Sairaalakassi

ninniw

Jostain jotain jo tietävä
Jokos porukka on alkanut miettimään sairaalakassin pakkaamista ja sisältöä? Minä havahduin tässä eräänä päivänä, että sellainenkin kai täytyy jossain vaiheessa keräillä nurkkaan odottamaan, jos ei halua olla täysin sen varassa mitä mies sattuu kaapista löytämään. Onneksi pitäisi olla vielä ruhtinaallisesti aikaa pakkailuun. [:D]
 
Vauvalle olen jo pakannut valmiiksi vaatteet mutta en itselleni aina tulee niin kiire ettei muista mitään ottaa mukaan...nooh neljäs kerta toten sanoo jospa tämän kerran pakkaisi myös itselleni mukaan.
olen tullut pois melko samoilla vaatteilla kuin meninkin ja huvittavaa joka kerta meinaa vaatteet tippua päältä [&:] laukku, puhelin ja neuvola kortit on aina matkassa [:D]
 
heips [:)] on sen kassin pakkaaminen jo käyny mielessä mutta ku ei oikein tiiä mitä kaikkee pakkais mukaan? ni ei osaa alottaa oikee sitä pakkaamista [:D] noo kaippa tässä joku päivä vois ottaa sen ihan asiakseen [:)]
 
Neuvolasta saadussa kirjasessa missä on viikoista ja muista asiaa(toinen puoli äidille ja toinen isälle), niin loppuosassa hyvä lista mitä kannattaa ottaa mukaan.
Kun alkaa äippäloma niin sitten mie kaikessa rauhassa rupeen kassia pakkaamaan kuntoon [:)]
 
Mä oon miettinyt lähinnä mitä vauvalle laitetaan päälle kun kotiin tullaan. Oon ostanut neidille sellasen ruskeen 62cm karhupuvun, mut sehän hukkuu raukka siihen. Pienempiä en toistaseks oo löytäny. Täytyy varmaan kehittää jotain vilttejä/peittoja ulkovaatteiden päälle ettei pikkunen palele heti ekoina päivinä.
Sairaalakassista en oo miettiny muuta kun että siteitä ja liivinsuojia ei varmaan tarvii ottaa omasta takaa, luulisi että niitä sais sairaalastaki. Onneks on viel pari kuukautta aikaa pakata!
 
ai en ookkaa huomannu et siel kirjan takana lukee mitä kantsii ottaa mukaan. täytyypä vilkasta sitä sit [:D] 
 
jaa voishan tollaseenkin panostaa sit lomalla ollessaan.. Mitähän kivaa sitä ottais mukaan..Pitää ainakin päivittää mp3 soittimeen jotain semmosta agremusiikkia ettei minkään soulin tahtiin taida synnytyksestä tulla mitään. Jotain raskasta metallia vois huudattaa? Ite vähän suunnittelin että voisin koittaa niitä pitää korvilla jos hirveesti tulee "puske,puske!! HENGITÄHENGITÄ!" huudahduksia niin voi rauhassa sit peittää sen hälyn musiikilla [:D] Ja jos siellä kuitenkin pitää se 3-4pvä? olla niin kai siellä saattaa vähän tylsää tulla ku vauva nukkuu ja ite on onnesta niin sekasi ettei pysty nukkumaan...joku tietsikka ois kiva [:D]
 
mitäs ootte ajatellu pakkaavanne vauvalle vaatteita mukaan sinne kun on talvi... kun mistä sitä tietää paljon on pakkasta ja mitenkä on edes sopivasti päällä... meillä on pitkä kotimatka 45min autolla... (pitkä ja pitkä) mutta

ajattelin että... -vaippa
-pitkä hihainen body
-housut
-sukat ja villasukat päälle
-fleecehaalari/villapuku
-toppahaalari
-mummon neuloma villainen viltti päällimäiseksi...
-päähän myssy ja villa pipo
-tumput käsiin vaikka kädet varmasti jäävätkin toppapuvun sisään piiloon lämpöiseen....

ompa vaikeeta... tutti matkaan :D kertokaahan kommenttia onko liikaa vai liian vähän jos pakkasta -20 astetta
 
Isi saapi hoitaa meillä noi nuoren herran vaatteet sitten myöhemmin... Omat tavarat on sinne selkeät: hedelmiä, vaatteet, lääkkeet, kamera, luonnoslehtiö, puhelimen laturi ja tarpeeksi kätsyy :P
 
Mä en oo saanut vielä yhtään mietitty sairaalakassia enkä vauvan kotiutumisvaatteita, mutta tuolla kaapissa on iso kasa karkkia odottamassa sairaalaanlähtöä. [:D] Oon ollut karkkilakossa uudestavuodesta ja meinaan olla synnytykseen asti. En sitten tiedä toimiiko sokerihumala kivunlievitysmenetelmänä. [;)]

Imetysliivit sain eilen hommattua ja vielä pitäisi löytää joku kiva imetyspaita, kun oon ajatellut ottaa ne mukaan sairaalaan. Lisäksi otan kantoliinan, koska kuulemma neuvovat sen käytössä synnärillä. Sitten kai pitää pakata kaikki omat kamat. Pitää varmaan ottaa matkalaukku, että kaikki mahtuu mukaan. [:D]

Jos kaikki menee hyvin, niin meidän pitää muistaa pakata mukaan myös miehen kamppeet, koska ollaan jäämässä perhehuoneeseen. Ja kameran ja videokameran lisäksi pitäisi muistaa ottaa niiden laturit, tästä oon jo nähnyt painajaisia. Oon myös aatellut tehdä miehelle listan siitä kenelle ilmoittaa vauvan syntymästä vaikka tekstarilla meidän perheiden lisäksi.
 
Parempi lucky87 kai se on et on liikaa vaatetta kuin liian vähän. Voihan sitä sit jättää jotain pois jos onkin joku -2 astetta... Mut tosta tutista on sanottu (siis jos meinaa imettää..jos ei meinaa niin eikai sitä sit tartte kuunnella..?) et ei pitäs antaa tuttia ennen kuin on kunnolla oppinu imemään ja maito noussu.. joku rataa eka viikko? en muista mut neukku papereista luin [:)]

Kai sairaalassa saa puhtaan vaipan vaihtaa ja sillä tulla kotiin? Itekkin pakkasin tohon vauvalle jotain vaatteita et jos on vaan vähän pakkasta niin jättää yhen välikerraston pois. Meillä ei matkaan mee ku joku 10-15min niin ei sinäänsä tarvii koko kaappia mukaan ottaa ja mies voi sit hakee lisää tarvikkeita jos tarvii. Ja sen ukko saa tuoda perässä ei sitä heti tartte mukaan ottaa tolla välimatkalla. Mutta parempi sekin on ite pakata ku pistää panikoiva ukko pakkaamaan vauvalle vaatteita niin se tuo kaiken ja on sillei "en mä osannu päättää mitä se tarvii" [:D]

Mäkin otan sit kantoliinan mukaan jos siellä kerran neuvovat! Saakohan siellä jo harjotella kestovaipoilla ja pitääköhän ottaa omat mukaan vai onko sairaalassa omia kestoja kestoja haluaville tarjolla? Ottas sit vaan kotiinlähtö keston..?

Mä jo mietiskelin firman pikkujouluissa siinä ilmasen viinan katkussa et kuinka mukava ois jos sais synnyttää viinipullon kanssa! lihaksetkin rentoutuis mukavasti eikä se siinä vaiheessa oo niin vaarallistakaan..paitsi tietty sen maidon osalta mut jos vaikka ei meinais imettää ollenkaan..[:D] Parempi ehkä kuitenkin et ei [:D]

eikös sieltä saa semmoset sairaala vaatteet lainaan kun en esim aamutakkia omista..kai ne on aika tyylikkäitä ja muutenkin inhoja mutta tyhmää synnytyksen takia nyt ostaa mitään aamutakkiakaan kun muuten oo käyttöö.. Vaatteissa aattelin et tuun takas niillä millä lähen ja imetysliivejä oon tähä asti jo käyttäny kun jaksanu erikseen ostaa semmosia mukavia raskausajan liivejä.. Mut mukaan ehottomasti:
-suklaata! Sehän nyt toimii vaivaan kuin vaivaan.. jotain oikein hyvää...jomjom..
-Vesipullo. joku puhu jossain semmosesta urheilu pullosta mistä on helppo juoda niin semmonen.
- Pikku vauvan fleese viltti missä se vauva saa pari pvä pyöriskellä ja joku saa tuoda sen sit etukäteen koirille haisteltavaks.
- Kamera..videokamerakin tietty mut se pysyy kyllä synnytys salista poissa..
-puhelin ja laturi.
- Käteistä ei kai sinne kannata kortteja ottaa ollenkaan? tarviiko henkkareita sairaalassa?
- Kantoliina
-Kirja? jos vauva nukkuu ja ite ei nukuta?
- siskolta lainattu lämpötyyny saa selkään laitteua tai mihinkä nyt satuukaan..
-Dödö, kosteusvoide, hammasharja ja -tahna
Eikai muuta? ei oo mitään lääkkeitä mitä pitäs syödä...mamma vitamiinit?
 
Vinkki vauvan pukemishommiin: niska on hyvä paikka kokeilla onko vauvalla liian kuuma, jos niska on hikinen ja kuumeisen tuntuinen niin liikaa on. Sopii myös vaunuihin pakatun vauvan lämpötilan tarkistamiseen :-)
 
Omaan kassiin, jota alan tänään pakkailemaan

Shampoo
Hoitoaine
Ihonpesuaine
Kasvorasvat
Ihorasva
Hiusharja
Hammasharja
Hammastahna
Lähtövaatteet
Videokamera
Digikamera
Laturit
Kynä ja paperia
Imetysliivit
Vois ehkä ripsari ja meikkivoiteen lähtöpäivälle ottaa myös

Vauvalle:
Body
Potkari
Sukat
Villavaatteet
Toppapuku
Lakki
Hanskat
Turvaistuin
Harso
Viltti
Tutti
 
Voi, voi... Pitäisi varmaan jo tätäkin suunnitella. 8,5 viikkoa laskettuun aikaan ja ei varmaan haittaa ole jos on varautunut hyvissä ajoin. Tuntuu vaan että onhan tuohon vielä vaikka kuinka kauan, mitä tässä turhaan hötkyilemään ja kotikaupungissakin pitää välissä vielä käydä ja joulukin on ja ja ja ja....

Otinpas kuitenkin äsken paperia ja kirjoittelin ylös mitä pitää ottaa mukaan. Kauhee lista, matkalaukku ilmeisesti pitää roudata [:D]

Jos tän nyt aloittais kuitenkin niin että kävis ostamassa puuttuvat;
-kirja
-täysi huulirasva
-nessuja
-matkakoon shampoo ja hoitoaine
-yösiteitä
-liivinsuojuksia

Kaikki muut löytynee valmiina, tuntuu kyllä vielä liian aikaiselta niitä kassiin pakata.
 
Itse ajattelin pakata kassin valmiiksi sitten mammiksella. Listaa olen toki jo väsännyt mitä sinne kassiin sitten pakkaan. Edellisissä viesteissä onkin jo aika hyvin tullut esille munkin listalla olevia tavaroita. Tärkein kaikista on varmaankin neuvolakortti. [;)]  Lisäksi ajattelin ottaa itselle jonkun mukavan oloasun sitten kun Naperon kanssa sairaalassa oleillaan. Itse H-hetki menee varmaankin sairaalan "kauniissa mekossa". [;)]
 
 
 
Listasinpa nyt itekin jo pakattavia asioita. Ne mihinkään "kassiin" taida mahtua, pakkohan se on vedettävä matkalaukku ottaa [8D]

Samat perusjutut kuin edelisillä, niin ja
-omia sukkia
-crocsit tai vastaavat sisätossut
-verkkarihousut tms. (MUKAVAT- siis mallia äitiys)
-imetysliivit
-nännivoide -jos nyt imetys lähtisi heti käyntiin niin saa suojata rasvalla
-oma rintakumi
-Omat pikkueväät synnytystä ja seuraavia päiviä varten, jos nälkä yllättää vaikka illalla:
vesipullo, pillimehuja, suolapähkinöitä, myslipatukoita, suklaata, pehmeää lakritsia ja luumuja (nam! lakritsia saa synnytyksen jälkeen taas syödä vapaasti!!) niin helpottais vatsan toimintaakin


Minkälaisia vaatteita sieltä sairaalasta saa sielläolon ajaksi itelle? siis onko se aamutakki ja sen alle joku napitettava yöpaita vai? Että pidetäänkö siellä omia housuja esimerkiksi? Entäs alusvaatteet? Kun monet listaa vain lähtöpäiväksi vaihtovaatekerran, niin onko siel tarkotus pärjätä se muutama päivä ihan sairaalan vermeissä? siis varmaan SAA tietysti käyttää omiaankin, mutta kysymys on että onko ne siedettäviä tai jotenkin parempia ne sairaalan kamppeet.

Ja vauvalle ei ilmeisesti siis tarvi sairaala-ajaksi mitään omia vaatteita, vaan mies voi roudata ne paikan päälle vasta meitä hakiessaan. Mitenhän lienee kestovaippojen kanssa, luulen että sairaalassa käytetään kertavaippoja (OYS)? No, ehtiipä sitä kestojen käyttöä opetella sitten kotiutumisen jälkeen, että vaippa saanee jäädä pois vauvan kassista.
 
Sadepilvi: Sairaalan vaatteita kannattaa käyttää jo ihan sen takia kun ne sotkeentuu-joku muu pesee [:D]. Maito ja veri sotkee ja varsinkin verta voi olla hankala pestä pois. (Tämän suosituksen olen löytänyt oikeastaan kaikista aihetta käsittelevistä artikkeleista [;)]) OYS:n vaippajuttua en muista nähneeni, mut kaikkialla on kyllä muuten sanottu että kannattaa ottaa kotiutumista varten yksi vaippa vauvalle. 
 
Ainakin sillon kun sen KU takia olin siellä vastasyntyneitten osastolla niin mammat veteli siellä tyylikkäissä vaaleenpunasissa/sinisissä aamutakeissa ja oli oikein ihana semmoset "ei purista mistään" yökkärit alla. Ja kuosiahan kun katto niin ois ehkä tehnyt mieli oksentaa mutta se nyt tuskin on pää asia synnytyssairaalassa et miltä näyttää [:D] näin siis ainakin jkl keskussairaalassa en tiiä sit jossain jos saa valita mihin menee synnyttää niin saa varmaan valita. Ite kyllä tyydyn ainakin niihin sairaala vaatteisiin just niinku rozie sano ei tartte huolehtia sotkuista ja pyykkaamisesta [:D]

Mä kysyin neukkutädilta kans tosta kestovaipasta niin sano et voi harjotella jos ottaa omat mukaan ja huolehtii pesusta yms..et varmaan harjotellaan sit kotona ja otetaan vaan kotiinlähtö kesto mukaan. [:D]
 
ok, siis vauvan kassiin myös jonkin näkönen vaippa mukaan. Juu niin, ei siellä varmaan tule miettineeksi omaa ulkonäköään joten sairaalan vermeissä on mukavin tallustella. Jostain kuulin sanan "verkkoalushousut"... mm, kuulostaa mukavalta, ja itse asiass varmaan onkin mukavat päällä ku on paikat vielä kipeenä [:D]
 
Ai perhana unohin alushousut kokonaan [:@] ne oli kyllä ihan kauheet! Mut ehkä tarpeelliset..no jos varuulta ottais jotain huonoja pikkareita mukaan mitkä voi heittää vaikka roskiin sitten..muistaakseen ne ei oikein ees pysyny mukana..no en muista mut kauheet ne oli [:D]
 
Takaisin
Top