Sydänoireet?

Piemo

Puuhakas puhuja
Syysmammat 2017
Jouluäidit 2020
Sydän lyö normaalia nopeammin ja niin kovaa, että se tuntuu koko kehossa. Välillä päiviä kun tätä ei tapahdu niin usein ja välillä taas jyskyttää melkein koko päivän häiritsevästi. Silloin myös tuntuu usein siltä, että ei saisi hengitettyä kunnolla. Jotenkin myös nenä tukossa.

Ei saisi kiinnittää liikaa siihen huomiota, mutta se on aika haastavaa. Ikävää kun sohvalla rennosti loikoillessa sydän takoo kuin kovankin urheilusuorituksen jäljiltä.

Herkästi myös stressatessa tai jännittäessä syke nousee jopa 130 kertaa minuutissa.

Lisäksi tullut huimaavaa ja heikkoa oloa.

Töissä vaikeeta olla kiireisellä sairaalan osastolla. Lisäksi supistelee koko ajan ikävästi siellä kiirehtiessä ja juostessa.

Huhhuh. Muita kohtalotovereita? :wideyed:
 
Mulla ollut samaa nyt viikon verran, rv24+0 tänään. Vähänkin kun liikkuu niin sydän yrittää takoo rinnasta ulos, kestää pitkään että tasaantuu. Välillä lyö myös tosi raskaasti. Tuntuu ahdistavalta kun levossa oikein korostuu.
 
Itellä kans ihan samaa ja verenpaineet taivaissa. Ootko verenpainetta mittaillu? Itte sain lääkäriltä jotaki sydämen lyöntejä hidastaan joita saa tarvittaessa ottaa, mutta en oo kokeillu niitä kertaakaan ku vaikuttaa verenpaineeseenkin laskevasti ja välillä verenpaine todella matala. Nyt on toi sydämen tiheälyöntisyys helpottanut kun ollut pari viikkoa saikulla. Itse kans hoitotyössä ja siellä supisteli useinki ja heikotti ja pyörrytti.
 
Maikkoo94. Mulla verenpaineet vaihtelee aika paljon. Välillä matalat ja välillä taas korkeemmat... maksimissaan tosin ollut 130/80 luokkaa. Mulla yleensä matalat paineet muutenkin normaalisti.

Joo se on "kiva" seistä lääkärinkierrolla yli kaks tuntia ja taistella sitä vastaan ettei taju lähde. Ja koko ajan mahaa kiristelee erittäin epämiellyttävällä tavalla. Siitäkin tulee heikko olo.

Täs jo oli jonkin aikaa parempaa vointia ni ketuttaa kyllä että nyt tullut tämmöstä.

Kiire ja stressi ei varmaan paljoa auta tässä. Työ henkisesti ja fyysisesti tosi raskasta.
 
Niinpä mulla aiheutti sitä huonoa oloa jo pelkkä töihin meneminenkin kun tiesi että on rankka päivä tulossa. Oon kotihoidossa töissä ja välillä piti kiivetä viidenteen kerrokseen eikä talossa tietenkään hissiä. Joka kerroksen välissä piti nojailla seinään ja hengitellä että pääsee ylös asti :/ mutta suosittelen hakee saikkua ennen ku palaa ton takia ihan loppuun, vaikka se saikun hakeminen ei kivaa olekkaan
 
Joo mulla on ensi maanantaina neuvola niin avaudun siellä näistä tuntemuksista ni sit nähdään mitä ne siellä sanoo.

Meillä on myös talonrakennusprojekti menossa eli ressiä riittää.
 
Mulla ollut samaa, tuntuu et sydän tulee rinnasta ulos, happi loppuu ja voimaton olo iskee. Lisälyöntejä myös tullut. voisi selittää hb sen, kun kävin neuvolassa niin oli laskenut 101. Onko teillä se millon mitattu?
 
Mulla mitattu viimeksi viime viikon torstaina ja hb 98 oli lasku suuntainen edelleen. Mutta sydän oireita ei nyt hetkeen oo ollut juuri mitään. Muuta kuin matalat paineet. Tänään toki tuntunut tykyttävän välillä lujaakin vaikka maannu vaan sohvalla.
 
Mulla ei oo katottu hbtä vähään aikaan.
Katsovat hb:n ekalla neuvolakäynnillä ja jos on ok, seuraavankerran vasta 26-28 tai 30+ käynnillä. Pyytäkää että mittaavat, jos kerran tuollaisia oireita.
 
Takaisin
Top