Seksiä synnytyksen jälkeen?

Hannem

Satasella mukana keskusteluissa
Eli mua kiinnostas tietää miten kullakin on lähtenyt petipuuhat luistamaan? Tai oikeastaan milloin synnytyksen jälkeen? Jo jälkivuodon aikana? Vai vasta paaaaaljon myöhemmin? Me ei olla puuhasteltu sängyssä moneen kuukauteen ja alkais jo houkuttelemaan ajatus, mutta synnytyksestä ei ole kuin reilu viikko..Jälkivuotoa mulla on tullu koko ajan aika niukasti eikä repeämiäkään tullut.
 
Sinä onnellinen, kun ei tullut repeämiä tai tarvinut tehdä leikkausta. Meillä olis varmaan puuhailut jo aloitettu, mutta viillon ja sen myötä tikkien vuoksi ei ole mitään mahdollisuutta. Odotan niin kovin, että tuo haava on kokonaan parantunut. Halut ei oo ainakaan vielä kadonneet yhtään mihinkään. Ehkä päinvastoin, kun meilläkin oli tuossa jonkin verran taukoa tuon mahan vuoksi.

Jos kumia käyttää, niin periaatteessa tulehdusriskikin on aika pieni. Kai sitä kokeilla voi ja stoppaa jos ei tunnukaan kivalta. Kasa liukkaria vaan peliin ;)
 
Mullakaan ei paikat synnytyksessä kärsiny, jälkivuoto niukkaa ja petipuuhissa oltiin jo puoltoista viikkoa synnytyksen jälkeen. Taukoa seksistä oli ennen synnytystä reilun kk verran, joten siksikin varmaan innostuttiin noinkin pian synnytyksen jälkeen. Liukkarit vaan kehiin ja varovasti aloitellen ja omia tuntemuksia kuunnellen :)
 

Täälläkin tekis kyllä mieli, eikä paikatkaan sektion takia menneet miksikään, joten sekään ei estä. Jälkivuoto on melkein lakannut, nyt on lähinnä vaaaalean ruskeaa valkovuotoa - tosin sitäkin aika runsaasti. Synnytyksestä nyt 4,5 viikkoa.

Lähinnä mua "vaivaa" se että milloin sitä ehtisi tai jaksaisi puuhata emoticonKyllähän toi poikakin vetää päikkäreitä säännöllisen epäsäännöllisesti... No, kait tässä pitää vaan hakea sitä aikaa. On jo omaa kultaakin ikävä emoticon

 
Täällä jo reippaasti yli 2kk taukoa, kun ensin oli maha tiellä ja nyt synnytyksen jälkeen haavan vuoksi ei tee mieli päästää ukkoa tuonne alakertaan... kurjaa kun mieli tekisi mutta en uskalla ottaa riskiä ennenkuin on haava täysin kivuton.
Aika ajoin ärsyttää ihan sikana kun ukko kyselee jokojokojokojoko... ja voi vaan vastata että katellaan joskus ens vkolla uudestaan. Tuntuu painostukselta vaikka mies on sanonu että ei todellakaan halua painostaa, mut silti  :(
 
Sektiosta nyt reilut viisi viikkoa, tähän pätkään mahtuu 2 kertaa seksiä ja muutama miehelle tehty "palvelus". Paikat on tosi kuivat, eli ilman liukkaria ei tulisi mitään, mutta sen kanssakin tekee vähän kipeää. (Mulla on aika ajoin ollut aina tuota kipeys-ongelmaa.) Sektiohaava on hyvin parantunut, tuntuu vaan vähän oudolta ja hiukan kolottaa jos on esim.kaupungilla pitkään tms. Ja siis esim.lähetyssaarnaaja-asento tuntuu hiukan hassulta. Hiljaa hyvä tulee, vaikka hirveän pitkään ei ollut mitään loppuraskaudessa kun miestä häiritsi vatsa. Mutta omia fiiliksiä kuunnellen on paras edetä.
 
Meillä kokeiltiin sunnuntaina varovasti. Alussa teki hieman kipeää tikkien kohdalle, mutta helpotti sitten! Vasta lopetettuamme teki kipeää ja vessassa käynti hieman kirvelsi. Mutta kivut jäiki siihen. Hieman minulla vielä tulee jälkivuotoa, mutta on jo todella niukkaa!
 
Meillä ei olla vielä ihan itse asiaan päästy. Vauva ei juuri nuku kuin öisin, ja mies herää aikaisin töihin. Meillä ei siis yksinkertasesti oo sopivaa hetkeä seksille. Ja jos vauva joskus sattuu nukahtamaan yöunille nopeesti, niin ollaan ite niin väsyneitä, että ei huvita miettiä muuta kuin nukkumista. Toivottavasti Mytyn aikataulut alkaa muuttua tai sit se alkais nukahtaa ilman monen tunnin showta, niin ehkä tässä päästäis seksihommiinkin joskus.
 
Meillä aloitettiin seksin harrastaminen alle kaks viikkoa sektiosta.. Haavaa kyllä kivestää vieläkin ja jälkivuotoakin vielä vähän tulee, mutta eipä ne haluja hillinnyt.. Ainoo vaan, et sen niukankin jälkivuodon takia en oo halunnut rakastella kuin suihkussa..
Onneks poika on ollut tähän asti hyvä "rytmissään" ja mennyt yöunille illalla niinkuin kuuluukin :) Yleensä ilta kymmeneen mennessä poika nukkuu jo sängyssään.. On mulla ja miehellä sitten sitä kahdenkeskistä aikaa edes sen hetken verran mitä jaksan valvoa..
 
Meillä ei vielä seksiä olla harrastettu, halua kyllä löytyis paljonkin ja vähän tossa yks ilta kokeiltiin jopa mutta kivut alkaa ihan pienestä kosketuksestakin niin ei oikee uskalla vielä... ja tikkien takia en oikee miestä haluis tonne alas vielä kunnolla päästää... jotenki tulee semmonen rikkinäinen olo :/ mutta kai tämä tästä... viimekerrasta kun on vaan vähän päälle 2 viikkoa nii mua ei sillai haittaa... enemmän toi mies haluis nytte, ja pari palvelusta onkin jo saannu... heh...
 
Voi Käääk! Mie tuossa eilen mietin, että josko tänään menis sänkyyn vähä aikasemmin illalla ja kokeilis vieläkö sitä muistaa miten tää touhu tapahtuu...
Noh, ihmettelin eilen outoja mahakipuja, syy selvis tänäaamuna. Alko sitten menkat!!!!
Voeeh, mie niin toivoin että saisin lähemmäs vuoden olla sen suhteen rauhassa ni eiiii sinne päinkään, synnytyksestä oo kunnolla ees kahta kuukautta :/  (oiskohan se äkillinen maidon ehtyminen tän asian kanssa jotenkin tekemisissä?)

Että ei ois sitten sekstailtukaan vielä emoticon  

 
Pöyski: Voi vitsin menkat! Nyt jo tulivat sinua kiusaamaan. emoticon

Tänään kokeiltiin lopulta "sitä itteensä". emoticon  Mutta minuun sattui! En yhtään osannu oottaa tuota, koska mullehan tehtiin sektio! Ei se kipu ihan mikään järkyttävän iso ollu, mutta ei kyllä hyvältä tuntunu. Oisko se vauva kuitenki repiny/vahingoittanu tuolla jotain paikkoja, vaikka ei sitte loppupeleissä tullukaan alakautta? Liukkaria oli kyllä pelissä, eli ei kuivuudesta johtuvaa kipua ollu. Ärsyttää.
 
Meillä nyt 1,5 viikkoa synnytyksestä jossa sain toisen asteen repeämän välihasta pyllyyn päin ja muutamat nirhaumat. Vessassa käynti kirvelee enää melko vähän ja käveleminenkin sujuu kohtuu ok. Istuminen on välillä melko hankalaa vielä. Alakerta on selkeesti paranemaan päin koska kutina on ihan tajutonta ja tikit kiristää jos on huono asento.

Seksi on mielessä tosi paljon ja joka yö näen unta siitä. Ärsyttää suunnattomasti kun haluja olisi, mutta tiedän ettei todellakaan kannata lähteä vielä kokeilemaan kun parantuminen on selkeesti vielä vaiheessa. Mies ei onneksi oo painostanut ja varmaan sitäkin ehkä vähän jännittää, että millastakohan se nyt on synnytyksen jälkeen. Jännittää se kyllä muakin ja oon valmistautunut siihen että saattaa sattua ja liukastetta joutuu varmasti käyttämään.

Seksin ohella mietityttää ehkäisy. Mies oli sitä mieltä että kumeilla mentäisiin, mutta ite en oikeen niistä innostu. Kuitenkin mulla on jälkitarkastus vasta toukokuun alkupuolella niin kyllä aattelin ennen sitä kuitenkin puuhailla sängyssä joten joko täytyy neuvolassa ottaa asia puheeksi aiemmin tai sit käyttää kumia siihen jälkitarkastukseen asti.

Adalmis
 
Takaisin
Top