syntyneet marraskuiset <3

Lotte kyseli meidän hieman nopeahkosta synnytyksestä :D Mentiin sairaalaan jo tiistaina aamulla epäsäännöllisten supistusten takia tilannetta tarkastelemaan. Sairaalassa supparit kuitenkin loppuivat, mutta meidät otettiin suoraan synnytyssaliin, koska ajattelivat, etteivät enää kotiinkaan päästä, kun käynnistysaika oli varattu torstaille. Odoteltiin, että jos supparit käynnistyis itsellään uudestaan. Eivät käynnistyneet, joten kalvot puhkaistiin ja vauva tuli sit syöksynä maailmaan. Puudutusta ei ehditty antamaan; sellaista kovin olin tilailemassa, kun kohdunsuu oli 7,5cm auki, mutta loput aukeskin parissa minuutissa. Kätilöt ei meinanneet uskoa, kun huutelin, että tää syntyy NYT! :) Ehtisivät kuitenkin leikkaamaan alkkarit pois päältä. Oli uskomaton tunne saada pikkuinen syliin niin nopealla tahdilla, ihan epätodellista. Nyt on kolme keskenään aivan erilaista synnytystä tullut koettua, hienoja jokainen :Heartred Ihanaa olla kolmen lapsen äiti :Heartred

Niin ja ONNEA kaikille muillekin synnyttäneille!!!
 
Lotte/ 11.11 klo. 15.12( rv40+1) / poika/ 52cm 3960g / alakautta ,supistuksin alkoi

Meidän prinssi siis syntyi maanantaina 1pv LA:n jälkeen. Ihana hurmuri! :love7 Sunnuntaina aamuyöllä alko supistukset ja aiheuttivat 1.kierroksen sairaalalle. Sillon supistusten teho ja tiheys kuitenkin hyyty ja siaraalassa todettiin,että ei vielä käynnissä, menää kotiin. Koko päivän supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti ja illalla tahti ja teho taas kiihtyivät niin,että puoliltaöin lähdettiin taas sairaalaan. Kohdunkaula kadonnut ja kohdunsuu hieman auki, mutta ei vieläkään kunnolla käynnissä. Kysyivät jäänkö sinne nukkumaan kunnon lääkkeiden kanssa vai menenkö vielä kotiin. Lähdin kotiin ja jälkikäteen todettuna voin sano sen olleen huono ratkaisu. 2h ehdittiin olla kotona, josta 0.5h torkuin ja lopun kävelin kipujen takia ympyrää. Lopulta valvominen ja kivut laittoivat oksentamaan ja silloin tuli lapsivesikin. Taas sairaalaan ja tälläkertaa sisälle asti. Loppupelissä alun hitauden jälkeen avautuminen lähti vaihdilla käyntiin. Aamulla kuudelta oltiin takaisin sairaalassa ja puoliltapäivin rupesivat kyselemään, joko tekee mieli ponnistaa. Lapsi olikin kuitenkin vielä kohtuu korkealla, joten varsinaista ponnistusvaihetta jouduttiin taas odottelemaan ja se kestikin sitten lopulta vain 25min. Pääasiassa aqua-rakkuloilla ja ilokaasulla mentiin ja ne saivatkin kivut pois ihan loppua lukuunottamatta. :confused: Lapsen pulssi kävi pariin otteeseen synnytyksen aikana alhaalla minkä takia häneltä mitattiin ph:ta ja sokereita jälkikäteen. Ph:t palautui heti hyvin ja illan aikana sokeritikin korjaantui ja sen jälkeen pysyivät hyvinä. Kun muutenkin kaikki ok, lapsi söi hyvin ja maitoa tuli ja minäkään en ollut kovin kivulias, niin pääsimme jo tänään kotia. :grin Ihana olla kotona koko perheen voimin! :love7

Majkku: Todellinen syöksysuoritus! Hyvä,että ehtivät housut leikata,etteivät jääneet väliin jarruttamaan! :p

janskuli: ONNEA pikkutytöstä!! Todellakin, miten voi jotain näin rakastaa!!! :happy093
 
Muokattu viimeksi:
Meille syntyi poika 10.11 isänpäivän kunniaksi. :)

Sann3/ 10.11 klo.22.36/ rv 39+5 / poika / 4140g 52cm/ alakautta
 
Tosiaan siis supistukset alkoivat jo lauantaina ilta kymmeneltä. Koko yön supisteli kipeästi, mutta epäsäännöllisesti. Aamulla soittelin sairaalaan, kun supistuksia oli tunnin ajan tullut 5-8min sisään, epäsäännöllisesti. Hälytin äitini ikalle (tulee mukaan synnytykseen). Käskivät vielä kellottaa toisen tunnin kotona. Supistusten väli alkoi kuitenkin pidentyä. Koko päivän supisteli, mutta epäsäännöllisesti. Käytiin iltapäivällä mummolassa ja sieltä kotiuduttua otin pienet torkut. Äitini lähti käymään kotona. Torkkujen aikaan alkoi supistella voimakkaammin enkä kerennyt nukkua kuin puoli tuntia (klo tällöin 15). Nousin ylös ja aloin kellottaa supistuksia. Supistukset olivat kipeitä ja supistuksen tullessa oli pakko liikkua jotenki. Supistukset tulivat 5-10min välein, edelleen epäsäännöllisiä. Viiden jälkeen soitin sairaalaan ja he käskivät näytille. Kuuden pintaan oltiin sairaalassa, jolloin supistukset säännöllistyivät, 3min välein. Sairaalassa oli hirveä ruuhka, kaikki salit täynnä. Minut laitettiin käyrälle ja siinä makaaminen on yhtä tuskaa!!! Puoli tuntia siinä makasin ja aina supistuksen tullessa äitini hieroi alaselkää ja oikeaa reiteä, mihin kipu säteili. Käyrän jälkeen kätilö tuli kokeilemaan paljonko olen auki, kappas vaan 7cm!! Siinä puhuttiin kivunlievityksestä ja kätilö ehdotti yrittää mennä luomuna, kun tähänkin asti pärjäsin niin hyvin. Valmisteltiin kuitenkin spinaali, jos sen myöhemmin haluan. Kätilö käski heti soittaa kelloa, jos tuntuu että pitää ponnistaa. Pärjäsin vielä hyvin ilman mitään lääkkeitä, kunhan sai liikkua. Kävelin siellä huoneessa edes takaisin (olin siis tarkkailu huoneessa, koska kaikki salit olivat täynnä. Tarkkailuhuone valmisteltiin synnytystä varten.)

Puoli kahdenksan aikaan soitin kelloa, että tarkistetaan tilanne. Pärjäsin vielä ilman kivunlievitystä, mutta en tiedä olisinko kestänyt pitkään. Paikalle ryntäsi kolme kätilöä, yksi veti jo hanskoja käteen, luulivat että aloin jo ponnistaa. :D Olin 9cm auki ja kalvot puhkaistiin. Kalvojen puhkaisun jälkeen kivut pahenivat. En pystynyt enään liikkumaan, kun supistukset säteilivät kumpaankin reiteen. Kipu paheni supistus supisukselta ja oli jotain ihan hirveää! Halusin spinaalin HETI! Tippa laitettiin käteen ja meni pari min. niin anestesialääkäri oli paikalla. Sätkin sängyssä, kuin kala kuivalla maalla supistuksen tullessa. Ja huusin. Alaselkään ja reisiin sattui niin paljon!!! Puudute onneksi alkoi pian auttaa. Makasin varmaan kymmenen min. vaan silmät kiinni ja nautin, kun jokainen supistus sattui vähemmän ja vähemmän ja kohta en tuntenut, kuin mahan puolella supistusta. Siinä sitten odoteltiin, että tunto alkaa pikkuhiljaa palata ja tunnen ponnistamisen tarvetta. Tässä vaiheessa saatin yksi sali siivottua, ja minut kärrättiin sinne. (en saa muutettua tuonne tekstin sisään, siis klo. 19.30 kalvot pouhkaistiin ja klo. 20.45 sain spinaalin.) Yhdeksältä olin 10cm auki. Kymmenen jälkeen aloin ponnistaa. Paikalle kutsuttiin lääkäri, koska epäiltiin napanuoran olevan kaulan ympärillä (sykkeet laskivat välillä jopa 50) ja vauvan pää oli huonossa asennossa (eturaivotarjonta). Puoli yhdeltätoista otettiin imukuppi avuksi ja 22.36 poika oli maailmassa. Napanuora kaulan ympärillä, ei kovin tiukalla, mutta pään yli sitä ei pois saanut. Kaikki hyvin!

Painoa poitsulla oli tosiaan yli neljä kiloa! Puoli kiloa enemmän, kuin esikoisella. Huh! Itse olen siis 158cm pitkä, että onneksi ei mennyt yli la:n!

Imukuppiavustuksesta huolimatta alapäähän tuli vain yksi pieni naarmu, johon laitettiin yksi tikki. Muuten olo alkaa olla hyvä, häntäluu vaan on kipeä, mikä sitten vaikeuttaa vähän istumista.
 
Nyt maltan tänne kirjoittaa meidän ihanan neidin tiedot vaikka jo maanantaina syntyi :)

Tata87/11.11.2013/klo 22.00/rv 40+2/tyttö/3500g/50cm/alateitse

Synnytys oli nopea (pienoinen syntyi alle 6h päästä siitä kun sain -tietää- synnytyksen olevan käynnissä xD Kätilö jo luuli minun olevan uudelleensynnyttäjä.

Nyt vietellään aikaa osastolla perhehuoneessa kun maitoa ei tule tarpeeksi (oikeastaan lähes ollenkaan) joten uuppana on "lisä"maidolla pullon avulla ja painotarkkailussa kun paino oli laskenut liikaa syntymästä. Saa nähdä milloin kotiin päästään... jodpa jo huomenna =)
 
ONNEA sann3 ja Tata87!! :)

sann3: Tuohan on suorastaan aikamoinen kauhukertomus!! :eek: Onneksi sait kuitenkin lopulta puudutteen ja kaikki muutenkin lopulta hyvin. :)

Tata87: Höh, toivottavasti pikku prinsessan paino lähtee kohta nousuun ja maito sinulla liikkeelle jotta pääsette kotia. :)

Ja kaikille kiitos onnitteluista! :grin
 
Lotte; minulle jäi ihan hyvä mieli synnytyksestä. :) Supistusten kesto oli melko lyhyt, joten kerralla ei tarvinnut kauaa kärsiä. Ehkä 3-5 supistusta oli niitä kaikkein kauheimpia, ennen puudutetta. Imukupin käyttöä olin aikaisemmin kauhistellut, mutta siinä tilanteessa se ei "häirinnyt" tai sattunut lainkaan, olin vain helpottunut, että lapsen saa ulos. :)

Ja puudutteen olisin saanut tosiaan jo aikaisemmin, jos sen olisin halunnut. :)

Onnea kaikille vauvansa saaneille!! :)
 
Meille syntyi tänään 17.11 klo 09.20 pieni prinssi 51cm ja 3600kg ♡ rv oli 40+2 ja synnytys lähti lauantai iltana käyntiin 22 aikoihin supistuksilla. Sairaalassa oltiin 03. Olin ajatellut luomu synnytystä ja alku meni hyvin pelkän jumppapallon kanssa mutta loppua kohden kipu oli tajunnan räjäyttävää joten pyysin epiduraalin ja sen lisäksi sain pudendaali puudutuksen. Synnytyskertomusta sit myöhemmin :) Huomenna päästään ko kotiin :) ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea Minel ja muut!:) Täällä ei sitten tapahdu ikinä mitään, olen varmaan vielä jouluaattonakin yhtenä kappaleena:wink
 
ONNEA Minel pikkumiehestä! :)

sann3: Hyvä juttu. Näin äkikseltään luettuna se vain kuulosti aika ikävältä, kun salit täynnä ja "jätetään yksin" varahuoneeseen kärvistelemään. :confused: Mutta jos puudutteet tuli kun halusit ja tietty kätilöitäkin 3 kerrallaan sitten aikanaan, niin eihän siinä mitään. :grin

kpa79: Se olisikin sitten varmasti ensimmäinen lapsi joka ei tule ulos ollenkaan! :wink Mutta pitkää pinnaa odotteluun, se kun tosiaankin voi olla hermoja raastavaa loppua kohti. :mad:
 
Kalvojen puhkasun jälkeen kätilö oli lähes koko ajan paikalla. Osa oli jo synnyttänyt. Puudutuksen jälkeen kätilö oli koko ajan paikalla. :) Ja kaikki kätilöt oli super mukavia ja jäi tosi hyvä mieli heistä! :)
 
Kyfi5218530/16.11.2013/21.58/Rv 40+3/tyttö/3050g/48cm/alakautta kalvojen puhkasulla

5cm auki sairaalaan mennessä ja ilokaasulla ja epiduraalilla mentiin... pirusti se silti koski :P
 
Onnea tytöistä Sippe ja Kyfi!!!!! :smiley-bounce012 Mutta jotenkii yllättävän äkkiä sen pahimman kivun unohtaa Kyfi. Tai sitte mulla vaan on laho pää! :laughing001 Mietin nimittäin jo,että ehkä tällä pienelle pojalle tosiaankin olisi kiva saada pikkusisaruskin jatkossa. :wink
 
Takaisin
Top