Suuri vaunuvertailu

Mitä liikkeitä suosittelisitte esimerkiksi pk seudulta johon voisi ajaa kauempaa vertailemaan vaunuja? 😊 Meillä ei siis ole kotikaupungissani eikä oikeastaan ihan vieressäkään lastentarvikeliikkeitä, joten ajettava muualle 🫣

Lastentarvike tai Lastenturva. Edustavat eri merkkejä. Ovat useissa kaupungeissa joten voi valita lähimmän.
 
Mitä liikkeitä suosittelisitte esimerkiksi pk seudulta johon voisi ajaa kauempaa vertailemaan vaunuja? 😊 Meillä ei siis ole kotikaupungissani eikä oikeastaan ihan vieressäkään lastentarvikeliikkeitä, joten ajettava muualle 🫣
Silloin kun vielä asuimme Helsingissä, kävin aina Vantaan Lastenturvassa. Siellä oli ainakin vuonna 2021 tosi hyvä palvelu ja paljon vaunuja jne. esillä. 😊 Lisäksi sinne on helppo ajaa ja liikkeen edessä on ilmaisia parkkipaikkoja.
 
Löydettiin käytetyt vanhat bugikset budjettiin sopivana 🤩 täytyy joku päivä opetella vain vielä käyttämään eli taittelemaan kasaan ja auki 😄 sen verran eri suuntiin taittuvia osia vs Orat että saa taas opetella uutta 😁 jotkut kivat istuinpehmusteet voisi hankkia väriläiskiksi kun perus mustilla kankailla olivat muuten.
 
Löydettiin käytetyt vanhat bugikset budjettiin sopivana 🤩 täytyy joku päivä opetella vain vielä käyttämään eli taittelemaan kasaan ja auki 😄 sen verran eri suuntiin taittuvia osia vs Orat että saa taas opetella uutta 😁 jotkut kivat istuinpehmusteet voisi hankkia väriläiskiksi kun perus mustilla kankailla olivat muuten.
Tästä tulikin mieleeni yksi löytämäni miinus muutaman kuukauden käyttökokemuksella.

Joo, on näppärät laittaa kasaan ja etenkin avata, mutta!! Minusta on hassua, että näissä ei ole mitään lukitusta eli herkästi sitten aukeilevat, kun näitä mallailee auton perään.

Ja todellakin saa mallata, ei oo mitkään matkarattaat kyseessä. 😅 Miehen pikkuautoon ei oo ehditty edes testata, mutta mulla on Caddy Maxi (toki koirahäkki takana vie jonkin verran tilaa) ja jouduin irrottamaan eturenkaat, että sain pakettia edes vähän pienemmäksi. Silloin taas systeemi painui enemmän kasaan ja muutti muotoaan sen verran, että taas meinasi olla joku takaluukun paneeli tiellä ja renkaiden irrotuksen tuoma hyöty aika mitätön. 😅
 
Tästä tulikin mieleeni yksi löytämäni miinus muutaman kuukauden käyttökokemuksella.

Joo, on näppärät laittaa kasaan ja etenkin avata, mutta!! Minusta on hassua, että näissä ei ole mitään lukitusta eli herkästi sitten aukeilevat, kun näitä mallailee auton perään.

Ja todellakin saa mallata, ei oo mitkään matkarattaat kyseessä. 😅 Miehen pikkuautoon ei oo ehditty edes testata, mutta mulla on Caddy Maxi (toki koirahäkki takana vie jonkin verran tilaa) ja jouduin irrottamaan eturenkaat, että sain pakettia edes vähän pienemmäksi. Silloin taas systeemi painui enemmän kasaan ja muutti muotoaan sen verran, että taas meinasi olla joku takaluukun paneeli tiellä ja renkaiden irrotuksen tuoma hyöty aika mitätön. 😅
Me sieltä myyjän pihasta lähtiessä suosiolla irrotettiin istuin, nostettiin vaunukoppa takapenkille, ja vaunujen etupyörät taitettiin linkkuun ni sit sai takaluukun kiinni 😅 Mulla on maasturi, ni sen kontti ei oo kauhean syvä, eli vaatinee istuimen ja kopan irrotusta tulevaisuudessakin 🙈 mut kun keksii jonkun sopivan asennon laittaa ne kuin tetrispalikat konttiin ni josko mahtuis edes kaikki osat sinne 😅
 
Täällä yks tyytyväinen Bugaboo Fox 5 omistaja 🙋🏻‍♀️ 2kk vasta käytössä mutta ollaan tykätty. Käytiin liikkeessä kokeilemassa ja oli tarkoitus ostaa Emmaljunga NXT90 tai Uppababy Vista V2 käytettynä, mutta rakastuin bugaboon työntötuntumaan niin täysin ettei muuta vaihtoehtoa ollut 😅

Mä ostin näihin käytettynä vaunuverhon ja hyvin on toiminut - vaunuverhoja saa käytettynä tosi halvalla että jos vaan löytyy miellyttävä niin suosittelen 😄
 
@Sudensylin keksin, tai taapero keksi, toisenkin "hirveen kivan" ominaisuuden näistä 🤣 kun taapero istuu kasvot työntäjään päin, niin ainakin tää meidän tutkija löysi heti noi aisan korkeuden säätölukot ja räppäs auki, jolloin toinen puoli aisaa humpsahti alaspäin 😂 veikkaan että saadaan lenkeillä tulevaisuudessa vääntää, kosketaanko niihin vai ei 😂 Tietty sit jos ei usko ni voin kääntää hänet naama menosuuntaan 🤣
 
@Sudensylin keksin, tai taapero keksi, toisenkin "hirveen kivan" ominaisuuden näistä 🤣 kun taapero istuu kasvot työntäjään päin, niin ainakin tää meidän tutkija löysi heti noi aisan korkeuden säätölukot ja räppäs auki, jolloin toinen puoli aisaa humpsahti alaspäin 😂 veikkaan että saadaan lenkeillä tulevaisuudessa vääntää, kosketaanko niihin vai ei 😂 Tietty sit jos ei usko ni voin kääntää hänet naama menosuuntaan 🤣
Meillä ei oo niitä keksiny, ku on kivempi rämpätä vaunukopan nipistimiä, joilla harso pysyy kiinni. 😅 Mulla myös sellaiset rullautuvat heijastin"miekat" (mitä hittoja ne on? 🙈) niissä päällä patenttina, kun mulla on koiran flexi vyötäröllä ja se naru tulee just siltä korkeudelta, että jää koiran sahatessa ees taas sinne väliin -> hihna löystyy ja solmiutuu renkaisiin. Eihän ne mitkään taaperon kestävät ole, mutta voisit kokeilla, jos hän räpläis mieluummin niitä. 😄
 
Tästä tulikin mieleeni yksi löytämäni miinus muutaman kuukauden käyttökokemuksella.

Joo, on näppärät laittaa kasaan ja etenkin avata, mutta!! Minusta on hassua, että näissä ei ole mitään lukitusta eli herkästi sitten aukeilevat, kun näitä mallailee auton perään.

Ja todellakin saa mallata, ei oo mitkään matkarattaat kyseessä. 😅 Miehen pikkuautoon ei oo ehditty edes testata, mutta mulla on Caddy Maxi (toki koirahäkki takana vie jonkin verran tilaa) ja jouduin irrottamaan eturenkaat, että sain pakettia edes vähän pienemmäksi. Silloin taas systeemi painui enemmän kasaan ja muutti muotoaan sen verran, että taas meinasi olla joku takaluukun paneeli tiellä ja renkaiden irrotuksen tuoma hyöty aika mitätön. 😅

Lukitus löytyy siitä keskiputkesta, valkoiset osat, kun pyöräyttää niin runko lukittuu(jos siis fox 3 ja vanhempi malli, uudemmasta en osaa sanoa missä lukitus on). Meillä menee runko pikku Skoda Fabiaan, saadaan istuinosa irrotettuna myös, toki mitään ekstraa ei kyytiin mahdu. Mutta meille nää Foxit on ihan arki käyttöön, paljon liikutaan kävellen/julkisilla. Sit on bugaboon butterflyt matkarattaat, jotka menee näppärämpään tilaan. Ostettiin ne jollyroomin Black Friday alesta, ollaan yllätytty miten mukavat ja näppärän tuntuiset ovat 😊
 
Meillä on talossa sen verran pieni hissi, ettei sinne oikein mitkään vaunut tunnut sopivan, mitä oon mittoja tutkaillut. Oon nyt päätymässä siihen, että täytyy jättää ne pyörä/vaunukellariin säilöön ja vauvan kohdalla irrottaa kantokoppa hissiin mukaan. Oon miettinyt Britax Smile 2 ja 3 välillä. Osaatteko sanoa, saako tossa 2-mallissa vaunukopan miten kätevästi irti ja onko se ok kantaa? 3-mallista oon paremmin löytänyt tietoja ja se tuntuisi toimivan tuohon tarkoitukseen ihan ok.
 
Kiinnostaa muuten näin ennakkoon arviot sisarusrattaista/vaunuista. Meillä suunnitteilla kakkonen ja olen alkanut miettimään että varsinkin jos saa alkunsa pian niin tuommoiset voisivat olla kätevät. Esikoinen nyt siis n. vuoden vanha🤔 Nykyiset on Emmaljungan tankkimalliset. On siis kauhean isot, mutta hyvät ja kevyet työntää miinus kääntyvät etupyörät. Mutta noihin menee vain yksi lapsi. En ole siis vielä ostamassa, mutta näin ennakkoon mietin kun näin tämän keskustelun😂
Mää ihastuin emmaljungan tupliin 😍 mulla on siis ne vanhat tuplaviikkarit (ehkä?) ja tykkään ku pääsee joka paikkaan, vaikka istuimet onki vierekkäin. Ja näillä pääsee kaikissa olosuhteissa. Ollaan menty siis ihan pellollaki. Kääntyvät etupyörät tekee liikkumisen näppäräksi myös kaupoilla.
 
Me hankittiin juuri tuplarattaat ja ollaan jo vähän koeajeltu niillä esikoisen kanssa eli päädyttiin cybexin gaselle s:iin. Päädyttiin siihen tulokseen miettimisvaiheessa että halutaan vaunut jossa lapset ovat peräkkäin ja vaunut saa mahd. pieneen tilaan varsinkin jos vaunukoppakin pitää ottaa mukaan, jotta auto ei mene vaihtoon. 😅Näitä ja paria muuta käytiin liikkeissä testailemassa ja hetken pohtimisen jälkeen ostettiin nämä. Ja ainakin vielä ollaan oltu tyytyväisiä. Näppärät säätää ja taittaa kasaan (istuinta ei tarvitse irrottaa!). Menee pienempään tilaan kuin meidän nykyiset emmaljungat. Plussaa myös tilavasta tavarakorista, jossa mies sai eilen kuljetettua jopa matkasängyn helposti kun kävi esikoisen kanssa kylässä. Kahden lapsen kanssa sänky ei toki mahdu mukaan kun vaunukoppa/istuin vie tilaa korista. Aiemmin ilmarenkaisiin tottuneena huomaa että tien töyssyt tuntuvat enemmän mutta muuten ovat kevyet työntää. Keulan nostaminen tuntuu vielä vaikeammalta kun ollaan totuttu toisen malliseen työntöaisaan, mutta eiköhän tämä ole tottumiskysymys😊. Eturenkaat on pienemmät kuin edellisissä vaunuissa, joten mielenkiinnolla odotan ensi talvea. Varmaan ei ihan niin hyvin kulje, mutta aika harvassa on noin isot renkaat kuin noissa meidän edellisissä. 🤔
 
Mä löysin kans käytetyt Bugaboo Buffalot luunvalkoisen sävyssä (Off White). Onko muilla Bugaboo-rattaita vaaleassa värissä? Auringonvalo tulee nimittäin kuomusta läpi ja rattaat jää tosi valoisaksi! Mulla on kokemusta vain yli 12 v vanhoista yhdistelmistä (Oran valmistamat ilmeisesti) joissa koppakangas on tosi pimentävä, valoa ei tule yhtään läpi. En tullut edes ajatelleeksi et noinkin kalliissa vaunussa voisi olla tällainen ongelma 🤦🏻‍♀️ Meillä lapsi tosi valolle herkkä, esim. peittää usein silmänsä nukkuessa kädellä jos on liian valoisaa. Päiväunirattaiksi lähinnä ostin, joten vähän huono ominaisuus 🙈 Noi Bugaboot on kans 10 v vanhat, joten onkohan kankaat nykyään paksumpia? Siinä on vain yksinkertainen kangas. Kun monissa muun merkin rattaissa on ns. sisuskangas erikseen kuomussa.

Onko ehdotuksia mitä tehdä 🙈 Käytettyä ei voi palauttaakaan.. Enkä mustaa kuomua halua kun nimenomaan ton värin takia osittain ostin. Ja musta kesällä varmaan kuuma. Ja liekö myös yhtä ohutta kangasta 🤔
 
Takaisin
Top