Synnytystä ennakoivat merkit

Heippa!

Kuinkas pitkään teillä kestää harjoitussupistus, tai sitten ihan oikea, jos synnyttäneet tätä lukee? Mulla on tällä hetkellä menossa supistus, joka ei edelleenkään satu vaan pientä tuntumaa on selässä ja maha pinkeänä. No juttu on vain se, että se on kestänyt putkeen nyt jo ainakin 6-7 minuuttia. Harjoitussupistukset on tähän asti kestäneet mulla ehkä noin minuutin...että aika pitkältä tuntuu tämä edellisiin verrattuna. Mutta kipua ei.. eli turha kai kuitenkaan synnytystä toivoa, vaikka saisi jo pikkuhiljaa tapahtua.. nää helteet on ollu aika tuskasia täälläkin. :) Ei tälle näy loppua tässä kirjoittamisenkaan aikana... jatkuu vain. Pitääköhän tässä alkaa synnyttämään :D
 
Moi! 
Jokohan pikkuhiljaa alkais tapahtua jotain kun öistä on tullut aivan sairaan hirveitä!? Koko maha ihan pirun kipeenä ja pinkeenä ollu jo monta yötä. Ainut mikä auttaa on nousta hetkeks pystyyn ja sit takas sänkyyn. Muita merkkejä ei näy eikä kuulu (ei supistuksia eikä muitakaan) tietääkseni :) Mistähän moinen johtuu? Iltasin oikeen pelottaa mennä nukkumaan kun tietää mitä on odotettavissa :S. Esikoinen tulossa ja kaikesta täysin tietämätön... La 15.6
 
Mulla ollut nyt parina päivänä parin tunnin pituisia jaksoja, jolloin supistuksia on tuntunut 5-10 min välein ja sit ne ovat loppuneet. Yöllä heräilee parin tunnin välein suppariin (ja vessahätään). Eilen harjoittelin suppareiden kellotusta kännykän sekunttikellon kanssa, mutta päädyin siihen, että kellottelen uudelleen sitten kun olo alkaa olla tosi hankala (koska keskittyminen kellottamiseen esti kaiken muun tekemisen samalla ja tuntui lisäävän kipuja).

Jos tää nyt sitten tästä pikkuhiljaa lähtisi tulemaan :)
 
Yöllä heräsin kovaan kiristävään vatsakipuun, oli itse asiassa vähän toispuolinen mutta kesti aika kauan. Uskoisin että oli supistusta, ihan varmaks en sano kun ei sen jälkeen ole mitään tapahtumaa ollut. Koko eilisen päivän oli menkkamaisia kipuaaltoja ja äreyttä ilmassa mutta...laskettu aika on vasta 17. päivä, olisin toivonu että sitä ennen oltais jo synnärillä mutta eikait sitten. :-)

Voimia helteisiin!!
 
Aamusta oli äippäpolilla käynti ja siellähän tuo lääkäri sitten kovakouraisesti hiero et alkaisis supistamaan, noh siinä sitten sairaala reissun jälkeen kävin juoksemassa portaita ylös ja nyt ollu supistuksia kello 2 asti ja voimistuu kokoajan...

Toivottavasti saan pojan jo tänään syliin <3 :)

 rv 40+1
 
Mulla on nyt rv 40+3 menossa.. Supistuksia on ollu jo ainakin 2-3 viikkoa ja monesti oon kellotellu ku on ollu kipeitäkin välistä..
Nyt aamulla tuli vähä punaruskeeta vuotoa ja paperiin jäi vaaleenpunasta vuotoa muutamaan otteeseen.. hmm, nyt on ollu supistuksia n. 12-14 min. välein parisen tuntia ja tuntuu menkkamaisena jomotuksena selässä ja alamahalla..Masu on ollu löysällä 3 päivää, tätä ennen järkyttävää ummetusta...Eilen vollotin urakalla ja ärtymystä ilmassa...
Esikoinen lähti vaaleenpunasella vuodolla ja siitä asteittain kovenevilla supistuksilla...
Iiik! jokohan sitä sais tänään/huomenna vauvelin syliin. Jännittää!!! :D
 
Täällä oireilut on toistaiseksi vähentyneet, maha tosin on semilöysällä ollu jo reilun viikon. Harjoitussupparit on edelleen vakio, ja niitä on reippaasti, en jaksa kellotella. Josko se sitten vaan lähtee rytinällä käyntiin=) Jotenkin itse toivoo, että alkaisi aamun puolella, tai edes aamuyöstä niin saisi vähän levätä.. =D Lienee turha toive
 
Jälleen kysymystä supistuksista: Tuntuuko teillä supistukset samanlaisilta eri asennoissa??

Mulla tuntuu supistukset vatsan kiristymisenä ja selkeänä napakkana kipuna kun seison tai kävelen, mutta istuessa tai maatessa en oikein erota supistuksia ollenkaan. o_O Tuolloin tuntuu lähinnä menkkamaista kipua alavatsalla, vihlontaa/pistävää kipua häpyluussa ja jomotusta alaselässä. Näistä supistuksista (vai "supistuksista"??) on todella hankala sanoa, milloin ne alkavat tai loppuvat, koska ne ovat enemmänkin jatkuvan tuntuisia. Todella turhauttavaa!!

Mulla ehti eilen tulla jo todella napakoita supistuksia illalla parin tunnin ajan, kun seisoskelin ja käytiin miehen kanssa pienellä kävelyllä. Noita tuli jo 3min välein, mutta heti kun saavuttiin kotiin ja asetuin sohvalle, ne hiipuivat eikä kellottamisesta tullut enää mitään, kun en vain osannut varmaksi sanoa supistuksista. Yölläkin tuntui "vain" tuttua menkkamaista jomotusta ja häpyluun kipuilua. Tiedän, että muillakin on ollut näitä, että tulee supistuksia jo säännöllisesti ja sitten ne vain loppuu, mutta itseäni hämää tuo, että ne niin selkeästi riippuu asennostani. :/ Terkkarin mukaan nuo on sitten vain harjoitussupistuksia, ja että varsinaiset synnytyssupistukset tuntuu kyllä missä asennossa tahansa. Mutta tuntuuko ne silti joka asennossa samanlaisilta?? Jotenkin sitä omalla kohdalla taitaa luulla/toivoa, että on hieman poikkeuksellinen, eli esim. tässä tapauksessa mä en vain sattuisi tuntemaan "oikeitakaan" supistuksia lepoasennoissa kunnolla, vaikka synnytys olisikin käynnissä. ;D Niin kovasti täällä toivotaan jo synnytystä!
 
Niin, ja se vielä, että kuitenkin eilen illalla mulla supistukset jatkuivat heti, kun nousin taas ylös ja jatkuivat niin kauan, kunnes istuin uudestaan. Tämä varsinkin itsestä tuntuu oudolta, että ne jatkuvat tosiaan aivan välittömästi, kun muutan asentoa seisovaan tai liikkuvaan... Enkö tosiaan vain tunnista supistuksia istualtaan tai maaten, vai mitäköhän tämä on??
 
Äni, kyllä varmaan tunnet sitten tosi paikan tullen... :) Mäkin oon aatellut että jokohan on oikeita supistuksia pitkään, menkkakipua, kiristystä jne.. mutta nyt on niitä oikeita. Ja ne on hiipuneet kyllä levossa ja tulleet harvemmin, mutta silti yhtä tunnistettavia. :)

Ja siitä varmaan joku jo tajusikin että täällä on synnytys hyvässä vauhdissa. Ei kuitenkaan vielä oo tullut lähtö sairaalaan ja koitan aikaa kuluttaa luonnollisesti netissä surffaillen... :D Lapsivesi meni yöllä yhden maissa ja sen jälkeen sitä on tullut noin 5-8 kertaa. Ei voinut erehtyä kyllä.. Ja kyllä, jossain sanottiin että se haisee spermalle ja kieltämättä haju on kyllä aika sama..

Että näin se vaan yllätti tämän mamman, huomenna LA, ja olin varma että vähintään viikon menee yli kun suvussa on kaikki menneet reippaasti yli. :) Sairaalaan ei kuulemma ole mitään kiirettä, KÄYMÄÄN pitää kuulemma mennä tuolloin puolilta päivin kun alkaa olla 12h veden menosta. Mitä kyllä menen muutakin kuin käymään!!! Tulen kertomaan lisää sitten kun päästään kotiin.

Tsemppiä kaikille muillekkin loppuun!
 
Kameli, ihana uutinen ja tsemppiä tosi paljon synnytykseen ja hauskaa, että ehdit vielä tänne kertomaan kuulumiset - tuli taas kyynel silmään, kun jollain palstalaisella on "tosi kyseessä", tuntuu jotenkin läheiseltä itsellekin. :) Oma LA 29.6., eikä vielä mitään kunnon merkkejä aikaisemmasta ulos tulosta. Tsemppiä, tsemppiä!
 
Oih, tsemppiä kameli kovasti täältäkin! Innolla odotellaan sunkin synnytystarinaa :)
 
Huoh. Noh, se on sentään edistystä, että vatsa alkaa roikkua jo tosi alhaalla. Eilinen päivä ja ilta alkaen kahdesta eteenpäin meni TAAS kärvistellessä menkkakipujen ja napakoiden suppareiden kanssa, alkaa todella ärsyttämään nämä kipuilut, kun mitään ei sitten kuitenkaan lähde tapahtumaan.. Olisin aika valmis jo jakaantumaan.
 
Toivottavasti Kamelin perhe on jo kasvanut.:)

Itseänikin turhauttaa odottaminen. Eilen oli niin tukala olo alaselkäkipujen vuoksi. Kyse oli siis huomattavasti menkkakipuja kovemmista säryistä. En voinut istua ollenkaan, vaan piti koko ajan liikutella itseäni. Autolla matkustaessamme jouduimme pysähtymään, jotta pääsin välillä kävelemään. Särkylääkkeen ja hieronnan avulla sain sitten yöni nukuttua, mutta olisin RiikkaJ:n tapaan jo valmis jakaantumaan.
Mansikkainen
 
Kiitos tsempeistä! :) Jakaannuttu ollaan, pitkän ja kivisen tien päätteeksi. :D Mutta, pääasia on että ollaan koko perhe kunnossa ja kotona! <3 Kirjoittelen jonkun version tarinasta kunhan tässä jaksaa... tosin se ei ole kovin kaunis tarina, ei nimittäin mennyt ihan ninikun strömssössä! :D
 
Kuului POKS! ja meni lapsivedet!! Loistavaa! Ves ol kirkasta, joten tässä nyt sit vähän siivoilen, ja pakkailen, ja odottelen josko alkais supistelemaan. Ukko lähti koiran kanssa lenkille. Se on menoa nyt!
 
Ihanaa, kun näin moni meistä on jo päässyt itse asiaan :) Tsemppiä RiikkaJ:lle, että kaikki sujuisi hienosti ja kiva, että kamelikin on kunnossa kirjoittelemassa meille vaikka kaikki ei ihan niin loistavasti ilmeisesti sujunutkaan.
 
Täälläkin poksahdettiin :D

Kyllä sanon et on ihan eriluokkaa nuo oikeat supistukset kuin ne ns. kovat harj.supistukset missä maha menee kireälle.. tai kovaksi mytyksi noonkuin mulla meni..
MUTTA raskaat onnistuneet ja ikimuistoiset 14 tuntia takana onneksi sai sentään epiduraalipuudutuksen ansiosta nukkua monta tuntia eli avautumisvaihe jakson ajan... sitten puolentunninvalvomisen jälkeen poksahti lapsivedet. ;)

4 kiloinen poika tuli terveenä maailmaan ja siinä hyvässä lykyssä ei myöskään paikat revenneet ollenkaan (ONNEKSI) et tässä nyt kotiutumista odotellaan. <3
 
Täällä on kärvistelty viimeiset n. 36h supistusten kanssa, joilla aika tasasesti väliä 20min. Sunnuntai-iltana alko siis selkeät supistukset 20min väleillä ja limatulppaa alkoi irtoamaan. Yöllä tuli parin tunnin paussi, mutta maanantai aamuna sama homma jatkui. Kerkesin jo innostumaan, että varmaan kohta päästään synnyttämään. Kävin neuvolassa sillon aamusta, ja terkkakin tunsi supistuksen ja totesi, että kyllä se siltä vaikuttaa, että synnytys on nyt pikkuhiljaa käynnistynyt.
Koko maanantai päivän tuli supistuksia 10-20min välein. Eilen iltana kivut koveni huomattavasti, mutta edelleen väliä se 15-20min. Kivut oli sitä luokkaa, että oli pakko pysähtyä ja keskittyä täysin siihen omaan oloon, että supistuksesta selviää tajuissaan ;D Oletin siis, että ehkä ne yön aikana tiheentyy sen verran, että päästään jo vihdoin lähtemään sairaalaan. Hitot! Yö meni nukkumatta, kipeitä suppareita tuli tasasesti 20min välein.. Sama homma jatkunut koko tän päivän.. Supparit on hullun kipeitä, mutta välit edelleen 15-20min. Kuuma suihku helpottaa pikkasen kipuja ja selän hierominen vie kivusta pahimman kärjen pois.
Alkaa kyllä ihan huolella turhauttamaan. Kahteen yöhön ei oo tullut juurikaan nukuttua, joten näistä lähtökohdista on sitte mukava lähteä "hyvin levänneenä" lähipäivinä (toivottavasti ;D) synnyttämään. Jotenkin mä hölmönä toivoin, että sit kun ne "oikeat" supparit alkaa, niin homma etenis ees pikkasen vikkelämmin.

Tää oli nyt täysin omanapainen valivali, sori siitä. Kyllähän toi mukula viimeistään ens viikolla tuolta masusta tulee, joten täytyis varmaan vaan keskittää ajatukset sinne :)
 
Takaisin
Top