Synnytys lähestyy...oireita? :)

Mulla ne imetyshormonit sai pään muutenkin sekaisin, nukkuu vauva tai ei :p helppoa se ei välttämättä ole jokatapauksessa, mutta milloin vain vaihdan raskauden vauva-aikaan :wink kolme kierrosta jo kohta takana eikä oo mun juttu ollenkaan. Onneks palkintona tulee pikku pirpana, eihän tätä muuten jaksais...
Mulle riitti kiitti, ei tuu neljättä enää putket katki vaan :grin
 
Ootahan vaan AadaEveliina... Sinäkin oot vielä niin nuori että vaikka pitäsit vähän pitemmän välin niin ihan varmaan alat vielä haikailla iltatähteä.. :wink

Minäkin esikoisen jälkeen sanoin että ei koskaan enää.. No, on kyllä eri asia sanoa 3 lapsen jälkeen että riittää jo. Ei osaa vielä ajatella itteensä suurperheen äitinä!
 
Tää menee varmaan tyhmien kysymysten kategorioihin, mutta te kokeneemmat: Jos tunnen sisäkautta sormilla jotain hyvin kovaa (jota mahdoton liikuttaa) ja kohdunkaulan selvästi lyhemmäksi kuin ennen raskautta. Niin oletan, että tuo kova on vauvan pää. Onkohan se jo kiinnittynyt, kun noin tuntuu, vai tuntuuko se muutenkin se pää siellä?
 
Jep se on sen pää :) Mulla tuntuu se myös eikä kyllä liiku yhtään. Olisinkohan kakkosesta kokeillut että liikkuuko loppuvauheessa ja kyllä sitä vähän pysty "tönimään". Tää ei taas liiku mihinkään vaikka yritin liikuttaa. Kiinnittymisestä en osaa sanoa, mutta olettaisin näin? Lääkäri sanoi mulle että pää jo ihan alhaalla mutta kiinnittymisestä ei mitään.

Mulla tuli ilmeisesti hieman kelta/vihertävää limatulppaa nyt illalla :eek: ja hieman verensekaista vuotoa myös. Jomottaa alakerta...Mutta. Eihän tuokaan taas välttis meinaa mitään.
Olis paljon helpompaa jos ei olis mitään oireita!!(niinkuin esikoisesta ei ollut aikoinaan)
 
Aadaeveliina. . Kuulostaapa oireet tutulta. Jos ei synny vielä niin ainakin on ttodella lähellä. Sullakun on hyvin pikkunen alhaalla. Onpa jännää..


Kaikkien yllätykseksi, Mun pikkunen nosti itsensä ylös. Eli ei synnytystä vielä.
 
Kovasti on täällä porattu tietä aina vaan alaspäin ja se kyllä tuntuu... Alaselkä on todella kipeä, menkkajomotusta. Ja kaupassa käydessä alkaa nykyisin aina supistelemaan hyvin kipeästi. Tänään siis rv 35+0.
 
En tiedä näin ensikertalaisena kuuluuko synnytyksen lähestyessä oireisiin, armoton hikoilukohtaus. Ensin tuli ihan omituinen olo, jonka jälkeen hiki vain alkoi virrata. Yhteensä aikaa kului max 7-10min. koko tuntemuksien alkamiseta loppumiseen. Onkohan muilla ollu vastaavaa? RR mittasin hikiaallon ollessa, 130/62 ja p81, mikä on yläpaineen kohdalta hieman miulla normaalia korkeempi.
 
Mulla ollu myös hikiaaltoja. Yleensä muo alkaa heikottaa samaan aikaan kun oon iha hiestä märkä. Niinkun tuskan hiki tyyppisiä.

Mun mielest joillekki tulee sitä.

Mun neuvolatäti sanoi et mun täytyy heti alkaa lähtee sairaalaan kun merkkejä on Ilmassa...
 
Täällä kans hikoilumeininkiä välillä, varsinkin öisin. Normaalisti kesälläkin nukun paksun peiton kera mut nyt useimmiten peitto muualla ku päällä ja siis pikkarit+tukirintsikat vaan yllä...ja lämmin on vaikka OKT eikä meidän makkarissa edes omaa patteria :) sisälämpötila jatkuvasti n.21C
 
Mulle noista hikiaalloista nevolassa viime raskauden aikana kerrottiin, että ne on samanlaisia kuin sitten vaihdevuosina, tai näin ainakin ymmärsin, että samalta tuntuu sitten. Silloin olin just saanut hirmu hikikohtauksen Marimekossa ja kiltti myyjä etsi tuolia ja toi vettä :)
 
Mulla on ollut hikoiluja kans pitkään. Öisin monesti herään ihan yltäpäältä hiessä ja nukun välillä kokonaan ilman peittoa. Ja usein oon kotona lyhythihaisessa paidassa mitä en kyl koskaan normaalisti talvella tarkene.
 
ällöjuttuja mutta: taas tullu tota limatulppaa hieman lisää, tosin ei enää vaaleanpunaista settiä vaan kirkasta ja "liimamaista" venyvää tavaraa. Ja sehän voi ny irtoilla vaikka kuinka ja pitkään, mutta mutta :grin pakkohan siitä on tänne raportoida LOL :hilarious: en toki sentään kuvaa laita. kaikkia toki kiinnostaa meikäläisen ällöpyllyhommat, eikö :nicethread

On edelleen jomotellu ja supistellu maha hyvin epäsäännöllisesti ja kivuttomasti..alaselkä ja alamaha lähinnä. Nyt ku on 36+1 niin saan luvalla mennä jo Porvooseen synnyttään, alle 36+0 pitäs jäädä Stadiin!
 
AadaEveliina tää on nii hauskaa, ku mennää ihan samaa rataa! :D ihan samat hommat täällä! kypsyystilanne (alkuviikosta) ja rv vaan vähän erit. Ekasta tuun vähä perässä ja jälkimmäisessä meen vähä edellä. Ollaan molemmat täällä viä rv 42+ päivittelemässä toisillemme, että "joo niin täälläkin". ;D
 
Mulla kans limaa tulee... ja voi kauhistus kun saunas käytiin. Näytän ihan nälkiintyneeltä kun kylkiluut paistaa... heh... . Ja mul myös toi jomotus alamasus ja alaseläs... kohtu supistelee usein.
 
Aikas samankuulosia oireita teillä kuin mullakin. Nyt tänään 35+4. Viime päivinä alkanu tulee enemmin kaikennäköstä pientä. Viime öinä oon kans ruvennu hikoilemaan, kun normaalisti ennen raskautta sormet ja varpaat jäässä. Yleensä visusti peiton alla. Nyt oon nukkunu vaan pikkarit päällä ja peitto mytyssä. Heräilen niska hiessä.
Puutuuko teil muil kädet yöllä? Mulla jännästi puutuu aina päällä oleva käsi ja herään siihen, kääntyessä tunnen kun veri palaa suhisten takaisin sormiin, todella hullun tuntusta. Sit menee pari tuntia ja pitää taas kääntää kylkeä.
Neuvolan täti sanoi että vauvan pää on todella alhaalla. On ollut semmosta oloa kuin toinen yrittäisi mönkiä itsensä ulos jo tässä vaiheessa. Mut ei kai sentään vielä? Sairaalakassi oottaa vielä pakkaamista.. :)
 
Niinkuin aikaisemmin kirjotin, niin kyllä mulla se pää on jo ainakin omasta mielestä alhaalla, se tuntuu noin 5 cm "syvyydellä"... Että eipä siitä sikäli enää pitkä matka ole :).
 
Joo täällä sitä hölötellään kaikenmaailman oireista mutta lapset syntyy luultavasti kun ekat helteet tulee :grin aijjettä, pitäisköhän kokeilla hypnoosilla saada mielestä pois koko raskaus? Niin että pari viikkoa kuvittelis olevansa vaan cp-vammanen kaikkine liikkumisvaikeuksineen :woot: menis aika ehkä vähän kehittävämmin :wink
 
Takaisin
Top