Saunominen raskausaikana

Keskustelun 'Raskaana' aloitti Uusperhesatu, 6 kesä 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Uusperhesatu Ylläpitäjä Staff Member Administrator

Oletko tykännyt saunoa odotusaikana? Tuntuiko se mielestäsi jollain lailla erilaiselta kuin muulloin?

Itse en kauheasti tykännyt saunomisesta raskausaikana. Ensin oli kaikki alkuraskauden pahoinvoinnit ja keskiraskauden päänsäryt, ja sitten loppuraskaudessa oli jo niin tukala olo, ettei kuumassa saunassa istuminen hirveästi houkuttanut. Kävin kyllä satunnaisesti löylyissä, mutta melko pikaisesti. Toisinaan makoilin lauteilla heittämättä löylyä ollenkaan.

Meillä on myös tuore artikkeli saunomisesta raskausaikana.
    Last edited: 7 kesä 2018
  2. Enni Rakastunut foorumiin

Ei tuntunut erilaiselta. Kävin joka ilta saunassa, kuten muulloinkin. Meillä on kylmä alakerta, joten ilman saunan lämmittämistä ei tarkene pelkässä suihkussa käydä. Tulee käytyä samalla aina saunassa, kun sen on jo lämmittänyt joka tapauksessa.
  3. elaffy Ei muuta elämää Syysmammat 2017 Kesäkuunmammat 2015

Minä olen tykännyt saunomisesta, kun se rentouttaa. Kovin pitkään ei ole vain pystynyt löylyissä olemaan, eikä kuumissa, kun on tullut sen verran heikko olo. Lisäksi loppukaudesta saunominen aiheutti niin kipeitä supistuksia jälkeen päin, että piti vähän senkin takia harventaa..
  4. Taikapilvi Ihastunut foorumiin Joulumammat 2018

Mä en oo huomannu eroa saunomisessa raskaana ollessa, lähinnä tulee ehkä otettua miedommat löylyt "varalta" ettei tuu mitenkään huono olo, kun raskausaikana on enemmän huimausta yms. Mulle saunominen on aina sellanen tosi tärkiä oman ajan hetki, ku saa rauhottua sinne löylyihin ihan yksin joku kasvonaamio naamalla :)

Synnytyksen jälkeen meni toista kuukautta, etten mennyt saunaan eikä se heti taida olla suositeltavaakaan jos on tikkejä yms.
  5. Marmoritar Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2016 Elokuunmammat 2014

Mulla on aina raskaana ollessa tullut pää kipeäksi saunassa. Ei tarvi kun astua saunan puolelle lämpöön niin heti alkaa päätä jomottamaan ja tulee huono olo. Tykkäisin kyllä saunoa kovasti, koska se rentouttaa, mutta raskaana ollessa siitä on aina luovuttava.
  6. Rosalina Ei muuta elämää Elomammat 2018 Kesäkuunmammat 2015

Alkuraskaudessa tuli herkästi huono olo saunassa, mutta sen mentyä ohi saunon mielelläni. :happy: en ihan niin pitkään jaksa saunoa nyt, mutta en silti vierasta kuumiakaan löylyjä!
  7. Talvitintti Naimisissa foorumin kanssa Toukomammat 2017

Mä en oikeastaan oo ikinä ollu kova saunomaan, ainoastaan esikoista odottaessa kävin saunassa ja silloinkin loppuraskauden aikana. Oli tukala olo muutenkin niin ei tuntunut saunominen hyvältä, ja saunomisen jälkeen iski huono olo.
  8. Towanda Tuttu foorumilla

Kävin loppuun asti saunassa, parilla vikalla kerralla mut tosin joutui kiskomaan ylälauteelle. :smiley-ashamed004 Huomasin, että vauva aina rauhoittui saunan lämmössä. Nykyäänkin tuo usein nukahtaa, kun imetän saunassa. Sektion jälkeen jäi yksi saunakerta väliin, sitten taas jatkui.
  9. Tiinatytti Aloittelija

Käyn satunnaisesti saunassa, en edes viikottain. On tuntunut tosi hyvältä nyt loppuraskaudenkin aikana!
  10. Hankikanto Peruskäyttäjä Kesäkuun äidit 2019

Alkuraskaudessa saunasta poistuessa nipistää kovasti. Ehkä se saunominen ei sitten ole hyväksi.
  11. Rintta Tuttu foorumilla Helmikuun äidit 2019

Ei ole tuntunut erilaiselta. Viimeinen kolmannes alkaa pian, katsotaan mitä se tuo tullessaan. Olen nauttinut saunomisesta aina, myös raskausaikana.

Jaa tämä sivu