Sairaalakassi

Mä kattelin uuden kummipojan nla-korttia viime viikonloppuna, ja sen pojan päänymp. oli vähän päälle 30cm syntyessään, ja noin kk:n ikäsenä vähän alle 40cm, joten melko suuri se äp:n pipo taitaa vastasyntyneelle olla... Mietiskelin sillon että miks hitossa se äp:n pipo onkaan niin suuri, mut se on kuitenkin pakkauksen rakentajien mietittävä koko vuotta kerralla, eivät ikävä kyllä voi kasailla eri vuodenaikoihin syntyneille erikokosia pakkauksia. [8|]
Mulla on mukaan lähdös äitin Virosta tuoma villapipo, joka sekin kyllä on samaa kokoo äp:n pipon kanssa...
Muuten oon sit muksulle pakannu bodyn, potkarit, villasukat, tumput käsiin ja varalta jalkoihin, kypärämyssyn ja tuon pipon. Kevyttoppiksen meinasin ottaa, sen suhteen oon kahden vaiheilla vielä et minkä nuista kaikista puvuista, mut niissä saa kuitenkin melkein kaikissa hihan- ja lahkeensuun käännettyä, jossain on ihan terät lahkeissa ja sit mulla on se lämpöpussi kaukaloon. Olikohan tuossa kaikki [:)] on meinaan sen verran aikaa siitä kun muksun kassin pakkasin etten enää ihan tarkkaan muista mitä kaikkee sinne laitoin. Niin ja kahta kokoo pakkasin nuo bodyn ja potkarit, en haluu kuitenkaan aivan tyystin hukuttaa kaveria sinne vaateiden sekaan [:D][:D]
Kauhian stressin sain tuostakin aikaan sillon että mitä hittoo mä osaan sinne mukaan laittaa, mut kattelin sit kamat kasaan ja kysyin äiteen mielipiteen, ja samoilla linjoilla oli, jälkeenpäin huvittaa ittiäkin et miten siitä piti Noin iso stressi repiäkin [:D] Mut kai se on sitä uutuuden jännitystä [;)][:)]
 
meillä pojan py oli 33cm ja kyl me laitettiin se kypärämyssy ja hyvin pysy kun laittoi vaan tosiaan toisen hatun siihen päälle..Pitäähän se vähän viritellä et pysyy niin ettei mene silmille[:D]
 
Jossain muussa kuukausi-ketjussa on ollut tosta kypärämyssystä ja se on sitten toisaalta jäänyt myös hyvin äkkiä pieneksi! Eli taitaa kuitenkin olla meille ihan passeli, menee tän ekan talven ja sitten ei enää.

Toivottavasti tättärä löydät ne näppäimet ja toivottavasti Murphyn laki ei nyt päde. Muuten olet sen ambulanssin tarpeessa ihan just kohta ja vailla puhelinta [;)]
 
Kävin parturissa tänä aamuna ja täti antoi minulle mukaan pienen shampoopullon ja hoitoaineen sairaalakassiin laitettavaksi. Ne ovatkin sitten ensimmäiset mitä kassiin pakkaan. En ole vielä innostunut kassia kasaamaan.
 
Niin siis vastasyntyneen päänympärys on keskimäärin 35 cm. Äp:sen kypärämyssyssä oli koko 60 ja oletan sen viittaavan siis vauvan pituuteen tässä tapauksessa, eikä päänympärykseen. Olisikin melkoinen hattu jos olisi 60 päänympärys... Mutta Mystis kiva kuulla, että teillä kuitenkin toimi, ehkä se meilläkin sen verran. Ja sitähän sanotaan, ettei talvivauvaa saisi ulkoiluttaa ennen 2 viikon ikää. Eli sairaalamatkan jälkeen on pipomitalla ainakin pari viikkoa kasvuaikaa.
 
Kypärämyssyissä on aina senttikoot pituuden mukaan, muuten saisi olla melkoinen pää esim. kypärämyssyä kokoa 100 käyttävällä lapsukaisella... Meiltä löytyy muistaakseni koon 120 myssykin.

Syntymä päänympärykset meidän lapsilla ovat olleet; 1:35-36, 2:30, 3:34,5 ja 4:34

En kyllä ymmärrä, minne tuo yksi ipana ne kännykän näppäimet on piilottanut, onneksi teini tulee kohta kotiin, saa toimivan kännykän taloon.
 
Vois olla tosiaan melkosta synnyttää 60cm päätä, kun harvalla aikuisellakaan on sen kokosta päätä [:D]

Pahoittelen aiheetonta kommentointiani [;)]
 
Pääskynen älä turhaan pahottele, tuo kuuluu normaaliin mammasekoiluun ja on täysin luvallista. [;)] Sitä paitsi ainakin tässä osoitteessa sait aikaan hullun näköisen, itsekseen naureskelevan mamman (etenkin tättärän kommentin jälkeen... 100 cm ja 120 cm myssy) [:D][:D] Että ihanaa, ettei olla niin skarppina ja täydellisiä aina. Pitäähän tänne vähän huumoria ja tilannekomiikkaa saada!?! [;)]
 
Ei damn. Täälä kans yks repeilee vedet silmissä [:D][:D][:D] Että ei ihan menny tuubiin toi munkaan sepostus siit päänympäryksestä [;)][:D] Mutta joo, jos mulla on pään koko melko suuri, ni ei sekään kuitenkaan 60:tta ole, että ehkä tarkottavat senttikokoja [8D] Vois joskus miettii ennenkun sanoo (mutta sillä tavalla jäis monet hyvät naurut saamatta) [:D][:D]
 
Itse ostin pienen kypärämyssyn kokoa 35 :)

ja sairaalakassiin pakkasin
- vauvan lähtövaatteet
- omat lähtövaatteet
- dödön, hammasharjan, hammastahnan yms
- pompuloita
-villasukkia, sukkia ja alushousuja
- 3 imetystoppia
- imetysliivit
- olohousut

mutta minkä kokoisen puvun olette ajatelleet mukaan ottaa? onko 62cm liian iso?
 
Iem mistä löysit noin pienen myssyn?? Mä oon ettiny pienempää kun se äp:n 60 senttinen mut ei o kävelly vastaan...

Mä en millään osaa pakata viel itelleni kassii valmiiks. En vaan osaa asennoituu et saattaa se lähtö tulla etukäteen ihan yhtälailla kun mennä ylikin. Just tänään kaveri marmatti et kannattais alkaa varautuun jo vähitellen kun viikkoi ei kuitenkaan enää paljoo jäljellä ole. Sais nyt ees sen listan tehtyy et mitä sinne kassiin pitää viskoo jos isäntäkin sen joutuu yht'äkkii puolipaniikissaan kasaamaan... [8|]

Ja siis kun minähän olen henkisesti valmistautunu et yli menee la:n niin että paukkuu... [;)]
 
iem: mä pakkasin ne äp:n 50 cm bodyn ja potkarit. Niissä toki ei ehkä ihan ole mitotus kohdillaan... Kyllä varmaan tuo 62 cm päällä pysyy vastasyntyneellä, joka ei liiku sen verran, että kotiin pääsette. [:)] Noiden bodyn ja potkareitten päälle laitan 56 cm potkupuvun. Ja haalari taitaa olla 62 cm. Sain siis siskolta pienemmän haalarin nyt ekaksi talveksi. Ja se äp:n kypärämyssy on tarkotus laittaa ja myssy ostettiin muistaakseni kokoa 40 cm. 
 
Meillä ei ollu kameraa ja kuvia otettiinkin vasta muutaman päivän päästä,mut lastenteholla olivat ottaneet kaksi kuvaa vauvasta melkein heti ku oli syntyny:)
 
jeee, sain pikkusen sairaalakassin pakattua, tosin sieltä puuttuu vielä vaipat...mutta vaatteet on jo pakattu...ja turvaistuimessa on puku kotiin ja makuupussi...

omat pitäis vielä pakata ja laitaa...mutta mietin et mihin pakkaan, ku ei oikein oo mitään mihin pakkaan xD ja kauhee miettii mitä mä ite tarvin..
 
Mekin ollaan vähän mietitty, että josko jättäis kameran kotiin. Meillä siis käytössä järjestelmäkamera ja mies on ihan friikki ton kuvaamisen suhteen. Eli toisin sanoen, haluan välttyä tilanteelta, jossa mies alkaa kasata jotain valoja ja varjostimia ympäri synnytyssalia [:D] Ja siis voi hyvää päivää sitä säätämistä itse kameran kanssa! Oikeesti käsittämätöntä. Ei voi vaan räpsiä kuvia vaan aina kauheet säätämiset ja kuvattavalla menee hermo... Mutta siis vähän on mietitty josko vaan puhelimien kameroilla mentäis, koska molemmilla kuitenkin aika hyvät kamerat puhelimissakin. Katsotaan kuinka käy [:)]
 
Ei hyvänen aika... nyt kyllä mun on otettava itteeni niskasta kiinni ja pakattava se kassi. Alkaa sen verran olla näitä "oireita" että kohta se jää kokonaan pakkaamatta... ainakin rauhottais mieltä kun saisin tehtyä sen. Mikähän siinä on, että on niin vaikeeta...
 
sainpahan pakattua[:D] en nyt mielestäni mitään älyttömyyksiä ottanut, vaan kaikki tarpeelliset.
 
Takaisin
Top