Sairaalakassi

Vauvalle olen jo katsonu kotiutumisvaatteet valmiiksi, eli

- pikkuruinen nauhamyssy, kietaisubodyt ja potkarit (kahta kokoa että on sitten mistä valita sopivampi koko, tai laittaa vaikka isommat lisävaatteeksi jos on kovin kylmä)
- villaiset nuttu ja housut, tumput, sukat ja myssy
- toppamyssy ihan vaan varuilta kun on niin pieni ja söpö
- toppahaalaripussi kokoa 50/62 sellainen missä on huppu ja hihat ja muuten jaloille vaan niinkuin makuupussi (kaukaloon kätevä, siinä helmassa on vetskari myös takapuolella niin saa kaukalon vyön jalkojen välistä eikä tarvi mytätä sitä pussia)
- harso, tutti ja pari vaippaa puuttuu vielä (Liberokerhossa kyllä sanottiin että synnäriltä sais vaippakassin mukaan?)

Kamat odottelee tuossa turvakaukalossa hoitolaukun tuulettumista ja jahka saan varusteet laukkuun niin ajattelin "asentaa" koko laukun tuohon kaukaloon. Näin tulee miehen sitten varmasti otettua kaikki mukaan [:D]

Oma kassi on vielä pakkaamatta mutta siihen en nyt paljoo tarvii, meinasin hiippailla ihan sairaalan vaatteissa ja tossuissa. Nautin nyt kerrankin siitä että joku toinen pesee mun pyykit ja saan vaihtaa puhdasta tilalle sitä mukaa kun tarve vaatii [:)] eli tämmösii olen miettiny:

- neuvolakortti
- hammasharja, -tahna, huulirasva
- perusvoide, dödö
- shampoo, hoitoaine, harja (ja huivi bad hair dayn varalta)
- imetyspaita ja - liivit, omat pikkarit (jos ne kinkkuverkot ei pysy päällä)
- kotiutumisvaatteet
- kamera
- ehkä sitten niitä superhypersiteitäkin

Pitäisköhän ottaa myös jotain juotavaa ja vaikka hedelmiä/välipalapatukkaa?
Kauheeta kun alkaa pyöriä nämä asiat mielessä ihan koko ajan...varsinaisesti ei vielä jännitä, kai [8|][:D]
 
Peukaloinen: Mä pakkasin omaan sairaalakassiin pillimehuja. Monet suositelleet niitä ottamaan mukaan [:)]

Ite en voi kovin enää sairaalakassia pakkailla, koska tilanne niin epäselvä missä synnytän ja millon. Jos oulussa, mukaan pitää hoksata ottaa enempi tavaraa, esim miehelle myös vaihtovaatteita... jne jne.. ois jo keskiviikko niin loppuis tää epätietoisuus!
 
melela joo laitoin jo kauppalistaan pillimehut ja välipalapatukat. Muistin miten hyviä nuo Elovenat ja Paussit oli kun töissä piti äkkiä saada jostain lisäenergiaa yhtäkkiseen nälkään...
 
Joo minulla ei ole vielä pakattuna mitään mutta vauvalle olen kyllä katsonut vaatteet valmiiksi! Omaan kassiin ajattelin kyllä edelliskerrasta viisastuneena ottaa mukaan luumusosetta ja lakuja että suoli toimii paremmin eikä tarvii enää sen takia "ponnistella"! Mulle sanottiin esikoisen synnyttyä että kotiin pääsee sitten kun maha on toiminut (ja 5 vrk on se ensisynnyttäjän suositus). Tosin saattaa olla että minun tilanteessa siihen vaikutti sektio!

Pitäs vissiin pikku hiljaa alkaa oikeesti laittamaan nuo kassit valmiiks!
 
Mä tossa justiinsa kattelin vauvalle vaatteita valmiiks ja päädyin seuraavanlaiseen satsiin:

  • Kypärähattu + Neulepipo
  • Sukat + tumput
  • Lyhythihainen paita + vaippahousut
  • Neuletakki + college pöksyt
  • Kokohaalari (kaksinkertainentrikoo, kevyt toppaus)
  • Melko paksu lämpöpussi, jossa umpinainen jalkaosa
Kaikki on kokoa 50cm, paitsi toi lämpöpussi on joku 56-68cm. Mietinkii, et pitäiskö ottaa kuitenkin viel kerrasto jotain 56cm varuiks.. vai luottaisko vaan siihen että kyllä noi 50cm saa sille ängettyä päälle? [8|] ..pitäsköhän college housujen alle vetästä vielä jotkuu puolipotkarit vai riittääköhän ne pelkästeen tohon kokohaalarin alle? Meil on kuitenkin melkein tunnin ajomatka sairaalasta kotiin, ni ei kyllä viittis ihan kauheen kauheesti topata tota vaatetta.. autossa on kuitenkin lämmin ja pitäis olla sellasta päällä että saa sitte tarpeen vaatiessa vähän availtua vetskareita jos meinaa lämmin tulla.. mut en mä kyllä toista haluu palelluttaakaan [:D] - on tää vaikeeta!

Vauvan kassiin sujahtaa sit vaatteiden lisäks varmaankin:
  • Pari vaippaa varuiks
  • Kosteuspyyhkeitä
  • Tutti
  • Harsoliina
tarviiko sitä muuta? [8|]

Omaa kassia en oo vielä alkanu ees suuremmin miettimään.. kaipa tässä aikaa on :) ..ja must tuntuu et jos jotain omaa pakkaan, ni tarviin sitä kuitenkin vielä ennen synnyttämään lähtöä ja sit se pitää ottaa kassista pois jne jne [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Ermu

 Omaan kassiin ajattelin kyllä edelliskerrasta viisastuneena ottaa mukaan luumusosetta ja lakuja että suoli toimii paremmin eikä tarvii enää sen takia "ponnistella"! Mulle sanottiin esikoisen synnyttyä että kotiin pääsee sitten kun maha on toiminut (ja 5 vrk on se ensisynnyttäjän suositus).



Samaa sanoivat minullekkin kun esikoista punnasin. Ennen ei kotiin ollut asiaa ennenkun oli maha toiminut. Mulla oli mukana pussillinen kuivattuja luumuja (yöks[:'(]) joita liotin veteen ja ängin nassuuni niin sai mahan toimimaan suht nopeesti. Suosittelen silti, vaikka maku on karsea niin pääsee vähemmällä[:D]
 
ahaa, kiitti näistä vinkeistä.. empä ois tajunnu ottaa luumuja ja lakua mukaan. mä oon satavarma et mun suoli ainaki takkuaa sairaalassa olon aikana, herkkämahanen ku oon...
 
Kääk, en oo vieläkään pakannut sairaalakassia...siirrän vaan aina eteenpäin. Johtuu varmaan siitä, etten oikein tiiä, mitä sinne kannattais laittaa [:(] Onneks voi luntata täältä!
Miestä muistutan vähän väliä, miten tärkeetä on olla tavoitettavissa, ite en saa enää mitään aikaan huoh. Huomenna tsemppaan [:)]
 
Vihdoin on täälläkin jotain saatu aikaiseksi.. Vauvan kassi pakattu, alko jo olemaan sellainen olo että kohta sitä ei enää ehdi tehdä [:D]
Oman vielä kun saisi niin hyvä juttu...
 
mäki nyt aloin pakkailemaan omaa kassiani... eikä mitää hajua mitä pakkaan... liivisuojia ja siteitä... villasukat ja säärystimet.. huulirasva! nyt ku muistan :) onneksi täältä voi käydä kattelemassa et mitä kannattaa pakata :)
 
Vietettyäni viime viikonlopun sairaalassa päätin, että otan vastedes omat housut sinne mukaan. Ne sairaalan pyjamahousut on tehty hieman eri mallisille. S-koon housut ei pysyneet jalassa, tyynyn olisi voinut laittaa vyötärölle ja lahkeet puoleen sääreen...ja niitä kaapuja tai mitä mekkoja ovatkaan, en suostu käyttämään! Paitojen napit taas tuntuivat aukeilevan itsestään, joten imettämisen pitäisi sujua hyvin niissä[:D]
 
juu itsekin pakkasin omat housut ja imetyspaidan. Oon enemmän housuihmisiä ja silloin esikoisen kanssa kun olin sairaalassa niin siellä oli vain niitä kauheita kolttuja/hameita. Vaikka eihän siellä miltään hyvältä tarviikaan näyttää, mutta tunnen oloni kotoisammaksi jos on jotkut väljät lökölökö housut.
 
Pyhästi lupaan ja vannon aloittaa tänään sen oman kassin pakkaamisen. Ihan tosi, ihan kohta. Siis kunhan oon ensin päivittänyt vau-tietouden. Ja kattonut mitä tv:stä tulee. Ja syönyt vähän jotain. Ja ja..Miten tää voikin olla niin vaikeeta[:D] Koitan hokea ittelleni, että nainen ota nyt vain se kassi kouraan ja lappaa sinne jotain roinaa ja that's it! Ei edes oo niin iso juttu, niin miks tää muka on niiiin ylitsepääsemättömän vaikeaa alottaa..? Oon kai tehny tästä itelleni jonkun tosi ison jutun vaikkei todellakaan oo kun kysymys parin vaatteen viikkaamisesta kassiin. Ymmärrä tässä sitten ees itteä [&:]
 
Hauskaa, että tämä on tullut niin isoksi jutuksi. Oikeesti se kassin pakkaaminen veis varmaan joku 10min, koska suunilleen tietää mitä sinne laittaa, mutta mutta.. eipä ole tullut laitetuksi. Täytyy kans harkita noita omia lökäpöksyjä mukaan.. ja luumuja ja liivinsuojia ja pillimehua.. niitä en olekaan vielä hankkinut, joten ei voi pakata vielä![;)]
 
Mikähän henkinen Mount everest tääkin mahtaa olla[:D] Just tossa tuijotan tota kirjottamaani listaa, minkä avulla ois ihan helppo lapata kamat kassiin ja viivata yli. Noin niinkuin periaatteessa. Jos nyt yrittäis ees alottaa..!
 
No nyt on vihdoin kassissa kaikki mitä näin etukäteen voi pakata. Nakkelen sitten lähdön koittaessa hammasharjat ym. tarvittavat tavarat listalta mukaan kassiin [:)]
 
Minen ole viel ees miettiny mitä itselle tai vauvalle otan [:D] Taidan sitten miettiä, kun laitan hoitopöydän kokonaan valmiiksi. Nyt vaatteet on viel laatikoissa pestynä niin aijon ne laittaa hyllyille jossain vaiheessa ja samalla voisin sitten laittaa ittelle ja vaaville laukut valmiiksi. Mut eihän mulla niin kiirus olekaan ku monilla muilla ku meillä on la vasta loppukuusta. [:)]
 
mulla on nyt vauvalle pakattuna vaatteiksi: body, sukkahousut, potkuhousut ja päällyspaita sekä myssy sukat, hanskat. Ja sit sellanen haalaripussukka, se ei ole mikään varsinainen toppa pussi vaan sellanen paksu vähän kun fleespussi, tai miten sen nyt selittäis. Onkohan tuossa tarpeeksi vaatetta kotimatkalle? Me asutaan n.15min ajomatkan päässä sairaalasta ja vauva kuitenkin kotiin tuodaan lämpösessä autossa. Mulla ei ole vielä talveksi sille kunnon haalaria kun en osaa päättää minkä kokosen ostan. Ajattelin että ostaisin vasta kun hän on syntynyt. Mitä mieltä olette?
 
Mä olen kanssa jo pakannut sekä vauvan että oman kassini.

Vauvalle laitoin bodyn, potkuhousut, myssyn, tumput, fleece puvun ja kevytvanupuvun (päätän sitten kumman laitan, riippuu pakkasen määrästä.) Ja meillä on kaukalossa sellanen makuupussi, niin tuskin ainakaan kylmä tulee.

Itselle otin mukaan hammasharjan+tahnan, dödön, pinnejä, imetysliivit, liivinsuojia, alkkarit, paksuja terveyssiteitä, omat allergialääkkeet (niitä tuskin tarvitsen mutta onpahan mukana) ja tietty neuvolakortti.

Ja lisätään vielä että pillimehua sekä itselle että isälle.
 
Takaisin
Top