Sairaalakassi

Täällä mietitty tänään kassien sisältöä ja tehty listaa. :) Pitkä on lista.. :grin Jos ostais shampoon ja hoitsikan matkakoossa nii ei tarvisi isoja raahata :) Ystävältä kuulin että sairaalassa on vauvalle vaatteita joita voi lainata joten hänelle pakkaan vain kotiin lähtövaatteet valmiiksi, jotka mies tuo kaukalon kera kun hakee meidät kotiin.
Omaan kassiini aattelin vauvalle kuitenkin pari tuttia ja unilelun pakata valmiiksi.. :love017

Viihykkeenä en itelle ota mitään mukaan.. ihailen joko vauvaa, surffaan kännykällä netissä tai katon netflixiä. Sairaalassa on kuitenki kahviloita joista voi ostaa lukemista jos siltä tuntuu tai sitte mies saa tuoda kun käy meitä kattomassa (jos ei siis olla perhehuonetta saatu) .

Täytyy kyllä sanoa että meinaa jännittää... :love7
 
Matkakokoiset tai näytepakkaus shampoot ja hoitoaineet on hyviä. Mä otin tänään hammaslääkäristä näyteputkilon hammastahnaa. Ja kyllä sairaalassa on vauvalle vaatteet siellä olon ajaksi, joita mä ainakin käytän samoin kun itsekin pidän sairaalan vaatteita - koska joku muu myös pesee ne :P
 
Mä kyllä meinaan pakata sekä vauvalle että itselle omia vaatteita mukaan useammat kappaleet.. Kun vointi alkoi viimeksi kohentua, en tykännyt laahustella sairaalan kaavuissa. Ja töissä puen vauvat sairaalan vaatteisiin, joten oman terveen vauvan pukeminen samanlaisiin tuntui melkoisen hämmentävältä.. Mielummin puen omiin jos semmoinen mahdollisuus on ☺️


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kohta se ois sairaalakassinin pakattava kun enää on 5 vko laskettuunaikaan. Kauheen hankala on päättää millaiset vaatteet haluun vaaville mukaan kotiintulovaatteiks. Meille on tulossaa aika varmasti tyttö, tosi eihän se koskaan varmaa oo. Niin onko kornia ottaa vaan vaaleenpunasta mukaan :) Ja minkä kokosia vaatteita otan?! Ja miten paljon eli kuinka lämmintä. No tässäpä onkin riittävästi pohdintaa tuleville viikoille... :)
 
MamaMehiläinen, mä pakkasin vauvalle neutraalin väristä kaiken varalta, vaikka poitsu 90 % varmuudella onkin, mutta u never know! :p Mukana siis 56 cm body, 50 ja 56 cm potkuhaalari (en osannut päättää kumpi niin otan molemmat), sukkikset ja collegetakki varalta jos on kylmä. Niin ja ohut lakki, töppöset ja tumput. Meillä on turvakaukalossa lämpöpussi joka on suht paksu ja matka on n. 15 min sairaalasta kotiin, niin uskoisin että tuolla varustuksella pärjätään.
 
Itse ajattelin pakata 50cm housut ja bodyn. Jos yhtään tulee sisaruksiinsa on lyhyt ja reilusti alle 4kg niin ei tarvi pariin ensimmäiseen viikkoon 56senttisiä käyttää. Tietty jos isompi on niin sit pyydän miestä tuomaan toiset vaatteet :) Sit lakki, tumput ja töppöset. Meillä kans kaukalossa lämpöpussi niin uskoisin et pärjätään sillä :)
 
Mä en oo koskaan raahannut kaukaloa ja vaatteita sun muuta sairaalaan asti.. Ei taida täällä päin olla tapana. Mä laitan kotona turvakaukaloon vaatteet vauvalle, todennäköisesti tyttöväreissä ja neutraaleissa ja se tulee sit miehen mukana sairaalaan kun tuleepi hakemaan. Ja koossa 56cm, sen pienempiä vaatteita en ole meille laittanut, pojatkin olleet sen 55cm syntyessä.
Mutta aika näyttää, voi tietysti olla ihan erilaista mennä suunniteltuun sektioon tiettynä päivänä, tietyllä kellonlyömällä.. Niin voihan se olla et on kerralla kaikki mukana :)
 
Meillä on toiveena perhehuone ja jos se saadaan niin mies jää sitten sairaalaan mun kanssa siihen asti kunnes päästään pois. Siksi pitää kaiken varalta ottaa kaikki kamppeet valmiiksi mukaan, kun sen saa tietää vasta paikan päällä että onko perhehuoneita vapaana just silloin.
 
Mekin oltiin esikoisen kanssa perhehuoneessa, mutta mies kyllä käväsi kotona useamman kerran hakemassa tavaraa ja kaupassakin ostamassa tuoreelle mammalle mielitekojen mukaisia herkkuja :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
En mä myös kaukaloa sinne raahaa kun synnyttään menen, mies saa tuoda sit tullessaan kun tulee hakeen meitä pois :) Vauvan nutut nyt menee samassa repussa kuin omat tavarat ja vaatteet, eivät paljoa tilaa vie :)
 
Ei kaukaloa kannata ottaa, eihän se mahdu edes mihinkään kaapiin. Ja jos lojuu jossain niin on tiellä ja kun et koskaan tiedä millaista porukkaa siellä liikkuu niin sen voi joku jopa varastaa.
 
Mä kans pakkaan kaukalon lämpöpussiin vaavin vaatteet valmiiks ja mies saa sit tuoda ne ja itse kaukalon tullessaan hakee meitä pois. Itelle pakkaan jonkun pikkukassin mukaan :)
 
Ei siinä näemmä kukaan ollu kaukalosta puhunutkaan, jotenki omassa päässä pyöräytin vaatteet ja kaukalot samaksi paketiksi, sorry :)
Mutta tuli mieleen et tarttis varmaan jo pikkuhiljaa käydä testaamassa mahtuuko auton takapenkille kaikki 3 lastenistuinta rinnakkain :O
 
Meijän pitäs hankkii se kaukalokin vielä. Mie en oo aiemmilla kerroilla ees pakannu sairaalakassia. Mies on tuonu tarvittavat myöhemmin. Mut tällä kerttaa aattelin laittaa jottain mukkaan.
-Jottain lukemista vois ottaa mukkaan
- Hygieniatuotteet tietty
- Imetysliivit ja suojia
- Jotkut rennot kottiutumisvaatteet. Gollege-housut on ollu ylleensä parhaat, ettei kiristä, kun se maha ei heti kattoo vaikka vauva synttyykin.

Vauvalle oon käyttäny sairaalan vaatteita siellä olo ajan ja samoin käytän itekin. Jotenkin sen jälkivuodon kanssa on ollu kaikkein kivin olla siinä (kauheessa) mekossa ja aamutakissa. Lääkkeetkin oon saanu sairaalalta, kun viimeks unohin omat kottiin. Mie oon tykänny olla vauvan kanssa sairaalassa, kun siellä olo on jotenkin niin huoletonta. Toki kottiin tulo on ihannaa.
 
Meidän pitäis kans tehdä sama, testata mahtuuko 3 turvaistuinta takapenkille. Tai lähinnä kuinka hankalaa ne isompien lasten on laittaa kun ovat turvavyökiinnityksellä :confused:
 
Turvavöihin on saatavilla niitä lukko-osan pidentäjiä. Miun veljellä on autossa sellanen, jotta saa helpommin turvavyöistuimessa olevan vyön kiinni.
Meillä jos ei mahu kolme istuinta vierekkäin, mennee esikoinen takakonttiin (meillä on siis 7 hengen Scenic).
 
Catjus, kiitti vinkistä! Meillä varmaan tuo saattaa olla just se ongelma et penkit varmaan mahtuu mut nuo poikaset ei saa enää vöitä ite kunnolla kiinni ja sit joutuu vääntään.. Meilläki kyllä 7paikkanen mut jospa pärjättäisiin vielä yhdellä penkkirivillä :)
 
Pitäisi vissiin ryhdistäytyä ja pakata laukku, mies kysyy keskimäärin joka päivä, että joko sen olen pakannut. Vissiin sitä vähän jännittää, kun kipeitä supistuksia on nyt ollut päivittäin ja neuvolatäti jo totesi, että periaatteessa voi nyt syntyä koska vaan. Tänään kieltävän vastauksen jälkeen tosin totesi mies, että pitäisiköhän meidän pakata se joku päivä yhdessä :)
 
Täällä jotenkin kans hurjan vaikea päättää, mitkä vaatteet laittaisi mukaan sairaalakassiin. Toisesta ei ole vielä minkään sortin koko arviota, joten mietin, että mitä kokoa pakkaisi mukaan. Varmaan sama homma, kun Autumnilla, että 50-56 cm vaatteet lähtee mukaan :) Kaukalopussi ja turvakaukalo tulee miehen mukana, mutta muut vaatteet olisi mukava pakata mukaan. Se olisi enää kuitenkin n. 3-5 viikkoa ja toinen on varmasti täällä :rolleyes:
 
Mulla oli niin aikomus pakata kassi sitten kun supistukset alkaa, ja olla mahdollisimman pitkään kotona, mutta voikin olla että joudun jäämään äippäpolille tarkkailuun pahimmassa tapauksessa jo ensi viikolla. Täytynee pakata kassi valmiiksi niin että mies voi vaan napata sen mukaansa jos mun ei anneta torstaina enää lähteä kotiin.
 
Takaisin
Top