Sairaalakassi

Olin itse nyt yön tarkkailussa ja se hyvä puoli siinä, että kerkesi pohtia, mitä oikeasti tarvitsee. Kiirelähtö tuli, joten eniten ikävä oli hiusharjaa päivän reissulla. Myös omat villasukat olisi olleet ihanat.
Toivottavasti teillä kaikki hyvin. Itse olen ollut 2 yötä putkeen tooooosi kipee ja nyt päätin et huomenna sen kassin alan pakkaamaan. Perjantaina vasta käyn kaupassa niin salmiakki fisuja on pakko käydä ostaa mukaan kassiin :happy:
 
Mulla on kassi melkein valmis, puuttuu pari pientä juttua vaan. Imetystee, luumusosetta ja huulivoide ainakin pitää vielä ostaa.
 
Mä lisäsin pussiini vielä kuumavesipullon, kun muistin miten kätevä se on menkkakivuissakin. Ne sairaalan kaurapussit ei toimi niin hyvin kuin kuumis. Joo ja sellaista imettävää luumumössöä pakkasin myös, että sais vähän helpommin alakerran toimimaan.


Tuota luumusosetta pitänee muuten itsekin hakea.
 
Omat sisätossut kannattaa ottaa, meillä ei viimeks ollut ja sairaalasta ei saanut, sukkasilla sitte kuljin koko sen ajan mutta omat tossut tai helposti sujautettavat kengät olis ollu hyvä.

Nyt vasta alan kasaamaan sairaalakassista listaa..
 
Uutena listalla on ristikkolehdet :D Nämä ihan sitä varten, jos taas valvon kaiket yöt sairaalassa (viime synnytyksessä valvoin n. viikon siellä), niin on vauvankin nukkuessa jotain muuta tekemistä, kuin seinän tuijottelua. Mullahan ei jostain syystä toimi oikein nettikään kännykässä tuolla meidän sairaalassa....
 
Auttakaa nyt tietämätöntä, siis mitä hyvä pukea vauvalle kun kotiudutaan? Ihan ulapalla:grin:eek:
laskettu ois 24.3 joten mistäs sitä tietää edes lämpötiloja tuolloin voi olla tosi lämmin tai kylmä :confused: ollaan saatu kaukaloon kaksi erilaista pussia toinen on fleecepussi ja toinen on sitten sisältä fleece ja päältä oikeen toppakangasta, otanko näistä jommankumman mukaan? Apua isolla Alla, eka lapsi tulossa niin tuntuu ettei yhtään osaa ajatella järkevästi :sorry:o_O:grin
 
Auttakaa nyt tietämätöntä, siis mitä hyvä pukea vauvalle kun kotiudutaan? Ihan ulapalla:grin:eek:
laskettu ois 24.3 joten mistäs sitä tietää edes lämpötiloja tuolloin voi olla tosi lämmin tai kylmä :confused: ollaan saatu kaukaloon kaksi erilaista pussia toinen on fleecepussi ja toinen on sitten sisältä fleece ja päältä oikeen toppakangasta, otanko näistä jommankumman mukaan? Apua isolla Alla, eka lapsi tulossa niin tuntuu ettei yhtään osaa ajatella järkevästi :sorry:o_O:grin
Jos asutte sen verran lähellä sairaalaa, että katsotte sitten kelin mukaan? Meillä tehtiin niin esikoisen kanssa, että mies toi kotoa sit tarvittavat vermeet (jotka olin katsonut valmiiksi). Toki jos on pitkä matka, niin miksei sitten ottaisi molempia mukaan ja taas toisaalta onhan se auto aika lämmin kun lämpenee ajon aikana. Me asutaan kaupunkialueella, ja ajattelin ihan paksummalla fleecehaalarilla vauvan pärjäävän autolle/tallista kotiin -ulkopätkät mentäessä laitan toki pientä vilttiä vielä suojaksi. Ja onhan ne tumput&pipot enivei myös.
 
Auttakaa nyt tietämätöntä, siis mitä hyvä pukea vauvalle kun kotiudutaan?

Täällä toinen ensikertalainen, samalla lasketulla-ajalla vieläpä :wink Mullakin mietintä vielä vaiheessa, mutta katsottuna on:
  • body (jossa hihansuut saa käännettyä raapimisen estäviksi tumpuiksi)
  • puolipotkuhousut
  • merinovilla-/trikoomyssy
  • villapipo
  • villasukat
  • villatumput
  • kaukalossa toppa-/lämpöpussi
Vielä hakusessa, mitä puen yhdeksi kerrokseksi väliin. Jonkinlainen villahaalari olisi varmaan tarpeen. Vähintään villatakki ehkä.
 
Mä ajattelin laittaa sisävaatteiden lisäksi joko villa/fleecehaalarin tai collegehaalarin lämpöpussin sisään, riippuen ulkolämpötilasta. Puuvillamyssy ja villapipo sekä käsiin ja jalkoihin villatumput ja töppöset ellei haalarissa oo käännettävät lahkeet ja hihansuut. Pitää katella millaisia komboja noista isommilta sisaruksilta jääneistä pienistä vaatteista saa.
 
Meille tulossa kolmas, la myös 24.3 Ja oon ihan yhtä kujalla ku te. :D
Aikaisemmat lapset syntyneet kesä helteellä ja talven pakkasilla. Ne oli niin helppo pukea sillon. Mut nyt oon ihan pulassa. Ku ei yhtään tiedä onko 0 astetta vai +10 :D
 
Meilläkin vielä vähän avoin mitä puetaan sairaalasta kotiin. Autolla liikutaan ja kaukaloon tilasin kevyt kaukalopussin (en enää toppa tai fleece pussia kun on kohta jo liian lämmin), tolla ohuella voi mennä kesälläkin. Sinne alle sisävaatteet ja villahaalari jos ehitään se saamaan kaverilta ennen syntymää. Pipo ja tumput. Varalla vielä villapeitto jos sattuis olemaan kylmempää. Jos ei ehit ä saamaan villahaalaria niin sitte en tiedä, joku toinen sisävaatekerros ehkä siihen päälle kun ei oo pienessä koossa muuta ohutta haalaria.
 
Mä olen toista kertaa liikenteessä mutta pähkäillyt ja jahkaillut kuitenkin, että mitähän ihmettä sitä vauvalle tosiaan pukisi, kun en osaa säätä ennustaa, että pihalla ollaan täälläkin :wink No näillä mennään kai: pitkähihainen body, puolipotkuhousut, tumput, villasukat, ohut fleecehaalari, ohut hattu + villahattu, haalari... Haalari ei ole toppapuku mutta tuollainen paksumpi kuitenkin, en oikein tiedä miksikä tuota sanotaan. On vaan niin pienen näköinen, että mietin mahtuuko vauva vaatteineen sinne, vaikka esikoiselle tuo oli isokin vastasyntyneenä. En vaan meinaa muistaa ja uskoa, kuinka pieniä ne onkaan syntyessään.
 
Takaisin
Top