Sektiolla synnyttäneet

Kävin tänään saunassa... IHANAA!!!

Mulla aukes se haava silloin kun neukkutäti otti hakasia pois.
Se ei osannut käyttää niitä kertakäyttöisiä leikkureita ja napsas kax ekaa hakasta väärin pois ja mua sattu niin perkeleesti et ajattelin etten selviä... Sit mun ihana mieheni opasti sitä ja näytti kuinka ne oikeasti toimii niin sit ei enää sattunut... Missä olisinkaan taas ilman mun ihmemiestä [:D]
Niin sit tosiaan tuli pieni "reikä" oikealle puolelle haavaa mut se meni nätisti sit heti umpeen ja on nyt arpeutunut. Siin on semmoiset tukiteipit päällä...

Tänään oltiin kaupungilla ja illalla käveltiin tosiaan mun vanhempien luo grillaamaan ja saunomaan. Kun kotiin päästy niin huomaa taas ton päivän liikunnan tehneen tehtävänsä. On ihan jumissa kun sohvalta nousee ym. Nyt onnex pikku neiti nukkuu niin voin itsekin kömpiä omaan sänkyyn...
 
Lähellä oli vissiin, ettei meilläkin kesken kaiken sektioon päädytty. Sitä ne miehen sanojen mukaan jo siinä jossain vaiheessa väläytteli [8|] Se siitä lähes täydellisestä synnytyksestä oliskin vielä puuttunut [:D]
 
Meille ei missään vaiheessa synnytystä kerrottu että leikkaussali oli varattuna hätäsektiota varten. Sen pitivät visusti salassa ettei huolestuta. Kätilö kertoi tosiaan vasta kun haki mut leikkaussalista kun olin tikattavana että leikkaussali oli hälytysvalmiudessa ja oli tosi lähellä ettei kiireellä jouduttu lähtemään. Sitä en jotenki vieläkään ole tajunnut et kuinka hätä siinä loppupeleissä oli, mikä on toisaalta varmaan vaan hyvä asia. Mut onneksi tekin olette miiuhoo jo kotona ja olette päässeet vauva-arkeen kiinni [:)]
 
Meillä kätilö ja lääkäri supisi keskenään vaan jotain ja seliti aina välillä et mitä tarkkaillaa ja miks ja blaa blaa,kunnes sit tuli se ylilääkäri paikalle ja totes kuuluvalla äänellä,että sali valmiiks ja heti. Pahinta oli se,et olin ihan yksin siel huonees sillon,kun vauvan sydänäänet romahti täysin. Siis lakkas hetkeks kokonaan ja sit heitteli 30-160 välillä. Turha siinä enää sen jälkee kuiskutella,en mä sentää mikää tyhmä ole. Hienovarasia kai olivat olevinaan,mut se oli pahempaa ku se,et sanottas sit suoraa et nyt on tilanne tämä.
Paniikkiin en menny,vaan luotin siihen,et kaikki menee kuitenkin hyvin. Olenhan itsekin syntyny sydän pysähtyneenä ja täysillä mennään.
 
Miten menee nyt?
Mulla tuntuu välillä tosi pistävää kipuilua/vihlontaa tuolta mahasta.
Ihankuin ne sisäiset arvet siellä kipuilis. Oletteko kokeneet samaa?

Muuten menee hyvin. Ei uskois et on sektiota ollutkaan.

Niin ja sellainen mua harmittaa et en oikein osaa sanoa että olen synnyttänyt Nellin koska en tunne niin tehneeni kun se "otettiin musta ulos"

oonko ihan hassu? [;)]
 
Heips vaan!!!
Mulla on haava parantunu nyt täysin... Ainoastaan jos se on oikein kuiva niin silloin se on arka. Aivastaessa mulla tuntuu tosi ilkeetä vihlontaa mut muuten ei. On pystyny hyvin alkaa jo treenaamaan ihan lujaakin[:D].. Mullahan kesti ihan hillittömän kauan että sain ton haavan hyvään kuntoon ku se oli toisesta päästä auki hakasten poiston jälkeen, eikä meinannu millään umpeutua, ja sitte ku umpeutu ni märki monta viikkoo..
Nyt kaikki ok!
 
hei! mulla on jo kolme kuukautta sektiosta nii menee ihan hyvin. ei päivittäisiä kipuja, mutta viikko sitte koira hyppäs haavan kohtaan nii vihlo pitkään eli arpi on vielä sellainen herkkä... mulla kans oli jossain vaiheessa sitä tunnetta että sisemmät arvet kipuili.
 
kesäkuisista... kun teil oli jo valmiiks tällai keskustelu.
Rauha, mä ajattelen kans ihan yhtä hassusti... juhannuksena esim mies selitti tutuille jotaa synnytyksest, ni oikasin heti että mikä ihmeen synnytys, enhän mä synnyttänyt... [&:] eikä toi ajatus varmaan muuksi muutu... ehkä viel joskus saa kokea sen synnytyksenki sitte :)
ja juu, samanlaista vihlontaa välillä sisäpuolella. ja haavan yläpuolelta on välillä kosketusarka.

mutta, sellaista tulin kysymään, että onko muilla haavan ympärillä iho ns epätasaisesti? miten sen nyt parhaiten selittäisi... elikkä toiselta laidalta leikkausarpea yläpuoli on vähän niinkuin olisi turvoksissa eli on koholla, kun taas haavan alapuolelta iho on kuopalla... eikä tosta selityksestä varmaan kyllä saa nyt mitään selvää... luulin sairaalassa että vaan turvotusta ja että laskee kyllä pois, mutta aikaa siitä on nyt jo kaksi kk niin mietin vaan että jääkö tuollaiseksi... hassua kun toisella puolella on kuoppa ja toisella taas moukku. ihan kuin sisäpuolelta pala olisi siirtynyt vähän ylemmäs [:D][:D][:D][:D]
 
Cira: sehän riippuu ihan lääkärin ompelemistaidoista minkä näkönen haava tulee. voi olla että muuttuu mutta voi olla että ei..

ihan mielenkiinnosta miten päin teidät on leikattu eli onko arpenne pystysuunnassa vai poikittain?
 
Mulla poikittainen viilto ja muistaakseni 14 hakasta. Arven ympärillä on melko tunnotonta.
Mulla on kyllä tuo arven alue ihan tasainen, hyvä et edes arven tunnistaa kun kädellä kopeloi.
 
Mullakin on poikittainen viilto.. 17 hakasta..
Mulla haavan ympäristö siisti ja tasainen. Ei muhkuroita tai kuoppia. Hieman arka ja punainen vielä, muuten ok!
 
Rauha: mulle gyne sano et se tunnottomuus voi kestää jopa vuodenkin ennen ku lähtee pois ja se on ihan normaalia. Mulla nimittäin on kans haavan ympäristö tunnoton..
 
mulla palas tunto haava-alueelle kun söin kohtua varten varmuuden vuoksi antibioottikuurin. mulla on vasemmalla puolella haavaa "röllykkä" samperin ompelutaidoton lääkäri! kuulemma laskee pois joskus...
 
Juu, tuota tunnottomuutta en ihmettele yhtään.
Mulla oikeassa jalassa n. 10cm haava leikkauksen jäljiltä ja se on 2 vuoden jälkeenkin osittain tunnoton [;)]
 
Elokuisista kuikin...
Mulla poikittainen sektio viilto ja 13 hakasta...Mulla on yläreuna enemmän kohollaan kuin alapuoli..Sellainen pykälä viilon kohdalla...Tietenkin vasta 2,5 viikkoa leikkauksesta joten paraneminen vielä käynnissä...kuulin että tosiaan tunnottomuus voi kestää aika kauan...Onhan siellä kaikki hermot yms. menneet poikki leikkauksessa, joten uusien hermoreittien muodostuminen vie aikaa...
 
no, moukut sit häviää tai ei häviä [:D][:D][:D]

mulle yks hoitaja sairaalas jopa sano et voi olla ettei se tunto tule ikinä sille alueelle..
poistettu joskus luomia, enkä osannu ees ennen raskautta huomatta, mutta ainakin yhden poistetun luomen alueella ei ole edelleenkään kunnolla tuntoa (vähänkuin olisi puuduksissa koko ajan), vaikka noista poistoista on jo lähemmäs kymmenen vuotta...
 
Oliko teillä suunniteltu sektio, kiireellinen sektio vai hätäsektio ja pääsikö isä mukaan?

Meillä oli kiireellinen sektio eikä mies kuulemma saanut tulla mukaan.
Juttelin kaverin kans joka vuos sitten joutui kiireelliseen sektioon ja sen mies sai tulla mukaan.
Kyseessä sama sairaala...

Mun käsityksen Hyvinkäällä sellainen käytäntö että suunniteltuun sektioon pääsee ainoastaan mies mukaan.
Mut en sit tiedä tuota kaverini tapausta sillä kaverini joutui sektion jälkeen muutamaksi tunniksi teholle. Ei mennyt kaikki ihan nappiin [&o].

Meillä siis isä odotteli synnytyssalissa kunnes kätilö toi Nellin sinne.
 
Meillä oli kiireellinen sektio mut en tiedä tarkkaan olisko mies päässy mukaan... Mun mies tuli sairaalaan niin nopeesti ku pysty mut vauva oli jo ulkona ku se oli osastolla[&:]... Mut mitä oon kuullu ja ymmärtäny niin täällä Koks:ssa mies pääsee mukaan vain suunniteltuun sektioon. Niin ainaki mun siskon kohdalla.. Oli muuten sairaan pelottavaa olla yksin vieraitten ihmisten keskellä leikattavana. Olin ekaa kertaa muutenki sairaalassa ( jos ei oteta tavan lääkärikäyntiä lukuun ) saati leikkauksessa[:(]!
 
päivystys sektio eikä pääsyt mukaan.. Jorvissa jos muistan oikein niin pääsee vaan suunniteltuun sektioon mukaan. Isukki odotti kiltisti synnytyssalissa kun janika vietiin sitten iskän iholle, kun minä menin heräämöön.
 
Mäkin just sitä et kun joutu yksin sinne leikkaussaliin... Olis ollut mukavampaa jos isä olis ollut mukana siinäkin. Kyllä sekin jännitti. Olis vaikka sit sen jälkeen lähtenyt vauvan kanssa kylvettään ym...
Mut näin meni ja sillä selvä. [:D]

kunhan taas mietin kaikkee...
 
Takaisin
Top