Sikiön liikehdintää :)

Babaytoy

Asioista perillä oleva
Heii ! Oli pakko tehdä tällanen tähän,koska tossa vähän aikaa sitten tunsin vaihteeksi pienokaiseni liikehdintää,niin voimakasta joten päätin ruveta tarkkailemaan mun vatsaa,että nouseeko/liikkuuko se.

Odotin seuraavaa liikettä ja näin muutamassa kohdassa,kun sain potkun vatsalle ja hymy ilmestyi mun kasvoille,koska näin ensimmäistä kertaa sen liikkeet ilman ultraääntä! [:)] Aivan mahtava tunne.
On hienoa nähdä,koska liikkeet olen tuntenut vissiin jo 15rv:stä lähtien [8|] silloin tietenkin pienempinä ja hennompina,mutta kuitenkin.

Jos olette/Kun olitte ensisynnyttäjiä,milloin te tunsitte liikkeet ensimmäisen kerran?
Entä koska tajusitte,että nyt liikkeet on niin voimakkaat,että olette nähnyt ne vatsan pinnalta?

Voi että.[:D]
 
Mä tunsin ekat liikkeet kans siinä rv 15 tienoilla. Mulla on istukka kohdun etuseinässä, niin että vielä en ole niitä päällepäin tuntenut tai nähnyt, mutta sitä tahtia on liikkeet voimistuneet nyt että ei kestä kyllä kauaa [:D]
 
Oltiin tänään rakenneultrassa ja minulla istukka todellakin on siellä takana ja vaimentanut liikkeitä. Jotain muljuamista olen kyllä tuntenut, mutta varsinaisesti koen, että liikehdintä alkoi viime lauantaina, eli rv20+5.
 
Mulle taas sanottiin lääkärissä, että takaseinäkohtu taas voimistaa tuntemuksia koska vauva potkii helpommin ulospäin? [&:] No mulla jokatapauksessa kohtu takaseinämässä, kohtu eteenpäin kallellaan ja tunsin liikkeet siinä viikkojen 15-16 tienoilla. Varmat, selvät potkut viikolla 16 mutta "kuplia" oli jo aikasemmin.
Viikolla 20 tunsi jo mies ja meijän äiti liikkeet päällepäin ja eilen huomasin mäkin että nyt potkitaan niin lujaa että koko kumpu hytkyy. [;)]
 
Noh, tässä nähdään tämä erilaisuus. Minulla on kanssa kohtu takana. Ei ole toivoakaan, että näistä liikkeistä tietäisi kukaan ulkopuolinen. [:D]
 
Mulla on istukka takana mut liikeitä aloin tuntea vasta viime viikoilla eli rv23
samalla myös isäntä tunsi mahan päältä potkuja.
Esikoista odotan. Aluksi "kuplia" ja nyt jo melko "muljautuksia"
 
Juu niin mullekin sanottiin, että nimenomaan edessä oleva kohtu vaimentaa liikkeet. Eihän se ainakaan eteenpäin suuntautuvia potkuja vaan mitenkään voi takana oleva kohtu vaimentaa.. [:-] Ainakaan meikäläisen järkeen ei käy kun suunta on ihan eri. Ja mulla se menee ainakin ihan niikun sanottiin, että mahan sivuilla ei ole enää istukkaa, sieltä ne ekat liikkeet tuntuikin. Mahan päältä tuntuu aika vaimeena vieläkin, mutta tuntuu jo.

Tunsin ekat liikkeet viikolla 19 ehkä? Mutta sit ne oli jo ihan selkeitä pikkusia potkuja. Pari viikkoa aiemmin alkoi joskus olla sellanen olo, että oisko ollut, mutta kun mun maha pitää omaa elämää muutenkin niin paljon ni pistin ne mahan piikkiin. Sit isäntä tunsikin masukin potkut viikolla 20, tuolta mahan sivusta missä ei oo istukka tiellä. Viikolla 21 sitten jo näkyikin tuupinnat, taas tuolta sivuilta siis.
Kyllä muakin aina alkaa hymyilyttää kun masukki tuuppii.. [:)] Töissä on hauska kun piristää päivää.

Edit, siis niin joo, kohtu jos on takana, niin se varmasti vaikuttaa.. [:)] Mulla oli kohtu kanssa alkuun taaksepäin, mutta oli jo rv 17 neuvolalääkärillä kuulemma jo ihan normaaliasennossa. Kaipa se vähän riippuu millon suoristuu.
 
Siis takana oleva istukka vaimentaa niitä ensimmäisiä liikkeitä, jotka äiti tuntee. Eli ne, joilla istukka EI ole takana, tuntevat vauvan liikkeet aikaisemmin kuin ne, joilla istukka ON takana ja vaimentaa muljautuksia ja kuplia.

Minulla istukka takana ja todennäköisesti juuri siksi en ole tuntenut niitä liikkeitä aikaisemmin, kuin nyt. Tosin uskon, että ihminen saa kyllä kuviteltua itsensä tuntemaan jos jonkinlaisia tunteita, kun oikein keskittyy ja pinnistää ja ylikuuntelee.[:D]
 
Mä olen varmaan sitten harvinaisen tyhmä kun en ymmärrä yhtään miten se voi noin päin olla.. [&o] Kun joka puolella sanotaan, että selän puolelle liikeet ei tunnu niin heti.
 
Edessä oleva istukka (eli vatsanahkaa vasten oleva) vaimentaa liikkeet jotka näkyisi ulospäin. Mulla on kaikki istukat olleet takaseinässä ja olen tuntenut liikkeet aika varhain. En oo kuullutkaan et takana oleva istukka vaimentaisi yhtään mitään, se on käsittääkseni yleisin paikka istukalle.
 
Niin minäkin olen ajatellut, että esim kuplat mistä jotkut puhuvat ensimmäisinä liikkeinä, olen ymmärtänyt että ovat oikein hentoja potkuja ja mahaa kohti. Ja se muljahtelu tuntui nimenomaan päällepäin kyllä ainakin täällä. Tuntui juuri ennen potkuja.

Anteeksi Quara kun tartun tähän, mutta kun en vain ymmärrä.. Mä valitettavasti jankkaan aina niin kauan kunnes tajuan. [&:] Googlettelinkin iltani ratoksi ja löysin vaan tuota mihin oma uskomus on perustunut.
 
Nii, mulle ainakin kaksi eri erikoislääkäriä (gynejä molemmat, toinen neuvolalääkäri ja toinen kaveri) sanoi että jos istukka on takaseinämässä niin todennäköisesti tuntee liikkeet aikasemmin/helpommin kun istukka ei ole siinä niitten herkimpien hermojen tiellä. Kun mulla takaseinäistukka ja eteenpäin kalle?laan oleva kohtu niin molemmat veikkasi että saatan tuntea suht. aikasin liikkeet ensisynnyttäjäksi. Tietysti näissä yksilöllisiä eroja. Mutta ei mullakaan käy kyllä mitenkään edes järkeen toi että takaseinäistukka jotenkii vaimentaisi liikkeitä... [&:] Mä en vieläkään tunne noita takaseinään olevia potkuja ja oletan sen jähtuvan siitä että siinä on vauvaa isompi istukka tiellä. Mut samapa tuo, pääasia että liikkuu joskus. [;)]
 
Mulla on etukenossa kohtu ja etuseinämässä (navan kohdalla) istukka. Silti tunsin ensimmäisen liikkeet = pienet kuplat tosi aikasten, oisko jotain 14 viikon tietämillä.

Ulospäin en o nähny muljahduksia vielä. Tosin en niitä nii kauheesti oo ilman paitaa kattellutkaan. Mies tunsi ekaa kertaa selkeesti = varmuudella liikkeet 1.1.2010 eli pari viikkoa sitten ja tytär viime viikolla. Kyllä ne kovasti jo on voimistunu siiitä alun hennosta poreilusta. Välillä jymähtää niin et oikeen itekin säpsähtää.[:D]

Ihanaa että tuntuu, se kun on ainoo tapa kotona varmistuu että kaikki on vauvelilla hyin.[:)]
 
Voi olla, että olen väärässä. Mikä johtuu kyllä siitä, että näin se kätilö tätä selitti.

Mutta hyvä siis jos tunnette. Minä en tuntenut mitään... Eikä todellakaan vielä ulospäin tunnu/näy mitään.
 
Mulla kohtu takana ja eteenpäin kallistunut kohtu. Liikkeet tunsin ekan kerran täydellä varmuudella viikolla 15. Toki mulla on nyt kolmas raskaus, että kaiketi noita liikkeitä osaa jo tunnistaakin. No nyt on kyllä näkynyt nuo voimaikkaimmat potkut ihan paljaalla silmällä ja isäntäkin on kyllä tuntenut liikkeet viimeisen parin viikon ajan. 
 
Vk23 Meilläkin näkyy jo liikkeet ulospäin! Harvakseltaa, eikä hyvin voimakkaita, mutta selkeitä kumminkin.
Mieskin sanoi että rupeas jo rauhoittumaan, kun nukkumaan ollaan menossa! Samallainen iltavimma vatsan molemmin puolin [:D] Toisen vain aiheuttivat keskenään rumuavat koirat.

Ainakin vk17 olen merkinnyt, havainneeni "ehkä"-liikkeitä. Alkuun ei kyllä suolistokuplista paljon erottanut!
19+0 ensimmäinen selkeä liike, eikä ollut mitään kuplia! Satuin istumaan vielä lytyssä. Pyörähteli niin, että ihan säikähdin! Näistä oli vielä vaikea pitää... Tunsi vain jonkun elävän liikkuvan ihonsa alla...
Nyt tuo rummuttaminen on varsin hellyttävää! Saa nähdä minne asti...
 
Mulla on istukka takaseinämässä ja tunnen liikkeet erittäin hyvin!
Että eiks se ole sillee päin,että jos istukka on eessä niin se vaimentaa niitä sikiön liikkeitä.
Ainakin näin mulle on sanottu neuvolassa ja ultrassa.

saan nimittäin aika kovia kumautuksia välillä ja viime ultrassa se merkkas äitiyskorttiin,että istukka takana.
[:)]
 
Näin minullekin on etuistukka selitetty. Itellä alussa sanottiin että on taakse asettuva kohtu, eli potkut tuntui ensiksi sivuille eikä eteen ja sitten sanottiin tokassa ultrassa että istukka hitusen edessä. Kuitenkin vain niin, että ihan viikkojen kyse siirtymiseen. Tarkistus tässä kevään aikana.

Täälläkin jyskettä riittää.. Jos istun suorassa niin alkaa pauke että ny vähä toiseen asentoon ja jos seison pitkään paikallani taikka köllin kyljelläni, niin sellainen mykeltäminen että [:D].

Selkäongelmaisena voinut tähän asti hyvin ja hyvin pienillä särkytuntemuksilla, mutta nyt alkaa jo tulemaan selkäkipuja. Työssä lähinnä, mutta kyllä myös vapaa-ajallakin heijastuu.

Isän käsi hiljentää Nyytin edelleen ja muuten sitten ei väliä. Onko lie isällä rauhoittava vaikutus jo heti, vaiko jotain muuta.. olisi se kiva että isäkin saisi enemmän kuin 2 tujausta tuntumaa [:)].

Tällaista Nyyttimme ympärillä [:D]
 
Päätin mäkin sitten tarkastella tänään sohvalla löhötessäni, et jokko näkyy ulospäin potkut. Paidanhelma ylös ja näkyhän se..[:D] VItsi ku oli hauskan näköstä. Tarttee näyttää miehelle ja tytöllekin tänään jos suostuu vielä iltasella potkimaan yhtä kovaa. [;)]
 
Minullakin tässä viikon ajan näkynyt välillä liikkeet/potkut ulkopuolelle jo :) Tosin yks päiväkin houkuttelin karkilla pikkuisen liikkeelle, no en oikasti,vaan söin siinä karkkia ja alkoi tuntua liikkeitä mahassa menin sitten makaamaan ja paita ylös ja johan siellä pikkuinen melskas ja tuossa sivulla olevat liikkeet näkyi kyllä miehellenikin :) Kyllähän siinä tippa tuli linssiin kun niin mielissään oltiin. Mulla kans istukka etuseinämässä ja kohtu takanapäin mutta aika myöhänn aloin tuntea liikkeitä. 
 
Takaisin
Top