Synnytys

Mitäs sinne kuuluu tiada92? Kirjottelit joku aika sitte että on supistellu jo pitempään? Onko tehnyt mitään vai lopahtiko kokonaan?
Lopahti kokonaan. Nyt tonne neuvola käynti ketjuun kirjottelinkin,että sain kiireellisen lähetteen äippäpolille turvotuksen ja korkeiden verenpaineiden takia ja se aika on maanantaina :)
 
Aikooko kukaan vuokrata tai ostaa kotiin TENS-laitetta supistuksien kanssa pärjäämiseksi? Itse laitoin nyt kyselyä vuokralaitteesta pariin paikkaan, alle 2vkoa on nyt laskettuun :nailbiting: epäilen kyllä edelleen uhkailuista huolimatta, että tää menee yliaikaiseksi, eikös melkein kaikki ensimmäiset mene? Että toivottavasti ehdin saada laitteen ajoissa...
 
Aikooko kukaan vuokrata tai ostaa kotiin TENS-laitetta supistuksien kanssa pärjäämiseksi? Itse laitoin nyt kyselyä vuokralaitteesta pariin paikkaan, alle 2vkoa on nyt laskettuun :nailbiting: epäilen kyllä edelleen uhkailuista huolimatta, että tää menee yliaikaiseksi, eikös melkein kaikki ensimmäiset mene? Että toivottavasti ehdin saada laitteen ajoissa...

Mä ostin oman. Tosin ostin vähän niinkuin halvemman mukaan, nii tuli hankittua sellanen laite, jota ei ainakaa periaatteessa saa käyttää muuhun kuin synnytykseen ja sen jälkihoitoon. Muutaman kympin kalliimmalla ois saanu laitteen, joka soveltuu myös muuhun käyttöön ja ois ehkä kumminkin pitänyt se hankkia. Toisaalta, jos tulee otettua kuparikierukka niin eipä noita silloin saiskaan käyttää. Ois voinu tietty vuokratakin, mut aattelin pääseväni helpommalla ostamalla oman :grin
 
Aikooko kukaan vuokrata tai ostaa kotiin TENS-laitetta supistuksien kanssa pärjäämiseksi? Itse laitoin nyt kyselyä vuokralaitteesta pariin paikkaan, alle 2vkoa on nyt laskettuun :nailbiting: epäilen kyllä edelleen uhkailuista huolimatta, että tää menee yliaikaiseksi, eikös melkein kaikki ensimmäiset mene? Että toivottavasti ehdin saada laitteen ajoissa...
Mä vuokraan kanssa ja toivon että ehdin saada kotiin ajoissa. Mulla on neuvolalääkäri torstaina ja tällä firmalla jolta vuokraan on sellainen mahdollisuus, että jos epäillään että tulee aikaisemmin kuin 2vkoa ennen LA niin saa laitettakin aikaisemmin. Joten katsotaan mikä tilanne alakerrassa, niin ilmoitan sitten sinne eteenpäin.

Vuokrasin viimeksikin, mutta silloin jouduin käynnistykseen eikä käynnistys eikä synnytys mennyt ihan sen mukaisesti että TENSistä olisi ollut mitään hyötyä. Mutta en luovuta, kokeillaan uudelleen. Jos minulle siunaantuisi spontaani altiesynnytys haluaisin kokeilla olla mahdollisimman pitkään kotona mm. TENSin avulla.
 
Viimeksi tenssistä oli mulle tosi paljon apua. Meillä on ne hierontaläpykät kotona ja ainakin kätilö sano että ne toimis.
Aion testata, kun sen aika koittaa.
 
Mulla on sellainen tavallinen TENS-laite ja ajattelin sitä kokeilla kotona ja toivon, että jos sattuis sitten synnärillä olemaan vapaana TENS-laitteita, että pääsis siellä kokeilemaan myös.
 
Mä ostin esikoista oottaessa oman tenssin ja vaikka silloin se ei loppuun asti riittänytkään niin oli hyvä apu, kolme seuraavaa synty pelkästään tens kivunlievityksenä ja on ollut mulle hyvä. Ei siis todellakaan kivuttomana pidä (aika kaukana siitä..) mutta riittävästi auttaa. Ja jälkisupistuksiin on ihan täydellinen, niistä vie kivut kokonaan. Niit lätkiä täytyy vaan olla varalla. Sairaalassakin on niitä mutta ei tietty paljon lohduta jos synnytys alkaa kotona, se ei ylipäätään auta jos ei laita heti ja nosta sitä tehoa aina heti kun voi.
 
Mä ostin esikoista oottaessa oman tenssin ja vaikka silloin se ei loppuun asti riittänytkään niin oli hyvä apu, kolme seuraavaa synty pelkästään tens kivunlievityksenä ja on ollut mulle hyvä. Ei siis todellakaan kivuttomana pidä (aika kaukana siitä..) mutta riittävästi auttaa. Ja jälkisupistuksiin on ihan täydellinen, niistä vie kivut kokonaan. Niit lätkiä täytyy vaan olla varalla. Sairaalassakin on niitä mutta ei tietty paljon lohduta jos synnytys alkaa kotona, se ei ylipäätään auta jos ei laita heti ja nosta sitä tehoa aina heti kun voi.

Oliko se niin, että kannattaa laittaa rohkeasti "volyymiä" heti alusta saakka? Minulla on tunnetusti tapana kitsastella, mutta olin jostain lukevinani, että tämän laitteen kanssa ei kannata, vaan reilusti nostaa tehoa jos meinaa tuntua liikaa läpi. Ideanahan kaiketi on se, että jos potkaisee varpaan sohvanjalkaan, niin ei koske yhtään varpaaseen enää sen jälkeen kun huitaisee vasaralla peukaloon :grin

Eipä se lie mikään ihmelaite, mutta jos sillä pärjäilisi kotona mahdollisimman pitkään. Olettaen ettei mene käynnistykseen sitten loppujen lopuksi, toivottavasti ei.
 
Oliko se niin, että kannattaa laittaa rohkeasti "volyymiä" heti alusta saakka? Minulla on tunnetusti tapana kitsastella, mutta olin jostain lukevinani, että tämän laitteen kanssa ei kannata, vaan reilusti nostaa tehoa jos meinaa tuntua liikaa läpi. Ideanahan kaiketi on se, että jos potkaisee varpaan sohvanjalkaan, niin ei koske yhtään varpaaseen enää sen jälkeen kun huitaisee vasaralla peukaloon :grin

Eipä se lie mikään ihmelaite, mutta jos sillä pärjäilisi kotona mahdollisimman pitkään. Olettaen ettei mene käynnistykseen sitten loppujen lopuksi, toivottavasti ei.
Hmm, mä en en vertailisi Tensin käyttöä varpaan potkimiseen. Siihen tarkoitukseen on aquarakkulat (mitkä kukaan ei tule kyllä minulle laittamaan). Siinä on lähinnä se juttu, että täytyy aloittaa ajoissa laitteen käyttöä. Jos liian myöhään vasta aloittaa, se ei oikein tehoa enää.

En tiedä tulkitsinko viestiäsi oikein, mutta siis käynnistys ei periaatteessa ollut syy miksi mulle ei viimeksi toiminut. Vaan lähinnä se, miten se käynnistys eteni. Jos on oma vuokralaite niin ei ole sen armoilla onko osastolla laite vapaana. Hoitajat ovat tosi hyviä asentamaan laitetta oikein, joten rohkeasti mukaan osastolle vaan jos käynnistykseen päädyt. :happy:
 
Tsemppiä tiada!

mulla oli vuokra-tens ja oli kyllä hirveän hyvä kapistus. Aloitin sen käytön hyvin alkuvaiheessa, kun alaselkää poltteli hieman. Se oli silloin alimmalla tasolla ja toki supistuksen tullen painoin boostia. Siitä nostin tehoja ja en nostanut niitä kuin ehkä 5-tasolle asti kun sitten siirryttiin ammeeseen.
 
Oliko se niin, että kannattaa laittaa rohkeasti "volyymiä" heti alusta saakka? Minulla on tunnetusti tapana kitsastella, mutta olin jostain lukevinani, että tämän laitteen kanssa ei kannata, vaan reilusti nostaa tehoa jos meinaa tuntua liikaa läpi. Ideanahan kaiketi on se, että jos potkaisee varpaan sohvanjalkaan, niin ei koske yhtään varpaaseen enää sen jälkeen kun huitaisee vasaralla peukaloon :grin

Eipä se lie mikään ihmelaite, mutta jos sillä pärjäilisi kotona mahdollisimman pitkään. Olettaen ettei mene käynnistykseen sitten loppujen lopuksi, toivottavasti ei.

Tää tosiaan ei oo naula kynnen alla- periaatteella vaan kilpailee kipusignaalien kans siellä hermoradassa ja ihan oikeasti auttaa. Esim luulin että mulla ei edes ole jälkisupistuksia kun pidin tensiä mutta ku sammutin sen niin johan jysähti, et autto kyllä hyvin. Ja ideana on just laittaa päälle mahdollisimman varhain ja nostaa tehoa aina ku pystyy. Tehot ei lopu kesken. Mun laitteessa on 3 ohjelmaa, eka ohjelma antaa voimakkaampaa virtaa ylempiin lätkiin ja toka alempiin mikä vastaa sitä kivun etenemistä ja sit on ponnistusvaiheelle ohjelma C missä boost-nappulan pohjassa pitäminen koko ajan lisää tehoa. Niis avautumisvaiheen ohjelmissa on semmonen dzz dzz dzz perusjuttu ja supistuksen aikana painetaan boostia ja tulee jatkuva virta.
 
Tää tosiaan ei oo naula kynnen alla- periaatteella vaan kilpailee kipusignaalien kans siellä hermoradassa ja ihan oikeasti auttaa. Esim luulin että mulla ei edes ole jälkisupistuksia kun pidin tensiä mutta ku sammutin sen niin johan jysähti, et autto kyllä hyvin. Ja ideana on just laittaa päälle mahdollisimman varhain ja nostaa tehoa aina ku pystyy. Tehot ei lopu kesken. Mun laitteessa on 3 ohjelmaa, eka ohjelma antaa voimakkaampaa virtaa ylempiin lätkiin ja toka alempiin mikä vastaa sitä kivun etenemistä ja sit on ponnistusvaiheelle ohjelma C missä boost-nappulan pohjassa pitäminen koko ajan lisää tehoa. Niis avautumisvaiheen ohjelmissa on semmonen dzz dzz dzz perusjuttu ja supistuksen aikana painetaan boostia ja tulee jatkuva virta.

Mikä tens sulla on? Kuulostaa vähän samalta kuin toi minkä mä ostin; Perfectmamatens. Kerran olen kokeillut sit a-ohjelmaa ku tuli viikkoja sen 37, et miltä tuntuu miedoilla tehoilla.
 
Mikä tens sulla on? Kuulostaa vähän samalta kuin toi minkä mä ostin; Perfectmamatens. Kerran olen kokeillut sit a-ohjelmaa ku tuli viikkoja sen 37, et miltä tuntuu miedoilla tehoilla.

Mulla on Mama Tens, ostin Suomesta 2013 mutta nyt ei taida olla myynnissä täällä. Uusia lätkiä oon löytänyt Amazonista. Noi taitaa olla kaikki aika vastaavia kyllä.

Se on jännä kun aluun laittaa A1 eli pienimmän tehon niin A2 tuntuu jo tosi epämukavalta mut siinä käytön edetessä ei enää ees tunne että onko se päällä A1 ja A2 tuntuu sopivalta jne.

Tommosia vastaavia on muuhunki kipuun, menkkoihin ja hartiajumiin yms.
 
Mulla on Mama Tens, ostin Suomesta 2013 mutta nyt ei taida olla myynnissä täällä. Uusia lätkiä oon löytänyt Amazonista. Noi taitaa olla kaikki aika vastaavia kyllä.

Se on jännä kun aluun laittaa A1 eli pienimmän tehon niin A2 tuntuu jo tosi epämukavalta mut siinä käytön edetessä ei enää ees tunne että onko se päällä A1 ja A2 tuntuu sopivalta jne.

Tommosia vastaavia on muuhunki kipuun, menkkoihin ja hartiajumiin yms.

Voisko kumminkin olla sama laite, mut nykyään vaan toi perfect siinä edessä? https://tenslaite.fi/perfect-mamatens/ tuol on kans just moneen vaivaan omat tens-laitteet myynissä. Ja useemmalla maalla omat sivut, jotka noit samoja myy.
 
Jossai ryhmässä siis epäilivät et on sama laite kyseessä. Briteissä kuulemma hyvinkii suosittu tens-laite.
 
Mulle tuli nyt vuokralaite Elle Tens, mielenkiintoista. Ei meinaa uskaltaa testata, vaikka ohjeissa luki, että käsivarteen testaaminen olisi ihan ok :grin Ehkä huomenna.
 
Mulle tuli nyt vuokralaite Elle Tens, mielenkiintoista. Ei meinaa uskaltaa testata, vaikka ohjeissa luki, että käsivarteen testaaminen olisi ihan ok :grin Ehkä huomenna.

Ainakin tota perfect mamatensiä voi testata ja käyttää selkään kun rv 37+0 tulee täyteen. Sen jälkeen ennen synnytystä siis sitä voi käyttää loppuraskauden selkävaivoihin. Kokeile rohkeasti ja harjottele puolison kanssa sen oikein asentamista myös. Noissa se ensimmäisen ohjelman ekat asteet on oikeesti tosi mietoja, tai ainakin tossa mun laitteessa sitä ei edes huomannut olevan päällä ennenkuin asetti sen vähän voimakkaammalle.
 
Takaisin
Top