Syyskuiset odottajat 2011

Minnuska89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Lisäsin tämän tänne kun itse vissiin siirryn tänne jos testin viiva vahvistuu. Eli sain haamuviivan apteekin omaan testiin ja rv olis nytten 3+6. Aamulla testaan uudelleen ihan aamu virtsasta että onko vahvistunut.

Kaikki jotka tänne liittyy niin tervetuloa vain keskustelemaan! :)
 
HEI!!! Tulin tuolta elokuisista odottajista sinua onnittelemaan!! Ihan selkeä haamuplussa oli kuvassa!! Onnea tosi paljon!! Ja hyvää joulua, tämä oli sinulle varmasti paras joululahja!! emoticon
 
Minnuska! Minäkin kävin kattomassa sen sun testikuvan ja selvä haamuhan siellä. Tuu heti huuteleen tänne, ku testaat uudestaan, että vahvistuuko se. Vau! Oon ihan mielissään sun puolesta! Varovaiset onnittelut!!! <3
 
Jouluaattona tuli eka haamu plussa mutta tänään tehin digitestin niin se sanoi että raskaana 1-2 viikkoa. emoticon  Että olisi sitten syyskuun alussa laskettuaika. Vaikka tod. näk. tämä lapsonen syntyy paria viikkoa aikasemmin niinkuin isoveljensäkin. emoticon
 
Hyvää Vuotta 2011!!!
Täällä vuosi alkoi erinomaisesti, testasin viime tiistaina plussaa ja tänään vielä tarkistin digitestillä niin RASKAANA täällä ollaan!!!emoticon
Viikkoja olisi laskurin mukaan 4+5 ja laskettuaika 3.9. Takana on mulla siis yksi tuulimunaraskaus, niin pidän tässä vähän matalaa profiilia varhaisultraan asti, niin tietää sitten missä mennään. Toivottavasti pysyn teidän mukana syyskuuhun saakka.
 
Tämä edellisvuoden syyskuulainen toivottaa mojovasti onnea plusanneille!!

On nostalgiset tunnelmat kun lisää plussia täällä ilmoittautuu, Juurikin näinäpäivinä viimevuonna tein oman tublaviivan testiin ja nyt se samainen viiva tuhisee tuossa kainalossa
vuosi on mennyt SIIVILLÄ!!!

Ihanaa odotusta tulevat mammelit!!
 
Joo olen ihan uusi täällä tein eilen testin ja plussa tupsahti joten ajattelin jos sitä tälläistä kokeilis kokemuksia vaihdella ihmisten kanssa.. maanantaina yritän neuvolaan päästä josko sillon lisä tietoa sitten :)
 
Onnea täältäkin kaikille plussanneille!

Edellisvuoden syyskuulainen minäkin. 31.12.2009 plussasin ja nyt on tuollainen 3,5kk tytöntyllerö tuossa leikkimatolla puhisemassa ja huutelemassa suloisesti ensimmäisiä jokellusyrityksiään.  Nopeasti se raskausaika menee, vaikka aina ei siltä välttämättä tunnu :)

Onnea odotukseen kaikille!
 
Vihdoinkin!!! Plussa tuli 1.1.2011. Mullakin tuulimunaraskaus takana ja nyt tuli selvä plussa! Laskettuaika olis 10.9.
 
Uskaltaisinkohan ilmoittautua mukaan :) Ekan kerran plussasin uudenvuoden aattona ja tänään piti vielä kerran varmistaa. Kyllä, vahvasti sitä ollaan raskaana! Esikoinen on puolivuotias tytön tylleröinen nimeltään Jemina. Syntyi 2.7, la olis ollut 23.6.2010. Pikkukakkoista tässä on siis lähdetty odottelemaan. Ja tuon VAU:n laskurin mukaan la olis 6.9! Onnea myös kaikille muille syysmasuille!! :))
 
Liityn joukkoonne! Minä plussasin eilen, ensimmäistä odotellaan.. :) uskomaton tunne.. Laskureiden mukaan 4+2 ja laskettu aika olisi sitten 10.9.
 
Ihanaa :) Tervetuloa mukaan maye! Ja onnea plussasta!

Nyt kun Jemina on päikkäreillä niin on aikaa kertoilla vähän enemmän.

Elikkäs olen 20-vuotias. Mieheni kanssa tavattiin 2008, naimisiin mentiin 2009, Jemina syntyi 2010 ja jos tämä pikkukakkonen nyt sitten syntyisi 2011. Joka vuosi siis jotain. Lokakuun lopussa ostettiin omakotitalo maalta vähän syrjemmästä ja 1.11 sitten muutettiin. Ja yhtään en ainakaan vielä ole katunut! Oma iso piha ja ihana rauha. Mikäs tässä ollessa. Kaupunkiin kun ei kuitenkaan aja kuin sen 20 minuuttia.

Synnytyksen jälkeen ei otettu mitään ehkäisyä käyttöön vaan päätettiin mennä "tulee jos on tullakseen"-periaatteella. Ensimmäisen kerran raskauduin marras-joulukuun vaihteessa, joka sitten ikäväksemme meni kesken ihan alkumetreillä, noin pari päivää plussatestin jälkeen. Tämä oli meille jo kolmas keskenmeno. Kaksi koettiin ennen Jeminan syntymää. Tämä kolmas kerta sitten otti niin koville, että alettiin puhumaan mieheni kanssa ehkäisyn aloittamisesta. Oikeastaan päätettiinkin aloittaa ehkäisy seuraavista alkavista menkoista. Olin jo asennoitunut siihen, että nyt otetaan aikalisä. Vaan kuinkas sitten kävikään?! En edes osannyt odottaa mitään kun enhän mä vois tulla raskaaksi kun oltiin päätetty aloittaa ehkäisy! Ilmeisesti se pelkkä päätös ei sitten riittäny! :D Ylempi taho päätti toisin ja tottakai tämä otetaan enemmän kuin avosylin vastaan kun on kerran tullakseen :) <3 Huh, ehkä tästä shokista vielä selviän :D

Meidän Thaimaan lämmössä duunailtu syystähti :D <3

Onkos muilla vielä mitään oireita ollut?
Minä havahduin siihen kun mulla alkaa aina pari päivää ennen menkkojen alkua mahakivut ja nyt niitä ei sitten ollutkaan vaikka menkkojenkin olis jo pitäny alkaa. Lisäksi oon tosi itkuherkkä. Aloin itkemään kun sain yhdeltä ystävältä niin kauniin uudenvuoden-toivotus viestin! :D Pikkuhiljaa alkaa palautua mieleen nää raskausajan ihanuudet :D
 
LauraElina: Piti tulla tuolta elokuisista onnittelemaan sua! Ihanaa, että teille kävi noin hyvin loppujen lopuksi!
 
Joo nyt olis neuvola aika katottu 18.1 hui kun jännittää ihan sikana eka pienonen tulossa johan sitä odoteltiin ja meinas jo uskokin loppua mutta sitten se plussa tuli <3 saskettu aika olis tuon Vau laskurin mukaan 9.9.2011 huii... kaikille plussanneille onea <3
 
2010 syyskuulaisia myös - piti tulla verestämään tunnelmia. Ihanaa alkuodotuksen aikaa teille kaikille! Nauttikaahan tästä ainutkertaisesta ajasta!

*Hengessä mukana*
 
Itse soittelin eilen neuvolaan, 31.1 sain ajan. Voi kun jaksaisi vaan sinne asti kärsivällisesti odotella :) Menkkamaisia mahakipuja on ollut, mutta neuvolan mukaan se on ihan normaalia näin alkuraskaudessa.. On kyllä jännittävää aikaa! =)
 
Täällä on jälleen ilmennyt uusia oireita: Iltaisin on valtavasti turvotusta vatsassa. Lisäksi ilmeisesti kohdun kasvamisesta johtuvia repäisykipuja. Ei kovia, mutta muistaakseni näitä oli Jeminan odotuksessakin.

Ei vaan jotenkin millään pysty käsittämään että tuolla masussa muka joku majailisi! Nyt ehkä vähän paremmin kuin esikoisen aikaan. Noh, kyllä sitä havahtuu todellisuuteen viimeistään sit kun alkaa liikkeet tuntumaan ja pääsee ultraan kurkkimaan toista.

Huomenna olis esikoisen 6kk neuvola ja samalla ajattelin varata ekan ajan taas äitiysneuvolan puolelle. Hui! Esikoista odottaessa ekassa lääkärintarkastuksessa rv8 ultrattiin, mutta nyt ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle. Täytyypä kysäistä huomenna onko täällä sama käytäntö. Toivottavasti olis, sillä olis tosi hienoa päästä kolmen viikon päästä jo tarkistamaan sykkiikö se pikku sydän tuolla masussa <3

Jee, rv5+0 ja 6. raskausviikko pyörähti käyntiin! :) <3
 
Heippa!
Huikean paljon onnea kaikille syyskuun(ja muidenkin kuiden)odottajille!!
Täällä tuli plussa jo 29.12 ja nyt meneillään rv 4+5 ja laskettuaika 8.9. Ensimmäinen vaavi olisi tuloillaan ja jännittää hyvällä tavalla hirveästi! Sain ensimmäisen neuvola-ajan 24.1. Haluaisinkin tietää mitä kaikkea siellä tapahtuu ja mitä seuraavilla käynneillä tehdään?
 
Minäkin sain tänään ekan neuvola-ajan 19.1. :) Ja kysyinpäs samalla tuosta ultrauskäytännöstä täällä; ultrataanko täällä lääkärintarkastuksen yhteydessä ja kyllä ultrataan! Tosi ihanaa! Kolme viikkoa kun nyt malttaa odotella niin ei tarvis mennä tuhlailee rahoja yksityiselle varhaisultraan. Eiköhän tuo onnistu :)

Helinä25: Ekalla kerralla neuvolassa käydään läpi kaikki terveyteen liittyvät jutut; onko perusterve, käyttääkö jotain lääkkeitä, syömistottumukset, onko lähisuvussa joitain sairauksia tms. Sitten muistaakseni katsotaan paino, verenpaine ja hemoglobiini. Lopuksi saa vielä pikku nivaskan kaiken maailman paperia kotiinvietäväksi.
Seuraava käynti ainakin täällä (ei kaikkialla) on lääkärintarkastus, jossa mitataan paino, verenpaine ja hemoglobiini ja annetaan pissanäyte. Lisäksi ultralla todetaan sydämensyke ja määritetään raskauden kesto.
Tokalla neuvolakäynnillä ja siitä eteenpäin sen lisäksi, että katsotaan noi samat paino, verenpaine, hemoglobiini ja pissanäyte niin keskustellaan terveydenhoitajan kanssa raskauden etenemisestä ja mikä parasta: kuunnellaan doplerilla sydänäänet!! Ehdoton kohokohta koko neuvolakäynneillä :D
 
Takaisin
Top