Synnytystuntemuksia?

Suhwi, tosiaan joo vaihtelee nuo ohjeistukset näköjään kunnittain.. Koska ei mulla tietääkseni otettu ku synnärillä toi streptokokki näyte... Ja tässäkään raskaudessa neuvolassa ei oo puhuttu tuosta testistä...

Täällä ollaan eilen illalla kotiuduttu laivareissulta ja oon ihan kuollu.... Kovin neiti poraa päätään tonne alas ja vihloo mukavasti, supistelee aikas paljon ja jomottaa millon mistäkin.... Sais jo kohta kyllä syntyä tämä tyttö! Tänään siis 35+4.... Nyt otetaan täälläki jo kaikki ässät käyttöön ku ollaan jo aika hyvillä viikoilla :)
 
Heipsulivei kaikille! Vihdoin äitiyslomalla ja ehdin liittyä vielä loppumetreiksi tänne keskusteluihin. Viikot nyt 35+5 ja kovasti jo jännittää että koskahan lähtö laitokselle tulee. Kolme yötä sitten oli ihan kauheat supistukset yöllä kahden tunnin ajan, reisiin otti kipeää, selkää poltti ja maha kova kuin kivi. Ajattelin vain että liian aikaista ja yritin nukahtaa. Kolmelta vielä katsoin kelloa, että olisikohan kuitenkin järkevää soittaa synnärille. Noh olin kuitenkin nukahtanut. Ja aamulla olo oli oikein hyvä. Sen jälkeen yöt mennyt hyvin, mitä nyt näitä normi vessaan-juomaan hyppäyksiä... Tavallisia harjoitussubbareita on ollut ja pikku kipuilua siellä täällä, muttei kummempaa. Edellinen synnytys käynnistyi vesien menolla ja jouduin ihan tosissaan tarkastamaan että mitäs näitten supistusten kanssa tehdään. Ohjeina tais olla että 5min. välein kun tulee, voisi lähteä laitokselle. Meillä on se melkein 100km matkaa sairaalaan, että mitenhän kauan sitä uskaltaa odottaa?
Pelkään tuota juhannukseksi povattua hellettä, minnehän menisi sitä pakoon? :bom

Kummasti muuten kuvittelin että sitä kerkeää nyt tehdä mitä vain ja lista onkin pitkä, mutta en muistanutkaan miten raskasta pikkuasioidenkin tekeminen voi olla. Postilaatikolle matkaa 150m, sinne kävelee hyvin, mutta takasin tuleminen on ihan hirveää lyllerrystä. Ja toisaalta oon kyllä ihmetelly että miten sitä on kerenny töissä käymään :laughing002.
 
reisipolttoja oli tosissaa aamun, nyt täs illan on tuntunu mahassa sellanen kevyt menkkajomo, ihan ku ois tuhat pientä perhosta mahassa eli ns.kova jännitys. Enkä oo kyllä mitään jännittäny. Kävin saunassa äsken ja nyt olo ei oo tuntunu missään, mutta onhan tässä vielä yö aikaa. Petyn kyllä niin karvaasti jos mut laitetaankin viel yhtenä kappaleena kotio!
 
Hmmm... Mulla on nyt supistellu koko päivän. Aamulla otin panadolin ja päivä meni aika ok mut ydin aikaan illalla alko supistaa hiton kipeesti ja polttaa selkää ja kylkiä ja lantiota ja mahaa.... Tiiä ny Sitte. Eiköhän nääki taas vaan lopu. :D Meil on niin pitkä matka synnärille ettei viiti sielläkään lähtee käymään jos ei ala tuntuu siltä et on pakko.
 
Juu ei tullu... Just tonne ultra ja neuvolaosioon kirjottelin ku terkkarilta meinas mennä äsken leuat sijoiltaan.... :D
 
Te joilla on jo ennestään lapsia..Onko siinä mitään perää, ku oon kuullu että vauva liikkuis vähemmän päivänä-parina ennen synnytystä? Vai myllääkö se ihan entiseen tahtiin loppumetreille saakka? :dance008 Entäs vaikuttaako pään kiinnittyminen vauvan aktiivisuuteen?
 
Minuakin kiinnostavat nuo Suhwin kysymät asiat :) Minulla on nyt ekoja kertoja ollut "oikeita" kivuliaita supistuksia, tähän mennessä siis olleet kivuttomia ja huomannut vain mahan kireytymisen. Voin sanoa, että olen ollut hieman jopa järkyttynyt. Niitä pahimpia menkkakipuja, alavatsaa jomottaa ja särkee, kuvottaa/oksettaa ja sitten tuo vatsan kiristyminen, uh. En halua edes kuvitella mitä synnytyssupistukset olisivat kun jo harjoitussupparit ovat tuollaisia :p Neuvolalääkärissä käyty, kanavaa jäljellä, pää ei ole kiinnittynyt ja kohdunkaulakin vielä kiinteä. Hyvä tietää, että nuo kivuliaankaan tuntuiset eivät ole vielä tehneet mitään, pääsee rauhassa juhannuksen viettoon. Sen jälkeen passaa vaikka lähtölaukaus tullakin ;D
 
mä oon ymmärtäny että mulla vauvan pää olis jo kiinnittyny, (kohdunsuu on puolipehmee, täyspitkä ja siis kiinni). Eipä toi ainakaa oo vauvan liikkeisiin vaikuttanu, samanlailla se myllää ku ennenki. Tosta liikkumisesta juur ennen synnytystä en osaa sanoo, luulen että sekin taitaa olla ihan yksilötapahtumaa. En oikein muista miten sillon esikoinen liikku kun vedetkin oli jo menny, taisin olla niin shokista siitä että mulla oli niin pieni maha vesien menon jälkeen. Muistan vaan päivitelleeni kuinka mun maha on hävinny, vaikka siis vauva siellä vielä oli jäljellä :D
 
Mulla nyt ei ennestään lapsia ole, mutta vauva on jo kiinnittynyt ja en oo kyllä liikkeissä huomannut mitään muutosta. Niinku mohomaha sanoi, niin samalla tavalla täälläkin myllää vieläkin. :)
 
Itellä molemmat lapset oli aikas rauhallisia ja huomasinkin sen siinä vaiheessa kun olivat jo syntyneet. :) ei sitä osannut sillä hetkellä miettiä mutta jälkikäteen huomasi merkkejä. :)

Mä oon kans miettinyt limatulpan irtoamista.. ja arvellut että sitä on tovin saattanut irtoilla. Nyt oon varma. Tuli vähäsen "räkäisempi" läjä paperiin vessareissulla.. :D

Nyt vaan lepoa tiistaihin niin olis viikot siellä missä lääkärit haluaa. :)
Pizzalla käytiin tänään koko perhe ja ihana kun vähä näki maailmaa! :)

Aijai kun jännittää ja vaavi vaan hikkailee. :) hyvä kum treenaa usein!
 
*huokaus* Työ voisitte lahjottaa mulleki noita limatulpan irtoomisia, supisteluja yms... :anyone Täällä kun ei tunnu tapahtuvan yhtikäs mittään.. :confused004 Huomenna on heti aamusta neuvola, nii mie suunnittelin et sanon sille neuvolantätille, että tekee semmosen ronskimman puoleisen kopasun tuonne alakertaan josko se sais tuohon tyttöön vauhtia.. laughing7 Ois niin kiva ku sais laitettua sukat jalkaan ilman, että tulee tukehtumisen tunnetta... :)
 
Naskamaska, samassa tilanteessa taidetaan olla. Mulla laskettu 29.7 ja eilen irtosi limatulppa suihkussa. Säikähdin sitä että kohtako tämä vauva jo syntyy. :D Soititko asiasta neuvolaan? Itse en soittanut ja jäin miettimään, että olisiko pitänyt sittenkin.
 
Suhwi, sama täällä. Ei tulppia, ei "kunnollisia" supistuksia, ei kiinnittymistä, ei edes maitoa tule vielä rinnoista :cool:
Sillon tällön jostain kirraa tai polttaa, mutta ne loppuu vähintään tunnissa ja sitten mennäänkin taas vanhaan tapaan. Ensi viikolla kun ollaan 38 viikon paremmalla puolella, niin tää tonnikeiju alottaa kahvakuula treenin. Jos ei muuta niin on ainakin kyykätty reidet sellaseen kuosiin että niillä ponnistaa sitten vaikka vähän isompaakin möllikää :dance008 Mä yritän jotekin psyykata itteäni siihen malliin että heinäkuun lopulle tässä mennään, eikä siinä mitään jos vointi pysyy hyvänä. Se käynnitys mua eniten jännittää jos sinne saakka tuo muhii.

Ja mulle on ainakin ihan suoraan sanottu että peittoa saa pöllyttää, saunaan saa vaikka muuttaa ja koko taloyhtiön kämpät siivota - ei se sieltä tule jos ei ole vielä tullakseen. Tosin toi peitto saa alkaa todellakin kohta pöllyymään, what ever the cause :happy119.

Ihan mielettömän mahtavaa juhannusta kaikille, säät on ainakin enemmän kuin kohillaan !!
 
Mulla irtos tuo limatulppa jo kolme viikkoa sitte ja vieläki ollaan yhdessä kasassa. :D Ja veljen tyttöystävältä se irtos ekassa raskaudessa 8 viikkoa ennen laskettua aikaa, mut silti meni reilun viikon yli. Eli ei se sieltä välttämättä tuu vielä, vaik tulppa irtoilemaan lähtiskin. :)
 
Itse en ole koskaan tavannut sitä kuuluisaa limatulppaa, kolmas lapsi tulossa kuitenkin ja vauvat laskeutuneet vasta synnyttäessä, edellinen niinkin rajusti että sai mustelman naamaansa ponnistusvaiheessa :/ Seksiä en voi suositella vauhdittamiseen, täällä se ei ole kuin parantanut oloa ja saanut viimeisetkin kivut katoamaan :D

Ei merkkiäkään että vielä syntyis, tarttis vaan jaksaa vielä pari viikkoa sitten viimeistään käynnistellään :)
 
En myöskään ole koskaan tavannut limatulppaa, kumpikin edellinen on laskeutunut vasta synnytyksessä, eikä tuo perinteisesti käynnistynyt synnytys edeltänyt yhtään hiljaisempaa/liikkumatonta päivää. Ei siis niin minkäänlaista merkkiäkään synnytyksestä, oikeastaan ei edes supistuksia.
Naskamaska: Miun molemmat on olleet varsinaisia touhutaaperoita jo ennen syntymää ja senkin huomaa :wink Tiedän jo hyvin tulevan vauvan yörytminkin, kun sama rytmi touhuiluissa on ennen synnytystä ja sen jälkeen.

Nyt saisi kyllä olla jo jotain merkkejä, kun tänään pääsin äitiyslomalle. Ei ole myöskään saunomiset, lenkkeilyt, lepäämiset yms. auttaneet tilannetta yhtään aiemmilla kerroilla, joten hyvä kirja käteen ja nauttimaan toivottavasti aurinkoisesta juhannuksesta.
 
mulla irtos viime raskaudessa limatulppa 6 päivää ennen synnytystä. Nyt oon kovasti sitä yrittäny bongailla, mutta eiiii ei... Miten te suihkussa ootte huomannu? :smiley-ashamed008 onks se vaan tippunu lattialle vai mitä ihmettä :D
plaa plaa, aina sitä kattoo itteensä peilistä ja miettii että kauankohan tässä vielä...
 
Hei.. en soitellut limoista neuvolaan. Mä oon saanut hypätä tuola polilla ja justiin kotiin tulleissa papereissakin luki että tulee normaalisti synnyttämään rv 35 jälkeen eli tiistaista etiäpäin. Ei estellä eikä lääkitä sitten enää. Nyt varmaa viikonloppuna soittaisin jos oikein iso löntti vielä lorahtais. Voipi olla että semmonenkin läjä vielä nähdään. Aikaisemmista lapsista tullut aamu aikaan iso kasa, niinkuin todellakin jotain ylimääräistä tippu housuihin. :)

Ihanaa ja helpottavaa että saadaan viikot täyteen ensi viikolla ja varsinainen elo voi alkaa. Musta kun tuntuu ettei ole sitten edes vaavi tulossa kun luvan saa. :wink aiotaan ainakin miehen vipaa lomaviikkoa viettää pikku retkillä ja reissuilla. :)

Hyvää juhannusta! Ties vaikka saatais juhannusvauva tännelim jollekim. :) :)
 
Soitin sittenkin sinne neuvolaan tänään. Hoitaja sanoi, että suurella todennäköisyydellä vauva tulee syntymään nyt seuraavan kahden viikon aikana. Eikä enää uintia tai pitkiä matkoja. Mutta koska näin pitkällä ollaan jo, niin saa vauva syntyä jos on tullakseen. Huh, onpa jännää!
Tänään alkoi kävellessä tuntumaan että reisiluihin "sattuu", ei tee kipeää kuin aavistuksen verran. Samoin alaselkä tuntuu jomottelevan. Ei onneksi tarvitse särkylääkettä ottaa. Onkohan se tuo mielikin sellainen että alkaa kuvittelemaan itselleen jo oireita. :D
 
Takaisin
Top