Sairaana raskaana ollessa

Tiarella

Puuhakas puhuja
Onko vinkkejä miten saisi oloa paranemaan? Kuumetta ei kai ole mutta kurkku kipeä ja nukkuessa kutisee. Tänään korviin alkanut koskea ja nenä tukossa. Koko poppoo ollaan kipeenä.

Onko ok juoda vadelmateetä tai teetä jossa sitä on? Sitruuna teetä ja chokocappusinoa olen juonut mutta ei tunnu helpottavan. Ollaan tosiaan ns. Perukassa mökillä eli helpotukset sen mukaiset. Illasta sauna ja mökki lämpiää puulla.

Tekisi mieli vaan nukkua mutta hankala kun kurkku kipeä. Olen tosiaan jostain syystä kuukauden välein kipeenä ja haluisin tietää onko joku puutos vai mistä johtuu. Voisko asiaa kysyä neuvolasta?
 
Voih teitä:sad001 ei teillä olis hunajaa ja inkivääriä (tuore tai esim spice up murska) jos on niin molempia tl sitruunateehen ja ääntä kohti! Tuore inkivääri on ok raskaana ollessa:)neuvolasta voi kysästä jos ne vois ottaa kattavan verenkuvan jos siinä näkys mahdollinen puutos...
Pikaista paranemista koko sakille❤️
 
Voih teitä:sad001 ei teillä olis hunajaa ja inkivääriä (tuore tai esim spice up murska) jos on niin molempia tl sitruunateehen ja ääntä kohti! Tuore inkivääri on ok raskaana ollessa:)neuvolasta voi kysästä jos ne vois ottaa kattavan verenkuvan jos siinä näkys mahdollinen puutos...
Pikaista paranemista koko sakille❤️


Juu kiitos ❤
 
Inkivääriä ei saa syödä raskausaikana :sad001
 
Vai siis onko thl:n rajoitus asiasta muuttunut? Voin olla siis väärässä :D
 
^ Se koskee inkivääriä sisältäviä lisäravinteita, kun niissä voi tulla suuria määriä inkivääriä, eikä niiden määrien turvallisuutta ole taattu. Tuore inkivääri normaaleissa määrissä on ihan ok.
 
Hyvä että aiheesta tuli keskustelu, meinasin iteki alottaa. Apteekista kysyin mikä yskänlääke kävis kuivaan yskään ku häiritsee unta ni resilarin anto mukaan.
 
Mä naukkailin tyrnimehushotteja päivittäin tuossa pari viikkoa sitten kun olin kipeenä. Tarkistin, että on ok raskausaikana :)
 
Inkivääristä itse käytin sitä .5-1tl 3 kertaa päivässä jotain 5 päivää ja kyl kurkkukipu hävis muutamassa päivässä... Ennenhän inkivääriä suositeltiin "aamu"pahoinvointiinkin! Siitä itsellä ei oo kokemusta:)
 
24c3012cabda1f37bb739a1d7c7b69a8


Saunan raikas ja mustaherukkajuomaa ja hunajaa flunssaan, join tätä myös inkiväärijauheen kera tuli ehkä liikaa laitettua koska oli tosi mausteista muutama kulaus kyllä meni ja kurkkukipu hellitti moneksi tunniksi heti koskaan aikasemmin inkivääriä en ole käyttäny

Just itekin mietin miten ton laita oli saiko inkivääriä käyttää. Ja salmiakki sitähän sai tietynmäärän päivässä syödä en vaan muista määrää menikö 15 palaa vai 15 tai 50g päivä?
 
Mä naukkailin tyrnimehushotteja päivittäin tuossa pari viikkoa sitten kun olin kipeenä. Tarkistin, että on ok raskausaikana :)

Veditkö kyseistä siis ihan raakana vai lantrattanu? Mä ostin tota tyrnimehua meillekin jos vaikka menis nopeammin ohi! Sit kans inkivääriä,sitruunaa ja hunajaa... On nyt piru jos ei ainakin olot helpotu:)
 
Raakana :) On se aika muikeeta tavaraa mut melko vähän aikaa mun flunssa kesti et jos vaikka olis ollut tyrnillä osuutta asiaan
 
Ok taidanpa sekoittaa tytöille "drinkin" tyrnistä ja hunajasta, jos vaaville laittas puuron sekaan:wink ei kai tosta mitään haittaakaan oo:p
 
Takaisin
Top