Selkäkipuja

I&<3

Oman äänensä löytänyt
Itselläni alaselkä kiukuttelee (jo nyt!) Nukkuessa ja herään joka yö 4-5 aikaan siihen että ristiselkä on ihan jumissa. Tiedän, että todennäköisesti ainakin osittain johtuu mulla siitä että jalkojen lihakset on jumissa, mutta ei tunnu että venyttelyllä tilanne paranisi yhtään... Onko teillä vastaavia ongelmia?
 
Selkävaivanen ilmottautuu. Omaan pari pullistumaa ja pientä kulumaa selässä jo nyt ja ikää 22v. Työkseni vielä teen hoitotyötä joten melkonen soppa valmiina ja siihen päälle raskaus. Olen jo joutunut soittamaan puolvuotta sitten itselleni ambulanssin kun tuli totaali stoppi ja jalat eivät enään kantaneet. Järkyttävä pelko siitä, miten selkä mahtaa kestää raskauden muutokset :/ Lääkärin mukaan luultavasti hyvin kun on nuori, mutta sehän nähdään. Mulla selkä kipuilee siis aina sillontällöin.
 
Juu täällä kans! Kipeilly muutenki vaihtelevasti mut tuntuu ihan vanhukselta ku jumittaa toi justiinsa riskiselkä jo niin paljon! Pitäis käydä jollai selkä ihmisellä näyttämässä
 
Ostin ensihätään kokeluksi tänään sellaisen tukivyön. Ajattelin nukkua sen kanssa ja katsoa mitä se tekee :)
 
Millaisen tukivyön hommasit Leksi?

Täälläkin selkä- ja niskavaivoja usein. Venyttely helpottaa vähän, niskan oireisiin sain tiistaina kaulurin kun ei kivut ole helpottaneet panacodilla eikä sitä päivittäin sovi popsia.
 
Onpa hintava tuo odeccan linkkaama vyö.. Saiskohan jtn vastaavaa tk:n apuvälinepalvelusta lainaan?
 
Mulla kans lantio ja nivuset kunnolla jomotellut muutaman päivän. Alaselkää särkeny jo plussauksesta asti. Multa leikattiin välilevynpullistuma tammikuussa 2015, ja se uusiutu heti toukokuussa 2015. Selvästi nyt viimeajat ollut hermosärkyä, täytyy varmaan itekkin harkita tollasen tukivyön hommaamista.
 
Mä ostin Turusta ohikulkumatkallani OZ Baby nimisestä liikkeestä Carriwell Seamless maternity subbort band (13,95€). Tää on tämmöinen saumaton tuubi mallinen ja ajattelin että sen kanssa voisi nukkua. Niillä oli myös myynnissä semmoista toista jämäkämpää ja helpommin puettavaa vyömallisempaa olisko ollu jotain n.35e hintainen, mutta se ei ehkä saumoineen ole nukkumiseen niin hyvä... Mutta jos selkä alkaa brakaamaan päivälläkin niin ostan ehdottomasti sen toisenmallisenkin sitten päiväkäyttöön
 
Mulla oli esikoista odottaessa anitan vyö ja oli ihan haistapaska, se ei tue mitään.
Mulla selkäkivut johtuu lantiosta niin tartten ehdottomasti napakan vyön joka pitää nimenomaan lantion kasassa ja sillon ei ole mitään kipuja.
Tukivöitä voi kysellä lainaan neuvolasta tai oman synnärin fyssarista.
 
Mulla oli kans ekan kanssa anitan vyö, enkä ikinä tajunnut miten sen muka olis pitäny auttaa :D en suosittele siis minäkään...
 
Noniin Carriwell oli yön käytössä ja siitä ei mun tapauksessa ollut nyt mitään apua. Myöhemmin raskaudessa se tosin varmaan toimii masutuubina tai sitten ei, mutta onneksi ei ollut tuon kalliinpi kokeilu. Ens viikolla on neuvolalääkäri joten pitää kysellä voisiko se auttaa selän kanssa mitenkään. :)
 
Juu täällä myös alaselkä kipuilee, alkanut jo rv 7 :/ Kipu tuntuu pakaran yläosassa/ vasemmalla alaselässä ja välillä kävelykin sattuu. Töissä huomaan, että on pahempi ( oon lähihoitaja ).

Kävin fyssarilla tuosta kivusta ja veikkasi kivun olevan si-nivelessä. Tää on kolmas raskaus lyhyessä ajassa ja varmaan nivelet löystyneet. Sain jumppa ohjeita jossa vahvistetaan lantionpohjalihaksia sekä selkälihaksia. Eipä noista tunnu olevan apua...
 
Mulla se jumppaaminen kipeyttää vaan lisää ja tilanne vaan pahenee. Ite oon raskauksien välissä vahvistanut lihaksia, mutta ihan samalla tavalla kivut tulee :sad001
 
Mulla on myös tuo Anitan tukivyö tallessa edellisestä raskaudesta ja ainut syy miksi sen säästin ja mihin sitä oikeasti tarvitsin oli synnytyksen jälkeen. Vyöllä sai kursittua mahan kasaan kun se synnytyksen jäljiltä tuntui tyhjänä roikkuvalta perunasäkiltä. Siis oikeasti se tunne ilman sitä vyötä oli jotain niin kamalaa! :D Tässäpä olisikin todellinen markkinarako kyseiselle vyölle :wink
 
Mä ajattelin tällä kertaa ostaa synnytyksen jälkeen pidettävän tukivyön, joka juurikin puristaa vatsaa kasaan. Mulla on ennestään melkonen erkauma vatsalihaksissa ja tarkoitus hakeutua asiaan perehtyneen fyssarin vastaanotolle synnytyksen jälkeen et tilanteen saa korjattua.
Mä oon jonkun verran jo perehtynyt noihin ja suurinpiirtein tiedän millasen meinaan ostaa.

oon katellu tän mallisia, en vaan oo päätyny vielä et minkä ostasin. Kuitenkin tällasen pehmeen, mutta tukevan eli en pelkkää kankaista tai en ihan korsettiakaan.
http://www.rintapumppu.fi/tuotteet.html?id=17/66

Tämä on sellanen joka johtaa tällä hetkellä mun harkinnassa
http://www.pepino.fi/bandit-p-490.html
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top