Syömishäiriön selättäneet

Shokatani

Oman äänensä löytänyt
Onko kohtalontovereita? Raskaus oli herkkää aikaa kun kiloja tietysti tuli. Kaikki meni hyvin koska hyväksyin että normaalia. Mörkönä kuitenkin on syömishäiriö, että mites kun mahdollinen seuraava raskaus niin lihoonko sitten taas. Tuntuu ettei ikinä ihan täysin tervehdy tästä vaikka parantunut oon.
 
Hep, täällä. Mulla oli syömishäiriöitä 13-17-vuotiaana. Olen niistä parantunut jo kauan sitten, mutta kyllähän ne vanhat ajatusmallit välillä puskevat pintaan. Raskauden aikana muuttuva keho aiheutti välillä ahdistusta, mutta ei onneksi ihan kauheasti. Ja raskauksien välissä mietin samaan tapaan kuin sinä, että apua, paljokohan painoa kertyy seuraavalla kierroksella. Kyllä sitä jonkin verran kertyikin, mutta siitäkin selvittiin. Nykyisin osaan olla myös ylpeä kehostani, joka on kantanut ja synnyttänyt elämää kolmeen otteeseen.

Toivottavasti sinäkin pääset yli noista ajatuksista. :Heartred
 
Täällä yksi ahmintahäiriöstä kärsivä. Oireet ovat onneksi nykyään lievempiä kuin nuorempana ja saatan edelleen sortua ahmimaan kaapit tyhjiksi, mutta onneksi harvemmin kuin ennen.
Inhoan omaa kehoani ja ahdistun usein peiliin katsoessani. Painoa on raskauden aikana kertynyt vajaa 10 kiloa, ja se aiheuttaa masennusta/kiukkua ja ahmimishimoja vastaan olen saanut taistella muutaman kerran.
 
Täällä myös yksi! Se on kieltämättä todella vaikeeta päästä pois sellaisten laihuusajatuksien kehästä:sad001 Mulla kävi ekassa raskaudessa silleen että kiloja tuli 12kg ja olo oli kuin ryhävalaalla ja kaiken lisäksi imetyskin vain sai muhun lisää kiloja kiinni..Olin lievästi ylipainoinen vuosiin, äärimmäisen onneton sekä huonovointinen. Kilpparin vajaatoiminta ja raskausdiabetes jätti jäljen mun kehoon ja mä päätin toimia. Muutin ruokavalion täysin ja aloin treenaamaan kun hullu ja onnistuin kehittämään itselleni lisää ongelmia. Paino tippui vauhdilla, mutta verensokerit meni niin pilalle että laihduin alipainoiseksi..Noin 20 kiloa 5 kuukaudessa, jälkikäteen sitä on vaikeeta uskoa kun tuntui että paino jämähti jatkuvasti. Ja siinä vaiheessa kun olin saavuttanut mun tavoitepainon eli painon jossa olin ennen raskautta, nälkä kasvoi syödessä. Se ei enää riittänyt ja koin etten näyttänyt yhtään sille mille kuvittelin sen näyttävän. Joten 10kg tippui lisää ja aloin olla niiiiin onneni kukkuloilla, vaikka samaan aikaa mikään ruoka ei meinaa pysyä sisällä koska oli niin huono olo:oops: Tuosta olen nyt saanut 6kg takaisin uudella ruokavaliolla ja treenaamiseen muuttamisella ja raskaus tuntuu paremmalta kuin viimeksi. Tämän ruokavalion myötä näytän ja koen oloni hyväksi, joten en usko suureen painonnousuun tällä kierroksella. On se silti koko ajan jossain takalistossa odottamassa että vaa'an lukema jotenkin mystisesti olis eilistä pienempi..Vaikka nyt olen yrittänyt jankuttaa itselleni että harvemmin se paino tippuu raskauden aikana että hyväksy se:grin Kamala ajatus miten toi painoasia omalla kohdalla varjosti ensimmäistä raskautta..Joskus yritin jättää aterioita välistä ettei mun tai sen vaavin paino nousis liikaa, mutta onneks oli mies joka tyrkytti mulle koko ajan syötävää heti kun näki musta että kyden moisia ajatuksia. Mutta ei sille oikeen mitään voinut enkä saanut mistään apua sellaisten ajatusten purkamiseen. Todella tärkeä aihe kyllä!
 
Takaisin
Top