu! 10 liikettä pitää tuntua tunnissa kun laskentaa tekee :) tsemppiä Mamir! Toivotaan että huolesi on turha :)
 
Hei te jotka ootte jo pidemmällä, lähetettiinkö teitä verikokeisiin raskauden varmistamiseksi? jos , niin milloin ? ennen ekaa neuvolaa vai vasta seulontakokeiden yhteydessä (oliks se n. rv10?) ? mä en yhtään muista enää viime raskaudessa, kävin juu mutta millon .. :wideyed:
 
En ole pidemmällä, mutta kevällä kävin kokeissa. Ei lähetetty kokeisiin raskauden varmistamiseksi, ainoastaan verikokeet rv10+0-10+6.
 
Muakaan ei oo koskaan laitettu verikokeisiin raskauden varmistamiseksi. :)
 
Asiasta pomppu. Saatiin kutsu naapurustoon muuttaneille ulkomaalaisille, neigbourhood bbq. Pitäiskö sinne viiä jotain, muutaki ku ittensä?:p ollaan siis nähty pari kertaa kesällä ku haki koiraansa pihaltamme...muutoin ei mitään kontaktia, ja meitä tässä ryppäässä 5 taloo...eikä koskaan nää ketään, me toki ainoot tien toisella puolen.
 
Sanko, minä veisin ehkä jonkun jälkiruuan. Tyyliin mokkapaloja tms... Tai joku salaatti (slow?)! Ovatko he mistä päin kotosin? Ainakin mun "korvaan kuulosti" jenkkilä tyyliseltä... Siellä kun ne on niin yltiö kohteliaita niin vaikka ne ei sano mitään niin tykkäävät huonoa jos ei vie mitään:)
 
Takaisin
Top