Synnytyskokemuksia Kokkola tai Vaasa

  • Ketjun aloittaja Yksipelkäävääiti
  • Aloituspäivämäärä
Y

Yksipelkäävääiti

Vieras
Hei,

Pohdin synnytyssairaalaa, ja vaihtoehdot olisivat Kokkola tai Vaasa.

Minulla on paha synnytyspelko, ja mahdollisesti toivoisin sektiota.

Onko kenelläkään kokemusta edellämainituista paikoista, ruusuja ja risuja? Erityisesti pelkoperusteisesti tehty sektio kiinnostaa, mutta kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Suurin osa tutuistani on synnyttänyt Vaasassa, eikä se varsinaisesti ensimmäisenä houkuttele.

Kiitos hirveästi etukäteen vastauksista ❤️
 
Hei,

Pohdin synnytyssairaalaa, ja vaihtoehdot olisivat Kokkola tai Vaasa.

Minulla on paha synnytyspelko, ja mahdollisesti toivoisin sektiota.

Onko kenelläkään kokemusta edellämainituista paikoista, ruusuja ja risuja? Erityisesti pelkoperusteisesti tehty sektio kiinnostaa, mutta kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Suurin osa tutuistani on synnyttänyt Vaasassa, eikä se varsinaisesti ensimmäisenä houkuttele.

Kiitos hirveästi etukäteen vastauksista ❤️
Hei, minulla kaksi synnytystä takana Kokkolassa (ja yksi keskeytys) ja oon saanut aikalailla pelkästään ihanaa ja lämmintä kohtelua. Pelkopolilla kävin ennen ensimmäistä useamman kerran ja se auttoi myös, kun sai tietoa ja kertoa niitä omia ajatuksia mitä toivoi huomioitavan. Kaikki meidät kohdanneet kätilöt ja lääkärit olivat ainakin tosi ihania ja tsemppaavia.

Mä mietin myös pitkään sektiota ja mulla oli toiveena että matalalla kynnyksellä siihen siirrytään jos siltä näyttää. En koe että olisi painostettu alatiesynnytykseen, kerrottiin asiallisesti riskeistä ja onhan se sektio iso leikkaus. Ensimmäinen syntyi sitten lopulta kiireisellä sektiolla, toinen oli imukuppiavusteinen alatiesynnytys. Käynnistystä yritin saada toisen kohdalla ja ainoa negatiivinen omalla osallani liittyy siihen kun sitä ei tehty, olin todella ahdistunut loppuraskauden. Mutta lopulta käynnistyi sitten itsestään viikko lasketun ajan jälkeen, mikä tietysti aina parempi, ekaa käynnistettiin pitkään, kun käynnistys oli ennen laskettua aikaa (iso kokoarvio syynä) ja tosiaan lopulta päätyi sitten sektioon, mikä varmaan vaikutti lääkärin päätökseen. Pitkään mietin sektiota myös toisen kohdalla joten siitä ensimmäisen kiireellisestäkään ei jäänyt kyllä sillä tavoin huonoa muistoa.

Pelkopolille ainakin omalta kohdalta siis suositus myös, kumpaan vain päädytkin 😊
 
Takaisin
Top